Jos rakastat ja välität lapsestasi niin
Kommentit (51)
Iltasella ehkä otan lasin viiniä, ehkä en. Pitää kattoa, mikä tilanne.
Muuten olen kyllä samaa mieltä ap:n kanssa. Ei alkoholia lasten kanssa. Siis humalaan asti. Itsellä raja kulkee kyllä lasillisessa viiniä. Kun on vähemmän viime aikoina tullut harjoiteltua alkoholin ottoa, niin lasillinen on sopiva määrä. Enempi tekee jo humalan...
Niin,ehkä se kestikin sen puoli tuntia, saman aikaa mitä ruokailu kesti, mutta se riitti pilaamaan koko joulun... En kirjoittanut että kesti koko iltaa. Joillakin nousee päähän salamannopeasti jotkut viinat ja tulevat yhtänopeasti alas. Kaikki ollaan erilaisia, mitä viinoihin ja humaltumiseen tulee.
Vierailija:
Mä en usko tätä juttua! Ja Ei tosiaan oo voinut kestää koko iltaa, korkeintaan sen 1/2 tuntia ja oot pistäny itte juttuun vähän lisää..
Vierailija:
ja voi armoton sitä meininkiä! Oltiin siis ystäväperheen luona syömässä. Perheen äiti ei ollut syönyt paljon mitään koko päivänä,kun oli laittanut ruokaa. Sitten kun istuttiin syömään ja otettiin vähän viiniä, niin ystäväni alkoi humaltua jo yhdestä lasillisesta tavallista viiniä. Miestä hävetti, lapset katsoivat suu ammollaan kun heidän niin rauhallinen äitinsä muuttui pöliseväksi akaksi. Vieläkin kiven kovaa väittää, ettei hän humalassa ollut, kun " eihän yhdestä lasillisesta voi humalaan tulla!" Se joulu muistetaan kyllä, mutta negatiivisella tavalla. Itse olen absolutisti, mutta siitä syystä koska kasvoi alkoholistiperheessä ja vietin liian monta helvetillistä joulua. Isäni mm. jakoi lahjat kiikkustuolissa änkyräkännissä ja alasti. Finlandia pauhasi taustalla. Minulta ei ainakaan tule ymmärrystä niille jotka sanovat juovansa vain yhden lasillisen viiniä tai vain yhden siiderin.
Mutta ei me mitään kännejä oteta.
Onko viinilasillinen kännäämistä ????
Itse en juo alkoholia, mutta ei minusta vielä viinilasillinen ole pahasta lastenkaan aikana eikä ainakaan mitään kännäämistä.
Vierailija:
Alkoholi ei ole vain koskaan kuulut elämäämme mutta en minä tuomitse semmoista joulua jos joku ruoan kanssa juo viinilasillisen. Kyllä lapset näkee sitä kännääämistä paljon muualtakin kun kotona
ja silti alkossa on jouluna sesonkiaika. Tapaninpäivänä lehdet huutaa kotiväkivaltaa ja lasten heitteillejättöä.
Kukahan ne viinat oikein juo?
Tähän ketjuun on varmasti vastannut vain murto-osa Suomen ihmisistä, että kuule kyllä niitä viinan juojia riittä ihan av-palstan ulkopuolisistakin. Minä olen joka joulu miettinyt kun sitä alkoholin kulutusta puhutaan, että kuka ihme ne meidänkin perheen juomat juo, mutta johonkin ne vaan menee. On paljon esim. yksinäisiäkin ihmisiä jotka ehkä hakevat lohtua yksinäisyyteen pullosta, joulu on monelle yksinäiselle vaikeaa aikaa etenkin jos on joskun ollut perhe sitä jakamassa ja juhlimassa.
Vierailija:
ja silti alkossa on jouluna sesonkiaika. Tapaninpäivänä lehdet huutaa kotiväkivaltaa ja lasten heitteillejättöä.
Kukahan ne viinat oikein juo?
nää sellaisia. Silti punaviini, konjakki ja mahdollisesti myös saunaolut ja -siideri kuuluu meidän jouluun. Humala on hieman eri asia kuin ruokajuoma ja saunasiideri. Mutta ikävä kyllä monessa perheessä vanhempi tai molemmat ovat hirveässä humalassa, joten kannatan täysin raitista joulua jos ei jää siihen 1-2 annokseen illan aikana.
täyttyy joulupäivänä viesteistä, että ukko veti turpiin ja itsellä on krapula ja pitäis anopin luo mennä.
Kyllä suurin osa av:mammoista vetää ne shampanjapullot ja punkkupullot kaksin kourin loppuun ukkonsa kanssa ja sitten tapellaan kun tuli vääränmerkkistä hajuvettä ja ei vieläkään sitä timanttisormusta.
erailija:
Vi
Taas on vain se valkoinen väri ja musta...
Perskännit ja nakit silmille tai ei tipan tippaa??Miksi suomalainen ei voi ymmärtää että on olemassa sivistynyttäkin juomista kuten lasillinen punaviiniä ruuan kanssa ja se siinä...
Olet sitten alkoholisti, huono äiti ja känniääliö kun juot kinkun ja muun ruuan kanssa hyvää viiniä??
mutta kuinka moni pystyy sanomaan 25.12.2007, että se jäi siihen yhteen.
olen alkoholistin tytär mutta jouluna mutsi ei juonu. Minä taas en juo kun jouluna, sen lasin viiniä....
Vierailija:
mutta kuinka moni pystyy sanomaan 25.12.2007, että se jäi siihen yhteen.
Kyllä minä juon jouluna muutaman (2-3) lasin viiniä, ja siitä huolimatta lapsillamme on taatusti hyvä ja turvallinen olo. Ihan oikeasti!! Jessus... Ei kaikki ratkea mihinkään kossupullolliseen jos nuuhkaisee viinilasillista.....
kun täällä Ranskassa juodaan se lasillinen viiniä melkein joka päivä. Anoppikin piti mua nirsona, kun en raskaana ollessani juonut joka aterialla edes lasillista viiniä...
...et voi olla ranskalainen, italialainen, itävaltalainen vaan puritaani körttilestadiolasfundamentaali suomalainen.
Tai siis no silleen voidaan vetää, että körtit varmasti omalta osaltaana aiheuttaa sen Alkon myyntipiikin jouluna.. :) Mä olen körttisuvusta, eikä meillä kukaan lasiin sylje, ei tosin myöskään juo työkseen. Mutta joulu on siitä poikkeuksellinen aika, että meidänkin punaviiniä juomattomassa perheessä ostetaan kinkun seuraksi hyvä viini. Illaksi ehkä toinen pullo, valkkaria siis ja seurustelujuomaksi. Eli lapset altistuvat sille, että 5 aikuista juo yhteensä kaksi pulloa viiniä.. Eipä ole mun mielestä järin järkyttävää!
Esikoinen oli parivuotias, ei varmaan edes huomannut. Itse ajattelin silloin, että haluan olla ihan skarppina jouluisin, mieluummin kuin vähän " unisena" . On mukavampaa.
lasten jouluun ei kuulu mielestäni aikuisen humala. aivan eri asia.
kaksi täysin eri asiaa
mielestäni alkoholi voi kuulua jouluun, humala ei
eivät todellakaan ole ristiriidassa keskenään. Lapsen jouluun ei kuulu humalaiset vanhemmat, mutta kukaan tuskin humaltuu lasillisesta viiniä.
Taas on vain se valkoinen väri ja musta...
Perskännit ja nakit silmille tai ei tipan tippaa??
Miksi suomalainen ei voi ymmärtää että on olemassa sivistynyttäkin juomista kuten lasillinen punaviiniä ruuan kanssa ja se siinä...
Olet sitten alkoholisti, huono äiti ja känniääliö kun juot kinkun ja muun ruuan kanssa hyvää viiniä??