Onko sinusta kaksinaismoralistista, etta ammatillista koulutusta ja duunariammatteja pitavat tarkeina ja kehuvat sellaiset ihmiset, jotka ovat itse suorittaneet
akateemisen tutkinnon? Jos ne kerran ovat niin tärkeitä ja hienoja ammatteja, miksi he eivät itse ole valinneet sellaisia ammatikseen?
Kommentit (9)
Kuten tässä on jo todettu, yksi ihminen ei voi hallita kaikkia aloja ja muutakin voi arvostaa kuin sitä mitä itse tekee. Kaikkea rehellistä työtä tarvitaan.
Mä olen itse akateeminen ja nimenomaan haluankin olla, mutta mieheni ei ole, eikä mulla olisi mitään sitä vastaan jos lapsemme hankkisi duunariammatin.
Kaksinaismoralistista se olisi esim. silloin, jos kertoisi, kuinka paljon arvostaa, mutta alkaisi nikotella kun oma lapsi haluaisi opiskella duunariammattiin. Ja muuten samaa mieltä edellisten vastaajien kanssa.
Esimerkiksi arvostan erittäin paljon sairaanhoitajan työtä, mutta itse en hakenut ko koulutukseen koska ei minusta ole hoitajaksi! Olisin erittäin huono siinä. Parempi olen tutkijana, kehittelen vaikka niitä lääkkeitä mitä siinä hoitotyössä tarvitaan.
Vierailija:
akateemisen tutkinnon? Jos ne kerran ovat niin tärkeitä ja hienoja ammatteja, miksi he eivät itse ole valinneet sellaisia ammatikseen?
että tajuavat yhteiskunnan rakenteesta jotain.. Siis että yhteiskuntarakenne romahtaa, jos ei ole myös niitä duunareita.
Kovasti nämä tuntuvat pitävän tärkeänä, että JOKU MUU on korjaamassa heidän autoaan ja remontoimassa taloaan.
Vierailija:
Kovasti nämä tuntuvat pitävän tärkeänä, että JOKU MUU on korjaamassa heidän autoaan ja remontoimassa taloaan.
esim. " arvostan kotimaisia käsitöitä" - mutta mieluiten en maksaisi siitä edes lankojen hintaa. " Arvostan siivoojia" - mutta en haluaisi tervehtiä heitä. " Arvostan tarjoilijoita" - mutta huorittelen heitä yleensä.
Koska en itse ole jotain, en voi tuota jotain arvostaa??
Minä olen kamalan huono tarkkuutta vaativissa käsitöissä ja muutenkin kömpelö. Kunnioitan kuitenkin suuresti mm. puuseppiä jne. En kestäisi hoitotyötä henkisesti, enkä fyysisesti. Kunnioitan sitä työtä tekeviä silti.
Eiköhän se ole paras, että jokainen ohjautuu sille alalle, missä voi parhaiten itseään toteuttaa ja jonka hallitsee?