Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yok, taas kauppoihin ilmestyneet nuo roskasuklaarasiat, Aladdinit ym. Ja kohta niita tulee ovista ja ikkunoista. Jokavuotinen kirous...

Vierailija
04.12.2007 |

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hyvin kyllä uppoaa tuohon verrattuna kalliit Fazerit ja Maraboutkin.

Vierailija
42/69 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas halpissuklaa on kaukana luksuksesta, koska se on minusta pahaa. Siksi toisekseen syön suklaata melkein päivittäin, tosin määrät ovat pieniä (1-2 palaa) kun vähänkin tosi hyvää on mieluisampaa kuin isot määrät huonompaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset rakastavat maitosuklaata noin yleisesti, joten Pandan ym. rasiat eivät mielestäni ole niin kauheita vastaanottaa. Onhan konvehdeille aina JOTAIN käyttöä; vierasvara hätätilanteisiin, jossei muuta. Minua stressaa enemmänkin ihmiset, joille ei kelpaa alle 85-prosenttinen suklaa...

Vierailija
44/69 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuasiahan tämä on, mutta mä olen samaa mieltä AP:n kanssa. Mä olen makean perään jos kuka, mutta noissa on kyllä hinta-laatusuhde niin surkea, että pitää olla aika kova makeanhimo, että söisin.

Keliaakikkona on vielä se ongelma, että monissa noissa halvoissa suklaissa on mallasta lisäämässä makua ja sitä ei keliaakikot voi syödä. En nyt muista ulkoa oliko toi Aladdin sopiva, Pandoissa ainakin on monta epäsopivaa.

Jos meille haluaa tuoda alle vitosen suklaarasian, niin ei ole Fazerin sinisiä tai ruskeita konvehteja parempaa. No, ei ole rasia, mutta laatikko.

Vierailija
45/69 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fazerin Suklaanautinto, Verraton ja Present vaihtoehtoina.

Vierailija
46/69 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä pitäisikin ostaa aitoja konvehteja? ;)

Vierailija
47/69 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina jotain mitä en toivo enkä tarvitse, esim. vääränkokoisia sormikkaita tai huiveja tai koruja (en käytä koruja).

Nyt voisin ostaa jouluksi varastoon suklaata ihan vaan itselleni. Esim GEISHAA tai DACAPOA tai ... nam...

Vierailija
48/69 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mihin kategoriaan soveltuvat esim anthon bergit ja gyulianin simpukkasuklaat? ovatko ne vähän kuin volvoja, eli something in between...?

Itse olen ihan hulluna belgialaisiin konvehteihin, varsinkin sokerikuorrutteisiin astrid-nimisiin, mutta kyllä fazerin sininen ja marabou kelpaavat myös. Pandat taas ällöttävät, ei niitä saisi edes verrata fazeriin.

Vierailija
49/69 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tämän ketjun perusteella niitä ei näköjään syö kuin meidän perhe ja tuttavapiiri. Aika hassua, mulle ei ole tullut koskaan mieleenkään ihmetellä lahjaksi saamaani suklaarasiaa, minusta on vain kiva, jos joku sellaisen lahjaksi tuo. Eikä ole sekään tullut mieleen, että suklaata ei voisi antaa toiselle lahjaksi, minusta toiselle voi antaa lahjaksi ihan mitä tahansa, ja se on sitten lahjan saajan asia, onko sille käyttöä vai ei.

Vierailija
50/69 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

minusta toiselle voi antaa lahjaksi ihan mitä tahansa, ja se on sitten lahjan saajan asia, onko sille käyttöä vai ei.

Tällä perusteella voisi antaa vaikka sokealle tavallisen kirjan.

Vierailija
51/69 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä inhoan kaikkein eniten niitä Pandan juhlakonvehteja, huh!

Vierailija
52/69 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin jos vertaa johonkin Pandan suklaaseen. Ostin kyllä juuri rasiallisen Neuhausiakin, mutta sen verran kallista tuo on, että edullisempikin välttää. En minä muutenkaan syö sisäfilettä ja ankanrintaa joka päivä.

Vierailija
53/69 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän täällä jatkuvasti joku valittaa saamistaan lahjoista. Jos saa suklaata lahjaksi, voi antaa sen mielestäni jollekin toiselle niin halutessaan. Ihan normaali lahja se on, ja jos ei siitä pidä, niin ei siinä ainakaan lahjan kummallisuudesta ole kyse.

Vierailija
54/69 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. sellaista missä hammastahnan makuista minttutäytettä. Se on kyllä jotain karmeeta. Siinä menee rajani, kaikki muut kyllä kelpaa ja Aladdin on jopa erittäin hyvää.

Vierailija
55/69 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

70, tuota nyt tässä tuskin tarkoitettiin

Siksi toisekseen, lahjan on tarkoitus ilahduttaa saajaansa, ei aiheuttaa pahaa mieltä tai vaivaa. Siksi toisekseen, miksi lahjoa ihmistä jota ei tunne niin hyvin että osaisi ostaa tälle mieluisen lahjan? Tai edes neutraalin?

Vierailija
56/69 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä lahjan antajalla on rahasta puutetta, tai ehkä hän ei tule edes ajatelleeksi (niinkuin minä), että tavalliset suomalaiset suklaat, joita myydään joulun tosi paljon, ei jollekin kelpaisi.

Vierailija
57/69 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisesta:" Pakko ostaa jotain, on nyt noita kun en jaksa miettiä mistä se tykkää" .

Vähälläkin rahalla (ja ilmankin) voi antaa sopivia lahjoja, tosin ne vaativat sitä ajatusta...

Vierailija
58/69 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos syö ihan siitä lähiruokakaupasta ostettuja suklaita muutenkin, niin miten se maku muuttuu sitten jouluna niin, ettei sellaista voi syödä, vaikka lahjaksi saisi?

Vierailija
59/69 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jos syö ihan siitä lähiruokakaupasta ostettuja suklaita muutenkin, niin miten se maku muuttuu sitten jouluna niin, ettei sellaista voi syödä, vaikka lahjaksi saisi?

Mistä sen tiedät? Meillä ei syödä, eikä suklaat ole koskaan esillä joten tuskin muutkaan tietävät.

Vierailija
60/69 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

78