Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos rakastat ja välität lapsestasi niin

Vierailija
10.12.2007 |

jouluun ei kuulu lainkaan alkoholi!

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ole kännissä

Vierailija
2/51 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voi armoton sitä meininkiä! Oltiin siis ystäväperheen luona syömässä. Perheen äiti ei ollut syönyt paljon mitään koko päivänä,kun oli laittanut ruokaa. Sitten kun istuttiin syömään ja otettiin vähän viiniä, niin ystäväni alkoi humaltua jo yhdestä lasillisesta tavallista viiniä. Miestä hävetti, lapset katsoivat suu ammollaan kun heidän niin rauhallinen äitinsä muuttui pöliseväksi akaksi. Vieläkin kiven kovaa väittää, ettei hän humalassa ollut, kun " eihän yhdestä lasillisesta voi humalaan tulla!" Se joulu muistetaan kyllä, mutta negatiivisella tavalla. Itse olen absolutisti, mutta siitä syystä koska kasvoi alkoholistiperheessä ja vietin liian monta helvetillistä joulua. Isäni mm. jakoi lahjat kiikkustuolissa änkyräkännissä ja alasti. Finlandia pauhasi taustalla. Minulta ei ainakaan tule ymmärrystä niille jotka sanovat juovansa vain yhden lasillisen viiniä tai vain yhden siiderin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholistin lapsena tekisi mieli sanoa, että ei yhtään alkoholia lasten seurassa. Se aikuisen käyttäytymisen muuttuminen siinä pelottaa. Ja se käyttäytyminen/ääni ym muuttuvat monilla kyllä jo ihan muutamasta lasillisesta.

Meilläkin on just vääntöä tästä asiasta. Miehessä lapsi tuskin näkee mitään eroa jouluna, kun se on aina kännissä. :( Mutta kun kaikki mummot, papat, tädit ym ovat kännissä, niin ei siinä paljoa auta, että mä olen selvin päin. :' ( Varsinkin kun lapsi näkee, miten suhtaudun muiden juomiseen.

Vierailija
4/51 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono viinapää on, jos alle viidestä annoksesta tulee turpa täyteen.

Vierailija
5/51 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kuulosta kovin mukavalta tuo teidän joulumeininki. Arvatenkin sinä väs

äät joulun tälle känniseurueelle?

Mitäs jos jättäisit heidät keskenään juopottelemaan ja lähtisit lapsen kanssa joulunviettoon toisaalle. Voi hyvänen aika, kyllä kuulostaa kurjalta, onneksi edes yksi selvä aikuinen kuitenkin =´(

Vierailija
6/51 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei viinaa eikä hanavettä.....

Vierailija
7/51 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla sitten on varmaan hyvä viinapää. Oletko paljonkin harjoitellut kännäämistä. BTW, hyvällä viinapäällä kehuskelu ei ole kovin ihailtavaa....Noloa.

Vierailija:

Vierailija
8/51 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruolaviiniä ja kahvikonjakkia?

Vierailija
9/51 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden siiderin saunan jälkeen. Ehkä en ole siis ihan täysin raitis, mutta siitä ei hälyttävästi persoonani muutu. Enkä mielestäni aiheuta ahdistusta lapselleni. Itsekin olen kokenuut vanhempien juomisen, humalaan asti.

Vierailija
10/51 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humalassa en ole lapsen nähden ollut, enkä tule olemaankaan.

Vierailija
11/51 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertaa kymmenen, kaikilta tekopyhiltä ex-kavereilta

Vierailija
12/51 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon kaksi lasia viiniä, koska pidän viinistä ja haluan että lapset ymmärtää että viiniä voi juoda myös kaksi lasia.

Ei kaikki ole kypsiä AA-kerhoon, sen takia että jollain on ongelma!

Suomessa tää on aina tätä. Kuvitellaan kaikkien olevan hirveitä happoja.

Vierailija
13/51 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

raittiilla joululla ja muutamalla viinilasillisella ei ole mitään tekemistä keskenään. Sillä, joka moista joutuu edes miettimään, on todellinen ongelma.

Vierailija
14/51 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveisin äitipuoli

Vierailija
15/51 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sinulla sitten on varmaan hyvä viinapää. Oletko paljonkin harjoitellut kännäämistä. BTW, hyvällä viinapäällä kehuskelu ei ole kovin ihailtavaa....Noloa.

Vierailija:

Vierailija
16/51 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähes joka aterialla punaviiniä. Eivätkö he rakasta lapsiaan? Suomalaisäiti jos juo lasin punaviiniä ruuan kanssa kerran vuodessa jouluna niin heti on raitis joulu mennyttä eikä rakasta lapsiaan :) hih hih

Vierailija:

Eli ei raitista joulua teillä :(

Vierailija
17/51 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sen voi nauttia muulloin miten vaan???

Itse en käytä alkoholia muuten lainkaan paitsi juhlana lasin punaviiniä ruuan kanssa, eikä se tee minusta alkoholistia tai lapsiaan rakastamatonta äitiä!!!! Rajottakaa nyt vähän.

Vierailija:

eikö sitä yhden päivän vuodessa voi olla ilman sitä yhtä lasia

ruolaviiniä ja kahvikonjakkia?

Vierailija
18/51 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole koskaan viettänyt joulua että joku paikalla olija OLISI JUONUT pisaraakaan alkoholia. Ei kotona eikä anoppilassa.

Alkoholi ei ole vain koskaan kuulut elämäämme mutta en minä tuomitse semmoista joulua jos joku ruoan kanssa juo viinilasillisen. Kyllä lapset näkee sitä kännääämistä paljon muualtakin kun kotona ja juuri siellähän lapsille voi opettaa semmoisen " terveen" suhtautumisen alkoholiin.

Humaltuminen on aivan eriasia

Vierailija
19/51 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kasvanut alkoholisti perheessä ja silti hyväksyn että otetaan lasi viiniä ja sauna olut jouluna. Ehkä minusta on sit tulossa hyvää vauhtia rapajuoppo... :( Varsinkin kun saatan silloin tällöin lauantaisin ottaa siiderin lasten nukkumaanmenon jälkeen ja kömpiä sitten itsekkin tyytyväisenä nukkumaan. Ja miten lapseni kärsivätkään.. Eihän niistä voi ikinä terveitä, vastuuntuntoisia kansalaisia tulla.. nyyh..

Pitäisikö jo apua hakea.. ;)

Vierailija
20/51 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja voi armoton sitä meininkiä! Oltiin siis ystäväperheen luona syömässä. Perheen äiti ei ollut syönyt paljon mitään koko päivänä,kun oli laittanut ruokaa. Sitten kun istuttiin syömään ja otettiin vähän viiniä, niin ystäväni alkoi humaltua jo yhdestä lasillisesta tavallista viiniä. Miestä hävetti, lapset katsoivat suu ammollaan kun heidän niin rauhallinen äitinsä muuttui pöliseväksi akaksi. Vieläkin kiven kovaa väittää, ettei hän humalassa ollut, kun " eihän yhdestä lasillisesta voi humalaan tulla!" Se joulu muistetaan kyllä, mutta negatiivisella tavalla. Itse olen absolutisti, mutta siitä syystä koska kasvoi alkoholistiperheessä ja vietin liian monta helvetillistä joulua. Isäni mm. jakoi lahjat kiikkustuolissa änkyräkännissä ja alasti. Finlandia pauhasi taustalla. Minulta ei ainakaan tule ymmärrystä niille jotka sanovat juovansa vain yhden lasillisen viiniä tai vain yhden siiderin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi