Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos sinun pitäisi pitää muutaman minuutin esitelmä, mistä

Vierailija
20.10.2013 |

aiheesta sen pitäisit?

Pää lyö ihan tyhjää, antakaas vinkkejä. Saa olla jo hassukin.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi voileipä putoaa aina voipuoli alaspäin.

Vierailija
2/41 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitää myös huomioida kenelle olet puhumassa. Jos se on huone täynnä jakku/puku-ihmisiä tai esiteinejä niin varmaan ideoisin aihetta erilailla. Jos se on esim. opiskeluympäristö niin miettisin jotain mikä kiinnostaisi mahdollisiman monia, ja jotain josta itse tiedän lähtökohtaisesti enemmän kuin useimmat kuulijat. Hyvä puhe antaa kuulijoille hyödyllistä uutta tietoa, ja siitä syystä kun mietit aihetta niin mieti myös vastausta kysymykseen 'miski tämä aihe on yleisölle tärkeä?'.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiusväreistä

Vierailija
4/41 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluympäristö kyseessä. Mietin voisiko se esitelmä olla esim. laittaa ihmiset tekemään jotain, vaikka jokin helppo askartelu tai jotain?

Oleellista ei ole se mistä esitelmän pitää vaan esiintyminen. ap

Vierailija
5/41 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

horton

Vierailija
6/41 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

horton

Vierailija
7/41 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2013 klo 22:24"]

Opiskeluympäristö kyseessä. Mietin voisiko se esitelmä olla esim. laittaa ihmiset tekemään jotain, vaikka jokin helppo askartelu tai jotain?

[/quote]

Ei, et voi laittaa tekemään muuta kuin korkeintaan taputtamaan tms. Esitelmässä 15 min on äärettömän lyhyt aika, et ehdi muuta kuin kertomaan parilla sanalla tausta ja sitten asian

Puhu siitä, mistä eniten tiedät eli vaikka työmatkaliikenteestä, nettikirjoittelusta jne.

Vierailija
8/41 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuanlaitosta. Tai levon merkityksestä (mulla on tällä hetkellä vähän univaikeuksia). 

Muutaman minuutin nyt puhuu vaikka siitä, mitä huoneen ikkunasta näkyy > vuodenaikojen vaihtuminen (> epätyypilliset säät > ilmastonmuutos). Ei se ole  esitelmä, vaan puheenvuoro. 

Vierailija
9/41 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taukoliikunnan merkitys koulussa. Laita ne aluksi hyppimään kyykkyyn ylös.

Vierailija
10/41 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just nyt eka ja ainoa mistä osaisin kai sanoa on aihe josta tein viime vuonna amiksessa opinnäytetyöni. Eli työhyvinvoinnista ja sen merkityksestä yritysten kilpailukykyyn.

Vierailija
11/41 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brunein sulttaanista

Vierailija
12/41 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kertoisin jostakin sairaudesta, koska olen hoitoalan opiskelija ja johonkin sairauteen perehtyminen olisi eteenpäin opintojeni ja tulevan ammatin kannalta. 

Toisaalta voisin pitää esitelmän jostakin ihailemastani henkilöstä, esim. Freddie Mercurysta tai Jim Morrisonista tai perehtyä jonkun taidemaalarin elämään ja kertoa siitä. Hyvä veto olisi pitää esitys myös esiintymisjännityksestä (ellei teille sitten ole jo kerrottu aiheesta noilla tunneilla). 

Vierailija
13/41 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2013 klo 22:24"]

[/quote]

Jos ihmiset askartelee valtaosan esiintymisajastasi, niin miten siinä esityksessä tulee sinun esiintymistaidot ilmi? Jos laitat heidät askartelemaan esityksesi aikana, niin vaarana on, että yleisön huomio kiinnittyy omaan askarteluun, eikä ollenkaan esiintymiseesi. 

Vierailija
14/41 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin jostain ulkomaisesta kriisistä.

Vierailija
15/41 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten asemasta Saudi-Arabiassa.

Vierailija
16/41 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos esityksessä laitat porukan kyykkyhyppimään tms., niin muista, että osa ei tee käskyjesi mukaan ja saat arvioinnissa todella huonot pisteet.

Vierailija
17/41 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen metsitä ja niiden merkityksestä.

Vierailija
18/41 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitollisuudesta. Se on häviävää luonteenvaraa. 

Vierailija
19/41 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pitäisin mun työstä, josta tiedän eniten.

Vierailija
20/41 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä oon lukenut niin paljon soseiden aloituksesta vauvalla, että luultavasti siitä :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi