Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

päiväkodin " tädeille" joululahja?

10.12.2007 |

Näin lasten hoitotaipaleen alussa noviisina kyselisin, että onko tapana antaa lapsen oman ryhmän hoitotädeille joululahjaa? Mitä olette yleensä antaneet, kiitos vinkeistä :)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tätejä on yhteensä kahdeksan, kahdessa neljän ryhmässä siis. Jonkinlainen yhteislahja olisi siis paras. Suklaata en haluaisi viedä, kun olen kuullut kommentteja siitä, että eivät jaksa syödä kaikkea saamaansa. Toistaiseksi olen taipumassa johonkin huonekasviin, joka voisi ilahduttaa työpaikalla pidempäänkin kuin esim. joulutähti.

Onko muita ideoita?

Vierailija
2/5 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittuja ovat olleet. Niitä kertyy kylläkin aika monta meillä (tarhaan, iltapäiväkerhoon ja kouluun), joten rahaa menee tietysti jonkin verran. Ja vaarana tietysti, että joku ei juo alkoholia, mutta meillä ainakin ovat aina tyytyväisinä kaikki ottaaneet aina pullot vastaan joka vuosi:) Olen kirjoittanut itse kortit mukaan.

Muuten voi ajatella jotain kynttilä-servetti lahjaa, mutta meillä on sekä miehiä että naisia ryhmissä, joten arvelisin että miehet eivät kynttilöistä syty (?). Siksi punkkupullot meillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein viime vuonna päiväkodin tädeille jouluisesti koristellun korillisen mandariineja (vai mitähän klementiinejä ne nyt oikeasti onkaan, oransseja ja pyöreitä kumminkin :)) - minusta se oli hyvä vaihtoehto suklaalle, ja siitä ainakin riitti kaikille ainakin jotain.

Vierailija
4/5 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" herkku" korin johon olin ostanut paria lajia kahvia ja teetä sekä keksejä ja muuta pientä naposteltavaa kahvihetkiin. Kun kunnallisessa tarhassa tädin ostavat itse kahvit. Tykkäsivät tosi paljon ja siitä oli iloa pitkäksi aikaa kaikille. Vein siis yhden yhteisen korin.

Vierailija
5/5 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse " päiväkodin tätinä" ilahdun kaikista muistamisista, joita lasten vanhemmat tuo.

Suklaata tosin tulee yleensä paljon ja ne päätyivät yhteiseen kahvipöytään. Eli ei ehkä jää niin mieleen. Meidän pk:ssa toiset tuovat yhteisen lahjan koko henkilökunnalle, toiset taas tuovat " oman ryhmän aikuisille" tai " omalle hoitajalle" .

Paras lahja on ollut ikkunaan laitettava kynttiläjuttu, joka on ollut kesät talvet nyt jo 5 vuotta meidän ilonamme. :)

Kynttilät (ei liian koristelliiset), lautasliinat yms. ovat edullisia ja ne tulevat yleensä käyttöön. Viinipullotkin lämmittävät mieltä ja muutenkin. :). Omatekemät sinapit, piparit ja muut ovat upeita lahjoja. Joulukukat ihania. Joulukoristeetkin ovat ainakin meillä käytössä ja muistuttavat vuosienkin jälkeen hoitolapsista (vielä kun niihin kirjoittaa lapsen nimen ja vuosiluvun).

Mikäli haluatte muistaa koko henkilökuntaa, niin joku viherkasvi/koriste juttu/piparipurkki tms. henkilökunnan taukohuoneeseen ilahduttaa varmasti. Joku hauska kirja/sarjakuva (riippuu henkilökunnasta) voisi olla mukavaa taukolukemista kahvihuoneessa jne...

Mutta kokemuksesta sanon, että kaikki muistamiset lasten vanhemmilta lämmittävät. Liian suuret lahjat saavat olon vaivaantuneeksi eli pieni (ja edullinen) on kaunista. :)