Pysyvä kipulääkitys. En millään haluaisi, mutta ei taida olla vaihtoehtoja. Ja muut murheet.
Sairauksien vuoksi oon joutunut syömään kipulääkkeitä parikymmentä vuotta. Sitten helpotti parin leikkauksen myötä, meni muutamia vuosia etten tarvinnut kipulääkkeitä kuin harvakseltaan. Oli ihanaa aikaa!
Kunnes nyt taas. Meni tilanne niin pahaksi että tarvittiin jo vahvat kipulääkkeet. Niistä pahat sivuvaikutukset, kestin kuukausia, sitten en enää. Miedompi nyt kokeilussa. Ja en haluaisi millään ottaa kipulääkkeitä ihan vakikäyttöön, mutta lääkäri puhui järkeä.
Kai se on tajuttava, luovutettava. Kun lääkityksestä huolimatta en pian pysty enää työhönikään. Taas joudun mieluisasta työstä luopumaan.
Kohtalotovereita varmasti on. Kun sairauden takia joutuu luopumaan asioista, ajatuksista. Miten jaksatte?
Kommentit (14)
Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta miesystävällä sama tilanne. Kamalaa, kun ei pysty tekemään mitään toisen olon helpottamiseksi ja vielä kamalampaa, kun toisen unelmat ja tavoitteet murenee kerta toisensa jälkeen.
Lisäksi vielä tuo toimivan lääkityksen löytäminen. Myrkkyjä kamalalilla sivuvaikutuksilla. Me ollaan löydetty helpotusta laittomalta puolelta, mutta se on valitettavan harvinainen ilo, kun miehellä niin paljon testejä muidenkin sairauksien takia.
Voimia sinulle kovasti omaan kamppailuusi <3
Vierailija kirjoitti:
Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta miesystävällä sama tilanne. Kamalaa, kun ei pysty tekemään mitään toisen olon helpottamiseksi ja vielä kamalampaa, kun toisen unelmat ja tavoitteet murenee kerta toisensa jälkeen.
Lisäksi vielä tuo toimivan lääkityksen löytäminen. Myrkkyjä kamalalilla sivuvaikutuksilla. Me ollaan löydetty helpotusta laittomalta puolelta, mutta se on valitettavan harvinainen ilo, kun miehellä niin paljon testejä muidenkin sairauksien takia.
Voimia sinulle kovasti omaan kamppailuusi <3
Kiitos! Kyllä se kirpaisee, kipujen lisäksi, kun ensin löytää unelma-ammattinsa, sitten joutuu siitä sairauden vuoksi luopumaan. Opiskelee uuden ammatin, vuosien jälkeen saa uuden todella mieluisan työn jossa tulee ammattilaiseksi, ja nyt näyttää siltä että siitäkin joutuu luopumaan. Työkokemusta on monesta paikasta, mihinkään työhön ei pysty palaamaan. Vaikka tähän tavallaan vuosien varrella on tottunut niin aina se kuitenkin on pettymys, kun vointi heikkenee. Ap
Narkomaaneilla on narkomaanien ongelmat.
Mä en pysty syömään noita hermokipulääkkeitä, mieluummin kärsin kipua kuin pahoinvointia, huimausta ja unissakävelyä. Työpaikan menetin jo, mutta pää sentään on selvä.
Vierailija kirjoitti:
Mä en pysty syömään noita hermokipulääkkeitä, mieluummin kärsin kipua kuin pahoinvointia, huimausta ja unissakävelyä. Työpaikan menetin jo, mutta pää sentään on selvä.
Mistä lääkkeistä on kysymys?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä lääkkeistä on kysymys?
Kaikki mahdolliset kokeiltu triptylistä pregabaliiniin.
Vierailija kirjoitti:
Taidat oikeasti olla päihteiden takia jo aivan seniili, hoet samoja heittoja ja haet epätoivoisesti huomiota jostain vauvapalstalta. Voiko nyt säälittävämpää enää olla
Vierailija kirjoitti:
🤣 Sä taidat päivystää täällä aamusta iltaan, oli arki tai pyhä! Keksisit edes jotain uusia hokemia
Kamppailin pitkään kipulääkitystä vastaan ja sitten myönnyin - kyllä muuttui elämänlaatu paljon paremmaksi!
Pahenevat nivelkivut joista olen jo sanonut etten halua niihin opioideja. Ne ovat huonoja krooniseen kipuun. Niillä lähtee kivut vähäksi aikaa. Sitten pitää nostaa annosta ja taas kivut lähtee vähäksi aikaa. Kuitenkin lopputulos on ettei enää auta kipuihin ja siinä vaiheessa on suurella todennäköisyydellä koukussa opioideihin.
Tuo on aivan hullu homma mutta sitä vähemmän koukuttavaa kipulääkettä on melkein mahdotonta saada. Teoriassa suomessakin saa lääkekannabista kipuihin mutta oikeasti sitä ei saa. Jos kela joutuu maksamaan niin sitten ei saa vaikka olisi resepti. Kela tavalliseen tapaan voi kävellä lääkärien päätösten yli. Opioidit ja rauhoittavat kyllä korvataan ne ovatkin fyysisesti koukuttavia niin ilmeisesti siitä syystä parempia lääkkeitä.
Itse en onneksi ole koskaan koukkuun jäänyt vahvempiinkaan kipulääkkeisiin, vaikka joutunut käyttämään pitkän aikaa. Mutta ne muut sivuvaikutukset tosiaan, esim jatkuva kova väsymys vie lopunkin elämänilon. Mutta se että löytää miedommista jonkun joka oikeasti vaikuttaisi. Ei helppo homma. Ja kun ei mikään riitä siihen että saisi työnsä pitää... 😕 Ap
Vierailija kirjoitti:
Itse en onneksi ole koskaan koukkuun jäänyt vahvempiinkaan kipulääkkeisiin, vaikka joutunut käyttämään pitkän aikaa. Mutta ne muut sivuvaikutukset tosiaan, esim jatkuva kova väsymys vie lopunkin elämänilon. Mutta se että löytää miedommista jonkun joka oikeasti vaikuttaisi. Ei helppo homma. Ja kun ei mikään riitä siihen että saisi työnsä pitää... 😕 Ap
Väsymys, tokkura, muistin meno ja jos olet mies niin saattaa tarvita erektiolääkkeitä. Ummetus on monilla yksi sivuvaiva vahvoista kipulääkkeistä. Miedommista jos niitä saa saa valita oliko kolmesta lajikkeesta? Vaihtoehtoja on satoja. Se miksi ne vain kolme on valittu kuulostavat vähän selitykseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väsymys, tokkura, muistin meno ja jos olet mies niin saattaa tarvita erektiolääkkeitä. Ummetus on monilla yksi sivuvaiva vahvoista kipulääkkeistä. Miedommista jos niitä saa saa valita oliko kolmesta lajikkeesta? Vaihtoehtoja on satoja. Se miksi ne vain kolme on valittu kuulostavat vähän selitykseltä.
Nyt en tiedä mihin viittaat. Olen testannut kyllä kymmeniä ja kymmeniä kipulääkkeitä, miedoista vahvoihin ja nyt taas miedompiin. Vahvoista lääkkeistä sivuvaikutukset olisin muuten kestänyt, pahoja ei olleet kuin se tolkuton väsymys. Tai no, on pari vahvaa lääkettä joista olen kokeillut tasan yhden tabletin ja lopuista kieltäytynyt. Mutta siis näistä, joita muuten on voinut käyttää. Ilmeisesti olen siis siinä onnellisessa asemassa, että olen kyllä saanut monia mietojakin kokeilla. Ap
Kuka tietää tunteen? Ap