Yok, taas kauppoihin ilmestyneet nuo roskasuklaarasiat, Aladdinit ym. Ja kohta niita tulee ovista ja ikkunoista. Jokavuotinen kirous...
Kommentit (69)
itse en vain ymmärrä sellaista laskelmointia, että lahjastakin pitää pohtia, satunko juuri MINÄ siitä pitämään vai en. Itse saan lahjaksi joka vuosi kaikenlaista, jota en itse käytä tai syö, ja aina voin antaa sen jollekin eteenpäin, jos en itse tarvitse. Koskaan en ole mistään lahjasta ihmetellyt, miten lahjan antaja kehtasi hankkia juuri sellaista, olen vain ollut iloinen ajatuksesta. 78
Ei kai se suomalaisuus siita huonoa tee, vaan etta jotkut suklaat maistuu vaan sokerilta ja rasvalta eika paljoakaan kaakaolta. Halvemmissa useammin kuin kalliissa, koska niissa on pihistelty just kaakaon maarassa ja korvattu kaakaovoita kasvirasvalla ja kaytetty ruskean sokerin sijasta valkoista. On niissa kalliissakin huonoja, monien suu on vaan jo tottunut " huonoon" suklaaseen joka on vaan sokeria ja rasvaa, etta ne kalliimatkin " halvat" suklaat menee kaupaksi. Huono hinta-laatu suhde.
...kyllä se o nfazerin sininen joka maistuu"
Sanoi yksi vanha hieno täti tv:ssä pari vuotta sitte jonkun suklaajupakan yhteydessä...
Joku valitti tumman suklaan karvaudesta, joten oli pakko laittaa oma lusikkani soppaan...
Niita kaakaopapuja on monenlaisia (aivan kuin omenoita tai oliiveja tai kaaleja) ja karvauden maara on lajikekohtaista. Olen maistellut suklaalevyja, jotka on tehty kayttaen yksittaista kaakaopapulajiketta ja voi, etta ne maistuvat erilaisilta! Omasta mielestani paras suklaa on tehty Criollo-pavuista silla se ei maistu lainkaan karvaalle, vain suklaalle. Ja jalkimaku oli piiiiiiiiiiiiiiiiiitka! Kaakaota suklaalevyssa on 70-75%, mutta valmistajaa en muista - ehka Stockan tiskilla myydaan naitakin kokeilunhaluisille.
Konvehteja taas voi ostaa irtotavarana juuri sen makuisia, mista pitaa. Jos joku tuo rasian, niin voihan siihen mahtuu joku maku, jota inhoaa, mutta ei se ole suklaan valmistajan vika. Mina maistan konvehtia ja jos ei maistu (eika rasian antaja ole vieressa vahtimassa), syljen roskikseen. Yksinkertaista.
Olen huomannut, että halpasuklaan jälkimaku on sellainen, että se houkuttaa syömään toisen suklaan heti perään peittämään tuota ikävää jälkimakua. Hyvässä suklaassa tuota jälkimakua ei ole, joten sitä pystyy helposti syömään vain yhden konvehdin.
Kannattaa siis ostaa mieluummin yksi konvehti kallista suklaata kuin rasia Pandaa :)
Ei helkkari, kyllä mä olen ollut juntti kaikki nää vuodet!
Vain se perussuklaalevy, Fazerin sininen, on hyvää. Näin on!
Hohhoijaa......Helppoa on teillä elämä.
Mutta onneksi on masennuslääkkeitä. Jos anoppi antaa väärää suklaata niin kyllä tk. lääkäri kirjoittaa pari purkkia pillereitä.
Vierailija: