Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Isot Enskat viikkoon 50***

09.12.2007 |

[color=#8B008B]Edelliset jorinat http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=11857006&p=&mpage=1&tmode… Teen taas viikkopinon, veikkaan että joulukiireitä on aika monella. ;) Ja varaslähdönkin otin kun ajattelin että samalla mainostan noita pk-treffejä tiistaina, tulkaa mukaan! Katsoiko kukaan Talentin finaalia? Mun oli pakko katsoa kun se ihana shetlannin lammaskoira on NIIN huippuhyvä! ;) hihi!

Jumppasin 2,5h, joten nyt on aika ventti mamma, taidan vääntäytyä petiin.. Lähtölaskenta jouluun on alkanut, 2 vkoa enää! JEE! Onneksi meitä odottaa luminen joulu siellä mun mummon luona!

Mammis + Oona zzz [/color] [color=red]♥ [/color]

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pikaisesti tulin piipahtamaan, Ainon serkkulikka on kylässä, katselee juuri peter pania.

Pipareita on taas elivottu, ihan lasten iloksi, kamala sotkuhan siitä tuli, mutta riemu oli rajaton, sen takia kannattaa jo vähän siivotakkin.

Mä en kyllä pääse treffeille kun on tuo hoitolapsikin tuossa mutta oikein mukavia treffejä kaikille !

Käytiin tänään 1-v neuvolassa, Aino oli 78 cm pitkä ja painoi 9370, pituus siis +1 ja paino -1

eipä muuta

aa kp 17/27-30 sekä laatikoita penkova ae 6 pv vajaa 1 v

Vierailija
2/26 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan oltu aamupäivä liikenteessä; kaupungilla ja sellaisessa lasten vaate/lelu kotiesittelyssä=) Oliver simahtikin maidon jälkeen heti kun kotiin tultiin, joten nyt taas aikaa näpytellä. Kyllä kyläreissujen jälkeen väsyttää kun uudet lelut ja kaverit kiinnostaa niin kovasti. Tuollakin kutsuilla oli 8 äitiä lapsineen! Menoa siis jonkin verran;)

Kaimalla leivottu, mä en kyllä saa ton duracell pupun kanssa tehtyä mitään!!!=( Tuolla kutsuillakin O oli ainoa joka yritti vetää pöytäliinaa alas, kahvikuppeja nurin, kirjat veti kirjahyllystä ym ym. En ehtinyt edes syödä rauhassa kun oli jo taas jonkun tavaran kimpussa pahojaan tekemässä... Ei pysy sekuntiakaan paikallaan!!!!!!!! Ehkä mä ne joulutortut paistan sit ennen joulua kun äiti täällä jeesaamassa.

Huomiset treffit ois ollu tosi jees, mutta kun ehdittiin Mykiksen ja Sasun kanssa sopia " treffit" meille kun ei nää enskatreffit ollut silloin vielä varmistunut. Eli me ei nyt sit päästä, ensi vuonna sit uusi yritys! Pitäkäähän hauskaa siellä=)

Kyllä on ulkona pimeää ja märkää, miksi ei enää ole valkoista joulua/talvea?!=( Tai no kyllä jouluksi yleensä on lumi tullut, mutta ei nää enää sellasia kunnon talvia ole. Joko on +5 tai -20, ei sellaista sopivaa ulkoiluilmaa. Mikä muuten pakkasraja lapsen kanssa, -15 vai??

Eipä ihmeitä, koittakaahan aktivoitua tytöt, että vähän kuulumisia kuullaan! Nyt jotain suuhun laittamaan kun vielä hetken rauha maassa...

Aurora & Oliver torstaina 10kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tässä linkki:

http://s129.photobucket.com/albums/p221/Aurora-79/Poitsu/?action=view&c…

Poistin samalla vanhempia kuvia sieltä.

Vierailija
4/26 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]AA on siellä leiponut pipareita.. ;) Mä oon vaan keitellyt tänään soseita neidille. Tuli aika mielenkiintoisia yhdistelmiä. Heh! Ainollapa oli passelit 1v mitat! Piti muuten kysymäni että milloin ja millaset synttärit olette aikoneet Ainolle järjestää?

AURORA ¿ Oliver kuulostaa NIIN IHANALLE duracell-pupulle! ;) Harmi kun ette pääse treffeille.. Ens vuonna sit! Ja ihania kuvia, varsinkin se piparipoika!!! Pakkasrajasta en tiedä, kyllä me ollaan muksuna oltu ulkona varmaan jossain -25c (asuttiin Lapissa), noiden vauveleiden osalta en kyllä osaa sanoa.. Jos itsestä tuntuu pahalle (liian kylmälle) niin sitten en kyllä pientäkään ulos veisi.

Missä kaikki luuraa? Huhuu!

Mammis + Oona [/color]

Vierailija
5/26 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan muutama sananen väsyneeltä äidiltä. Tänään oli niin paljon jännitettävää että mä oon ihan puhki sen takia... Päivällä käytiin tytön kanssa fysioterapiassa ja nyt on jumppaohjeita noudatettavana. Samoin uusia asentoja miten kantaa tyttöä. Kuukauden päästä kontrolli ja jos ei liikkeellelähtö ole onnistunut niin sitten uudet kuviot... Eli lyhytkestoinen tiivis rupeama fysioterapiassa käymistä. Tyttönen oli tosi reipas ja ihan ihmeissään katseli peilistä kun häntä väänneltiin ja käänneltiin lattialla. =)

Nyt illalla oltiin lääkärissä korvien ja keuhkojen jälkitarkastuksessa. Korvat on TOSI siistit! IHANAA! Eikä hengitysäänissäkään ollut mitään rohinoita. Aamuisesta tukkoisuudesta lääkäri oli sitä mieltä, että saattaa johtua yösyömisestä. Pikku hiljaa siis pyrimme yötissittelystä eroon... Kuulemma altistaa myös korvatulehduksille jos niihin taipumusta on. Kysyin lääkärin mielipidettä myös vesirokkorokotuksesta. Meille kun tuli kutsu tutkimukseen ja vähän epävarma olo itsellä. Lääkärimme kertoi laaja-alaisesti rokotuksen käytöstä muualla Euroopassa ja Usassa ja totesi, että Suomessa on tapana ajatella ettei vesirokko ole paha tauti mutta unohdetaan tosi ikävät jälkitaudit. Taidamme siis kallistua rokotustutkimuksen kannalle.

Onko teille muille tullut kutsua?

Me varmaan suuntaamme Jumboon huomenna jos ei ihan kamala keli ole. Hyvissä ajoin pitää kyllä suunnata takaisin kotiin, koska ke tulossa vieraita niin täytyy vähän leipoa ja siivoilla.

Nyt iltapalalle. Voikaa hyvin!

T. iida-linnea ja tyttönen parin päivän päästä 7 kk!!

Vierailija
6/26 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

I-L: Olet varmaan kertoillutkin, mutta kun olen suhteellisen pitkän aikaa ollut pihalla jutuista kiireen takia niin minkä takia käytte siellä fysioterapiassa? Heräsi kiinnostus kun puhuit tuosta liikkeelle lähtemisestä.

Tässä muutoin vain pikaisesti miehen koneella pyörähtämässä, kun oma läppäri otti ja tipahti lattialle. Ja jostain kumman syystä kone ei siitä kovin hyvää tykännyt vaan hajosi :-( Nyt sitten toisen koneen varassa, kunnes joskus varaa hommata uusi kone. Täytyy katsoa josko vakuutus korvaisi tapahtuneesta edes osan.

Huomenna olisi edessä lääkärineuvola. Saa nähdä mitä meidän hyrisijäpojasta tykkää.

-Ninca ja zzz Joona 7kk -

Vierailija
7/26 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tänne mitään ihmeellistä. Tänään olin jumpassa (bodypump) ja nyt on ihan sairaan kipeet lihakset, oli aika hyvä vetäjä =)) huomenna en sitten tietty pääse sängystä ylös!

Iida-linnea, teidän typyhän on vasta 7 kk, onko joku oikeesti huolissaan kun typy ei vielä liiku? Tarkoitan vaan, ettei pitäisi olla mielestäni mitenkään epänormaalia. Toiset vaan lähtee myöhemmin liikkeelle? Muistaakseni kaverilla poika lähti liikkeelle vasta lähempänä 1 v. Tosin eipä tuosta fysioterapiasta mitään haittaakaan ole.

kiva kuulla, että teillä korvat kunnossa =))

eipä tässä muuta ehdi, kivoja treffejä huomíselle!

mykis

Vierailija
8/26 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taaperopuolelta tunkeilen vastaamaan... Me ollaan Akselin kanssa oltu mukana rokotetutkimuksessa jossa Aksu sai vesirokko-MPR -yhdistelmärokotteen. Mä olin miettinyt muutenkin tuon rokotteen ottamista juuri noiden jälkitautien takia ja kutsu tutkimukseen tulikin sitten juuri sopivasti. Aksu sai kaks kertaa tuon rokotteen eikä mitään reaktioita tullut rokotteesta. Ei lämpöilyä, eikä edes mitään kiukutteluja :D

pikku-milli & Akseli 1v7kk

Vierailija
9/26 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan taas vähän vietetty hiljaiseloa... Pitkälti johtuu kyllä siitä, että meillä Hirmu nukkuu niin lyhkäsiä päikkäreitä, että hyvä kun kerkeää lenkin jälkeen pukata rattaat parvekkeelle niin neiti herää. Mutta eipä siinä mitään, sillä nyt Hirmu on nukkunut jo viikon parin aikana elämänsä parhaitä öitä, heräämisiä tulee vain noin 5 per yö! Aivan mahtavaa varsinkin kun ottaa huomioon, että useimmilla samanikäisillä on päällä juuri nyt ne hulinayöt :)

Meillä on kova asunnonmetsästys nyt päällä. Tänään mennään katsomaan yhtä paritaloa ja mä bongasin joku aika sitten ihanan -48 mallisen rintamamiestalon, jonka hinta oli pudonnut juuri kymppitonnilla. Ukko vaan on kovasti noita vanhoja asuntoja vastaan, vaikka osaisi itse rakentaa kämpän alusta loppuun saati sitten korjata (olen muuten päättänyt, että pitää vähintään kerran päivässä kehua siippaa, nyt se tuli tehtyä ihan näin enska-laajuisesti :D )

Ja eilen tuli noi kotihoidontuki hakemuksetkin. Nyt alustavasti laitetaan paperit eteenpäin, mutta ei ole hajuakaan kauanko sitä sitten olisi kotona. Valmistuin juuri ennen muksun syntymää, eli työpaikkaa ei ole alla. Mutta kaipa se sitten on ihan sama onko työelämästä pois vuoden vai puolitoista, ihan yhtä vaikeaa saada sitten töitä. Tosin, olen kyllä alkanut ihan tosissaan miettimään, josko sitä kouluttautuisi perhepäivähoitajaksi, jotenkin tuntuu, ettei kukaan muu pärjää tuon hilun kanssa. Hieman siis olisi alan vaihtoa, olen kerta tällainen kunnianhimoton DI.

[color=purple] Mammis [/color] siellä on taas treenannut. Mun piti aloittaa pari kuukautta sitten uinti parin kerran viikkotahtia, mutta eipä meikää ole vielä siellä altaalla näkynyt. Miten sitä voikaan olla näin saamaton.

[color=purple] AinoAurora [/color] on ollut leivontapuuhissa. Mä olen jopa kerran saanut tehtyä torttuja (valmiista taikinasta tietenkin ;) ), heh...

[color=purple] Aurora [/color] oli laittanut ihania kuvia :) Peesaan kyllä kovasti tuota, että kun on ¿liikkuvainen¿ (meillä vasta ryömitään, mutta hillitöntä vauhtia) muksu, niin ei tahdo mitään saada aikaiseksi. Ja siihen kun vielä yhdistetään suht pieni asunto, niin toinen on sekunnin murto-osassa kaivelemassa kukkia, koiranruokaa tai pureksimassa sähköjohtoja... Ja pitää vielä muuten samaan syssyyn ihmetellä, että miten muilla onnistuu tätä nykyä vaipan vaihto?!?!? Meillä tuo homma on mission imbossible, ja vielä kun käytetään kestovaippoja joiden tulisi olla niin hyvin aseteltu etteivät falskaa... Arhg!

[color=purple] Iida-Linnealla [/color] ollaan tervehdytty. Mullakin olisi päämääränä päästä yösyötöistä eroon pikkuhiljaa (meillä syödään yöllä kahdesti), mutta toisaalta ainakin vielä muksulla on ihan selkeästi nälkä ainakin ekalla syötöllä. Toinen syöttö viiden maissa onkin sitten sellanen ¿mukavuussyöttö¿, sillä kun saa muksun tainnutettua vielä uneen tunniksi kahdeksi.

Pitää ruveta kyttäämään, josko tuo muksu kohta heräilisi, pitäs lähtä jouluostoksille ihan taas vaihteeksi :)

Coltsfoot ja Hirmu 8kk

Vierailija
10/26 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

AURORA, kivoja kuvia Oliverista! ♥ Meillä on myöäs liikkuvainen ipana, ei puhettakaan, että sais mitään rauhassa tehdä :D Ja syöminen on taistelua, tosin se ei johdu siitä, että olis niin paljon nähtävää. Päin vastoin, jos ollaan kylässä, tai meillä on vieraita, Sampo syö hyvin, koska on niin unohtunut seuraamaan tilannetta, että ei hoksaa, että äiti lappaa ruokaa kitaan :D Mutta normaalisti..... No äsken sain Sampon syömään yhteensä n. teelusikallisen verran ruokaa. Pöydässä istuttiin 50 minuuttia :/ Annoin Sampolle sormiruokaa, että se harhauttaisi poitsua, jotta söisi myös sosetta, mutta ei onnistunut tällä kertaa (ja sormiruokakin päätyi vain lattialle).

COLTSFOOT, mukava kuulla, että yöt menee teillä vähän parempaan suuntaan! Meillä vaipanvaihto on ollut viimeiset 4kk melkoista sähläystä. Sampo hyörii pyörii ja kiukustuu, kun ei pääse lähtemään liikkee, kun kurja äiti yedittää pitää paikallaan. Useimmiten yritän pukea istualteen, mutta meilälkin kun käuytetään paljon kestoja, joista osa on taiteltavia, niin ainakaan minä en oo niin taitava, että onnistuisin taittelemaan ne Sampon istuessa sylissä :/ Vauva-arjen iloja! :D

Meillepä ei mitään uutta. Sampo ei syö, edelleenkään, se nyt ei ole edes uutinen. Kahdeksas hammas tulossa, sekin vaikuttaa, mutta Sampon ruokailuinnostukseen tuntuu vaikuttavan myös säätila, planeettojen asema, aurinkotuulet ynnä muut tekijät..... Sampo vain ei tykkää ruokailusta. Minkäs teet, väkisinkään en voi syöttää. Onneksi EDES tissi maistuu :)

Jaah, pitää kai siirtyä siivoilemaan.

Han ja Sampo 10kk

Vierailija
11/26 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Kiva oli nähdä pitkästä aikaa taas HENNAN Joelia & PI-KIN Arttua! ;) Ja äiteitä myös.. Oona simahti kun lähdettiin kotiin ja sain sen vielä kammettua vaunuihin jatkamaan päikkyjään, vaikka neiti kyllä heräsi kun kannoin autolta kotiin..

Me käytiin tänään 8kk neuvolassa ja lekurissa. Kaikki ok, uudet mitat 9635g, 69,5cm & 45,8cm. Eli nyt oli 1kk aikana tullut jo 3cm pituutta! :) Ei siis tarvitse olla huolissaan siitä kasvaako neiti. hih!

IIDA-LINNEA ¿ nuo jumppaohjeet ja niiden noudattaminen on varmasti aika kivaa tyttösen kanssa, vai!? :) Itse ainakin ajattelisin että ois kiva ¿väännellä & käännellä¿, vaikka niin me kyllä taidetaan tehdäkin.. Varmasti huojentunut fiilis kun korvat oli tosi siistit! Hienoa! Meille ei ole ainakaan vielä tullut kutsua rokotustutkimukseen. Voitaisiin kyllä osallistua, jos tulis.. Paitsi ne verikokeet kyllä kauhistuttaa, mammaa¿

NINCA-paran läppäri hajosi! :( Kyllähän vakuutuksesta pitäisi saada ainakin jotain korvausta, toivottavasti!!! Mitenkäs teillä meni lääkärineuvolassa?

MYKIS ¿ bodypump on kyllä aika nasta laji! Siellä ei paljon pääse ¿lintsaileen¿ jos nyt ei ihan sikapieniä painoja tankoon laita. ;) Itsekin sitä ¿harrastan¿ vähintään 2 x vkossa ja tykkään kyllä kovasti!

COLTSFOOT ¿ kiva kuulla sun ja ¿Hirmun¿ kuulumisia! :) Kiva jos yöt on alkaneet sujua paremmin! Asunnonmetsästys on NIIN KIVAA! Mun pitää odottaa ainakin vielä vuosi ennen kuin voin alkaa ajatella seuraavaa kotia.. ;) hih! Mites teillä aiotaan joulua viettää?

HAN ¿ teidän Sampo taitaa olla aika vekkuli.. harmi kun ei se ruoka maistu, mutta täytyy kyllä sanoa että on se hienoa että se äidinmaito maistuu edelleen! :) Teidän pitää vaan kyläillä ja/tai kutsua kovasti vieraita jotta saatte pojan syömään..

Pikku galluppi: lähetättekö joulukortteja? Jos lähetätte niin askarteletteko omat, laitatteko vauvan/perheen kuvan niihin tms?

Itse voisin vastata että ei lähetetä. Korkeintaan lähetän niille joilla sähköposti on, jonkun hassun tonttukuvan Oonasta. ;) Räknään taas tänäkin vuonna (kuten jo 5 aikaisempanakin vuonna) kuinka paljon menisi rahaa meidän kortteihin ja postimaksuihin ja laitetaan rahat hyväntekeväisyyteen. Aikaisempina vuosina ollaan annettu rahat kodittomille eläimille ¿ hyvä kohde edelleen ¿ mutta nyt voisi ajatella jotain lapsille menevää..

Ok, taidan mennä vähän järkkäileen papereita ennen kuin neiti heräilee uniltaan..

Mammis + Oona päivää vaille 8kk [/color] [color=red]♥ [/color]

Vierailija
12/26 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaima: ompas teillä hienon näköinen piparkakku-ukko ja hienosti Oliver jo seisoo omillaan !

Mammis: Me ajateltiin järjestää Ainolle hienot Prinsessa synttärit. ( matkittiin täältä oisko ollu burde ?? ) tehdään prinsessa kakku kruunu ja valtikkakin on hankittu.

Kunnon prinsessa mekkoa ei valitettavasti löydetty, mutta koitetaan pärjätä ilman !

I-L kiva kuulla että tytön korvat on terveet ja keuhkot ei rahise. toivottavasti liikkeelle lähdössä tapaahtuu pian jotain, ei tarvitse murhehtia turhaan !

Hanin Sampo ei syö edelleenkään, taitaa olla niitä ns. kranttuja lapsia joille ei kelpaa juuri mikään, minkäs teet, no onneksi edes elämäneliksiiri maito menee alas !

G: mä olen joulukortit jo lähettänyt tein ihan itse omin kätösin, kuten joka joulu, se on mulle sellainen traditio. Nyt olin vaan vähän laiska/kiireinen ja revin vain valmiisiin korttipohjiin valkoisen paperin ja liimasin tiimarista ostetun enkelin siihen päälle kirjoittelin tietty hyvät jouluntoivotukset mukaan.

Noh siinäpä se tällä kertaa, ukko tulee kohta kotiin tarvii vissiin kokata jotain ettei kupsahda mokoma !

aa kp 17/27-30 ja ae

Vierailija
13/26 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin vain on päivä taas illassa ennenkuin koneelle kerkiän. Harmittaa vietävästi kun treffit jäi väliin... Nolona siis kerron, että me tavallaan nukuttiin pommiin... Tyttönen heräsi puoli seitsämältä, söi tissiä ja aloitti iloisen höpöttelyn omassa sängyssään. No, ei viihtynytkään pinniksessä vaan halusi äiskän kainaloon. Vieressä alkoi vaatimaan tissiä ja kuinkas kävikään - tyttönen ja mamma nukahtivat kunnes avasin silmät katsoen kelloa, joka näytti melkein kymmentä! Ei oltais millään ehditty Jumboon, koska tytön jumppaamiset, puurot yms aamutouhut tehtävänä. Uuden vuoden ekoille treffeille yritämme siis saapua!

Kiitos pikku-millille kiitos kommentista tuohon rokotustutkimukseen liittyen. Kyllä me nyt ollaan päätetty siihen osallistua. Olen tottunut vähän isompia lapsia valmistelemaan verinäytteenottoon, joten ehkä osaan omaa lasta lohduttaa niin ettei traumoja jää...

Ninca, neuvolan terkka laittoi lähetteen fysioterapiaan koska tyttönen ei vielä käänny ja jalkojen poimuissa oli epäsymmetrisyyttä. Fysioterapeutti totesi myös lievää toispuoleisuutta. Nyt siis teemme pari kertaa päivässä kääntymisharjoituksia ja masullaanoloharjoituksia (tytön rinnan alla on pyyhkeestä tehty rulla ja tyttönen nojaa käsiinsä, leluja tarjotaan oikealta/vasemmalta/edestä -> lapsi varaa vain toiseen käteen) sekä kannamme tyttöä sellaisessa asennossa, missä aina toinen kylki venyy. Kuukauden päästä kontrolli ja jos ei kääntymiset onnistu ja/tai toispuoleisuutta on vielä niin jumppa jatkuuu ammattilaisen toimesta. Tyttö on siis oikealle puolelle hieman voimakkaammin " kallellaan" kun mahallaan pötköttelee. Pyrimme myös pukiessa ja vaippaa vaihtaessa kääntämään tyttöa puolelta toiselle eikä niin, että nostetaan peppua.

Mykerinos, kai tässä tapauksessa liikkeellelähdöllä lähinnä tarkoitetaan että tyttönen pääsisi selältä masulleen.

Mammis, kyllähän tuo jumppailu on kivaa mutta nyt on vähän paineita, että oikeasti neiti tajuaisi tuon kääntymisen. Se sitten rajoittaa vaan elämää jos pitää alkaa 2 x viikossa käymään fysioterapiassa. Mutta toki sinne sitten mennään jos tarvis on. Tytön parasta pitää ajatella.

Huh kun tuli sepustukset. Nyt nukuttamaan neitiä.

t. iida-linnea ja tyttönen huomenna 7 kk

ps. Joulukorteista. Yleensä askartelen itse mutta tänä vuonna en kertakaikkiaan ehtinyt. Nyt siis valmiskortit lähtivät maailmalle. Osaan korteista lähti mukaan tyttösen kuva.

Vierailija
14/26 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos treffeistä pi-kille ja mammikselle! Ja hienoa kun Oona on niin hyvin kasvanut. Harmi kun meillä jäi mammiksen kanssa shoppailut tosi lyhyeen, olikin mies liian nopee.. Tarttuiko sulle mitään mukaan?

Ja omaa napaa taas...

Kamala närästys vaivaa. Mitään ei voi syödä, rennie ei auta ollenkaan ja on kamala olo koko ajan. Tää raskaus onkin ollut tosi helppo eli pitihän tähän joku kamala vaiva saada.

Onko kenelläkään vinkkejä millä tätä oloa voi helpottaa??

Eilenkään en lämmintä ruokaa voinut syödä, rupee vaan närästämään enemmän. Myös joka aamuisen ja iltaisen teen oon joutunut karsimaan pois, puhumattakaan kaikista suklaista ym joita mieli tekis. Hedelmämehujäät, murot ja välillä (vaikkakin aika harvoin) menee myös jugurtti. Muuta ei pysty syömään ilman kamalaa närästystä. Kauhulla jo odottelen joulua..

Joelia odottaessa sain lääkäriltä sen nimistä lääkettä kuin Ranitidine Ranbaxy ja sitä pitäis kuurina syödä, pitäis loppua närästyksen. Tuoteselosteessa lukee, että " Käytöstä askauden ja imetyksen on rajallista kokemusta, neuvottele lääkärin kanssa" .

En vain tiedä uskallanko syödä, tästä lääkäristä kun on huonoja kokemuksia.

Jos joku muistaa niin määräsi Joelin odotuksen aikana mulle jotakin lääkettä mitä ei saa edes Suomesta ja mikä on ehdottomasti kielletty raskauden aikana...

Ninni potkii ja liikkuu tosi paljon enemmän kuin Joel mahassa. Tuntuu ettei hetkeäkään pysy paikoillaan. Taitaa tytöstä tulla joku ikiliikkuja :D

Joel kävelee jo kamalaa vauhtia, koirat on ruvenneet kamalasti kiinnostaa. Pakko kysyä, että miten paljon tän ikäissen pitäis syödä? Kun jotenkin muistelisin et pitäis mennä se pari kertaa puuroa, pari purkkia ruokaa+hedelmäsoseet ja välipala. Joelille kun ei saa menemään yhtä isoa purkkia enempää ruokaa päivässä. Syö puuroa aamusin ja iltasin n.2-2,5dl ja siihen purkki hedelmää päälle. Jos antaa vähemmän, poika suuttuu.

Taidanpa mennä syömään muroja, jos edes sen verran sais tänään syötyä..

Henna, Joel 9,5kk ja Ninni 26+5

Vierailija
15/26 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Ihanaa kuunnella joululauluja! ;) Oltiin minilattareissa ja taas oli kivaa! Oon niin iloinen kun löysin neidille sellasen kaulurin jota ei tarvi vetää pään yli, siis siinä on tarra siellä niskassa. Passaa neidille jo nyt ja itse asiassa sopii jopa mulle, eli on ilmeisen pitkäikäinen. Oona kun INHOAA kypärämyssyjä yli kaiken, niin jospa tuo helpottais ainakin vähän ettei kaula palellu..

AA ¿ ihanat prinsessasynttärit!!! :) Muista sit laittaa päivänsankarista kuvia!

IIDA-LINNEA ¿ toisaalta musta on TOSI hienoa että meillä suomessa ¿vahditaan¿ niin tarkasti näitä meidän kullannuppuja, mutta toisaalta joskus tuntuu että ¿tehdään kärpäsestä härkänen¿ (ihan niin kuin Oonan pituuskasvun hetkellinen hidastuminen).. Jumppailu varmasti aiheuttaa vähän paineita, mutta yrittäkää tehdä siitä teidän ¿kahdenkeskinen harrastus¿ ja mahdollisimman positiivinen juttu, nautitte sitten molemmat! :) Ai niin, teilläkin on ¿tasakuukausi-päivä¿, hih, uskomatonta että noita kuukausia on yhtäkkiä tullut hups heijaa ¿ Oonalle 8 ja teidän tyttöselle 7!!!

HENNA ¿ eihän mulle sitten tarttunut yhtikäs mitään eilen mukaan sieltä Jumbosta.. Hyvä asia sinänsä. ;) Tänään kyllä ostin sitten Ompusta sukkikset + kaulurin neidille. Pengoin nimittäin eilen meidän kaverilta saadut käytetyt vaatteet läpi ja siellähän oli vaikka mitä 80cm vaatteita, ei kun pesukoneeseen ja mamma on iloinen kun ei tarvitsekaan ostaa esim jarrusukkia.. :) Kurjaa se närästys, mulla ei ole aavistustakaan millä helpottais, toivottavasti joku osais sua auttaa. Mehukeitto? Oli mun suosikkia silloin odotuksen alkuvaiheessa kun oli paha olo..

Ok, nyt pitää alkaa hiljalleen keräämään kamoja illan jumppia varten.. Huiskutukset kaikille!

Mammis + Oona tasan 8kk :) [/color] [color=red]♥ [/color]

Vierailija
16/26 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Voi luoja tätä unikoulua...tai unikoulu ja unikoulu, koska oon siitä lipsunut. Arttu äskenkin huus ja nousi istumaan tai polviseisontaan melkein tunnin ajan, ja sitten luovutin ja annoin pullosta huikan vettä. Sen jälkeen röyhtäs ja sammui kuin saunalyhty... ÄÄÄ!!! Mä oon ihan hajallaaaaa, tahtoo unta! Arttu meni siis 20:30 nukkumaan. Ekan kerran kuului pientä kitinää vähän ennen puolta yötä, mutta siihen nukahti itsestään. Sitten heräsikin 1:30. Annoin heti pikkusen vettä, nukahti saman tien. Seuraavan kerran 3:30, ja nyt yritin olla turvautumatta pulloon... Mutta eihän siitä mitään tuu, kun toinen melkein tunnin vaan itkee ja itkee, ja ite tietää sen helpottavan heti kun pullon antaa... Täytyis nyt vaan uskoa, että en anna sitä vettäkään, ihan samahan se Artulle on, onko se maitoa vai vettä, ja ei se ikinä opi tällä tyylillä nukahtamaan! Onneks kuitenkin iltaisin nukahtaa nätisti omaan sänkyyn ilman pulloa, ettei tarvii silloinkin " tapella" ...

Mutta siis, niistä unikoulu-ohjeista???

Eli miten se nyt oikeesti menee? Yritin surffaa tässä aikani, mutten oikein löytänyt mitään kunnon sivustoa. Jossain puhuttiin, että ekana yönä annettaisiin huutaa 5min, sitten 10min jne. Ja sittenkö vaan mennään huoneeseen ja tassutellaan? Ääh, ei ajatus kulje nyt. Koitan mennä hetkeksi pitkälleen. Arttu herääkin jo varmaan tuossa tunnin päästä, kuten eilen aamulla...

Kiitos vielä MAMMIKSELLE ja HENNALLE reffiköistä, sekä tietysti Oonalle ja Joelille =)

Pi-Ki ja Arttu 9kk1vko

Vierailija
17/26 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä minusta hyvä sivusto unikouluun, siellä selvitellään kaikenlaista muutakin mukavaa.

http://www.hus.fi/default.asp?path=1,28,824,2547,6444,6445,7649

valitettavasti en nyt ehi kommenteeraamaan mitään kun täytyy mennä leipomaan syndejä varten.

aa kp 20/27-30 ja melkein vuoden ikäinen ae ( nyyh mun vauvasta tulee iso likka )

Vierailija
18/26 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Arttu on nukkunut vaunuissa jo kohta 1,5h, joten eiköhän hän sieltä aivan tuota pikaa heräile :)

Joo, eli väliaikatietoja meitin unikoulusta:

Aamulla A heräsi VASTA 7:23 (huom, tätä mun minuuttiaikataulua, heh!), ja olin ite niin poikki, että hain vellipullon ja tainnutin jäbän vielä tunniksi mun kainaloon nukkumaan. --Eilenhän herätys oli jo 6:09, eikä enää suostunut nukkumaan :(

Nyt meni päikkäreille 12:15 (vasta!!!), ja onkin nukkunut jo hyvän pätkän. En tiedä, pitäskö sitä nyt valvottaa yöunille asti??? No, pitää kattoo, millä tuulella on...

Ensi yönä aion tosiaan kokeilla nyt ilman vesipulloakin, pelkkää tassuttelua, tai jos itku kovaa, niin hetkeksi syliin. TOSIN aloitan tänään illalla ne mas.lääkkeet, joiden pitäis nukuttaakin mua paremmin, että saa sitten nähdä, olenko yöllä niin unessa, ettei unikoulusta tule mitään... Tai sitten tulee jotain sivuoireita... No, jännityksellä odotan ensi yötä ;)

Kiitos AA linkistä! Taisin yölläkin tuolla käydä, mutta väsyneenä en jaksanut keskittyä lukemiseen. Mulle pitäis olla sellaset helpot ohjeet ranskalaisilla viivoilla :)

Mutta nyt lopetan, olen kuulevinani ääniä vaunujen suunnalta...

P&A

Vierailija
19/26 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttönen päikkäreillä, joten muutama sana ennenkuin heräilee. Mun isä tuli meille eilen ja lähti puolen päivän maissa jatkamaan matkaa eteenpäin. Tehtiin aamusta yhdessä vaunulenkki ja pappa käppäili tyttösen kanssa sillä aikaa kun vein vakuutusyhtiöön paperit. Hyvä että vein enkä postittanut, koska enpäs älynnyt ottaa reseptejä mukaan. Niistä piti olla kopiot vaikka luulin että apteekin hintaerittely riittää. No, kun oli tyttösellä hoitaja niin kävin viemässä nekin ennenkuin papan piti lähteä. Mukavaa oli viettää aikaa iskän kanssa. =)

Illalla mennään pitkästä aikaa uimaan. Saa nähdä muistaako tyttönen vielä uimisen vai tuleeko itku.

Pi-Kille toivon mahdollisimman onnistunutta yötä! Toivotaan että lääkkeet sopivat sulle ok.

AA:lle mukavaa leipomispäivää! Mitäs kaikkea meinaat väsäillä synttäreille?

Nyt levittämään pyykit kuivumaan ja pakkaamaan uimakamppeet valmiiksi.

t. iida-linnea ja tyttönen 7 kk

Vierailija
20/26 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips piiitkästä aikaa, en edes muista koska viimeksi olen kirjoitellut, enkä ole edes lukemassa käynyt vähän aikaa *nolona tunnustaa* eli olen jutuistanne ihan ulkona¿nytkin vaan pikaisesti joulusiivon keskeltä kirjoittelen¿

Meillä ollut eemelillä viikon verran vesirokko¿näppyliä kun normaalisti on alle 50 niin eemelillä niitä on ainakin sata, kovaa kuumetta ei ole tullut ja nyt näppylät onneksi alkaa olla rupivaiheessa ettei niin kovin kutiaisi¿kovasti on näpyt vaivanneet ja melko kiukkuinen ja itkuherkkä poika on tällä hetkellä ja kovin väsynyt¿nytkin ulkona nukkumassa¿mutta onneksi ollaan jo voitonpuolella ja sitten on tämäkin tauti sairastettu¿

Meillä yhä vaan kontataan, harvoin yrittää seistä ilman tukea, mutta osaa kyllä senkin¿kävelee tukien jos on joku mikä menee eteenpäin, esim. lelulaatikko väärin päin¿sanoja ei tule, yrittää sanoa joitain sanoja perässä, kuten pupu¿no namnam osaa sanoa ja mamma, muuten vaan höpöttelee omiaan :o)

Tosi pikamoikat olikin, mutta nyt taas siivouksen pariin, kohta on kaikki kaapit siivottu, jee!

-pajuska+ulkona nukkuva täynnä näppylöitä oleva eemeli 9kk++