Miksi annat lapsesi tuoda ns. lelupaivana aanilelun paivakotiin? Oletko koskaan ajatellut, etta jos kaikki ryhman lapset tuovat niin meteli on melkomoinen!
Asia nousi jälleen esille, kun lapsiryhmääni tuli lapsi aamulla lasten kosketinsoittimet mukanaan. Todella ajattelematonta vanhemmilta.
Kommentit (25)
ikinä ymmärtänyt koko lelupäivän ideaa. Miksi sellainen ylipäätään järjestetään?
Jotta saataisiin selville kenellä on uusimmat trendilelut?
Kenen intressejä se ruokkii?
Voisin melkein kuvitella että se on jonkin lelufirman lanseeraama alunperin.
Lapsista on kiva näyttää kavereille omia leluja. Ei leveilyn vuoksi, vaan silkasta ilosta. Lelupäivän lelut tuovat vaihtelua myös päiväkodin lelurepertoaariin.
Lisäksi lelupäivä opettaa lapsille lainaamisen ajatusta. Se kun ei ole kaikille itsestään selvä (oli sisaruksia tai ei).
Lisää aiheesta voi lukea vaikka Marjatta Kalliala: Enkeliprinsessa ja itsari liukumäessä - Leikkikulttuuri ja yhteiskunnan muutos (1999)
patteri on se joka on seinässä ja lämmittää ;)
Gummeruksen suuri suomen kielen sanakirja:
[b]patteri 1[/b] lämpöpatteri, radiaattori [b]2[/b]
ark.
paristo [b]3[/b] tykistön perusyksikkö
Rannikkopatteri
[b]4[/b]
ark.
esim. jazzyhtyeen lyömäsoittimet
Rumpupatteri
[b]5[/b] lantatunkio
Lantapatteri
[b]6[/b] ark.
Patteri olutpulloja
' kuuden olutpullon laatikko' [b]7[/b]
urh.
keilailussa: keilojen muodostama ryhmä
Koko keilapatteri kaatui
Vierailija:
Nyt saat ap tilaisuuden nostaa itsesi yläpuolelleni. Olen niiiin ajattelematon huono äiti, että en osaa tätä (-kään?) asiaa välttämättä ajatella. Hyh. Ja ajattele, olen itsekin töissä pk:ssa :-) Olen tosin ollut vasta niin vähän aikaa, että pinna ei ole vielä niin katkeamispisteessä mitä muilla ja muutenkin on ne pk:n toimintaohjeet vähän paremmassa muistissa mitä eräillä...