Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Enskat viikkoon 19***

05.05.2008 |

Ollut tekemisen puutetta kun ei ole päässyt palstailemaan. :)

Pikaisesti omaa napaa.. Eve oli äsken pari tuntia yksin harjoittelemassa hoitotädin luona. :) Hymyillen sinne jäi hymyili kun hain pois. Ryhmässä on nyt hoitajan oma 5v poika ja 2v ja 3v pojat ja 5v tyttö. Noi 3v ja 5v lähtee pois kesäkuun alussa ja tilalle tulee sitten yksi uusi.

Eilen kun käytiin koko perhe siellä, Eve lähti melkein heti leikkimään muiden kanssa ja sisällä leikki tuon 5v kanssa innoissaan ja nauraa räkätti.

Tänäänkin oli menny tosi hyvin, ei ollu itkeny yhtään, seurannut vaan hoitajaa joka paikkaa ja höpötellyt koko ajan. :)

Eli siinä suhteessa odotan maanantaista kurssin alkua ihan positiivisin mielin. :)

Mulla jäi äsken tunti aikaa kun en "saanut" hakea Eveä ennen yhtätoista, niin ajelin sit Tarjoustaloon shoppailemaan. :) Ostin itselleni laukun ettei tarvii aina kuskata hoitolaukkua mukana kun Eve ei ole mukana. Ja pyöräilykypärän itselleni. :)

Mut pitää viedä kohta neiti nukkumaan ja sit laittaa pyykit ja siivota!

Bejpi ja maanantaista alkaen hoitolapsi Eveliina 1v 4kk+

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on uudet sivut toiminnassa ja testailen niitä tässä pikaseen... :)

Pajuskan tekstin luin jo eilen, mutta sillon ei päässy kirjautumaan. Oon miettiny, että mitä kommentois, mutta en kyllä osaa sanoo oikeen mitään. Tai siis pyörii mielessä paljonkin juttuja, mutta kun ei kaikkea tiedä, niin on vaikee sanoo.. ?:| Toisaalta tekis mieli sanoo, että ei se ruoho oo vihreempää aidan toisella puolella, mutta toisaalta taas... joskus se kuitenkin saattaa ehkä ollakin. Kamala tilanne sulla. Ite oon nähny monesti unia vastaavasta eri versioilla ja aina ne on ollu aika kamalia... Tsemppiä ja voimia päätöksen tekoon!

MM & muut Mansesterin enskat.. Meille vois tulla ens viikolla esim. ma-ke jos innostaa. Torstaina meille tuleeki pappi kylään ja perjantaina on neuvola + muskarin kevätjuhla. Parhaiten käy niin, että joko esim. aamupäivällä (klo 9.30-11.00) tohon meidän isolle pihalle tai sit iltapäivällä klo 14 jälkeen. :p

No joo.. Pitää mennä pesulle ja nukkumaan. Huomenna pitäis käydä aamukahvilla kaverin luona ja sit sieltä Annin neuvolaan. Vähän jo ressaa, että miten me pysytään aikataulussa, mutta eiköhän se siitä. Kahden kanssa toi lähteminen on triplasti hitaampaa kuin Heidin kanssa kaksin.

Öitä.

Burde, Anni 5vkoa ja Heidi 1v8kk

Vierailija
2/30 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, kylläpä oli "orpo olo" pari päivää :D :D :D

Even hoitoon tutustuminen kuullosti oikein mukavalta. Kiva aloittaa hoito hyvällä fiiliksellä!

Mulla ei vieläkään oo tietoa syksyn työkuvioista, ois kyllä kiva jos jotain sais varmistettua jo ennen kesää, mutta nyt näyttää heikolta :(

Meillä on edelleen unet hukuksissa, ja Aino on kuin pieni pesukarhu mustine silmänalusineen :) Liekö joku rytmin vahdos sitten menossa tai jotain ?:|

Etukäteis-nimppari onnea muuten kaimoille, ainakin Karssulin, Niameyn, AA:n ja Iida-Linnean Aino-neideille :) Toivottavasti en unohtanu montaa :D :D

Palajan taasen jossain vaiheessa, nyt taidan oikasta sohvalle hetkeksi B-)

t. Ope

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

MM: Niin siis älä noteeraa tota eilisillan tekstiä, kun mehän jo sovittiin, että koska te tuutte. =)

Bejpi: Kuulosta hyvältä teidän neidin hoidon alotus!!! :) Toivottavasti kaikki menee hyvin... :D

Me käytiin neuvolassa tänään ja hui! Mun vastasyntyny pikku AnniPanni onkin jo iso vauva!!!! :x Painoa 4010g ja pituutta 52,5cm! Hurjasti kasvanu siis... Nyt se nukkuu tuolla partsilla rattaissa ja isosisko omassa huoneessaan. Mä aattelin mennä siivoomaan tota partsia nyt, kun kerranki pystyy ilman, että Heidi on siinä apulaisena hääräämässä ja heittämässä tavaroita parvekkeelta alas. :D

Burde, Anni 5vkoa ja Heidi 1v8kk

Vierailija
4/30 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu että nää uudet sivut jotenkin hyppii silmille värikkyytensä takia;)

Burden anni on kasvanut pikku tirriäisestä jo vähän isommaksi tytöksi:)

Pajuskalla on hakala tilanne:( Eipä tohon tosiaan oikein mitään osaa kommentoida/neuvoa kun ei tiedä tilannetta ihan täysin ym. Mä oon sitä mieltä että suhteissa ei pitäis hypätä "kukasta kukkaan"..eli vähän aikaa ois ennen uuteen suhteeseen ryhtymistä hyvä selvittää päätään ihan vain itsekseen ja miettiä mitä tekee.Mutta sua en kyllä osaa auttaa sen enempää.Toivottavasti saat asiat kuntoon!

Ei mulla kait ihmeempiä, sain työt tehtyä ja odottelen tytön heräämistä, se on nyt jostain kumman syystä nuukkunut aamuisin yli seitsemään mitä ei oo tapahtunut varmaan ikinä!21-07 on meidän neidin mittapuussa jo ihan hillittömät unet..:)

No nyt se heräs...moikka moi!

Vierailija
5/30 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Aino nukkui taas 1h 20 min päiväunet, vaikka oli aivan katkipoikkiväsynyt ja aamullakin heräs jo seiskan maissa... Vielä 2 viikkoa sitten neiti nukkui sellaset n. 13 h/ vrk, nyt hyvä kun tulee 11 tuntia ja kun lapsesta näkee, että se on ihan lopen väsynyt, kauheet pussit silmien alla ja hipalaa korvia ja hieroo silmiä ja "leikkii" nukkumista, mutta sitten ei nuku kuitenkaan millään.... Nukahtaminen kesti eilenkin illalla tunnin, ja lopulta Aino vaan itki kun oli niin yliväsynyt. Päikkäreillekin laitoin ajoissa, kun ei ruokailustakaan meinannu tulla muuta kun huutoa, kun väsy oli kova. Vielä ennen vappua päikkärit oli vähintään 2,5 tuntia :( Nyt yht´äkkiä päikkärit on pääsääntöisesti runsaan tunnin ?:| Kurja katella, kun toisella on kauheet mustat pussit silmien alla :( Ja leikitkin on kauheeta touhotusta, vauhti päällä koko aika :| Ei tuo neiti kyllä nyt ihan oma itsensä ole, vaikka olosuhteisiin nähden se on kyllä hereillä ollessaan yllättävän iloinen ja tyytyväinen... Mutta silti, onko joku nähny meidän unia?! Kolmen tunnin päikkärit ja 10-11 tunnin yöt on hukassa :8}

Muuta, Pajuskalle piti kans kommentoida, mutta en osaa sanoo mun mielipidettä lyhyesti :D Mitään neuvoja ei siis oo antaa, mielipiteen kerron kun jaksan paremmin rustailla :) Älä silti tee mitään, mitä voisit katua myöhemmin :|

t. Ope ja uneton pesukarhu-Aino

Vierailija
6/30 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burden Anni on jo iso tyttönen . Mihin tää aika menee, kun just Anni syntyi :)

Pajuska. Mä oon henkilökohtaisesti sitä mieltä että suhdetta ei saisi suoraan vaihtaa toiseen. Itse avioeron kokeneena sen oon huomannut. Mun exä aloitti heti uuden suhteen toisen kanssa ja on ihan lirissä nykyään tän naisen kanssa, se kun heti tuli raskaaksi ja nyt ne on kai lähinnä velvollisuuden tunteesta yhdessä kun on lapsia. Itse olin avioeron jälkeen yksin yli puoltoista vuotta. Ja se teki hyvää, siinä ajassa kerkeää miettimään hyvin tunteensa läpi ja suremaan oman aikansa. Ja muutenkin kaikki osapuloet kerkeävät toipumaan asiasta. Mulla on myöskin se periaate ollut aina että exiä en ota takaisin koska jos suhde ei joskus toiminut niin ei se yleensä toimi jatkossakaan.

Toivottavasti saat ajatuksesi selviämään ja pystyt tekemään sen oikean ratkaisun mikä sopii kaikille osapuolille. Helppoa se ei varmasti tule olemaan.

Jaksuja kovasti vaikeaan tilanteeseen.

Nopeasti vielä omaa napaa, ja Milon. Meillä menee yöt nykyään ihan loistavasti kun Milolla todettiin refluksi ja sai siihen lääkityksen. Ei enää yövalvomisia! Jihuu! En edes muista koska meidän perheessä olisi näin hyvin nukuttu. Milo on nykyään niin reipas ja iloinen pikku-mies että ei uskoisi samaksi pojaksi. Vihdoinkin edistyttiin vähän näissä ongelmissa. Nyt ruokalistallekkin on saatu uutta. Kylmäpuristettu rypsiöljy, lammas ja Natumi- riisimaito. Niin ja kaiken lisäksi meidän Kelan maksukatto tuli täyteen ja meidän ei tarvitse maksaa Milon korvkkeista kuin jotain pari euroa kerta. Tämä mukavuus kestää vuoden loppuun asti, ja sen jälkeen Milohan ei enää edes apteekin korviketta tarvitse.

Ja kaiken lisäksi mun kilpparissa ei ole mitään vikaa ja saadaan ihan hyvin mielin hommata lapsia mailmaan. Eli kerrankin paljon hyviä uutisia meidän suunnalta.

Jep, nyt koti hommat odottaa!

Hyvää päivän jatkoa kaikille enskoille!

hermione ja Milo 1v 3kk

Vierailija
7/30 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopsaan rustailen jotain, ollaan mun vanhempien luona yökylässä, Aleksi nukkuu parhaillaan tuossa vieressä päikkäreitään. On nukkunut pian 3 tuntia, joten herännee ihan justiinsa. Meillä siis nukutaan nykyään sisällä päikkärit, ja hyvin on sujunut. Yleensä sellaiset pari tuntia, mutta tänään näköjään unta piisaa kun tuota touhuakin on taas riittänyt niin mahdottomasti.

Open Ainolla on päikkärit sen sijaan kadoksissa, toivottavasti tuo on vain joku ohimenevä vaihe, ja Aino saisi pian unensa takaisin. Olisiko Ainolla nyt jäänyt vähän sellainen univelkakierre jäänyt päälle, vaikka nukuttaa niin ei saa rauhoituttua unille. Meillä ainakin usein hyvät yöunet tarkoittaa hyviä unia päivälläkin jne.

Ope pohti myös tuttivieroitusta. Meillä tutit "katosi" 1,5 vuotispäivän kunniaksi, nyt on siis muutama tutiton päivä takana. Eikä Aleksi ole yhtään kaivannut tuttia! Ei se niin kauheasti ole sen perään enää ollutkaan, lähinnä nukahtamisapuna ollut käytössä, ja autossa. Meille tämä oli varmasti juuri oikea vieroitusaika, nimittäin nyt Aleksi ei vielä osaa kaivata tuttiaan, kysellä sitä tms. Myöhemmin voisi olla eri juttu. Ja nyt ehtii ainakin kunnolla unohtaa tuttinsa ennen pikkusisaruksen syntymää. Sikälikin aika on hyvä, että yöunista on tullut melko yhtämittaiset nykyään, enää ei heräillä öisin juuri lainkaan, korkeintaan kerran tai pari, mutta hyvin on nukahtanut uudelleen ilman tuttiakin, pelkän silittelyn avulla. Kun masukaan ei ole enää vaivannut, ei tuttia tarvi siihenkään. Nukahtaminen tosin kestää edelleen kauan, mutta olen huomannut että kauan se kestää oli tuttia tai ei.

Jaahas, pikkumies suvaitsee viimeinkin alkaa heräilemään. Enemmän kommentointia sitten seuraavalla kerralla.

Viipero, Aleksi 1,5v ja Santeri 15+1

Vierailija
8/30 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopsaan rustailen jotain, ollaan mun vanhempien luona yökylässä, Aleksi nukkuu parhaillaan tuossa vieressä päikkäreitään. On nukkunut pian 3 tuntia, joten herännee ihan justiinsa. Meillä siis nukutaan nykyään sisällä päikkärit, ja hyvin on sujunut. Yleensä sellaiset pari tuntia, mutta tänään näköjään unta piisaa kun tuota touhuakin on taas riittänyt niin mahdottomasti.

Open Ainolla on päikkärit sen sijaan kadoksissa, toivottavasti tuo on vain joku ohimenevä vaihe, ja Aino saisi pian unensa takaisin. Olisiko Ainolla nyt jäänyt vähän sellainen univelkakierre jäänyt päälle, vaikka nukuttaa niin ei saa rauhoituttua unille. Meillä ainakin usein hyvät yöunet tarkoittaa hyviä unia päivälläkin jne.

Ope pohti myös tuttivieroitusta. Meillä tutit "katosi" 1,5 vuotispäivän kunniaksi, nyt on siis muutama tutiton päivä takana. Eikä Aleksi ole yhtään kaivannut tuttia! Ei se niin kauheasti ole sen perään enää ollutkaan, lähinnä nukahtamisapuna ollut käytössä, ja autossa. Meille tämä oli varmasti juuri oikea vieroitusaika, nimittäin nyt Aleksi ei vielä osaa kaivata tuttiaan, kysellä sitä tms. Myöhemmin voisi olla eri juttu. Ja nyt ehtii ainakin kunnolla unohtaa tuttinsa ennen pikkusisaruksen syntymää. Sikälikin aika on hyvä, että yöunista on tullut melko yhtämittaiset nykyään, enää ei heräillä öisin juuri lainkaan, korkeintaan kerran tai pari, mutta hyvin on nukahtanut uudelleen ilman tuttiakin, pelkän silittelyn avulla. Kun masukaan ei ole enää vaivannut, ei tuttia tarvi siihenkään. Nukahtaminen tosin kestää edelleen kauan, mutta olen huomannut että kauan se kestää oli tuttia tai ei.

Jaahas, pikkumies suvaitsee viimeinkin alkaa heräilemään. Enemmän kommentointia sitten seuraavalla kerralla.

Viipero, Aleksi 1,5v ja Santeri 15+1

Vierailija
9/30 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milo unohti tutit muuton yhteydessä, ihan yllättäen. Huomattiin yhtäkkiä että Milolla ei enää ollut koskaan tuttia suussa. ja jos yritti tunkea sitä suuhun niin sylkäisi vain heti pois. Ne vain lojuivat jossain sängyn taikka lattian nurkassa. Sitten vain heitettiin tutit roskiin eikä Milo ole niitä lainkaan kaivannut. Kummallista. Minä jo kerkesin luulemaan että Milo syö varmasti tuttia vielä 3 vuotiaana kun ne niin rakkaita sille olivat. No en olisi kyllä antanut syödä kuin enintään 1,5vuotiaaksi ja ajattelin että vieroituksesta tulee tuskallista. Mutta tosi hyvä näin että jotkut asiat meillä sentään käy helposti kun muuten mennään aina vaikeimman kautta.

Opelle. Voi olla että Ainolla on vain sellainen kausi meneillään, ja jos tuntuu että huonommaksi menee, niin käy lääkärissä näyttämässä korvia. Meillä nukutaan niin vaihtelevasti päikkyjä että en pysy perässä. Viime ajat nukuttiin kyvin mutta nyt taas jotain reilun tunnin pätkiä vain. Mulle on pääasia että yöt menee hyvin.

Hermione taas..

Vierailija
10/30 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksihän tuo edellinen viesti tuli kahteen kertaan vaikka en painanut lähetä viestiä kuin kerran.

Pajuskalle piti vielä tulla jotain rustaamaan. En minäkään oikein mitään neuvoja osaa sanoa sulle.. Tietenkin omaa sydäntään on kuunneltava, mutta ei kannata tehdä tosiaan mitään hätiköityjä päätöksiä. Se että teillä on yhteinen lapsi, tekee asiasta vielä hankalamman, ja velvoittaa harkitsemaan mahdollista eroa tosi tarkkaan. Mutta eihän sitä tunteilleen mitään voi, ymmärrän kyllä sen. Kinkkinen tilanne. Burden tavoin minäkin näen toisinaan unia, joissa on vastaavanlaisia tilanteita kuin sulla nyt, ja ne unet on tosi ahdistavia, ja helpottavaa on niistä herätä. Tsemppiä sulle kovasti, toivotaan että asiat selkiintyy suuntaan taikka toiseen.

Hermionella olikin paljon hyviä uutisia. Hienoa että Milon refluksi saatiin hoitoon ja nyt ruokarepertuaarikin on laajentunut. Ihan varmasti teillä on ihan eri poika siellä nyt kun ei tarvitse kipeä olla. Ja kilpirauhasarvot sulla kunnossa, hyvä juttu.

Mäkin ajattelin, että mahtavaa kun joku asia onnistuu helpomman kautta, kun tuttivieroitus oli niin helppoa. Sama juttu oli aikoinaan tissivieroituksen kanssa, joka sekin kävi yllättävän helposti.

Mekin haettiin tänään pyöränistuin ja kypärä. Nyt just en muista istuimen merkkiä, jotain 50e maksoi eli ei ollut ihan halvimmasta päästä. Käytiin jo koeajelullakin ja Aleksi tykkäsi tosi kovasti!

Juuh, eipä mulla muuta, nyt lähdetään grillaamaan ulos, kun on niin hieno ilma taas.

Viipero

Vierailija
11/30 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aino sitten päätti olla melkein kokonaan nukkumatta tänään :( Nyt illalla aloin laittaa sitä sänkyyn kohta kasin jälkeen, mutta vaakatasossa neiti ei suostunut olemaan yhtään :( Tunti ja vartti ja vähän ylikin meni, ennen kuin puolen tunnin melkein yhtäjaksoisen yliväsyneen huudon jälkeen iskin neidille toisen tutin käpälään, ja siitä se hiljeni ?:| Hetken sit vielä kiehnäs, mutta kahden tutin kanssa se lopulta nukahti ?:| Aloin kyllä itekin miettiä, jos ne korvat kaiken varalta pitäis käydä näyttämässä, vaikka neuvolassa ne reilu viikko sitten tsekattiinkin. Eikä Ainolla nyt oo kyllä ollu mitään flunssaa tms, eikä sillä liioin ole ikinä ollu korvatulehdusta :| En kyllä enää ymmärrä alkuunkaan, silmät oli nytkin illalla melkeen umpeen muurautuneet, kun niin mustat ja isot pussit on silmien alla :(

Sorry omanapaisuus!

t. Ope

Vierailija
12/30 |
10.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moneen päivään ei edes päässyt lukemaan näitä sivuja, tai siis ei ollut kommentteja lainkaan.. Kamala kiirus on ollut. Töitä töitä ja töitä.. Onneksi olen kuitenkin saanut nauttia ajasta kovasti taapertavan Oona-neidin kanssa. :) Nyt neidillä on taas yskä yltynyt ja kyllä tekee pahaa. Iltapalakin tuli yrjön kera ylös kun yskitti niin paljon tänään. :( Parempi varmaan mennä viimeistään maanantaina lääkäriin, täytyy joka tapauksessa käydä jälkitarkastuttamassa se korva tulehduksen jäljiltä..

Kiitos muuten kaikille niistä pyöränistuin-vinkeistä! :) Kunhan mies sais huollettua tuon mun fillarin, niin sitten voisin lähteä istuin + kypäräostoksille..

MIAMIK  kyllä mullakin oli ikävä töihin. Koin olevani huono äiti, mutta sitten monen ystäväni kanssa asiasta juteltuani, sain kuin sainkin päähäni iskostettua että kun käyn töissä, nautin ajasta Oonan kanssa entistä enemmän! Ja nyt kun neiti on vielä saanut olla kotihoidossa (isän, papan, itseni kanssa jne) niin ei ole surettanut.

COLTSFOOT  vai on Hilukin lähtenyt viipottamaan! Eikös vain olekin herttaisen näköistä touhua!? ;)

BEJPI  ihanan lähellä on Evellä hoitaja! Luxusta! :) Varmasti Eve siellä viihtyy!

Toivottavasti OPEN Aino on löytänyt ne kadonneet unet? Jos ei se vaakataso tunnu Ainosta hyvälle, niin mitäs jos kävisitte tosiaan näyttämässä niitä korvia lekurissa.. En nyt keksi muutakaan..

PAJUSKA  en osaa sanoa juuta enkä jaata.. Kun on lapsikin olemassa niin harkitse tarkkaan mitä teet. Vaikeaa varmasti on, mutta etköhän sinä lopulta osaa päättää mikä on sinulle & Eemelille paras ratkaisu! Voimia!

AnniPanni  ihana! ;) Hienot on mitat tytöllä! Uskomatonta miten aika vaan vilistää, nämä lapset on kohta jo kaikki koulussa! IIK!

HERMIONE  ihanalle kuulostaa kun teillä nykyään sujuu unet ja ruokailut jne! :) Tosi hienoa!

VIIPERON Aleksi oli luopunut tuteista  ja HERMIONEN Milo! WOW! Itse yritän vähän piilotella tutteja päivän ajaksi, mutta kyllä ne tutit on edelleen vaan POP kun tulee surku tai väsy..

Nää on muuten tylsät nää uudet sivut kun ei enää mitään niitä tekstin värejä / lihavointeja jne voi tehdä.. plääh.. Ok, nyt on mentävä nukkumaan. Voi nimittäin olla että neiti herää yöllä huutamaan taas yskäänsä.. Voikaa hyvin ja nauttikaahan äitienpäivästä!!!

Mammis + Oona 1v1kk
B-)

Vierailija
13/30 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitetaas töiden lomasta uusi pino kun ei näkynyt vielä.. Tuossa edellisen viikon höpinät http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=60&m=13010455&p=1&tmo… Palailen lounaalla turisemaan.

Huiskutukset kaikille & mukavaa viikkoa!

Mammis töistä ja Oona kotosalla isukin kans

Vierailija
14/30 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatketaan tähän pinoon! Kopsaan omani tuolta tänne:

Olenkin kotona tänään, tytöllä on TAAS vatsatauti, ja mulla vaihteeksi itselläkin maha kipeä ja turvoksissa, ei onneksi mitään muita oireita. Enää ei ole kuumetta ja ruokakin jo maistuu, joten eiköhän tästä taas selvitty. La-su yönä tulin polttareista kotiin kahden jälkeen ja yllätyksekseni täällä istui isä ja tytär sohvalla katsomassa jääkiekkoa. Typy oli eilen tosi kiukkuinen, kun ei päässyt ulos, vaikka laittoi itse kengät jalkaan... :) Mut tänään taidetaan jo vähän päästä pihalle, kun ei ole enää kuumetta.

No, siinäpä meidän kuulumiset.

-Osse ja typy tällä viikolla 1,5v

Vierailija
15/30 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirränpäs tuon eilen illalla myöhään kirjoittamani viestin tänne, kun ei sitä varmaan enää kukaan käy sieltä lukemassa.

Iltoja

Joonalle 1-vuotisonnittelut ja tervetuloa taaperoihin!

Kiitos kaikille kun olitte kommentoineet tuota meidän ongelmaa isovanhempien suhteen. Tänään mies sitten oli keskustellut äitinsä kanssa asiasta, sanonut että toivoisi etteivät hekään käyttäisi fyysisiä kurinpitokeinoja kun emme mekään. Ja ainakin anoppi oli sanonut, että sopii. Vähän vielä kyllä arveluttaa, että voiko luottaa siihen, ettei tuo toistu esim. meidän poissa ollessa. Luottamus on heikentynyt ja syystäkin. Täytyy nyt vähän seurailla tilannetta, enkä ainakaan heti anna Aleksia heille hoitoon. Ei tosin ole paljon ollutkaan heidän kanssaan yksinään, pari kertaa vain kun olen ollut jossain pakollisessa, neuvolassa tms. jos mies ei ole ehtinyt Aleksia katsoa. Muuten ollaan kyllä ihan päivittäin tekemisissä, kun asuvat tuossa ihan parin sadan metrin päässä...

Kiitos myös vinkeistä päiväunien/nukuttamisen suhteen. Nyt on kahtena päivänä kokeiltu sisällä päikkärien nukkumista, ja ihan hyvin on sujunut. Aleksi on nukkunut molempina päivinä 1 t 45 min, joka vaikuttaa ihan sopivalta määrältä, koska nyt yöunet on olleet taas sen 10 t. Mitä nukuttamiseen tulee, tuo itsestään nukahtaminenhan olisi se ihan optimaalisin vaihtoehto - onnistuessaan. Meillä tilannetta hankaloittaa se, että Aleksi nukkuu jo isojen poikien sängyssä ja pinnis on viety pois (ei suostunut nukkumaan pinniksessä kun perhepedistä koetettiin siirtää sinne, tuossa pikkusängyssä nukkuu ihan kohtalaisen hyvin nyt välillä jopa aamuun saakka.) Pikkusängystään siis vain karkailee jos pitäisi itsestään nukahtaa.. Uskon kuitenkin, että itsestäänkin tuo vielä joskus oppii nukahtamaan, viimeistään sitten kun alkaa vähän paremmin ymmärtämään puhetta (toivottavasti.) Kyllä tuon nukuttamisen vielä yhden lapsen kanssa jaksaa, mutta sitten kun on toinenkin niin voi olla vähän hankalampaa.. Toivottavasti tilanne korjaantuu ennen sitä.

Kengistä, Aleksilla on tällä hetkellä käytössä vain lenkkarit (ja kumisaappaat), suunnitelmissa on heti alkuviikosta käydä ostamassa jotkin tukevammat kävelykengät lisäksi. Ei ole merkkikenkiä meilläkään (eikä kyllä kenkäkauppojakaan ihan lähimain.)

Nyt en muistakaan mitä muuta piti kommentoida, joten taidan painua nukkumaan.

Osselle ja Typylle pikaista paranemista vatsataudista, se on kyllä viheliäinen tauti.

