Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yok, taas kauppoihin ilmestyneet nuo roskasuklaarasiat, Aladdinit ym. Ja kohta niita tulee ovista ja ikkunoista. Jokavuotinen kirous...

Vierailija
04.12.2007 |

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

on vaan kehittymätön maku suklaan suhteen.

Eiväthän spurgutkaan ymmärrä mitä väliä sillä on, juoko pontikkaa vai vuosikertashampanjaa. ;)

Vierailija
22/69 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä ei ole mitään tekemistä kehittymättömänsuklaanjasamppanjanmaistelukyvyn kanssa.

Mutta ihmisiä jotka brassailee ruuan ja juoman suhteen kyllä on olemassa.

Enkä väitä, että joku yllä mainituista " paremmista" suklaista olisi pahaa. En vaan nostaisi niitä minkään suklaan yläpuolelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes usko, että ns. laatusuklaat ovat sen laadukkaampia kuin nämä halpissuklaat. Kalliimpia vain ovat.

Vierailija
24/69 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan likööri- ja marmelaadikonvehdit on ällöjä.

Vierailija
25/69 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee kyllä väistämättä mieleen, että tuo suklaaspurguvertaus ei välttämättä ole kovin kaukaa haettu.

Vierailija
26/69 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei yhtäkkiä voikaan jouluna syödä sitä samaa suklaata, mitä muuten ympäri vuoden. Itselle ei tulisi muutenkaan mieleenkään valittaa jostakin saamastani lahjasta, vaikka se olisi minkälainen.

Vierailija
27/69 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus on kuitenkin että se hinta ei välttämättä takaa sen laadukkaampia raaka-aineita.

Ja maku-asioista ei sovi kiistellä, koska ihmisillä on eri määrä makureseptoreita. Minä en pysty nauttimaan karvasmantelin mausta ja marsipaanit yms. on kauhistus. Tumma suklaa on hyvää kunhan ei ole yli 80-prosenttista.

Vierailija
28/69 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. Hoikka jaurheilullinen Maraboun ja Fazerin ystävä, joka osaa myös syödä suklaata kohtuudella

Vierailija
29/69 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mentalitetti on tämä, joka tässäkin ketjussa on nähtävissä: Porukka rakastaa halpoja jättirasioita ja vetelee niitä napaansa minkä kerkeää, niin kauan kun tavaraa riittää...

Vierailija
30/69 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen voi itselleen yhden ostaa jouluksi jos haluaa. Hyvin on pitänyt.

En ymmärrä laikaan syötävää lahjaksi. Joku jouluinen koriviritelmä ainut poikkeus, ilman suklaata tai hedelmäkori.

Vierailija
31/69 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai yrityslahjoiksi ok, mutta yksityisihmisten kesken, tai varsinkin jouluaattona lahjapaperiin käärittynä (jokin, että mennään tuttavaperheen luoksen kylään joulun alla ja ojennetaan tuliaisiksi sulkaarasia, vielä menettelee)! Jotenkin vain kummallista.

Meille ostetaan joulunajaksi syötäväksi pari suklaarasiaa, yleensä on ollut jokin tuollainen Aladdin-tyylinen ja sitten esim Fazerin sinistä, Brunbergin tryffeleitä tms. Ja vihreitä kuulia. Eli aika peruskamaa. Osaan kyllä nauttia laadukkaammastakin suklaasta, mutta pidän myös näistä " perinteisimmistä" . Samalla tavalla kuin tykkään joulupuurosta ja lanttulaatikosta, vaikka en niitä muutoin söisi.

Vierailija
32/69 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeastaan aika ällöttävää lukea läskipersemammojen suklaansyöntiketjua.

en mä enää ihmettele, miks te lihotte. mä syön suklaan tai pari jouluna, maistuu ihan taivaalliselle. kyse ei ole siitä, ettenkö pitäisi suklaasta, multa vaan löytyy itsekuria enemmän ku teiltä. on ihanaa olla hoikka :P

jos suklaata vetää ku leipää, ei se varmasti ole edes kovin erityinen nautinto.

yök yök!!

Vierailija
33/69 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai makuasioista kiistellään, tosiasioista ei paljon riitelyä ole ;-)

Mua risoo noissa halvoissa suklaissa se, että ne maistuvat vain makealle. Suklaan maku tulee paljon vähemmän esiin.

Mun tämän hetkiset arkiset ykkössuosikkisuklaalevyt ovat Reilun kaupan suklaita. Erityisesti se tryffel-suklaa on tosi hyvää. Tätä saa ainakin meidän ihan lähi K-marketista

http: //www. aduki. fi/2007/urtesuklaat. html

Ja ne Fazerin siniset konvehdit ovat ihan hyviä mielestäni myös.

Mutta jos saa valita, niin mulle kelpaa hyvin muutama erittäin hyvä suklaakonvehti kuin tusinasuklaalevy. Käsintehdyt konvehdithan ovat ihan taideteoksia ja yhden syöminen antaa saman elämyksen kuin hyvän leivoksen syöminen.

Meillä oli muuten vihkiäisissä tarjolla samppanjaa ja suklaakonvehteja, oli pienet vihkiäiset.

Vierailija
34/69 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä syön halpoja suklaarasioita jouluna vaikka kuinka, painoa on noin 50kg. Enhän niitä tietenkään syö muulloin, kun ei niitä kaupoissa edes myydä ympäri vuoden. Minulle kelpaavat myös ihan tavalliset kaupan muutkin karkit, ei tarvitse olla jotain hienoja laatuja. En ole koskaan ajatellut, että suklaarasian antamisessa lahjaksi olisi jotain kummallista. Suklaahan on luksusta, ihan kuten kukat tms. joten kyllä luulisi lahjaksi kelpaavan.

Vierailija
35/69 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä muutenkin laadukkaampia raaka-aineita. Lisäksi niitä ei tehdä liukuhihnamenetelmällä, vaan perinteisillä menetelmillä, usein käsityönä.

Vierailija
36/69 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen käsintehtyä suklaata ostanut, konvehteja. Maksoivat maltaina, yli euron kappale ja ovat vieläkin syömättä, kun maku on karsea. Samaan aikaan olen vedellyt rasiatolkulla suomi-ja ruotsisuklaata. Ne ovat hyvänmakuisia.

Ja ai niin, ennemmin olen hoikka kuin läski.

Vierailija
37/69 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta tykkään myös Pandan suklaakonvehdeista - otan mielelläni vastaan jos lahjaksi saan.

Täällä taas " hienostellaan" sillä, ettei voi maitosuklaata syödä ja voi että kun on pahaa. Ei hyvänmakuinen aina ole kallis, eikä kaikki kallis suklaa ole edes hyvää.

Vierailija
38/69 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun totuin syömään kunnon tummaa suklaata, alkoivat useimmat perussuklaat maistua ihan liian makeilta ja rasvaisilta, ja jäin kaipaamaan sitä itse suklaan makua. Syön kyllä edelleen välillä maito- ja valkoista suklaata, mutta koska niissä se suklaan oma maku jää niin helposti huonoksi olen niiden suhteen vielä krantumpi kuin tumman suklaan.

Mitä luksusta on muutaman euron suklaassa :) ?

Vierailija
39/69 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä yllätä, että näin 90v päivän aattona ruotsi-suklaa ei ole kunniassaan ;-)

Mut minusta nyt nämä Fazer, Panda, Marabou yms. on kaikki ihan hyviä ja laadukkaita suklaita. Sit kaupoissa on kyllä vielä halvempia ihmeellisiä saksalaisia yms. suklaita, joista valitettavasti ei ole oikein mihinkään (Lidlin suklaat taas on minusta oikein jees laadultaan) ja minä olen ainakin ennemmin ilman kuin syön niitä.

Mutta sitä mieltä kyllä minäkin, että ne parhaat suklaat ei noista tavallisista konvehtirasioista löydy ja esim. kunnollinen Belgialainen suklaa on poikaa. Kilohinta on kyllä usein sitten jo melkoinen, mutta jos ei montaa rasiaa vuodessa syö, niin väliäkö tuolla.

Vierailija
40/69 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muusta ruuasta kyllä voi puhua, mutta ei suklaasta. Hah!

Meillä mies rakastaa tummaa, vahvaa suklaata. Belgialaiskonvehteja ostetaan välillä, mutta en ole kauhean ihastunut - makuni on kaiketi sitten " suomalainen" siinä mielessä, että yhä tykkään eniten vaaleasta maitosuklaasta. Tumma konvehti on hyvä punaviinin kera, mutta jos muuten vaan tekee mieli suklaata, niin sitten maitosuklaata.

Ap: ei niitä kaupan joulusuklaita tarvitse pakosta ostaa. Joku niistäkin silti tykkää. Ja itse kullakin on omat " nipotuksen kohteensa" , jonka mausta ja laadusta on muita kanssaihmisiään tarkempi. Sinä varmaan sitten suklaan suhteen, minä esim. viinin ja etnoruokien suhteen (valmiit santamariamausteseokset ovat KA-MA-LI-A)