Poika 3v katsoo 3-4h tv:tä päivässä :(
Minulla on todella huono äiti olo tästä (ja syystäkin, tiedän!), mutta perheeseemme syntyi 2kk sitten vauva joka on tosi huono nukkumaan. Käy yöunille 1-2 aikaan yöllä ja heräilee useita kertoja ennen kuin esikoinen herää klo 7. Eli omat uneni on katkonaiset ja aivan liian lyhyet. Nyt onkin tullut tavaksi laittaa pojalle dvd-elokuva aamulla pyörimään, jota hän katsoo sen 1,5-2h itsekseen, kun nukun vielä vauvan kanssa. Sama juttu on iltapäivästä ennenkuin mies tulee töistä kotiin. Poika on väsynyt, mutta ei nuku enää päiväunia (yritetty on vaikka kuinka usein - tuloksetta) niin lepäillään sitten sängyllä (minä kyllä yleensä nukun) ja katsellaan vielä toinen elokuva tai puuha-pete dvd:itä.
Varmaan helpottaa sitten kun vauvan kanssa löytyy parempi rytmi ja vähän kasvaa niin esikoisenkin kanssa jaksaa paremmin olla. Poika katsoo näitä ohjelmia mielellään ja aina itse niitä pyyttää mutta silti tunnen itseni niin huonoksi äidiksi. Tuntuu että lapsella olisi melkein parempi olla hoidossa vaikka muun ajan toki hänen kanssaan olenkin aktiivisesti, ulkoillaan, pelataan, ajetaan junaradalla jne.
Mitä ajattelette tästä? kellään muulla samanlaista tilannetta?
Ei se nyt mitään haittaa, jos joksikin aikaa elämässä tuommoinen " vaihe" päällä. Elämä on kurjuutta pullollaan ja tuo kyllä melko pientä siihen nähden.
Nauti lapsistasi ja anna pojan katsoa. Sitten, kun tuntuu, että jaksat kehitellä lapsellesi muuta aktiviteettia, niin sitten alat tekemään asialle jotain.. Rentoudu ja nauti. Jos äiti voi hyvin, on levännyt ja pirteä, niin lapsetkin voi paljon paremmin.
Pienistä asioista ei kannta murehtia.