Kun vieras ei koske tarjottaviin.
Onko se ihan normaalia, ettei vieras ota mitään kahvipöydästä? Sairaat ja jotkut huippu-urheilijat tai jollain erityislaihtarilla olevat ymmärrän, mutta kun normaalipainoinen ihminen ei vuodesta toiseen ota mitään kyläillessä.
Tuntuu vaan niin hölmöltä, kun mikään ei kelpaa. Ei edes vesilasia ota. Istuu pöydässä ja katsoo, kun muut juo kahvia, teetä, juo limppaa/mehua, mutustaa suolaisia, kakkuja, keksejä jne. Mä en oikeasti ymmärrä, mikä tätä sukulaista vaivaa. Musta se on alkeellisten käytöstapojen puutetta. Vai mikä sen aiheuttaa, ettei halua edes yhtä keksiä tai 0,5 sentin ohuista siivua kakkua tai sekamehulasia ottaa?
Mulle tulee tosi loukkaantunut olo pikkuhiljaa tuosta touhusta. Vuodesta toiseen aina kerran vuodessa tulee meille katsomaan kahvipöytää. Joskus 3-4 vuotta sitten otti vesilasin, nykyään ei ota edes sitä.
Mä näen siinä jotain vallankäyttöä ja nyrpistelyä. Tehdään selväksi, ettei meillä ole mitään arvoa ja nauttii siitä, että saa näyttää meille, ettei tarjoiluista kelpaa mikään koskaan.
Onko joku teistä av-palstalaiset samanlainen ja mitä te haette sillä takaa? Ettekö koe velvollisuutena maistaa toisten tarjoiluja? (ja nyt en tosiaan halua kommentteja miltään nutraajilta...)
Kommentit (243)
Suhtaudu rauhallisesti ja hyväksyvästi äläkä tee asiasta numeroa. Ei välttämättä epäkohteliaisuuttaan ole syömättä, taustalla saattaa olla syömishäiriö tai vaikka OCD, mikä voi ilmetä sairaalloisena bakteerikammona.
En yleensä ota kahvipöydässä muuta kuin lasillisen vettä. Miksi? Koska syön vain klo 12 ja 18, en pidä makeasta ja vältän viljaa, sokeria sekä maitotuotteita.
Olen normaalipainoinen ja en koe tarvetta edes maistaa mitään - mulla on aikuisena oikeus päättää mitä syön ja milloin. Ja onko se niin käsittämättömän vaikea ymmärtää että kaikki ei vaan pidä leivonnaisista? Jos pöydästä löytyisi vaikkapa oliiveja, juustoja ja sokeroimattomia, tuoreita marjoja niin silloin voisin ottaa jos vaan sopii ateria-aikoihini.
Ehkä se on vampyyri, ei voi syödä mitään tarjoamaasi ruokaa