Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotilot eli kolmatta odottavat

10.12.2007 |

En tiedä onko noissa otsikoiden luomisissa jotain erityistä...

Ajattelin avata viikon, kun on ollut hiljaista muuten. Taitaa osa meistä olla mennyt vauvamaahan ja osalla keskiraskaus kukoistaa.

Ei kai ole mitään kerrottavaa keskiraskaudessa, kun ei ole mitään ongelmia vai? Mitä muille kuuluu?

Itsellä alkaa vko 15 ja olo on todellakin kohentunut alun rankkauden jälkeen. Masu pullahtanut esiin, joten töissäkin piti jo kertoa, vaikka olin suunnitellut kertovani vasta tammikuussa.

Joulu ja vuoden vaihde menee auringossa, ihana päästä täältä synkkyydestä pois. Lapset ovat myös innoissaan reissusta ja tietty joka päivä saa vastata 3- ja 5-vuotiaiden kyselyihin vauvasta.

Mukavaa viikkoa kaikille!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Massu näkynyt muutaman viikon ja on täytynyt alkaa paljastamaan salaisuus.

Töissä suurin osa arvasi pikkujouluissa, ei ollut maistunut kuten normaalisti.

Lapsille kerrottiin viikonloppuna, kun viime viikolla oli rakenneultra ja kaikki oli ok. Kolmatta tyttöä veikkasivat meille tulevaksi.

Vointi on ihan hyvä. Pieniä supisteluja välillä, mutta koittaa välttää rehkimisen. Suonikohjut varmaan kohta alkaa vaivata, jos ei musiota makoilla jalat taivasti kohti ja käydä lenkillä. Painoa tullut oman puntarin mukaan jo ihan likaa, vaikka onkin saman verran kuin aikaisemmissakin raskauksissa.

Joulua ja uutta vuotta odotellaan.

-Pikkukolmonen3 ja Vappu/(Sakke) 19+4-

Vierailija
2/23 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vasta ihan alkumetreillä ihmettelen tätä kolmatta tulokasta, viikkoja on vasta 5+4. Olo on mainio - vatsa vaan pullahti heti esiin (samanlainen turvotus oli edellisenkin kanssa heti alussa) niin, että en tiedä kuinka ihmeessä pystyn salaamaan tätä ollenkaan. Onneksi pian tulee joululoma ja siinä edes pari viikkoa lisää :) Olin niin toivonut että saisin nautiskella salaisuudesta sen ekan kolme kuukautta, vaan ei taida onnistua.

Ennestään meillä on tytöt 02 ja 06, jotka varmasti ovat innossaan uudesta sisaruksesta, kunhan se heille jossain vaiheessa ensi vuoden puolella paljastetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kotiloiden pinoa nähnytkään pitkään aikaan, joten olen tuolla heinäkuisissa ainoastaan ollut.. Meille siis olisi nettilaskurin mukaan kolmannen lapsen la 26.7. 2008 (kaksi poikaa ennestään, 01 ja 04). Nyt siis viikkoja 7+2 ja täällä myös masu pullahti melko heti esiin. Sitä turvotusta se lienee... ilmaa on mahassa ja välillä se tekee olon huonoksi (siis jos/kun ilma ei tule ulos..). Muutoin varsinaiselta pahoinvoinnilta olen välttynyt toistaiseksi ja eipä mulla sitä liiemmin aimmissakaan raskauksissa ollut. Se viluttaminenkin, jota vielä ehkä viikko sitten oli, on mennyt jo ohi enimmäkseen. Väsymystä on hivenen havaittavissa.. ja se saattaa iskeä millon vaan ja mihin aikaan vuorokaudesta vaan.. pikku lepo yleensä auttaa.

Muutamalle kaverille on kerrottu, sukulaisille ei ole vielä paljastettu.. saa nähädä pysyykö joulun yli salassa.. Eka neuvola olisi jo nyt keskiviikkona, ultra menee ensivuoden puolelle.. vasta sitten saa sen varmuuden, että joku oikeasti masussa kasvaa...

Milia 7+2

Vierailija
4/23 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille myös tulossa se kolmas... ennetään kaksi poikaa 11/04 ja 10/06. La kesäkuun alussa eli viikkoja taitaa olla 14+4. Tuo rantapallo on tosiaan myös täällä alkanut tuohon eteen jo muovautua... ja napa pullahtaa ihan vanhasta muistista ; )

Kyllä tämä kolmas rakaus menee vähän tässä sivussa, kun on nuo kaksi vintiötä paimennettavana. Rakennetaan tässä vielä vähän niin kun samaan konkurssiin, niin että voipi olla että kesäkuu tulee aika yllättäen : )

Kuvotus on pikkuhiljaa väistymässä, mutta ärtyneisyys ja lyhyt pinna kyllä vaan jatkaa oloaan. Oikein hävettää välillä oma käytös, kun tuntuu että kaikki ottaa päähän : /

Tässä nyt sitten tosiaan vaan kasvatellaan vatsaa tuonne tammikuulle, jossa on sitten rakenneultra. Lähisuvulle on kerrottu ja muutamille kavereille, mutta ei olla pidetty suurta älämölöä asiasta. Ja eiköhän se puskaradio hoida loput tiedottamisesta ; )

Liikkeitä luulin tuntevani jo yksipäivä, kun nuorempi istui sylissä ja oli oikein liki vatsaan. Esikoisesta tunsin liikkeet rv16 ja toisesta rv15-16 tienoilla.

Sitten vosin muuten laitta tähän vähän kyssäriä:

eli KUINKA MONI ON KOTONA/TÖISSÄ TÄSSÄ KOLMATTA ODOTTAESSA?

-itselläni oli tarkoitus mennä vuodenvaihteessaa töihin (nuorempi silloin 1v2kk) mutta tämä yllätysraskaus muutti suunnitelmat, enkä sitten menekkään - eli kotona ollaan. Esikoisen jälkeen olin töissä reilut 1/2 vuotta enne tätä koti jaksoa.

Vierailija
5/23 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kolmatta odotellaan täälläkin. Laskettu aika on 10.5. Esikoinen täyttää tällä viikolla 4, ja nuorin on 2½v. Itse olen ollut kotona esikoisen syntymästä saakka, eli 4 vuotta. Oli tarkoitus mennä takaisin töihin viimeistään toukokuussa (kun nuorin täyttää 3), mutta enpäs menekkään :))

Nyt menossa rv 19

Vierailija
6/23 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen liittynyt Heinämammojen listalle, mutta tätäkin voisi seurailla. Meillä on kaksi poikaa 11/00 ja 06/03 ja 22.7 on näillä näkymin LA. Eka neuvola on perjantaina ja siitä tämä rasaus taitaa ihan oikein konkeretisoitua, kun hyppää taas vaihteeksi neuvolan" rattaisiin" .

Joku kyseli kuka on töissä ja kuka kotona. Olen ollut töissä syksystä 2004 asti ja nyt odotan tulevaa äitiyslomaa kuin kuuta nousevaa. Ihanaa päästä taas vähäksi aikaa pois tästä työhulinasta ja keskittyä elämän tärkeimpiin asioihin. Olen palannut töihin molempien raskauksien jälkeen, kun lapset ovat olleet 1v1kk-1v3kk:tta. Tämän uuden tulokkaan osalta palailen myös reilun vuoden jälkeen töihin, mutta näillä näkymin isukki jatkaa isäkuukaudella ja muutamalla hoitovapaakuukaudella :-), joten tämä kolmonen taitaa saada olla pisimpään kotona.

Hyviä vointeja kaikille. Minä salailen tätä raskauttani niin pitkään kuin mahdollista ja mielenkiinnolla odotan kuka sukulaisista ekana asian hiffaa (veikkaan omaa äitiäni) :-) Sen verran suulas olen, että muutama hyvä ystävä asian jo tietää...

Tinttis, 8+0 tänään

Vierailija
7/23 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityn myös mukaan tähän joukkoon! Pojat -00 ja -02 ja nyt raskausviikkoja 8. Ja jos olotilasta voin jotain sanoa, niin eipä ole ennen tällaista odotusta ollut. Pahoinvointi saattaa kestää koko päivän ja oksentelua on!

Töissä pitäisi jaksaa käydä, mutta tänään en pystynyt töihin menemään oksentelun takia. Edellisissä odotuksissa ei ollut mitään vastaavaa. Joskus hieman väsytti. Maha on jo pullahtanut kunnolla esiin, farkkuja en jalkaan enää saa. Voi olla turvotustakin osa. Mutta paino ei silti nouse, kun ei ruoka tahdo sisällä pysyä...

Mutta onnellinen olen tästä odotuksesta ja koitan jaksaa hampaat irvessä!