Viipero, Aleksi & Santeri rv14+4

Vierailija
16/30 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitanpa taas jotain kun tyttö vielä nukkuu, päikkärit on viime aikoina olleet aika onnettomia, eilenkin nukkui 45min eikä millään yhtään enempää vaikka oli selvästi tosi väsynyt, harmi kun itsellekin maistuis päikkärit tässä vaiheessa kun en meinaa saada öisin nukuttua,, mutta ehkäpä päikkärit vielä tuosta pitenee ja tämä on taas vaan joku väliaikainen kausi:)

Täällä paikallisessa citymarketissa oli lauantaina sellainen lastenpäivä, siellä oli kaikkia maistatuksia ja näytteitä: Muumipeikko ja nuuskamuikkunenkin esiintyivät joten pakkohan meidän oli suunnata maidonhakureissulla sinne, tyttö oli aivan hepuleissa muumista ja marssi esityksen jälkeen tippaakaan ujostelematta halaamaankin muumia:) Sitten siellä käveli panda-karhu jakamassa karkkia, jonkun lastenruokamerkin nalle jakamassa ruokia ja valio-pingviini jakoi eskimoita..se pingviini oli tytön mielestä kanssa ihan huippu, tyttö kiljui innosta kun sai kätellä sitä, neidin mielestä se kylläkin oli ankka;) Noista se sitten höpisi koko vklopun, hauskaa miten pienestä se ilo voi löytyä:)

Kengistä vielä: Noi tytön jalkaa hiertäneet kengät on nyt lojuneet siitä asti käyttämättöminä, en tiedä tuleeko niitä pidettyä, palauttaa niitä ei enää voi kun niitä ehdittiin tietty käyttää se yksi aamu kun rakko jalkaan tuli. Tyttö sai mummoltaan jo viime kesänä crocsit jotka on nyt kyllä ihan sopivat mutta lojuvat tuolla leikkilaatikossa lelujen virkaa toimittamassa kun ne ei pysy kyllä millään ainakaan meidän tytöllä jalassa, nyt lämpiminä päivinä oli käytössä jotkut mummon lastentarvikkeen alesta vitosella ostamat sandaalit, aika heppoisen oloiset ja ties minkä merkkiset mutta mielellään tyttö niitä piti. Ajattelin ostaa tytölle ne cittarissa tarjouksessa olevat reiman sandaalit seuraavalla kauppareissulla, jospa ilmatkin taas sitä myöten lämpenis:)

Eipä muuta nyt, lopetan ajoissa ettei jää juttu kesken jos tyttö herää..

Queen rv 30+4 ja nukkuva Liia 1v8kk

Vierailija
17/30 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi jo toistamiseen sama juttu:) Naapurin äiti piipahti aiemmin päivällä meidän koneella laskuja maksamassa ja näköjään muutenkin netissä, nyt sitten kone oli kirjautunut sen tunnuksilla sisään vauvan palstalle. Tein samat tuolla tonskien odotuspuolellakin taannoin X)..No mutta Queen siis täällä " salanimen" takana:)

Vierailija
18/30 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt voin huokaista helpotuksesta, ainakin hetkeksi¿ Kävin siis tänään aamusta siellä kontrollissa, ja kaikki on oikein hyvin vauvalla! Mä en nukkunut vissiin viime yönä kovin montaa tuntia, kun mietin kaikkea mahdollista ja mahdotonta. Edelleen tulee vuotoa, välillä enemmän ja välillä vähemmän, ja saattaa vielä vuotaa pidemmän aikaa, mutta ei estä töihinmenoa, joten huomenna siis menen töihin, melki kahen viikon saikun jälkeen¿ Ja voi, että mä oon onnellinen!

Meillä Eetu kaatuili eilen ihan urakalla, ensin kikkaili aikansa miehen tohveleilla ja kompastui ja löi päänsä rekka-autoon (sai rekka kyytiä :O ), hetki sen jälkeen luin Eetulle kirjaa ja lähti mun sylistä ja kompastu mun jalkoihin (oltiin säkkituolilla) ja löi toisen otsapuolen hyllynkulmaan. No, loppuilta menikin mukavasti kun tuli mummi ja vaari kylään ja sai esittää heille temppuja! Huoh! Ja nukahti yöunille VASTA klo 22.30!!!!

Mutta nyt muiden juttuihin.

Hanin yötissivieroitus tuntuu sujuvan, hienoa!

Niin ja mä pöhkö unohdin viimeksi onnittella AKSUA!!! Mutta hurjan isot 2-vuotisonnittelut ISOLLE pojalle!!!

Mammis, kyllä me päästiin grillaamaan, tosin makkaraa vaan, mutta kuitenkin, ja hyvää oli! Eetu vaan ei oikein perustanut makkarasta, mutta sitä enemmän meni punajuurta ja puolukkahilloo ja tomaattia¿

Viipero oli saanut ¿sotkut¿ selvitettyä Aleksin toisten isovanhempien kanssa. Hyvä juttu!

Mutta mun on pakko tähän väliin sanoo, että mä kyllä (ja mies myös) ollaan annettu Eetulle muutama luunappi sormille, siis lähinnä vaan sellanen hipasu, jos on mennyt sen sadannen kerran esim cd/dvdhyllylle, tai johonkin muuhun kiellettyyn paikkaan. Mutta en mä silti varmaan tulis hyväksymään, jos joku muu antais Eetulle luunappeja¿ No, nyt ehkä joku aattelee, että mä oon lapsenhakkaaja, mut ei voi mitään!

Open Ainokin on saanut hienosti kiinni ikäisiään. Ja kengistä kyselit, meillä Eetulla on, öööö, kahet parit kenkiä¿ Tai siis nyt käytössä olevia, on sellaiset kävelykengät-vierailuja/kauppareissuja yms varten, ja sitten on lenkkarit. Ostin kyllä Eetulle sellatteet piraatticroksit (MM varmaan katto vihasena vieressä!) sillon Ideaparkista, niillä on muutaman kerran nyt vasta sisällä tepastellu. Yhet kengät oon aatellu ens viikolla käydä ostamassa, kun on palkkapäivä¿ Ja olis kyllä kiva nähdä teitäkin Megatreffeillä!

Käsittämätöntä miten Burden pikkuneiti voi olla jo 1kk!!! Onnea!

Osse, älä välitä nyt siitä pihasta. Me ollaan asuttu tässä talossa reilu neljä vuotta ja tuleva kesä on siis viides, ja onhan tuolla vaikka millä mitalla puskia ja pensaita, mutta ollaan yritetty raakata niitä ja tehä pihasta omannäköistä, mut aina se aika vaan menee johonkin muuhun¿

Aurinkolaseista, mun pitäs kanssa hommata Eetulle arskat, onhan sillä ne babybanzit, mutta taitaa olla jo aikas pienet, muistelen ainakin että jo viime kesänä panoi ikävät jäljet nenänpieliin¿

Josta muuten tuli mieleen, millä ihmeellä te saatte pysymään lakit/pipot päässä taaperoillanne? Mä en keksi muuta keinoa Eetulle kun nauhalliset, mutta ostapa nyt tuolle parivuotiaalle nauhallinen pipo/lakki, niin jippii!!! Kaikki muut lentää kuin leppäkeihäät sen päästä, kokeiltu on lippis/pipo/lakki¿

Olipas Amylle käynyt huonosti, toivottavasti saatte kuvat vielä takaisin!

Nincalle tervetuloa ja onnittelut Joonalle!

Vai on Queen salanimeillyt, hmmm¿

Mutta, nyt meen kuoriin pottuja, ja sitten vissiin tarttis hakee Eetu hoidosta¿ Ja käväistä perhekahvilassa kattomassa kavereita.

napero ja Eetu kohta 2v3kk

Vierailija
19/30 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä häiriköin nyt oikein urakalla kun tyttö nukahtikin vielä hetkeksi jo kerran herättyään.

Ihan ensin kuitenkin naperolle, hienoa että pikkuinen voi hyvin vuoteluista huolimatta:)

Niin ja sellaista tulin vielä kysymään että minkälaisia polkupyöriä te ootte taaperoille ostaneet, ne jotka on jo ostaneet?

Katselin br-leluissa yhtä työntökahvallista kolmipyörää mutta se oli kyllä aika muovisen oloinen, yhden tuttavan pojalla taas on nopsan kolmipyörä johon eivät ole olleet tyytyväisiä.Tyttö tykkäisi varmaan jo kovasti " pyöräilystä" , ainakin neiti on ihan innoissaan kun talon pikkupojat polkevat tuolla pihalla:)

Queen

Vierailija
20/30 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napero, hienoa että pikkuisella kaikki on hyvin!!!

Me ollaan TAAS kipeinä koko porukka... tosin nyt epäilen että Aksu saattais oireilla myös koivun siitepölylle kun omat oireet on ihan allergiaan viittaavia.

Queen, Aksulla pysyy crocsit jalassa kun sai synttärilahjaksi tällaiset:

http://www.aijaa.com/v.php?i=2039418.jpg

ja polkupyörä...:

http://www.aijaa.com/v.php?i=2039430.jpg

Polkea Aksu ei vielä osaa, mutta polkimille jalat ylettyy just. On siis tavallinen 12 tuumainen pyörä työntökahvalla varustettuna. Mun porukat osti mummulaan 10 tuumaisen kolmipyörän jossa on polkimet kuitenkin keskellä niinkuin tavallisessa pyörässä. Jos osaa jalat pitää kyydissä niin se on hyvä, siinä nimittäin polkimet pyörii ite kun pyörä menee eteenpäin. Ja sellaiset kolmipyörät joissa polkimet on eturenkaassa sitten taas on kuulemma tosi huonoja selälle joten sellaista ei edes harkittu.

Sit vielä kakunleikkauskuva...:

http://www.aijaa.com/v.php?i=2039444.jpg

pikku-milli & Akkipakki 2v