Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehellä c-hepatiitti, voiko

Vierailija
07.12.2007 |

suudella? Mites rakastelu ja lasten teko? Elinikä? Olen syvästi ihastunut, mutta pelottaa. . .

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
08.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartu suudellessa ja erittäin harvoin yhdynnässä(vaatii erittäin verisen yhdynnän). Minulla kolme lasta ja täysin terveitä,käyttäessäni kuopusta testeissä viimeksi lääkäri sanoi ettei ole vielä kertaakaan törmännyt tapaukseen,missä äiti olisi tartuttanut lapsensa raskausaikana tai synnytyksessä, mutta koska se on teoreettisesti mahdollista lapset testaillaan myös!

c-hepatiitti tarttuu hepatiiteista huonoimmin,jopa huonommin kuin hiv,koska virus kuolee nopeasti joutuessaan elimistön ulkopuolelle. Tämän vuoksi c onkin lähinnä narkomaanien sairaus.

C-hepatiittia on 7-8 eri alatyyppiä,joista toiset ärhäkämpiä kuin toiset.

Monesti c passivoituu lopetettaessa huumeiden käyttö,koska se on maksasairaus ja tuolloin maksa ei rasitu. Mikäli se ei passivoidu parin vuoden kuivilla olon jälkeen on mahdollisuus alfa-interferoni hoitoon (sytostaatti) missä päivittäin pistetään ihon alle sytostaattia. Hoito on erittäin raskas sekä fyysisesti että henkisesti,mutta tulokset kuitenkin hyviä. Hoidoilla c joko poistuu kokonaan tai ainakin passivoituu. Passiivinen c ei tartu!

c:n kanssa voi elää täysin normaalia elämää, esim. minä olen sairaanhoitaja ja äiti!

Narkomaaneilla ennuste c:n toteamisesta ja mikäli käyttö jatkuu silti päivittäin on,että 20vuoden kuluessa kehittyy maksakirroosi ja syöpä.

Vierailija
22/22 |
08.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni ihastuminen ei kuuntele järjen ääntä. Se, mitä asialle sitten päättää tehdä, onkin jo ihan eri juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan