Surettaa teiniäitien puolesta :-(
Nuoruus pitäisi olla aikaa jolloin saa olla nuori. Tehdä virheitä ja oppia niistä. Iloita elämästä vapaana ennen aikuisen rooliin joutumista. Aikuisena ehtii olla sen 60-80v sitten ihan reippaasti.
Kommentit (29)
Joskus se abortti on parempi vaihtoehto...
minusta on kyllä huomattavasti vastuullisempaa tehdä abortti, kuin saada lapsi keskenkasvuisena. Jokaisella lapsella on oikeus syntyä toivottuna ja tasapainoisiin olosuhteisiin. Ja ehkä virheen kerran tehtyään on oppinut jotakin eikä sitten enää aikuisella iällä tarvitse moista operaatiota.
Aina olen kuitenkin lapsistani pitänyt hyvää huolta. Vaikka miten pahalta tuntuisi tai mitä tapahtuisi niin lapsista on pidettävä huolta. Sen jos tiedostaa, niin voi oppia ja sähläillä nuoruudessaan sitten muilla saroilla ja etsiä itseään niin sanotusti.
Itsekin olen etsinyt niitä mielenkiinnon kohteitani, lähinnä opinnot on olleet kovastikin hakusessa ja olen tehnyt äkkikäännöksiä niissä.
En silti mitenkään koe ettenkö olisi ollut 20-vuotiaana jo valmis äidiksi. Olin sitä. Lapsi ei ollut vahinko vaan hartaasti toivottu juttu. 14 lähtien olin seurustellut lapsen isän kanssa ja edelleen olemme yhdessä. Olen nyt 28-vuotias. Parisuhde on hyvällä mallilla.
Muuten olen ehkä lähinnä ammatillisesti vähän jäljessä muista ikäisistäni, koska nuorena olin aika pitkään kotona lasten kanssa, mutta sain siitä kuitenkin omanlaistaan kokemusta.
voi antaa adoptioon. Se on huomattavasti kunnioitettavampi ratkaisu kuin vauvan tappaminen kohtuun.
nämä abortin dramatisoijat. " vauvan tappaminen" kohtuun. Jep, jep. Se on sikiö, muutaman millin mittainen verimöykky, joka sieltä poistetaan.
vaikka esikoisen sain 19v. Toivottu vauva. Toiset on ehtinyt jo tuohon ikään mennessä (valitettavasti) riekkua baareissa ihan tarpeeksi. Nyt olen 22v ja kaksi lasta, kertaakaan en ole kaivannut baariin tai muualle, pois lasteni luota. Mitä nyt lukuunottamatta muutamaa shoppailureissua ilman lapsia =)
Äitini oli teiniäiti. Ja ihana ja vastuullinen äiti olikin/onkin.
ihmisen näköinen, ei todellakaan mikään solumöykky
huomattavasti aiemmilla viikoilla, kuten viikolla 8ja 9 joilloin sikiö on muutaman sentin mittainen eikä mikään suloinen minivauva.
jolloin sikiö on jo aika " iso" .
http: //sibbyonline. blogs. com/sibbyonline/images/abortion0801_1. jpeg
Minkä ikäinen on susta teiniäiti?
Eikä se adoptio nyt niin hirveä kokemus ihmiselle ole, tunnen useampia adoptoituja.
Vierailija:
huomattavasti aiemmilla viikoilla, kuten viikolla 8ja 9 joilloin sikiö on muutaman sentin mittainen eikä mikään suloinen minivauva.
Sääli on ehkä väärä sana, mutta sanottakoon, että ymmärrän täysin jos joku ohjeistaa tekemään lapset kypsemmällä iällä. Tämä pätee kuitenkin eniten niihin, joilla on elämälleen suunnitelmia, jotka oma-aloitteisesti ymmärtävät miten tahtovat oman itsensä ja elämänsä kehittyvän. Monilla tavoitteet ovat perhekeskeisiä, ja esimerkiksi urahaaveet hyvin vaatimattomia. Silloin lapsi ei välttämättä tule " esteeksi" tai " hidasteeksi" . Jotkut - kuten minä - ovat sitten niitä, jotka ilman tällaista elämän käännekohtaa jäisivät pyörimään ilman suurempaa sisältyä ja tulevaisuutta. Jotkut jäävät sinne pyörimään lapsesta huolimatta.
Ymmärsin viimein mitä todella tahdon elämälläni tehdä. Ilman lasta en olisi kyennyt rakentamaan ja hahmottamaan suunnitemiani, en ainakaan näin aikaisin. Monet vuodet olisivat valuneet hukkaan, kuten vuodet ennen lasta. Tämä täytyy muistaa aina silloin kun tulee hetki jolloin ajattelee, että lapsi on vain hidasteena, ja voi miten paljon helpompaa kaikki olisikaan jos olisin lapseton...tai voi kunpa olisin vain odottanut vielä kymmenen vuotta.
Uskon, että monet heistä on hyvin onnellisia. Ei kaikilla ole samanlaista tarvetta riekkua vapaana vailla vastuuta kolmekymppiseksi. Elämäänsä voi elää muutenkin ihan onnellisena.
Sure ennemmin niitä, jotka kärsivät lapsettomuudesta.
Joo, ja itse en ole teiniäiti, jos joku sitä kohta ehdottelee.
ei ole saanut " elää" ollenaan? Kaikki eivät edes tahdo sellaista vapaata elämää, tai ovat kokeilleet parissa vuodessa ihan tarpeeksi, niinkuin minä. Lapsi, ei nyt ihan teininä, mut 20 v. enkä ole katunut!
Sain lapseni 16 vuotiaana enkä kadu.
vaikka vauva vahinko