Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi annat lapsesi tuoda ns. lelupaivana aanilelun paivakotiin? Oletko koskaan ajatellut, etta jos kaikki ryhman lapset tuovat niin meteli on melkomoinen!

Vierailija
05.12.2007 |

Asia nousi jälleen esille, kun lapsiryhmääni tuli lapsi aamulla lasten kosketinsoittimet mukanaan. Todella ajattelematonta vanhemmilta.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

vanhemmat eivät välttämättä tule ajatelleeksi, minkälaiset lelut ovat lapsiryhmään sopivia, jos päiväkoti ei asiasta tiedota. Meille on päiväkodista sanottu, että lelupäivänä saa tuoda oman lelun, joka on hyvä nimikoida ja jonka tulisi olla sellainen, että muutkin lapset saavat sitä katsella ja lainailla (ei siis esim. liian hieno, jonka rikkimenemistä tulee kohtuuttomasti varoa, tai liian tärkeä omistajalleen, jolloin siitä tulee megalomaaninen riita). Muita ohjeita ei ole annettu ja näitä olen noudattanut. Minusta te tekisitte päiväkodissa viisaasti, jos lähettäisitte vanhemmille asiasta tiedotteen tai laittaisitte vaikkapa reissariin muistutuksen siitä, että lelujen tulisi olla äänettömiä. Uskon useimpien vanhempien tämän asian kyllä ymmärtävän.

Nyt saat ap tilaisuuden nostaa itsesi yläpuolelleni. Olen niiiin ajattelematon huono äiti, että en osaa tätä (-kään?) asiaa välttämättä ajatella. Hyh. Ja ajattele, olen itsekin töissä pk:ssa :-) Olen tosin ollut vasta niin vähän aikaa, että pinna ei ole vielä niin katkeamispisteessä mitä muilla ja muutenkin on ne pk:n toimintaohjeet vähän paremmassa muistissa mitä eräillä...

Vierailija
22/25 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikinä ymmärtänyt koko lelupäivän ideaa. Miksi sellainen ylipäätään järjestetään?

Jotta saataisiin selville kenellä on uusimmat trendilelut?

Kenen intressejä se ruokkii?

Voisin melkein kuvitella että se on jonkin lelufirman lanseeraama alunperin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsista on kiva näyttää kavereille omia leluja. Ei leveilyn vuoksi, vaan silkasta ilosta. Lelupäivän lelut tuovat vaihtelua myös päiväkodin lelurepertoaariin.

Lisäksi lelupäivä opettaa lapsille lainaamisen ajatusta. Se kun ei ole kaikille itsestään selvä (oli sisaruksia tai ei).

Lisää aiheesta voi lukea vaikka Marjatta Kalliala: Enkeliprinsessa ja itsari liukumäessä - Leikkikulttuuri ja yhteiskunnan muutos (1999)

Vierailija
24/25 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

patteri on se joka on seinässä ja lämmittää ;)

Vierailija
25/25 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gummeruksen suuri suomen kielen sanakirja:

[b]patteri 1[/b] lämpöpatteri, radiaattori [b]2[/b]

ark.

paristo [b]3[/b] tykistön perusyksikkö

Rannikkopatteri

[b]4[/b]

ark.

esim. jazzyhtyeen lyömäsoittimet