Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia YH-kotien vuokra-asunnoista?

Vierailija
15.09.2013 |

Onko kukaan asunut YH-kotien vuokrakämpissä? Meillä perheen kanssa muutto lokakuussa, mutta nyt olen kuullut joitakin negatiivisia kokemuksia kys. firmasta (esim vuokravakuuta ei olekkaan palautettu vaan maksatettu sillä remontteja). Onk täällä kellään kokemusta asiasta (Varsinais-Suomen alue)?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun konttorin... mikä ihmeen palvelu?

Akat riitelevät keskenään ja purkavat pahan olonsa asiakkaisiin. Ai, mistä ne riitelee. No siitä, kenet vapautuvaan asuntoon valitaan. Missään muussa vuokrayhtiössä ei tällaista käytäntöä ole. Ja mistäkö tiedän, sukulainen töissä siellä.

Vierailija
22/53 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuushan peritään juurikin siksi jos asuntoa tuhotaan niin korjauskuluihin se vakuus käytetään. Normaalia toimintaa.

Sinun ystäväpiirisi taitaa olla tuholaisia?

Vierailija
24/53 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meidän isännöitsijä on hieman flekmaattinen.

Ei ota oikein kantaa mihinkään ja jos pyytää laittamaan ilmoitusta asukkaille, voi kestää pari viikkoa, ennen kuin kiinteistöhuolto sen jakaa.

Pahoittelee vaan tapahtunutta.

Vierailija
25/53 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 08:44"]

Vakuushan peritään juurikin siksi jos asuntoa tuhotaan niin korjauskuluihin se vakuus käytetään. Normaalia toimintaa.

Sinun ystäväpiirisi taitaa olla tuholaisia?

[/quote]

No totta kai vuokravakuus on sitä varten, että siitä maksetaan jos jotain rikkoo. Lähinnä netistä olen lukenut näitä "seinässä oli kaksi taulunreikää ja vuokravakuudesta otettiin rahat koko seinän uudelleentapetoimiseen" tai että olis just keksitty jotain ihme korjauksia joita vuokralaisen pitäisi maksaa, vaikka johtuu normaalista kulumisesta.

Vierailija
26/53 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oli yh kodin vuokra asunnossa vuoden aikana 3 kertaa katon vesivuoto ja vettä tuli sisään ihan satamalla koska putket eivät kestäneet , ei saatu sijaisasuntoa vaikka pyydettiin , asuminen oli tosi kurjaa koska tuntui siltä että remontin keskellä joutui asumaan suurimman osan ajasta, meille luvattiin vuokra hyvityksiä mitä sitten koskaan ei tullut. Naapurillamme oli sama ongelma ja he saivat hetkeksi sijaisasunnon mutta heiltä pyydettiin täyttä vuokraa molemmista asunnoista jolloin he päättivät muuttaa pois koko lafkan taloista huonon kokemuksen perusteella .. En suosittele kenellekkään muuttamista YH kotien vuokraasuntoihin

Vierailija
27/53 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella MIKÄÄN asia ei mene eteenpäin, jos yh-kodeille ottaa yhteyttä. Ei siis MIKÄÄN. Eli todella huono palvelu.

Aina kun toimistoon joutuu soittamaan ( ilman ilmoitusta sisälle tullut huoltomies, vuokra-asunnon vaihto, ovessa olevan nimen vaihto, autopaikan saanti, avaimen sarjoitusasiat- ihan sama mikä asia kyseessä)kukaan ei tiedä mistään mitään ja mikään asia ei etene määräajassa. Kaikki pitää vuokralaisen hoitaa moneen kertaan ja riippua puhelimessa, että asiat menisivät eteenpäin.

Yh-kotien henkilökunta saattaa jopa haukkua ja syytellä toinen toistaan tekemättömistä töistä :D

Toivotonta.

Ja kallista! meillä ei toki ole maksuvaikeuksia - onneksi. Myös itse asunto (kallis, selvästi alueen muita vuokra-asuntoja kalliimpi ja hinta nousee usein) ja naapurit on ok.

En suosittele.

Ainiin, sellaista vielä, että seinänaapuriasuntoa tarjotaan vuokralle (täysin samanlainen kuin meillä) nyt sillä hinnalla vuokralle, mikä meidänkin vuokra oli vielä pari kuukautta sitten, ennen viimeisintä vuokrannostoa. Eli jos joku onneton sen vuokraa, voisi luulla, että vuokra nousee ihan  pian tähän samaan mikä meillä nyt.

Vierailija
28/53 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille....

Itse olen asunut YH kotien asunnossa lähes 15 vuotta ja asuminen on mennyt mallikkaasti. Kaikki hoitunut ihan hyvin, mutta nyt kun muutin pois, niin vuokratakuun takaisin saaminen tuntuu olevan haastavaa. Aikaa on kulunut nyt kaksi viikkoa ja rahoja ei kuulu.

Soitin heille ja vastasivat, että kaksi-kolme viikkoa menee rahojen takaisin saamiseen.... Mielestäni se on liian pitkä aika...

Vierailija
29/53 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin meidän isännöitsijä on hieman flekmaattinen.

Ei ota oikein kantaa mihinkään ja jos pyytää laittamaan ilmoitusta asukkaille, voi kestää pari viikkoa, ennen kuin kiinteistöhuolto sen jakaa.

Pahoittelee vaan tapahtunutta.

Reakoi siis flekmaattisesti reglamaatioihin?

Vierailija
30/53 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs täällä on paljon moitittu YH Kodit Oy:tä, mutta kehumista en juurikaan näe.

Me ollaan nyt saatu uusi koti heiltä. Meidän oli todella vaikeata löytää uutta asuntoa ja ollaan haettu lähemmäs 10 eri paikkakunnasta, mutta YH Kodit Oy tarjosi kuitenkin meille asuntoa ja se me valittiin.

Asiakaspalvelu on ollut hyvää elikä asiallista, nopeata ja toimivaa, ei ollenkaan moittimista. Täällä oli haukuttu Tampereen YH Kotien asiakaspalvelua, mutta hyväähän se on! Ehkä palvelun taso on sitten noussut paljon, totta kai yrityksen pitääkin panostaa asiakaspalveluun, sillä tällainen huono maine on pahasta.

Ei kannata välttää YH Kodit Oy:tä tai mitään muutakaan vuokranantajaa vain muiden kirjoittamien viestien perusteella, koska niissä ei ole aina perää tai ovat vanhoja viestejä ja asiakaspalvelu on parantunut paljon sinä aikana.

BTW, YH Kotien lyhenne tulee yleishyödyllisyydestä eikä yksinhuoltajasta!

Vierailija
31/53 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikollista sakkiä koko firma. Mä en aio jättää juttua kesken koska mun tyttärelle ei oltu palautettu Nokialla vuokravakuutta. Kirjeessä luki että olivat muka tehneet ennakko tarkastuksen vaikka tytär asui siinä vielä. Ja kenenkään asuntoon ei mennä ilman lupaa. Tytär oli siivonnut asunnon perusteellisesti ja kirjeessä luki että puutteellinen siivous. Että veloittivat mukamas siivouslasku. Tämä on todellakin TÖRKEÄÄ toimintaa. Älkää hyvät ihmiset vuokratko YH:LTA ASUNTOA!!!!!!!!

Vierailija
32/53 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maria kirjoitti:

Rikollista sakkiä koko firma. Mä en aio jättää juttua kesken koska mun tyttärelle ei oltu palautettu Nokialla vuokravakuutta. Kirjeessä luki että olivat muka tehneet ennakko tarkastuksen vaikka tytär asui siinä vielä. Ja kenenkään asuntoon ei mennä ilman lupaa. Tytär oli siivonnut asunnon perusteellisesti ja kirjeessä luki että puutteellinen siivous. Että veloittivat mukamas siivouslasku. Tämä on todellakin TÖRKEÄÄ toimintaa. Älkää hyvät ihmiset vuokratko YH:LTA ASUNTOA!!!!!!!!

Tyttäresi lienee täysi-ikäinen, kun on saanut vuokrattua asunnon? Silloin et voi puuttua asiaan. Oletko ollut näkemässä hänen tekemänsä loppusiivouksen tason? Perusteellisesta on eri käsityksiä riippuen siitä keneltä kysytään.

Itselläni on kokemusta Varsinais-Suomen alueelta kahdesta YH-Kotien asunnosta ja sukulaisen kautta yhdestä. Lopputarkastukset on tehty kaikissa kolmessa tapauksessa ennen poismuuttoa ilmoittamalla kirjeellä tarkastuksen ajankohta. Kirjeessä on ollut pyyntö ottaa yhteyttä, jos aika ei sovi asukkaalle. Isännöitsijä ei ole nipottanut mistään, vaan katsonut lähinnä sen, ettei mitään ole rikki.

Vuokravakuus on kaikissa kolmessa tapauksessa palautunut alle kahdessa viikossa eikä vakuuksista ole vähennetty kuin laskuttamatta jäänyt vesimaksu.

Huoltomies on käynyt seuraavana arkipäivänä, kun on ollut jotain huomauttamista asunnosta.

Joku mainitsi aiemmin ketjussa, että aso-asuntoja jaettaisiin YH-Kotien toimistosta ohi jonon: miten se on mahdollista, kun aso-asunnot jaetaan järjestysnumeron mukaan?

Vierailija
33/53 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sairasta touhua. Multa laskutettii ylimääräistä. Yritin puolustautua mutta ne vaan nauro. Ajattelin et ei oo voimia alkaa taistelee kovan elämän tilanteen takia ja luovutin maksoin nieleskellen. Sit ku olin muuttanut jo pois tuli vuora lasku joltain vanhalta kuulta ja uhattiin häädöllä ja luottotietojen menemisellä. Eikö tosta firmasta pääde eroon ennenku ne om lypsäny kaikki rahat. Oon nyt toisella vuokrafirmalla ja kaikki sujunit loistavasti.

Vierailija
34/53 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin lokakuussa yh kodit vuokra-asuntoon. Alusta asti olen saanut hyvää asiakaspalvelua. Muutettuani ilmeni asunnossa korjattavaa ja taas asiat sujui hyvin. Kaikki sujunnut loistavasti ja jos ilmoitettavaa asuntoon liittyen, asiat hoituu. Voin suositella YH KOTIA muillekkin. Pakko myös kommentoida sitä että ihmettelen miksi se negatiivinen palaute vain kirjoitetaan.

Vierailija
35/53 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan asunut YH-kotien vuokrakämpissä? Meillä perheen kanssa muutto lokakuussa, mutta nyt olen kuullut joitakin negatiivisia kokemuksia kys. firmasta (esim vuokravakuuta ei olekkaan palautettu vaan maksatettu sillä remontteja). Onk täällä kellään kokemusta asiasta (Varsinais-Suomen alue)?

Nuo pelottelut tulevat lähinnä niiltä, jotka ovat oikeasti rikkoneet asunnon tai jättäneet sen siivottomaan kuntoon. Eivät tietenkään sitä myönnä valitusviesteissään. 

Itse asuin pari vuotta Yh-kotien asunnossa Tampereella, eikä ollut mitään muuta valittamista kuin kallis vuokra. Paljon miellyttävämpi olla tekemisissä firman kanssa kuin yksityisen vuokranantajan kanssa. 

Vierailija
36/53 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika koomisia nämä väitteet, että joku firma ottaisi tarpeettomasti takuuvuokria. Tuollainen on aina huonoa mainosta firmalle, eikä sitä todellakaan tehdä ellei se ole tarpeellista. Joskus katsotaan vähän läpi sormienkin, koska helpompi jättää vähän epäsiistissä kunnossa seuraavalle kuin alkaa ottamaan takuuvuokraa siivoukseen, koska silloin tulee yksi tyytymätön asiakas, joka vaikuttaa aina.

Yksityiset vuokranantajat saattavat olla ikävämpiä tuon asian suhteen, koska heillä ei välttämättä ole kokemusta vuokraamisesta ja siten asunnon normaalista kulumisesta.

Mitä itse olen muutellut, niin edelliset asukkaat todellakin jättävät kämpät huonoon kuntoon usein. Saisi periä enemmänkin takaisin noita takuuvuokria. 

Vierailija
37/53 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ole paljon positiivista palautetta saanut tämä firma. Taidan miettiä kaksikin kertaa ennenkuin heidän taloihinsa muutan. Vai onko negatiivisilla palautteilla sittenkin tarkoitus vain lyhentää jonoja jotta itellä olis paremmat mahdollisuudet saada asunto..?

Vierailija
38/53 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vyokraytiöt antaa "suosikeilleen" asuntoja ns. jonojen ohi. Pitää olla kunnon faktat näyttää asunnon tarpeesta. Mulle palauttivat 2-3 viikon päästä muutosta täysimääräisenä vakuudet. Tosin asunto oli siistimässä kunnossa lähtiessä kuin muuttaessani asuntoon. Vakkuksia yleensä käytetään vuokrarästeihin. Joillakin on omat käsityksensä miten saa jotain jollakin perusteella otettua ihan perusteettomasti vuokravakuudesta. Sillä kanntaa, jos yhtään on mahdollisuutta ottaa vuokravakuustili. Jotku yksityiset on aika huonoja vakkuuden palauttelijoita. Sama on kästys Tampereen VTS:ltä. Kyllä seinille tauluja saa laittaa ja lattia vähän kulua ja jne.

Vierailija
39/53 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka yhtiöllä on hyvä veli järjestelmät. Suhteilla saa asuntoja kaikkien jonojen ohi. Turha asunnoista on valittaa, kun kaikki on yhtä köyttä yhdistys. Asukkaan on etsittävä uusi asunto ja yrittää selvittää asunnon viat ennen muuttoa. Pitää olla aika pahoja ja kongreettisia vikoja ennen kuin ne alkavat korjata. Kaikki asiat menee isännöitsijöiden kautta, joten vaikka olisi seinissä kosteusongelmaa niin tuskin myöntävät tai korjaavat sitä heti. Yh on poikkeuksellisen tarkka siivouksissa ja yms. asioissa. Toisaalta on hyvä ettei tarvi muuttaa toisten paskojen keskelle ja ensimmäisenä alkaa hinka toisten paskoja pois. Hyvä jos jotain joku isännöitsijä viitsii tehdä. Niillä on omia yrityksiä ja tekemisiä, ettei ne kauheesti ennätä tai viitsi yhtiöiden asioita hoidella. On aika yleistä, jos asunnossa on jotain vikaa asukas niin joutuu muuttamaan pois. olisi kiva tietää mitkä yhtiöt tai talot on asiallisen rauhallisia, jossa asiat hoidetaan niin kuin pitääkin

Vierailija
40/53 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika koomisia nämä väitteet, että joku firma ottaisi tarpeettomasti takuuvuokria. Tuollainen on aina huonoa mainosta firmalle, eikä sitä todellakaan tehdä ellei se ole tarpeellista. Joskus katsotaan vähän läpi sormienkin, koska helpompi jättää vähän epäsiistissä kunnossa seuraavalle kuin alkaa ottamaan takuuvuokraa siivoukseen, koska silloin tulee yksi tyytymätön asiakas, joka vaikuttaa aina.

Yksityiset vuokranantajat saattavat olla ikävämpiä tuon asian suhteen, koska heillä ei välttämättä ole kokemusta vuokraamisesta ja siten asunnon normaalista kulumisesta.

Mitä itse olen muutellut, niin edelliset asukkaat todellakin jättävät kämpät huonoon kuntoon usein. Saisi periä enemmänkin takaisin noita takuuvuokria. 

Pötypuhetta em. firmojen edustajan kirjoittamana. Muistettakoon kuitenkin että voittoa tavoittelevien yritysten ensisijainen tavoite on tehdä voittoa, asiakastyytyväisyys (joka toki myös liittyy siihen tulokseen) tulee perästä. Varsinkin kun puhutaan suomesta, jossa sosku maksaa useiden vuokrat ja takuuvuokrat, on asuntoja vuokraavien firmojen helppo vaatia mitä älyttömimmin perustein takuuvuokraa itselleen, eikä asukasta välttämättä edes kiinnosta mikäli hän ei itse ole vakuutta maksanut. Asiakastyytyväisyys on myös se ja sama tällä alalla jos vuokra-asuntojen tarvi on kova jollakin alueella, kyllä sinne aina jostain vuokralainen löytyy, vaikka sitten soskun rahoittamana.

Mistähän syystä nykyään tietyt firmat ja osa yksityisistä vuokranantajista vastustaa vuokravakuustilin avaamista, vaatien tiukasti että vakuus tulee tallettaa suoraan heidän tililleen tai muuten ei sopimusta heru? Eihän siinä oikein voi olla kyse mistään muusta kuin että kyseinen raha halutaan ottaa käyttöön ja siksi vuokranantaja asettautuu asemaan josta vakuuden voi paljon helpommin jättää maksamatta takaisin perusteettomasti, toisin kuin vuokravakuustilin kanssa jossa kumpikin osapuoli olisi tasa-arvoisessa asemassa kun pankki ei sitä vuokranantajalle anna ilman asiallista perustelua. Vuokravakuus kun kuitenkin on lähtökohtaisesti vuokralaisen omaisuutta, mahdollisine korkoineen päivineen. Vuokranantajat kuitenkin usein koittavat keplotella vakuudesta saatavan korkotuoton itselleen. Korot eivät tällä hetkellä ole päätä huimaavia. mutta jos sinulla on esimerkiksi 200.000e edestä vuokravakuusrahoja Bank Norwegianissa joka tarjoaa 1.75% koron, tekee se jo 3500e (ennen lähdeveroa) vuodessa, kukapa tälläisestä ilmaisesta rahasta kieltäytyisi. Isoille firmoille joilla on kymmenien miljoonien edestä vuokravakuusrahoja löytyy myös varmasti vähän parempiakin sopimuksia pankeilta mitä talletuskorkoon tulee. Isoimmat vuokranantajayritykset saattavat pitää kymmeniäkin miljoonia euroja vakuusrahoja itsellään, tästä kertyisi 2% korolla jo satojen tuhansien eurojen vuotuinen potti.

Sitten kun sitä asunnon normaalia kulumista ja siihen liittyvää remontointia oikeastia maksatetaan asukkaiden takuuvuokrista. Itse olen joutunut tilanteeseen jossa isompi vuokranantajayritys panttasi vuokravakuuttani kuukausien ajan, yrittäen keplotella sen itselleen. Olin jo ryhtymässä oikeustoimiin kun yllätyksekseni huomasin eräänä päivänä rahan lopulta ilmestyneen tililleni. Olivat ilmeisesti saaneet sovittua remonttifirman kanssa kuka maksaa remonttifirman aiheuttaman vahingon omistamalleni kodinkoneelle. Takuuta hallussapitänyt taho sitten panttasi tätä rahaa ja yritti maksatuttaa minun omalla vakuudellani, remonttifirman minulle aiheutamaa vahinkoa josta tulleen laskun he olivat laittaneet eteenpäin asunnon omistajalle/remontin tilaajalle, joka ei suostunut sitä kuitenkaan maksamaan ja asiaa pompoteltiin eestaas kuukausien ajan. Vuokranantaja yritti keplotella vakuutta itselleen sillä perusteella että olisin muka aiheuttanut vahinkoa asunnolle, kunnes lopulta remonttifirma suostui korvaamaan aiheuttamansa vahingon ja takuuvuokra palautettiin sanaakaan sanomatta.

Olisin ollut oikeutettu isompaankin korvaukseen mm. pitkittyneen remontin takia ja muiden pienempien minulle aiheutettujen (jopa tahallisten) vahinkojen takia, mutta ajattelin kuitenkin itse olla kohtuullinen enkä pyytänyt muuta kuin muutamia kuukausia vanhan, muutaman sadan euron arvoisen rikotun kodinkoneen korvaamista koska minulla ei ollut varaa ostaa uutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi