Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maidon pakastaminen - miten menikään?

08.12.2007 |

Moi,

miten tämä maidonpakastamisproseduuri menikään? Jos siis keräät maitoa kerääjällä -> ei saa kerralla pussillista maitoa... Keräättekö jääkaappiin esim. vuorokauden aikana tulleen, joka sitten kerralla pakkaseen vai pakkaseen pienetkin maitomäärät ja sitten jäähdytelty maito vaan mukaan?

Esikon kanssa pumppasin käsin sen verran aina lisää maitoa, että sain parin kerran maidot suoraan pussiin ja pakkaseen..

Kiitokset vastauksista

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
08.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylmään, jo jäähdytettyyn maitoon, ei ikinä saa sekoittaa vastalypsettyä (=lämmintä) maitoa.

itse kyllä käytännössä aikoinaan pakastin jokaisen kerran maidot erikseen (mini-mingrip pusseihin).

Vierailija
2/2 |
08.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei saa sekoittaa lämmintä jo jäähtyneen joukkoon. Itse keräsin kahteen pulloon vuorokauden aikana eli yhteen laitoin aina tuoreen satsin ja jääkaappiin. Kun se oli jäähtynyt siirsin sen toiseen, " loppusijoitus" pulloon. Huuhtelin tuon keräyspullon sitten tosi kuumalla vedellä ja päivän mittaan desinfioinkin sen kun desinfioin kuitenkin kerääjiä, tutteja tai muuta ja siirsin siihen aina tuoreet maidot erikseen ensin jäähtymään. Päivän päätteeksi koko jäähtynyt satsi loppusijoituspullosta sitten yhteen minigrippiin.

Jos pumppaat niin saat varmasti yhden minigripin täyteen per pumppaus, mutta itse sain näin kätevästi talteen maitoa myös kerääjien avulla - vähän mutta tosi vaivattomasti kun se tuli joka tapauksessa siinä " sivussa" .

Jos niitä minigrippejä on tosi monta pientä niin onhan se aika ärsyttävää sitten availla, sekoitella ja lämmitellä niitä kun vauva huutaa kainalossa maitoa eli kannattaa tähdätä sellaisien sopivien käyttöannosten pakastamiseen per pussi. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla