Olen koettanut kasvattaa lapseni syömään monipuolisesti ja terveellisesti,sitten tuli tytärpuoli joka elää nuudeleilla ja nugeteilla
Miesystäväni väittää ettei muka voi määrätä 14vuotiaann syömisiä eikä päättää mitä tyttö ostaa kaupasta.
Miksi 14v on yksin ruokakaupassa?!
Tämä kaiken takia oma 8vuotiaani on nyt sitten että kesäkurpitsalasagne yök,kasvissosekeitto yök,salaatti yök..
Kommentit (39)
Miksi asutte kaikki samassa? Oliko pakko muuttaa yhteen.
Elämä on.
Uusperheen iloja.
Jatka terveellisen ruuan tarjoamista, kaikille. Älä tee ruuasta numeroa. Tarjoa myös joskus niitä nugetteja.
14-vuotiaat on semmosia, sun omasikin olisi voinut olla aikanaan, ilman sisarpuoltakin. Oikea ruoka ei kelpaa, mennään ja ostetaan kaikkea höpöhöpöä. Vaihtoehto olisi ottaa nuorelta kaikki oma raha pois.
Kyllä ne joskus järkevöityy.
Harva 14-vuotias liikkuu äidin tai isän kanssa jatkuvasti ja nuorella on omaa käyttörahaa jolla voi mennä kahvilaan tai vaikka ostaa niitä nuudeleita kotiin. Et voi verrata 8-vuotiasta teiniin!
Pistä possut pihalle, isäpossu edeltä ja pikkupossu perästä.
Miksi pitää muuttaa yhteen asumaan? Miksi? Yhteisten ruokailujen takia?
Nuudelit ovat makaronia, onko teillä makaronin totaalikielto?
Nuudelit kuten mutakakutkin nyt on joku teinijuttu,kyllä ne siitä ohi kasvaa. Ei ne rikki mene vaikka eläisi mikrotetuilla mutakakuilla😄
Vähän kuin nilkat paljaina talvella tai hupparissa helteellä,kyllä ne järkevöityy.
Miten nuudeleita syövä tytärpuoli voi tulla yllätyksenä? Ette tutustuneet ollenkaan ennen yhteen muuttamista?
Vierailija kirjoitti:
Pistä possut pihalle, isäpossu edeltä ja pikkupossu perästä.
Äippäpuolipossu on ehkä muuttanut porsaineen isäpossun kotiin?
Mä en ymmärrä miten jotkut ylipäätään jaksaa uusperhe-elämää. Jotkut nuudelit on tossa sopassa aika pieni paha.
Nuudelit ja nuggetit. Onko tämä yhdessä vai erikseen?
Mäki söin teininä nuudelia, nugetteja, herkkuja, pizzaa jne. Aikuisena musta tuli terveellisesti syövä juoksija :)
Makeita herkkuja en syö ollenkaan, en tykkää. Joku omena on tarpeeksi makea. En voisi kuvitella syöväni kuten teininä.
Ap ei käsittääkseni kertonut, että asuvat miehen ja nirson tytärpuolen kanssa samassa taloudessa. Toivo todella, että ei.
Täysjyvänä saa myös. Nugetit ei kuulu syödä joka päivä. Pistä vähän typylle faktaa pöytään. Parempi syödä vaikka kananpalat puhtaana!
Onko kyse siitä, että nuori syö vain noita nugetteja ja nuudeleita? Kyllähän niilläkin hengissä pysyy, mutta todella huono ruokavalio se on.
14v tyttäreni tykkää nuudeleista, nugeteista ja myös jo mainituista mutakakuista, mutta hän myös syö oikeaa ruokaa noiden lisäksi. Oikealla ruualla tarkoitan itse tehtyä kasvispainotteista kotiruokaa. Nuudelit yms ovat lähinnä välipaloja, joita vetää koulun jälkeen.
Hyi. Tuskin kukaan, joka on tottunut syömään ns normiruokaa, kauan jaksaa syödä jotain tuommoista.
Uusperheet on perseestä. Hyvä kun on lapset aikuisia tai ei ole lapsia.
Teini saa päättää mitä syö. Ei voi pakottaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko kyse siitä, että nuori syö vain noita nugetteja ja nuudeleita? Kyllähän niilläkin hengissä pysyy, mutta todella huono ruokavalio se on.
14v tyttäreni tykkää nuudeleista, nugeteista ja myös jo mainituista mutakakuista, mutta hän myös syö oikeaa ruokaa noiden lisäksi. Oikealla ruualla tarkoitan itse tehtyä kasvispainotteista kotiruokaa. Nuudelit yms ovat lähinnä välipaloja, joita vetää koulun jälkeen.
Unohtui kommentoida, ettei ruokavalio ole ainoa ongelma vaan myös miehen vanhemmuudessa on puutteita. 14v ei nyt edelleenkään saa päättää kaikesta itse ja aika huolestuttavaa, ettei isänsä koe voivansa vaikuttaa tyttäreen millään tavalla. Tulee pitkät neljä vuotta, ennen kuin nuori täyttää 18v ja hän on aivan holtiton.
Vierailija kirjoitti:
Nuudelit kuten mutakakutkin nyt on joku teinijuttu,kyllä ne siitä ohi kasvaa. Ei ne rikki mene vaikka eläisi mikrotetuilla mutakakuilla😄
Vähän kuin nilkat paljaina talvella tai hupparissa helteellä,kyllä ne järkevöityy.
Teinijuttu? Mä syön joka viikko nuudelia ja kastiketta. Kastikkeessa on kanaa ja kasviksia.
54v.
Kun kasvatus on ulkoistettu lapselle itselleen tämä on lopputulos,