Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SYYS -04 toinen adventtiviikonloppu

08.12.2007 |

Aloitanpa viikonloppupinon. Mun vanhat ja väsyneet silmäni eivät vielä sellaista löytäneet.

Alli

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
08.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten aika menee näin nopeasti .. Arkipäivät hujahtavat. Tämä vuodenaika tuntuu kaikista raskaimmalle. Aamulla kun lähtee töihin, on pilkkopimeää, iltapäivällä kun tulee kotiin, on pilkkopimeää. Väliin jää harmaata. Kamala ilma! Missä viipyy lumi ja pakkanen :(

Mulla on ollut töissä kova kiire. Paine tuntuu jo yöunissa. Olen ollut viime viikon kuin hortoileva haamu. Unohdellut asioita, ollut itkuinen, jne. No, kai jos nukkuu yössä muutamia tunteja. Heräilen aamuyöstä enkä saa enää unta. Tosi hienoa, kun tietää joutuvansa sitten kahden tunnin päästä kuitenkin heräämään töihin. Kotona olen ollut kireä kuin viulukieli. Parisuhde, mikä se on? Tytön kanssa on tosi haasteellista, kun varmasti aistii mun olotilani ja uhmaa entistä enemmän. Yritän asennoitua niin, että kyllä tämä taas tästä. Nämä (työ)jutut menevät sellaista kiertoa, että sitten tulee taas väliin rennompaa ja rauhallisempaa.

Tosin - ensi vuoden lainmuutos ei kyllä vähennä ainakaan kiirettä ja painetta: päin vastoin. Hyvä laki, juu. Toimisi, jos olisi ihmisiä toteuttamassa sitä. Pahaa pelkään että ojasta mennään allikkoon pahemman kerran :( Nyt siirtymävaiheen (kun toteutetaan vanhaa lakia, ja ennakoidaan uuutta) aiheuttaa päänvaivaa, kun on olemassa 4 eri vaihtoehtoa joita toteuttaa ja meidän viraston lakimies sanoi, että kaikki yhtä huonoja. Heh.

Sitten kun ei tämä työ pelkkää lainlukua ole, vaan pitäisi osata/jaksaa kohdata se ihminenkin....

Anteeksi tämä valitus alkuun!

Joulua olen laittanut kotiin kyllä. Sen verran jouluihminen olen, että haluan tunnelmaa ympärille. Mutta helpottaa se tätä arkea, kun ei tarvitse leipoa ja laittaa jouluruokia koska olemme menossa mummoloihin ja valmiiseen pöytään. Joulukuustakaan emme hanki. Menemme miehen lapsuudenkotiin jo päivää ennen aattoa, saa tyttö koristella siellä kuusen. Pääsee jopa papan kanssa hakemaan se metsästä (juu, omasta, ei käydä varastelemassa yleisistä metsistä ;) ).

Joululahjat ovat vielä kaupoissa. Kaikki. Ihanaa Äitikuu, että en ole ainoa. Huomenna suuntaan tekemään osan hankinnoista. Joulukortitkin kai pitäisi kirjoittaa ...

Piparkakkuja leivotaan kohta tytön kanssa. Teen ihan pienen satsin vain, koska ei meillä niitä kovin paljoa edes syödä. Mutta on kivaa tekemistä kuitenkin yhdessä tytön kanssa.

Mitä joululahja-toiveita teidän syyslapsosilla on? Tai mitä olette ajatelleet hankkia? Meillä tyttö ei ole toivonut oikeastaa mitään. Ei ole " osannut" . Katselee lelukuvastoja ja kaikki tuntuu olevan ihania mutta ei mitään selkeää toivetta. Ei kai tässä vaiheessa se olekaan niin .. Mutta tyttö saa yhtenä isompana lahjana sellaisen leikkihellan/keittiön. Myös uusi pulkka on ajatuksissa. Heh, tosin pahalta näyttää pääsekö sellaisella edes ulos leikkimään.

Saamuskalle oikein hauskaa iltaa. Tänäänkö menet sinne NW:n keikalle? Pääsisinpä mukaan ...

Sairastupiin paranemista! Ja kaikille hyvää vointia ja mieltä.

Alli

Vierailija
2/17 |
08.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei joulu oikein näy vielä missään. Tavalliselta viikonlopulta vaikuttaa tämäkin. Mies tosin toi joulukukan, kun pyysin. Sille pitää siis raivata tilaa:) Saunan pesu on myös mielessä, mutta saa nähdä jaksanko enää tänään. Ruoan jälkeen ois tarkotus yrittää saada koko perhe levolle/unille. Alkaa syysneiti olla iltaisin aika loppu, kun ei ole viikkoon nukkunut päiväunia.

Me ei taideta ostaa muita lahjoja lapsille kuin luistimet. En jaksa tätä tavarapaljoutta. Leluja on ihan tarpeeksi ja niitä tulee kuitenkin mummoilta ja kummeilta lisää. Viime vuoden lahjavuori oli aivan järjetön, sellaiseen en haluais lapsia opettaa.

Oisko kenelläkään ideaa miten ilmaista seuraavanlainen asia? Mietittiin nimittäin, että laitetaan joulupatakeräykseen pk:n hoitajille tarkoitetut lahjarahat ja viedään yhteiseen kahvipöpytään pari suklaakakkua koko henkilökunnalle. Vietäis kakkujen kanssa kortti ja siihen haluttais jotenkin mainita se, ettei haluttu viedä turhaa krääsää, vaan antaa sen asemasta lahjoitus vähäosaisille. Miten ilmaista tämä nätisti tekstillä kortissa? Me ollaan hirmu huonoja tälläisissä teksteissä.

T: Ynis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
08.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa... Hiljaiseloa olen viettänyt palstan suhteen. On totta, että kirjoituskynnys nousee kun on muutaman päivän (/viikon/kuukauden) kirjoittamatta. Mutta sinä, joka luet ja mietit että koska viimeksi tuli kirjoitettua, kerropa sinäkin vähän kuulumisia näin joulunalusajan kunniaksi!

Minulla on nyt alkanut loma :-). Ja lomaa kestää loppiaiseen saakka, sen jälkeen ei ole tietoa mitä teen. Unelmatyöpaikka jäi saamatta :-( mutta onneksi vaihtoehtoja on. Pitäisi vaan päättää minkä niistä haluan. Samankaltaista työtä kun viime vuonna vai sellaista mitä tein Lilliä odottaessani. Vai jotain muuta. Tiistaina on vielä yksi haastattelu ja sitten pitäisi kai päättää. Hankalinta on aamut: Miten saada homma toimimaan kun poikien koulu alkaa yhdeksältä eikä heitä tahtoisi jättää kovin pitkäksi aikaa keskenään aamuisin. Lillin päiväkodin aukioloajat sentään riittää.

Päiväkodin aikuisille (ei vain tädeille vaan myös sedälle ;-))taitaa tänä vuonna mennä viinipullot. Ei oikein mielikuvitus riitä sen kummempaan. Poikien opettajille varmaan sama juttu, mutta ne ojennan itse kun (kerrankin!) pääsen koulun joulujuhlaan. Jotenkin tuntuisi ikävältä laittaa poikia itse kuskaamaan viinipulloja repussaan.

Lomalla olisi tarkoitus hoitaa pari opiskelujuttua pois päiväjärjestyksestä. Yksi seminaarityö ja yksi essee, ja kirjallisuuskollokviota voisi aloitella. Jos aikaa jää niin sen ajan voisi laittaa graduun. Lilli saa kyllä myös nauttia äidin lomailusta ja viettää vapaapäiviä. Ja silloinkin kun menee tarhaan saa olla lyhyitä päiviä. Ihanaa kun voi valmistella joulua yhdessä, siivoillaan ja leivotaan ja ollaan ihan rauhassa joulumusiikkia kunnellen.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Puss och kram,

Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥

Vierailija
4/17 |
08.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti minunkin vastata tuohon pk-tätien joulumuistamiseen. Minäkin ajattelin muistaa tätejä viinipullolla - tai punaviini-glögipullolla. Ja tunnen tädit sen verran hyvin, että tiedän voivani laittaa tuollaisen heille. Muuten, kuten Pilekin jossain vaiheessa totesi, se voi olla vähän kyseenalaista (siis jos ei tunne vielä kunnolla). Viime vuonna taisin viedä tädeille jouluisia serviettejä ja kynttilöitä - silloin en oikein vielä tätejä tuntenut. Haluan kuitenkin muistaa päiväkodin henkilökuntaa edes pienellä ja vaatimattomalla tavalla. He ovat tehneet upeaa työtä ja jaksaneet olla aina iloisia ja kannustavia.

Kirjoitelkaa kuulumisia!

Alli

Vierailija
5/17 |
08.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lähti pikkujouluihin, minä sain tytöt hetkeksi rauhassa leikkimään jotta ehdin tänne ;) Molemmilla meinaa olla mahdoton sylikausi, vuoronperään ovat toisilleen mustasukkaisia äidin huomiosta. Pienempi lisäksi osaa mielestään kovinkin hyvin seistä ja kiivetä, joten vahtia saa tämä on aamusta iltaan.

Nyt on parin viikon sisällä alkanut tuntua siltä, että alan tosissaan taas kaivata omaa aikaa. Tähän asti olen ollut ihan tyytyväinen. Töitäkin olen miettinyt, vaikken vielä ole menossa. Äitiysloma loppuu ensi viikolla.

Nämä sateisen harmaat ilmat kruunaa mielialan. Tympii.

Mutta onneksi pian on joulu. Kaksi lahjaakin ostettuna ;) Näen rakasta siskoa kunnolla ja käydään taas ystävien luona Keski-Suomessa. Sitten onkin ihan kohta kevät ja kesä. Eikö? :)

Nyt on tunkua syliin ja kaatumisriskiä sen verran, että lopetan.

- tea -

Vierailija
6/17 |
08.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt kyllä jäänyt tämä kirjoittelu. Yks (nolo) syy on se, ettei ole oikein mihin tallentaa näitä juttuja kun tää kone on ollut vähän sökö ja silleen. Ja jotenkin vaan en jaksa kirjoitella.

Tänään oli enon hautajaiset, siitä jo sähköpostiin laitoinkin. Nyt on sitten aika väsynyt olo.

Vaikka oon käynyt lukemassa, en jotenkin nyt muista, mitä pitäs kommentoida. Sen muistan, että hyviä vinkkejä tarhatätien muistamiseen on tullut. Ajattelin ehkä itse leipoa piparit (jos jaksan, luonto ei kyllä anna periksi ostaa valmista taikinaa...) ja sit vien pipareita ja vaikka glögiä sillain kaikille yhteiseksi.

Äsken Onni teki yllättävän löydön! Siis voiko olla mahdollista että 3-vuotiaalla on jalkasieni?!?!?!?!?!? Miehen jaloissa se viihtyy, sen koivet kun hikoilee paljon. Siis se kyllä myös hoitaa jalkojaan enemmän kuin minä ikinä mutta aika ajoin sillä on sientä. Nyt Onni sitten äsken riisui ja tapansa mukaan kaivoi varpaanvälejä (etsii aina nöyhtää) ja sieltä löytyi kyllä pelottavan paljon samanlainen näky kuin miehen varpaiden välistä (ajatus harhailee, meinasin kirjoittaa: samanlainen näky kuin miehen jalkojen välistä...).

Huomenna on naapurin tytön 5v juhlat. Ensi viikonlopulle on kovat paineet: lahjat pitää hommata. No jotain on jo mielessä, vielä kun laittaa kaikki tarkasti paperille ennen kauppaan lähtemistä. Joululiina ja mahdollisesti verhot ajattelin hommata ja siinäpä sitä. Rosollit, lanttuloota yms. sitten lähempänä joulua. Onneksi on vielä ennen aattoa viikonloppu, jolloin on vapaata ja ehtii hyvin vaikka ja mitä.

Ja mikä toinen juttu tapahtui tänään. Tämä on kriisin paikka mulle:D Oikeesti!!! Mä olen muutamana iltana ajatellut, että miten mun vasemman jalan pottuvarpaan kohdalta ulkosyrjältä jalka on hellä. Tänä aamuna sitten katsoin ja järkytyin. Siinä näyttäis kehittyvän vaivasenluu!!! (tai joku vastaava) Oon kyllä ihan kauhuissani! Enkä edes käytä kapeakärkisiä kenkiä ku tosi harvoin. Ellei sitten mun työsandaalit jotenkin paina...?

Kauheita löytöjä tälle päivälle:)

Hyvää lauantai-iltaa itse kullekin.

T-P

Vierailija
7/17 |
08.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pessyt saunan, kipii. Ja kylppärin seiniä myöten. Yksi joulujuttu suoritettu ja heti tuli jouluisempi mieli. Ei sillä, että sauna ja kylppäri pitäis just jouluksi puunata, mutta on se kiva, kun tuoksuu puhtaalle. Joulu on muutenkin hyvä etappi, että kerran vuodessa saan kunnolla ne pestyä. Siinä onkin suurin " ylimääräinen" joulusiivous meillä.

Innoissani tyhjensin myös keittiön syvennyksestä ylimmän hyllyn, että sain uuden valokuitukylän ja kynttilöitä siihen. Täytyy vaan sanoa, että jälleen liikaa tavaraa. Alemmat, täydet hyllyt vähän pilaa näkymää.

Päiväkodin muistamisista vielä sen verran, että kyllä minäkin muistaa haluan. Siksi ajattelinkin niitä kakkuja. Glögit ja piparit on jo pariin otteeseen käytetty. Toisaalta voisi olla traditio antaa aina niitä, mutta jotenkin nyt tuntuis arvokkaammalta antaa lahja hyväntekeväisyyteen.

Menen katsomaan tuleeko telkkarista mitään.

Vierailija
8/17 |
08.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva-lehden keskustelupalstan nimissä on oma keräys siellä, Eppuliinin laittamalla aloituksella viesti täällä:)

T: Ynis, joka luulee nyt olevansa jalo ihminen:)

Vierailija
9/17 |
08.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joka päivä vain vaiti täällä surffaan, heräsi tällainen gallupin tynkä mieleeni. Tynkä kai kaikista gallupeista tulee nykyään, kun ei ole aikaa miettiä. Kokeillaan kuitenkin.

Mistä aiheesta ja mille palstalle tekisit nykyisessä elämäntilanteessasi aloitteen?

Tarkemmin epätarkentaen: jostain aiheesta aina syttyy. Vaiva-aika on ohi, mikä aika on alkanut?

Kukkanen kiskoo sanoja huimaa päivävauhtia. Poikanen puhui lauseita tämän ikäisenä, mutta nopea tahti on nuorimmalla sitten kun on tullakseen. Auto, kakka, vuh vuh (koira) tööt tööt (auto) kraa kraa (varis). auts (sattuu) kaakao, siskon nimi. Hakee monia sanoja, lamppu, kalkkuna, hampaat.

Poikanen sai kännyn. Pin-koodi hukkui jo kerran. Ikivanha perintöpuhelin, mutta poika on onnellinen. Hankin puheaikaa, että voin joskus tulla Poikasta myöhemmin kotiin. Koulun alku on muuttanut paljon, Poikanen osaa kulkea täällä itse, voi olla joitain hetkiä itsekseen, kyläilee paljon + vieraita käy. Tuntuu, että yksi iso huolen murikka on tipahtanut sydämeltä. Lapsosellani on riittävästi seuraa. Iso ikäero sisarusten välillä pistää huolehtimaan sellaisistakin.

Kukkuu ja kolme lasta, ei vauvoja enää

Vierailija
10/17 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon jotenkin ihan poikki. Koko aamu mennyt hujauksessa. Käytiin naapurin tytön synttäreillä, oon siivoillut (uusi imurikin meni rikki) ja nyt lapset nukkuu. Iltapvällä Itikseen vielä jouluostoksille. Eilen vierähti 6 tuntia Jatun kanssa kaupoilla, mut miehelle jäi vielä lahja löytämättä.

Allille unilähetys! Ihanaa kun pääset valmiiseen jouluun!

Nekku ei oo osannut juuri lahjoja toivoa, mut ostettiin Muumiläppäri. Haluaa kovasti opetella kirjaimia ja suree kun ei osaa lukea. Muumi saa siis opettaa! ;-) Kelloa toivoi (isovanhemmat ostaa) ja rahapussin on halunnut kauan. Minille ostin soittimen missä eläinten ääniä ym ihan itsekkäistä syistä; pitää lapsen pois mun lahkeesta roikkumassa, kun tarpeeksi mielenkiintoinen ja äänekäs! Lisäksi on jotain pientä, cd, kirja, lämpöiset yöpuvut tytöille, kun meillä niin vetoisaa, et lapsilla aina aamuisin sormet jäässä. Isovanhemmilta tulee jotain. Viime vuonna isovanhemmilta oli paaaljon lahjoja. Nyt pyydettiin, et mieluummin joku yksi isompi lahja, kuin paljon pientä ja turhaa. Ei mitään pehmoleluja, joita nytkin pitäis heittää johonkin keräykseen.. Mutta jonkin verran lahjoja on siis tulossa (liikaakin) ja pitää tehdä samoin, kuin viime vuonna, et ei kaikkea kerralla. Nekku menee muuten sekaisin, riipii paketteja auki, eikä osaa leikkiä millään pidempään..ei oo kivaa.

TP, kurjia löytöjä! Nean varpaan välit kutisi viime talvena kovasti, olivat auki ja punaiset. Apteekista kehottivat ostamaan Daktarin voidetta, pari kertaa jo auttoi! Ja aina hyvä kuivaus pesun jälkeen myös tärkeää.

Ynis, kiva kun sait saunan pestyä! Mäkin siivosin muutaman kaapin ja paljon lähti tavaraa kirpparille ja roskiin. Ihanaa kun sain jotain aikaiseksi!

Ankkis nauti lomasta! Onnea haastatteluun!

Kukkuun galluppiin ei tällä hetkellä riitä aivokapasiteetti. Aivot lienevät sokerin liuottamat, joka pvä jotain herkkua. Tänään jo synttärikakkua ja äsken (nolona tunnustan taas) piparitaikinaa.. Nyt pitäs varata Minille eväsmaidot valmiiks ym, et päästään lähtemään, kun tytöt herää. Kyllä ottaa päähän se imuri!! Onneks melkein koko kodin ehdin imuroida, ennen kuin meni rikki. Uusi saatava PIAN! Mut nyt ei muuta..

Enkeli1 ja Nea+Mini

Vierailija
11/17 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinon luin ja jotain jäi hataraan päähän..Palstahiljaisuuden syy on aika!Ei vaan ehdi,luen kyllä..

Nyt hetki aikaa.Mies on kuvaamassa,kohta pitäs ruokaa laittaa.Käytii äsken typyn kanssa ostamassa joulumekko.Eilen etin mut ei löytyny ni piti vielä ihan eri reissulle lähteä.Eilinen shoppailu reissu oli kiva :-) Enkelin kanssa jalat kipeinä ravattii,aika hyvä lahjasaldo tulikin.

Typy ei oikein osaa toivoa...tahtoo kyllä vaikka mitä!Saa palapelejä,ne on siitä huippuja.Sitten Brion veturin,sellasen mikä liikkuu ite.On kauan surrut kun vanha hajos..Sitten joku My little Pony,joka tekee jotain..mun äiti oli kauppaan lähössäja kyseli et mitä ostaa.Tuo otus oli lehen kannessa ni sanoin et sellanen ,-)) Meidän lahja vielä ostamatta..veturi on appivanhemmilta.

Yhteisenä saavat Mauri kunnaksen kirjan.Viime vuoden pikkujoulureissulta ostettu kirja on suosittu ni saavat nyt sit niitä kirjoja.Isikin valvoi myöhään ku piti se kirja lukea ;-))

Joulua olen laittanut..verhot,kynttilöitä ja itsenäisyyspvänä käytii Plantagenissa ostamassa kukkia.SAin mieheltä ihanan jouluasetelman.Koristeita pitäs kaivaa esille.

Aloitteet:Taaperopalsta vai leikki-ikänen??Miten eroon yövaipasta?Reilu 3v on ollu yli ½vuotta pväkuiva,mut yövaippa on märkä!Saa antaa vinkkejä!

Koululaispalsta:Mitä ekaluokkalaisesi tekee välitunnilla?Omani kun on pakko ryömiä pitkin maata ja juosta lätäköissä niin että aina vaatteet kurassa ja märkänä!PAlautetta on tullu myös opelta..Goreja kuivateltii 3vrk:tta ku meni varresta vesi!

Oikeesti oon niin kypsä tuon pojan pihatouhuihin.Tulis pakkanen ni ei ois niin kuranen lapsi!

Uhmapalsta:Kauan kestää tytön uhma?Pojan kanssa ei ollu tällästä ollenkaan.Typyn kanssa elo aivan mahotonta!!!Tarhassa on kiltti,reipas aurinko.Kotona raivoaa ja yrittää komentaa!No,meillä ei 3v määrää ni taas tulee huutoa!Ei jaksa enää!!!!

Jokupalsta:Miten yhdistää perhe,työ,pariushde..saada myös omaa-aikaa ja ehtiä nukkuakin??!Ja kun arkenakaan ei aika riitä ni miten ympätä kuvioon vielä joulu???

Kukkuu:Poikanen ja Kukkanen...tekevätkö yhdessä mitään?Siis oikeesti leikkivätkö?meillä pihalla olo onnistuu mut muuten tuntuu et ikäero on aivan mahdoton!Tappelua ja nahistelua riittää aamusta iltaan.

Ankkikselle ihanaa lomaa :-) Mua niin harmittaa kun tuskin pääsen pojan joulujuhlaan,on aamulla 8.30 :-( Muutenki mietityttää se vika perjantai kun joulujuhlahan on tunnissa ohi ni mihin poika loppupäiväks??Kyllä tarhalaisen kanssa oli helpompaa.

Hoitajille tahtosin tehä niitä Enkelin suklaapipareita jos jaksan.Ku on 3hoitajaa typyllä,pojalla ope ja 2ip kerhon hoitajaa.

Meillä typy saa extra lomaa 27,28,31.12 vaikka loma kyselyssähän päiviä on vaikka kuinka.Mut niitä kysellään et ei ole liikaa väkeä töissä..

Nyt riittää.Täytyy se ruoka laittaa...

jatu

Vierailija
12/17 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöpissaamistahan määrää hormoonit eikä niihin voi vaikuttaa. Jokainen lapsi aikanaan alkaa nukkua pissaamatta. Meillä ollaan täysin pissavaiheessa vielä. Eilen tuli päikkäreilläkin sänky märäksi. Muuten päivät sujuu paremmin ja kuivemmissa merkeissä.

Oltiin kaupungilla. Lapset sai pukin konttiin luistimet (saatiin salaa ostettua) ja kypärät. Ostettiin suoraan laskettelukypärät, jos vuoden päästä pääsis lapset kokeilemaan lasketteluakin.

Nyt lapset on kirjoitelleet joulupukille, mutta eipä niitä toiveita juuri ole:)

Vierailija
13/17 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies nukkui aamulla 9.30 saakka ja nyt kaupungilta tullessa väsähti täysin ja nukkuu sohvalla. On se rankkaa. Sorry, mutta tuppaa vähän ärsyttämään, kun itse taas valvoin puoli yötä.

Mun kysymys menis varmaan parisuhdepalstalle ja kuuluis, että miten ymmärtää tuota marsilaista ja miten marsilainen oppis ymmärtämään minua:)

Vierailija
14/17 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä keskusteltiin hoitolapsista ja meidän relto oli vaan sanoi että lapsella on tietyt herkkyyskaudet ja kun esim.pottailua ei aloteta sillon ni on sitten moninkerroin vaikeampaa myöhemmin.Sai tuolla lauseellaan mulle lähinnä paniikiin yövaipasta,vaikka molemmat lapset alotti pottailunkin omalla ajallaan mutta olivat selvästi valmiita koska vahinkoja ei tullu.

Tänään meil oli riemureissu Gigantissa.Tahoin mennä kattoo kännykkää,sitä ei tietenkää siellä ollu.Typylle lupasin ostaa jonkun joulu dvd:n,ite valkkas Nalle Puhin joulun.Sai sitten neiti sellaset kilarit kaupassa,huus ja istu lattialla et jäi dvd kauppaa..siitähän sitten sai kunnonraivarit.Karju et pitäämennä takas kauppaa ja ku ei menty ni autossa potki penkkiä ja huus ja riuhto!

Vein sit isin ja typyn kotii ja läksin ruokakauppaa ihan yksin vaan...

Hyvää uutta viikkoa kaikille!

jatu

Vierailija
15/17 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsin viimein lomalle. Olipahan päivä! Parempi kuin eilinen, mutta työntäyteinen. Myyjäisistä hain heti aamulla laatikoita ja pienen sievän piparitalon. Syyspojan kanssa leivottiin päivällä yksi kuiva joulukakku ja varmaan sata ( noh, 7) pellillistä pipareita itse (kröhöm!) valmistamastani taikinasta. Ekaa kertaa ikinä ei Sunnuntai eikä Myllyn Paras auttanut tuossa alkuvaiheessa ;) Hyviäkin tuli, ulkonäköpuoli taas on vähän niin ja näin mut se ei haittaa :) Sit tein vielä porolihapöyryköitä, namskis.

Mies ollut tosi reipas tänään, ja auttanut kiitettävästi kotihommissa ja poikien hoidossa. Oltiin jopa koko perhe kävelyllä päivällä, moista ei ole tapahtunut kuukausiin.

galluppi menis ehkä tuonne vauvapuolelle, unimääristä yms.

nyt pitää mennä, tsau.....

äk

Vierailija
16/17 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

just tajusin että eihän meillä ole vauvaa enää!! taaperohan tuo pikkuinenkin jo on!

*nolo*

Vierailija
17/17 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kuinkas monelle on OIKEASTI tarjottu marttojen jäsenyyttä :) Jep, jep, täällä yksi viittaa. Tosin totesivat itsekin, että tämän poppoon kanssa tällä hetkellä on marttahommia ihan riittämiin, mutta tervetuloa mukaan heti, kun rahkeet riittää :)

Hulinapäivä ollut. Aamusta mies metällä, sit koko poppoolla Yhteismyyjäisiin käväisemään. Arpoja lähinnä ostettiin ja muutama kakku vietiin myytäväks. Ilmeisesti ei tänä vuonna voitettu mitään, mutta kannatettiin melkein joka puljua parilla eurolla. Sieltä suoraan siskoni perheen luo poikansa 1v synttäreille ja sieltä vielä kavereitten luo kylään. Nukkumaanlaitossa olikin arvattavasti omat haasteensa. Ei vaan maltettu jättää iltakyläilyäkään, kun niin moneen kertaan on peruuntunu ja heille odotetaan heti tammikuulle kolmatta lasta, ja ainakin kaks edellistä ollu tosi itkuisia, joten ei tiedä, miten sitten nähdään.

Kaveri jälleenmyy Lingon& blåbär- vaatteita ja oli perusjuttuja alessa, niin satsasin niihin. Ilmeisesti aika paljon, kun kaveri oli laittanu pipon kaupan päälle :0 No, ihan hyviä on olleet ja pääsee nyt kunnolla testiin, kun ostin itellenikin, niin sitten nähdään, miten kestävät toistuvaa pesua ja pitoa. Ai miten niin oon aika pienikokoinen, kun munkin vaatteet tuli lasten mallistosta :)

Kyssäreitä ei nyt just irtoa millekään palstalle.

Pekka myös usein yöllä pissaa sänkyynsä. Tai siis nyt on taas tullu semmoinen vaihe. Yövaippahan jäi heti alkukesästä pois ja päivävaippa 1v9kk. Ja uhmaa piisaa. Tai siis on just ihan arvaamaton. Välillä on niin herttainen ja mukava poika, mutta tosi helposti menee överiks ja sitte pn kyllä varsinainen riiviö ja keksii vaikka mitä saadakseen huomiota tai muuten vaan. Ja käyttää hyväkseen sitä, etten kaikkiin tilanteisiin pysty heti puuttua, kun pitää kaikista ja kaikesta muustakin huolehtia.

Ens viikolla onkin sitten kerhojen ja koulun joulujuhlat. Vielä ois myös siivouksia ja lahjojen paketoinnin saa kovin aloittaa. Siskon perheen viemiset meni nyt jo samalla.

Ai niin. Pekka ei oo osannu toivoa mitään erityistä. Neiti5v vaan on kirjoittanut pukille. Esikoinenkin kyllä uskoo pukkiin, mutta en tiedä, miksei kirjoittanut. Paljon on tulossa lapsille leluja ja lahjoja ylipäätään. Oon laittanu paljon entisiä vaatehuoneeseen ja muualle pois esiltä, et mahtuu uudet jonnekin ja innostuisivat niillä myös leikkimään. Täytyy sitten taa s tehdä vaihtoa jossain välissä. Esikoiselle ostettiin semmoinen elektroniikkasarja. Neitille laulava barbi (oli jotenki niin " neitin näköinen" lahja) Pekalle brion rakennussarjan traktori ja peräkärry (lisäosia meillä jo on) ja Iikalle perusduploja ja alusta (niillä on nyt porukalla kovasti rakennelleet muutenkin eikä noita peruspalikoita kovin paljon oo)

Ynis. Onnittelut pesutilojen siivouksesta! Ja hienoa, siitä se lähtee! (hyväntekeväisyysjutut nimittäin)

T@hti