Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** Joulumasujen keskiviikko ***

05.12.2007 |

Täällä sitä yökukutaan... Muttei olla synnyttämään lähdössä vaan naurettavamman syyn takia.

Flunssa iskenyt, nenä tukossa ja kurkku kipee ja syljeneritys kaks sataa litraa tunnissa ja liman samoin eli en pystynyt makaamaan kun koko ajan piti nieleskellä suun täydeltä sylkeä ja limaa ja rupes oksettamaan!!! Saa nähdä koska pystyn menemään takas pitkälleen ja pitääkö mennä soffalle... 2 krt lähdin jo oksentamaan, onneks ei tarvinnut...

Tosi ällöä tämmönen!!

Saa nähdä lähteekö tänään 5.12 kukaan synnyttämään tai alkaako kenelläkään oireilemaan siihen malliin että itsenäisyyspäivän beibi syntyisi huomenissa :-D !!

Ai niin, horjahdin ulkona ja tuntui et massussa jotain ehkä revähti ja halusivat näytille jorviin. Siellä käyrässä (kaunis käyrä, sai jopa pari suppariakin rekisteröityä) ja ultrattiin sit. Kaikki OK, lääkäri sanoi jotain " napanuoran virtaus jotain jotain ylärajoilla mutta normaali" ja sit vauva ei liikkunut ultratessa ollenkaan joten sain käskyn tarkkailla ja herkästi mennä takaisin. Mut kotona taas liikkui. Painoarvio oli 2956g eli on tämä selvästi pienempi kun edelliset, esikoisesta painoarvio oli 37+2 jo 3475g paikkeilla! Eli syntymäpainoarvio laskettuna olis 3,5-3,6kg, menee tasan tarkkaan keskikäyrää ja kätilö ja lääkäri nauroivat mulle kun sanoin et onko tämä kunnossa kun on niin pieni, että eihän toi mikään pieni ole :-D mut on se mulle!!

Ihanaa, mulla tos kahvikuppi jonne syljeskelen... Mut nyt lähen yrittää nukkumista... Hyvää yötä!

Sintagma 37+0 :-D ja täysiaikainen, lähes kolmekiloinen vauva!

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

NIIN SE LÄHTÖ SITTEN TULI...

4.12 just tasan 00.00 alkoi kotona supistella niin kuin olette varmaan jo lukeneet=)

sitten menoksi klo.3.00 sairaalaan ja sairaalassa tutkittiin...

olin 4cm auki ja lapsivesi alkoi sitten tulla hiljalleen...käyrässä olin hetken ja supistuksia 4min välein...

sit suihkuun ja kipeää alkoi olla...jotain ja äkkiä... anestesilääkri paikalle ja paikat oli auki jo 7cm n.klo 5.30 sit sain spinaalin ja eka oli et ei samputti se ei auta ja parit oikein mojovat supistukset tuli...mut sit aah sitä tunnetta...jalat vain puutu ja supistuksista ei tietoakaan...ihanaa!!!!!!!!!!

sit sain huilattua ja mieskin kuorsas 30min kunnes tuntuie et hei se pää on tulossa... kätilööööö

ja niin se oli pää näkyi ja hiukset tuntui=)

kätilö sanoi ponnista mut se oli vaikeaa kun en tuntenu alaosassa mitään...siinä kätilö naurahti et" ikistä niin kuin isoa paskaa" ja kävin nauraa miehen kaa ja tein niin ja plumps poika oli ulkona...

siis aivan mieletön ihana tunne=) ei koskenu mihinkään ponnistusvaihe ja ei repeämiä jne...kaik meni tosi ihanasti ja 10 pisteen poika=)

aamun ensi sarastus nähtiin: 6.40

3470g

50cm

36cm lakki=)

voimme niin hyvin,että kotia vaan! poika syö ja nukkuu...

manja ja tonttu 1.5vrk

Vierailija
22/27 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostipa unelma synnytykseltä!!! Tahtoo kanssa kivuttomamman ja nopean synnytyksen... Tähän asti kaikilla ollut suht mukavan olosia synnytyksiä, liekö niitä enää jäljellä kun me keskikuiset olemme vuorossa ;-)

Itse en ole saanut ikinä mitään puudutuksia tms. Ilokaasulla on menty.. Synnytys aina ollut liian pitkällä. Viimeksi menin käynnistykseen ja kerroin taustat, anestialääkäri tilattiin spinaalia varten, mutta kuinkas kävikään... Vauva syntyi supistusten kunnolla alkaessa tosi nopeeta, käteltiin kätilö synnytyshuoneessa, todettiin, että kohdunsuu auki ja piuhoja sinne tänne, seuraavalla supistuksella ponnistin vauvan ulos. Avautumiseen en saanut edes ilokaasua, koska hoitajat ei käyneet sen vertaa katsomassa, että olisivat tienneet synnytyksen olleen täysillä käynnissä.. tästä synnytyksestä on jäänyt kyllä kammo tulevaa kohtaan, kukaan ei ottanut tosissaan kun kerrottiin, että synnytykset olleet nopeita. No ehkäpä tällä kertaa uskovat kun sanotaan.

Ponnari samoilla viikoilla kun aamullakin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonut kavereille, että olo on liian hyvä synnytykseen. Kai sitä on edes muutaman päivä kankeana/kipeänä, ennen kuin pääsee hommiin.

Vauva keinuttaa peppuaan, ihan kuin polviaan joustaisi/niiaisi. Hauska tapa. Hikka tuntui eilen jo välilihassa. Taitaa neiti mukavasti laskeutua, vaikka aina aamulla tuntuukin karanneen ylöspäin. Ei sitten taida olla kiinnittynyt. Välillä tuntuu, ettei mitään tapahdu, mutta sitten on päiviä kun uskon synnyttäväni l.a:n tienoilla. Saas nähdä, juu.

Hei, sitten kun olette saaneet vauvat, niin kertokaahan kuinka ex -kuopukset on suhtautuneet vauvaan. Itseäni mietityttää kovasti tuo meidän 3v. Hän aina varmistelee, että vauva on sitten isin sylissä ja hän äidin. Taitaa tulla aikalailla mustasukkaisuutta, " hyvässä lykyssä" jo heti, kun vauva synnäriltä kotiutuu. Mitenköhän sitä pärjää kolmen alle 6v. kanssa kaikkineen juttuineen...

Doshijas ja Nuppu 38+2 (37+6)

Vierailija
24/27 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mä oon vielä..eilen tosiaan tuntui mahassa illalla sellaista kiristelyä ja se tuntui aikas epämiellyttävältä.. Nyt päivällä taas samaa tuntui. ja nyt tosiaan sattuu kunnolla jalkoväliin että olisiko vauva tipahtanut vieläkin alemmas..? Kipu on sellaista paineen tuntua tuolla jalkovälissä.

Kävin kaupungilla hakemassa vauvalle d-vitamiini tippoja ja itselle lisää verenpaine lääkettä. Ja sitten käytiin ostamassa vauvan sänkyyn mobile. Joulukortteja hain myös tiimarista ja merkkejä että saa ne postiin, nyt on sitten sekin hoidettu jes! Eilen käytiin ostamassa itkuhälytin kun oon ajatellut että se on hyödyllinen meillä.

Nyt illalla ja päivälläkin on viillellyt reiden sisäpuolelta..jostain luin että jollain saattaa siellä tuntua supistelut..? Mä oon vielä ihan huuli pyöreenä että miltä ne supistelut sitten tuntuu? Kertokaa te viisaammat!!

Nyt kattomaan telkkua! Huomenna sitten olisi laskettu aika : ) Mutta jotenkin tuntuu että ei vielä päästä tosi toimiin.

sannis85 ja masuasukki 39+6

Vierailija
25/27 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sannikselle, jos noi kivut tulee aaltomaisesti ja välissä on kivuttomia hetkiä niin eiköhän ne oo supistuksia! Jos taas koko ajan kipu päällä niin ehkä sit jotain muuta.

Eiköhän se sullakin lähtö kohta... :-)

Nyt kirjottaan vikat joulukortit (penskojen tekemät liikkikset) ja sit sekin homma on OK :-)

Sintagma 37+0 (virallisesti 37+3)

Vierailija
26/27 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ne kivut oli sellasia että välissä oli taukoa ja sitten tuli taas. Nyt viiltelee reiden sisäpintaa odottelen että jos vaikka pääsisi synnyttelemään pikku hiljaa. Huomenna se laskettu aika olisi : )

Voi kun tämä olisi sitä itseään..katsotaan nyt.

sannis85 ja masuasukki..

Vierailija
27/27 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi tosiaan tuntua reisissä nuo supistukset. Mulla on aina synnytyksen alun supparit ja nyt myös tässä neljännessä raskaudessa tuntunut muuten vaan reisissä supistukset. Tosin sellaisena särky-jomotuksena, mutta kait viiltelykin voipi olla sitä..

Aika jännä että vaikka mulla supisteli reilun viikon päivittäin pariin otteeseen säännöllisiä ja tukalia supistuksia ja silloin sunnuntaina oikein kivuliaitakin säännöllisiä, 4min ja osa 10min välein ei kohdunsuuni ollut lainkaan auennut? Pehmennyt sentäs oli muttei muuta.

Juu se istukansyöminen oli näky!! Vauvalla oli huulet oikein ammollaan ja ihan kuin olis rintaa imenyt =)). Ihan sellainen imu-ote ja paksut huulet näytti olevan, suloinen. Eilen mua nippas tuosta etuvatsasta, ei sattunut eikä mitään mutta sellainen pikku nykäisy niin heti tuli mieleen että taasko se imee sitä istukkaa?? Yöks..

Mulla on istukka edessä ja vauva oli kasvot eteenpäin siis. En tiedä mikä on normaali asento vauvalla, mulla on kuopus ollut syntyessään naama ylöspäin? Esikoinen pyörähti ponnistusvaiheessa kasvotarjontaan myös, jotenkin mun lantion malli on sellainen kuulema ettei vauvat pääse ideaaliseen asentoon. Se häntäluun kärki kääntää ne eripäin...

Tänään ollut taas erittäin hyvä päivä masun kanssa, toki nukuin taas pitkät päikkärit kuopuksen kanssa mutta olen käynyt 2 kertaa kaupassa ja kantanut kauppakasseja ym, normaalisti tuollainen ei ole enää aikoihin onnistunut. Tyyntä myrskyn edellä??

Ja MANJALLE jätti onnittelut myös, ihanaa että puudutukset osui nappiin! :)

t. mariadee ja se istukkamies edelleen