Vierailija
8/23 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin jäämään töistä kotiin hoitamaan tyttöjä kun ovat sairaana, niin ei näköjään ole muuta tekemistä kuin kököttää tässä koneella :)

Mä olen ollut töissä viime joulusta, esi pienempi meni hoitoon jo alle vuoden ikäisenä. Isosisko on onneksi samassa pienessä päiväkodissa, joten kaikki on mennyt hirmu kivasti. Esikoisen taaperoajan opiskelin vielä, joten tämä meni hoitoon vasta yli kaksivuotiaana. Nyt varmaan joudun taas palaamaan töihin heti seuraavana syksynä koulujen alettua, jolloin tämä tulokas olisi noin vuoden.

Meillä tämä " ajoitus" ei oikein toiminut, kun ajateltiin että kolmoselle olisi hyvä aika syntyä vasta 2009, jolloin esikoinen menee kouluun. Ja kun ekaa ja tokaa yritettiin molempia melkein vuosi, ajateltiin ettei tämäkään nyt ihan äkkiä tärppää. Vaan kuinkas kävi: ekasta kierrosta aloin odottaa ja tässä ollaan. HIRMU iloisia, mutta ylen hämmästyneitä.

Sain vasta pari vuotta sitten vakipaikan ja siitä asti olen miettinyt, että onkohan tämä nyt kuitenkaan ihan mun hommaani. Nyt onkin hyvä hetki taas pysähtyä tuota pohtimaan :)

Vierailija
9/23 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpäs ole aiemmin älynnyt mitä tuo kotilot tarkoittaa. Kuulunpa minäkin tänne ja osa näyttää olevan aika samassa vaiheessa raskautta. Minulla on poika 02 ja tyttö 03 ja kolmannen la 3.6.

Alkaa vasta järki palailla, kun nyt vko 15 pikkuhiljaa järkyttävä pahoinvointi EHKÄ vihdoin helpottaa. Töissä olen yrittänyt olla ja muun ajan maannut kotona ja voinut pahoin vko 5 alkaen. En ole tulevaa lasta juuri jaksanut miettiäkään, kunhan yrittänyt selvitä arjesta. Mutta jospa tämä nyt tästä.

Vierailija
10/23 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tosiaan kotiloiden pinoa pitkään aikaan näkynyt...Jonkin verran olen maaliskuisissa kirjoitellut, mutta nyt on jouluhössötys ottanut minusta vallan (kuten aina) ja palstailu jäänyt unohduksiin:) Kolmatta odottelen minäkin ja olen jokunen kuukausi sitten muistaakseni pinoutunut tänne kotiloihin. La on meillä 8.3 eli taidan nyt tällä hetkellä olla jo " konkari" täällä kotiloissa (nyt rv 27+2). Ennestään meillä tytöt -00 ja -02, esikoinen siis ihana ekaluokkalainen;) Ultran mukaan vatsassani kasvaakin nyt pojanvesseli, maaliskuussa sitten nähdään osuiko veikkaus oikeaan!

Tuohon galluppiin vastauksena sen verran, että töissä olen, tosin kohta jo äippälomalla! Laskeskelin tuossa juuri, että työpäiviä on minulla enää 7 ennen 2,5 viikon joululomaa, jonka jälkeen 19 työpäivää ja sitten äitiyslomalle 1.2.2008!Viimeisiä siis viedään ja voitte arvata, että työmotivaatio on jo hieman hiipumassa...

Äitiyspakkauksen sain viime viikolla ja tuossa joulun jälkeen rupeamme pikkuhiljaa laittamaan tulokkaalle paikkoja valmiiksi.

Mukavaa, että uusia kotiloita on ilmestynyt näinkin paljon lisää! Onnentäyteistä odotusta teille kaikille!

Terkuin Hattara (27+2)

Vierailija
11/23 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pahoinvointi loppui noin 2 viikkoa sitten. Olen täällä käynyt silloin tällöin katselemassa mutta ei ole pinoa näkynyt. Enkä ole oikein jaksanut itsekään sitten aloittaa.

Nyt alkaa taas mennä ihan hyvin, maha näkyy jo ja kerrottu on jo kaikille. Suonikohjuja vaan meinaa tulla jalkoihin.

Meillä tyttö (1v 4kk) aloitti hoidon tai oikeastaan harjoitella hoidossa oloa. On nyt ollut muutaman päivän puolipäivää hoidossa. Menen itse Tammikuussa töihin ja jään sitten Maaliskuun lopussa äippälomalle. Ihan kivaa vaihtelua ja oikeasti on sellaisia töitäkin että on hyvä itse olla tekemässä.

Viola rv 18+6?

Vierailija
12/23 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin olen tätä pinoa lukenut, mutta nyt aattelin kirjoittaa kun täällä varmaan ymmärretään paremmin... Meillä on tyttö 03/03 ja poika 01/06, molemmat 40 asteen kuumeessa ja itse myös kipeänä viikolla 26. Nyt ei jaksais... Isomman kanssa pärjää, mutta pienellä raukalla ei ole hyvä edes sylissä. Nyt rauhoittui hetkeksi kainaloon karsomaan joulukalenteria, niin saan vahan kirjoitettua toisella kädellä.

Joku täällä kyseli että ollaanko töissä vai kuinka. Kotona olen ollut esikoisesta asti, eli kohta 5 vuotta. Työpaikkaa ei edes ole, ja varmaan tosi vaikea saada kun ehkä parin vuoden päästä olis töihin menossa...

Maaria rv 26

Vierailija
13/23 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

Jos sopii, tulen mukaan myös. Kolmannen (täysin yllätyksen) la on 31.3 ja aiemmin on 4 ja 6 v tytöt. Olen ollut jo useamman vuoden töissä kakkosen syntymän jälkeen. Nyt jäin viikoksi sairaslomalle raivostuttavan unettomuuden takia. En tiedä onko kyse iästä (ei nyt paljon yli 30), erilaisesta duunista kun aiempia odottaessani vai mistä, mutta kolmannen odotus tuntuu aika paljon raskaammalta kuin aiemmin.

Voikaapas hyvin,

SM

Vierailija
14/23 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listaudunpa minäkin tähän...

Eli kolmosta meillekin odotellaan ja la olis kai 30.7. tai 1.8. (tai jotain niillä main..=) ) Neuvola " vasta" ensiviikon perjantaina..

Esikoinen iloinen ekaluokkalainen, kuopus n1,8kk.

Paljon olen täällä käynyt lueskelemassa, mutta tähän asti ei ole jaksanut rekisteröityä taas.. (Hukkasin vanhat tunnarit jonnekin...)

Omaa napaa.. vähän toisinaan tuntuu että onkohan sitä " liian" konkari jo vai onko jotain vialla, kun ei oikein mitään " oireita" ole.. Siis perusväsymystä on, mutta jotenkin tuntuu ettei siinä ole mitään uutta. (aina onnistun torkahtamaan työpäivän jälkeen sohvalle.. =) )

Vähän pientä etomista on silloin tällöin pahoista hajuista ollut, muttei onneksi pahoin vointia. Tosin sitä ei ole aiemmissakaan juuri ollut. Esikoisen kanssa en muista olleen mitään (tai sitten aika on kullannut muistot...).

Toisaalta mietin voisko olla perää sukupuoli-asiaan, eka poika toinen tyttö, jolloin voin melkosen lailla pahoin. Nyt ei siis ihan niin pahasti edo..??

Galluppia; Töissä olen ollut nyt kohta vuoden verran, meillä iskä jäi hoitovapaalle neidin kanssa, jotan itse olin äitiys-ja vanhempainlomat vain.

Nyt en vielä tiedä miten käy.. Työkuvioita vähän mietin kun voisi olla että on tilaisuus tarjolla jota ei usein tule.. No saapa nähdä, haastattelussakin jo sanoin että nyt mennään tämän mukaan.

(voihan siis toki olla että rehellisyyteni " palkitaan" kiitos ei:llä..)

Vointeja kaikille!

Aikku-78 rv 6+5

Vierailija
15/23 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän näköjään jää koukkuun kun sen kerran aloittaa... SINIMARILLE: Samanlaisia tuntemuksia täälläkin, tämän kolmannen odotus on tuntunut huomattavasti raskaammalta kuin aiemmat raskaudet. Riesana ovat olleet mm. kiusalliset liitoskivut, supistelut ja unettomuus. Itse olen ajatellut, että iällä voisi olla tekemistä, vaikken vanha ole tosin vieläkään (28v.). Huonommassa kunnossa kuitenkin olen ja tuntuu, että elimistö on " vähän" rempallaan:) Meillä myös kaksi tyttöä (5 v. ja 7 v.).

Onneksi maaliskuuhun ei ole enää pitkä aika!

Terkuin Hattara (27+3)

Vierailija
16/23 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kolmatta odotellaan syntyväksi 29.02.08, mut sairaslomilla ollaan oltu jo kohta 2kk suppareiden takii, ja pelon että syntyy liian aikaisin... meillä ennestään pojat 07/2004 ja 03/2006. ihanaa saada taas pikku vauva " jonon" jatkeeksi... :)

Vierailija
17/23 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään joo taas tulee joka päivä juttuja seuranneeksi.

Itselläni kanssa ei ole ollut mitään ongelmia aiemmissa raskauksissa, mutta nyt on ollut sitten sitäkin enemmän. huonoa oloa 24h, väsymys ihan hirvittävä ja vieläkin juoksen yölläkin vessassa 2krt(ei ole virtsatulehdusta). Painoa tullut jo 5 kg, kun aiemmissa kokonaan 8kg ja 12 kg.

Onko teillä tiedossa kolmosen sukupuoli? Itse emme ole ennen kysyneet, mutta nyt oman mielenterveyden takia ajattelimme kysyä. Tyttö kai sitä kahden pojan jälkeen on haaveissa, mutta toisaalta kyllä sitä yksi pieni prinssikin on ihana(pääsee helpommalla ja osaa jo vanhasta takaa).

Toivottelen loppuviikkoa kaikille! Minä lähden työreissulle loppu viikoksi.

Vierailija
18/23 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on la 20.7.08 ja lapset 11/02 tyttö & 6/04 poika.

Väsymystä, kuvotusta ja kamalia vatsakipuja. En muista olleeni muissa raskauksissa näin kipeä. Päällepäin ei näy vielä mitään paitsi kalpea naama. ens viikkolla eka neuvola.

8+2

Vierailija
19/23 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityn minäkin joukkoon... Täällä oli ainakin yksi toinen, joka oli kirjoitellut, että oli tarkoitus " ajoittaa" kolmas lapsi siihen kun esikoinen aloittelee koulutietään... niin oli meilläkin, vaan tässäpä sitä kolmosta odotellaan rv 18. Meillä on kaksi poikaa, 04/03 ja 07/05.

Mulla myöskin tämä raskaus on ollut todella paljon hankalampi kuin kaksi edellistä, osasyynä pieni onnettomuus johon jouduin kolmisen viikkoa sitten. Kohtuun tuli vuotava hematooma ja olin pari yötä sairaalassa jne. mutta nyt on jo asiat paremmin. Tänään sain luvan lopettaa antibiootit, joiden takia olen oksennellut viime päivät.

Mitäpä vielä... minäkin olen töissä, tosin teen 60% työviikkoa, ja lähinnä viikonloppuisin, joten lapset ovat vain yhtenä päivänä viikossa hoidossa joko yläkerrassamme tai sitten jommassakummassa mummolassa. Tämä on ollut meille tosi hyvä ratkaisu, koska itse olen voinut olla sekä lasten kanssa kotona, että myös töissä sopivassa määrin.

Eipä tähän hätään muuta, hyvää alkanutta viikkoa kaikille.

T: Rekkis, 17+6

Vierailija
20/23 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nostelenpa nyt sitten tätäkin ja kirjoitan myös tänne jotain löpinöitä, kun kävin tuossa kesäkuistenkin nipussa...

Nyt on vihdoinkin tainnut meikäläisen kuvotukset jäädä taakse. Huomenna täyttyy rv15 eli kyllä se tästä : )

Aivan mahtava ilma ulkona, tietysti lumi ei olis pahitteeksi, muuta AURINKO - ah, se niin kirkastaa mieltä. Oltiin aamupäivällä poikien kanssa kävelyllä ja esikoinen pyöri seisomalaudassa kuin väkkärä kun seuraili aurinkoa :DDD

Ehdin tuossa lueskella muitakin pinoja ja löysin mielenkiintoisen keskustelun tasa-arvosta. Laitanpa sitten tännekkin kyssäriä ja GALLUPPIA, eli mitenkäs se teidän parisuhteen tasa-arvo asiat? Eli nämä perinteiset kotityöt, rahat,menot ym...

Itse kyllä voin myöntää eläväni tasa-arvoisessa suhteessa. Tietysti nyt kun olen kotona, niin olen pakostakin enemmän lasten kanssa ja tuloni ovat pienemmät. Mutta rahat on yhteiset, ruokaa laittaa kumpi ehtii (mies tekee useammin ja parempaa). Tv-ohjelmista meillä ei ole ollut suurempia erimielisyyksi, kun kumpikin katsoo niin vähän TV.tä. Omia menoja on iltaisin ja viikonloppuisin ja niistäin päästään helposti yhteisymmärrykseen. Lasten myötä menoja on joutunut tietysti karsimaa, mutta pidän sitä ihan normaalina tähän elämäntilanteeseen kuuluvana. Elän myös siinä suhteessa onnellisessa asemassa, että meillä on kaksi autoa joten en ole mitenkään riippuvainen mieheni kuskailusta. Mutta totta kai lähden kaikista mielummin yksin ; ) Tänäänkin ajattelin pyörähtää BodyPumpin jälkeen pitkästäaikaa Stokkalla : )

art + pojat ja masukki 15+6