Muita naisia, joille vaatteiden ostelu yhtä pakkopullaa?
En ole koskaan ollut kiinnostunut vaatteista. Tykkään toki pitää kauniita vaatteita, mutta niiden hankkiminen on maailman tylsintä hommaa. Sen sijaan kaikki tuoksut ja kosmetiikka kiehtoo. Onko muita yhtä höhliä olemassa? :)
Kommentit (11)
mulle vaatteiden osteloeminen on yhtä tuskaa... mieluummin ostan kivoja uusia pussilakanoita tai jotain kosmetiikkaan liittyvää kuin menen taistelemaan sovituskoppiin... ystäväni sanovat että olen vaatteiden suhteen todella nirso.. sen vaatteen vaan täytyy istua tosi hyvin ja mun täytyy näyttää se päällä hyvältä... varsinkin housuja ostellessa mikään ei kelpaa... ja kun vaatteiden täytyy olla just oman näköisiä, ostaisin kaikki urheilukaupasta jos olisi varaa.
En osta itselleni juuri koskaan juuri mitään. Yleensä ostan vaatteita itselleni vasta sitten kun ihan pakko, eli kun vanhat on rikki tai eivät mahdu päälle. Lapsi sen sijaan kulkee viimesen päälle uusissa ja hienoissa vaatteissa. En osta myöskään kosmetiikkaa itelleni. Pikkujouluihin meikatessa tajusin että mun ainut ripsarikin on 2 vuotta sitten ostettu. Ja se on sieltä uusimmasta päästä.
Ja kun koko päivän kierrät, niin tuloksena on pari kolttua. Tehotonta.
Minäkin yritän kuitenkin löytää vaatteita, jotka kutakuinkin istuisivat minulle ja olisivat vielä tyylikkäitäkin. Mutta niiden löytäminen on niin työlästä, etten lähde liikkeelle kuin pakolla.
Postimyynti ja nettimyynti on kyllä ihan mun juttuni. Vaikka aikaahan sekin vie, mutta sieltä löytää helpommin kerralla koko setin tai useammat housut tms.
Mikään ei istu eikä näytä enää hyvältä. Kun täytin 18, vartaloni muuttui pikkuhiljaa oudoksi.
ja varsinkin lapsen saamisen jälkeen menen ostamaan itselleni jotakin välttämätöntä, esim. alusvaatteita ja löydänkin itseni lastenvaateosastolta ensin ja en sitten jaksa lähteä omalle puolelle... myös äidilleni ostin aikoinaan mielelläni mutta itselle on vuosi vuodelta yhä vaikeampaa ostaa. inhoan yli kaiken myös sitä että on vaatteita kaapeissa kun kuitenkin on ne tietyt vaatteet jotka laitan ihmisten ilmoille ja kotona omansa.
mieluummin tuhlaan kosmetologilla ja kampaajalla käyntiin , se on " selvä" homma vrt. kaupoilla kiertelyyn.
Inhoan etsiä vaatteita itselle ja sovitella niitä hikipäissä. Ihaninta on vain kävellä suoraan kauppaan, ja löytää heti vaate pari jota tarvitsee ja jotka näyttävät hyvälle päällä. Näin nopeasti homma käy vain turhan harvoin. Pikkujoulut ym on tuskaa kun pitäis miettiä jotain siistimpää päälle. En haluaisi tuhlata vaatteisiini rahaa ja toisaalta olen valmis maksamaan laadukkaasta hyvin istuvasta nopeasti löytyvästä vaatteesta paljonkin.
Johtuu siitä, että tiedän millaisen vaatteen haluan/ kun vaate sopii minulle. Kaikki tutut pyytävät minua aina mukaan ostoksille, koska minulla on hyvä maku. Ja totta se lienee onkin, olen harkinnut vaatemyyjän uraakin joskus;)
Minä näen vaatteesta heti, sopiiko se värin/mallin/leikkauksen perusteella ihmisen päälle, ja tästä seuraa " suutarin lapsilla ei ole kenkiä" -ilmiö. Jos vaikkapa ostan farkkuja, niin niiden pitää olla täydelliset, eli siis taskujen mallin ja koon oikeat. samoin taskun kuvioinnin, saumojen ja mallin myös, sekä mahdollisten kulutusten.
...Ja sanomattakin lienee selvää, ettei tuollaisia farkkuja ole helppo löytää...!
Sama juttu paidoissa, nykyään " ompelen" itse vaatteitani, eli en tee alusta lähtien itse, mutta korjaan esim. vääränmallista kaulusta tmv. " pientä" .
sit ahdistaa kun näyttää resuselta mummolta :)
Vierailija kirjoitti:
sit ahdistaa kun näyttää resuselta mummolta :)
Joo, tämä. Vaatteita vaan on pakko hankkia ja pakko päivittää aina välillä. Voin ostaa kerralla paljon, kun löytyy sopivia, mutta sitten pitkään aikaan en mitään. Onhan se aina aika uuvuttavaa etsiä, vertailla, riippumatta siitä ostaako kaupasta, vai netistä. Joskus ei vaan löydy mitään, josta pitää, kun taas välillä löytää vaikka mitä. Riippuu paljon kauppojenkin mallistoista, mitä on tarjolla.
Vaatteita ostelen mielelläni, mutta tuoksuja ja kosmetiikkaa vain kun on ihan pakko.