mitkä soseet kaikkein lempeimpiä vauvan vatsalle?
meidän vauvalle ei tunnu sopivan kuin bataatti ja maissinaksut :/
mä en kohta uskalla enää kokeilla mitään, kun kokeluja seuraa aina uneton yö tai kaksi (niinkuin nyt kun erehdyin toissapäivänä antamaan pari lusikallista maissi-riisi-banaanipuuroa).
voiko vauvalla olla niin herkkä maha ettei sille meinaa käydä mikään ruoka? en millään haluaisi uskoa että on allerginen kaikelle mitä on kokeiltu, eli porkkana, päärynä, vadelma, riisi, banaani. eipä tuo lista nyt pitkältä näytä, mutta mua oikeesti pelottaa ne unettomat yöt.
Kommentit (6)
Oletko kokeillut riisiä yksinään, esim. pelkkää veteen tehtyä riisipuuroa?
Meidän allergikollemme ei käy esim. persikka, bataatti eikä banaani. Kokeilut on tehtävä yksi kerrallaan, ainakin viikon yhtä lajia. Tuossa vaiheessa ei kannata antaa mitään ruokaa missä on enemmän kuin yksi ainesosa.
Itsekin kuvittelin monta kuukautta, että vauvallamme on vain herkkä maha. Allergioiksi ne kuitenkin lopulta osoittautuivat - eikä siinä sinänsä ole mitään pelättävää. Parempi vain, mitä pikemmin allergiat havaitaan ja pystytään toimimaan tilanteen mukaan.
Tsemppiä!
T: 4
ps. Meillä sopivia ruokia tällä hetkellä possu, peruna, riisi, maissi, päärynä, luumu, kesäkurpitsa ja muutama muu.
mua huolestuttaa hänen painonkehitys :/ painoi 6kk neuvolassa 6,2 kg, pituutta oli 64cm. eli pieni on.
maitoa mulla riittää vaikka muille jakaa, mutta vauva on laiska syömään.
ihan tylsää painia tällaisten ongelmien kanssa! esikoisen syömisissä ja painossa ei ikinä ole ollut mitään häikkää.
onko siihen olemassa joku valmis puurojauhe vai mistä tehdään? riisijauhosta?
ap
Toinen hyvä vaihtoehto on Dr Kousa riisipuurojauhe, monet allergikot syövät sitä menestyksellä (ei ole viljajäämiä yms.). Helppoja käyttää, sekoitetaan vain kuumaan veteen.
Ymmärrän huolesi, huono kasvu yhdistettynä vatsavaivoihin kyllä viittaa allergioiden suuntaan :/
Olet ehkä jo huomannutkin, että neuvolasta/terveyskeskuksesta ei saa juuri apua näissä asioissa? Jos mahdollista, hakeudu yksityisen allergialääkärin vastaanotolle.
Persikkasose on aika lempeä, harvoin allergisoi ainakaan.