Voinko 3v poika olla vain 91cm pitkä???
Aika tynkä... Meillä oli 3-vuotiaana 103cm pitkä.
Kommentit (17)
Häiritseekö, jos joku poika on hieman keskimääräistä lyhyempi? Mitäs sitten - joku toinen sitten on taas vähän pitempi. En ymmärrä pointtiasi.
hänen poikansa syntyi keskosena ja oli 3-vuotiaana suunnilleen 90-senttinen. Nyt on lukiossa ja mittaa on 180 ja rapiat.
Olen itse 172-senttinen ja kolmivuotiaana varmasti reilusti alle 90.
Mies se on vähän lyhyempikin!
Nimim. Pienikokoisen pojan äiti
Eikä siinä muuten mitään, mutta mietityttää että voiko syynä olla joku allergia tms.
Meillä poika tammikuussa 3 v ja nyt n. 93 cm. Ollut pituudessa " tyttö-käyrällä" koko ajan. Kasvaa samaa tahtia kuin isänsä aikanaan (183 cm). Odotellaan siis kasvupyrähdystä ala-asteen lopulle :)
mun poika oli 96cm 3v neuvolassa ja pieneksi luokiteltiin! 98cm on aikalailla keskikokoinen 3v
Nimim. 3-vuotiaan äiti, jolla pituus 3v neuvolassa 90,5cm
Tää kuuluu näihin kysymyksiin, miten kukaan yksi vuotias voi mahtua 74cm vaatteisiin (nimim. 1-vuotiaana poika 72,?cm)
Vierailija:
Nimim. 3-vuotiaan äiti, jolla pituus 3v neuvolassa 90,5cmTää kuuluu näihin kysymyksiin, miten kukaan yksi vuotias voi mahtua 74cm vaatteisiin (nimim. 1-vuotiaana poika 72,?cm)
meillä poika 92cm 3 vuotiaana ja nyt 4 vuotiaana 99.5cm.
ja tarkennan vielä kun tarkistin neuvolakortisa, eli meidän poika olikin 97 cm eikä 96. Kortissa lukee vielä että kasvaa keskikäyrällä. Eikö se silloin tarkoita, että on keskimittainen?
Mein poika täyttää perjantaina 3v, ja on nyt 90 cm...
Kaveri kun sattu syntymään keskosena...
ehkä keskikäyrällä SUN pojalle, mut ei 3 vuotiaan keskikäyrällä
Silti kyllä uskallan väittää, että joku 96/97 cm on se keskimitta. 8
4 vuotiaana oli 101 cm ja hieman tippunut keskikäyrältä.
ja joka lapsesta piirretään oma käyrä jonka tasaisuus on a ja o lapsen kasvua seuratessa. Sitä myös verrataan samanikäisten keskiarvoihin sekä mahdollisesti vanhempien ja vanhempien sisarusten kasvukäyriin. Keskimittainen 3-vuotias poika on noin 97 senttiä pitkä.
th
Ja tasaisesti -1 -käyrällä on kasvanut.