Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

meillä on varaa useampaan lapseen koska asumme vuokralla

Vierailija
04.12.2007 |

kaupungin vuorka-asunnossa. On muuten ihan ok, rauhallista ja kivat naapurit. Voin olla kotona, ei tarvitse viedä lasta 9kk iässä tarhaan, kun ei ole asuntolainaa maksettavana. Oman ostamme sitten n.5v päästä kun lapset hieman isompia. meille on tärkeämpää aika lasten kanssa kuin ura ja hieno asunto.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on totta, että stadin kämppiä on hyvillä ja huonoilla alueilla pk seudulla, mutta niissä stadinkämpissä on kuitenkin myös paljon juoppoja ja narkkareita asukkaina, kaikilla alueilla.

Täällä meilläpäin onkin enimmäkseen mummoikäisiä ihmisiä, mutta kaikki naapurit tunnemme, ovat mukavia ja hyvin ollaan viihdytty jo yli 10 vuotta. Mitään ei ole koskaan, siis kymmenen vuoden aikana! varastettu kellarista, rapusta, pihalta... toisin on kaupunginasunnoissa. Olen kuullut, että jopa pyykit viedään pesutuvasta jossain!

Jos pitäisi vuokralle muuttaa, niin muuttaisin yksityiseen vuokra-asuntoon, en kaupungin kämppään. Ja siis juuri naapureiden takia. Pidämme rauhallisesta asuinympäristöstä.

Mutta en ikinä myisi omistusasuntoa, ja muuttaisi vuokralle. Enkä ole koskaan kuullut kenenkään tehneen niin:) Mutta kukin tyylillään.

Oma on aina oma. On tietysti huonoja puoliakin. Kun tulee putkiremontti, niin yhtiövastike nousee hurjasti jne.

Vierailija
2/24 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähän meidän viereen ei ainakaan rakenneta stadinkämppiä, koska yhtiöllä on oma, iso tontti, ja ympäristössä muutenkin vain omistusasuntoja. Kyllä on isovanhempani valinneet hyvän paikan:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon tavallisia, keskiluokkaisia työssäkäyviä lapsiperheitä, joiden vanhemmat työskentelevät esim. opettajina, poliisina, sairaanhoitajana, palomiehenä ja yliopiston tutkijana. Minä en täältä stadin kämpästä (iso rivitaloasunto meren lähellä) ihan heti lähde minnekään, samankokoisesta asunnosta samalta alueelta saisi pulittaa n. 450 tuhatta euroa, joka olisi silkkaa hulluutta.

Vierailija
4/24 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en ikinä myisi omistusasuntoa, ja muuttaisi vuokralle. Enkä ole koskaan kuullut kenenkään tehneen niin:) Mutta kukin tyylillään.

Oma on aina oma. On tietysti huonoja puoliakin. Kun tulee putkiremontti, niin yhtiövastike nousee hurjasti jne.

[/quote]

Ja suurin osa on tällä hetkellä erittäin tyytyväisiä ratkaisuunsa.

Vierailija
5/24 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin riippuu asumismuodosta, moneenko lapseen on varaa.

Ei ne suuret tulot, vaan menot;)

Vierailija
6/24 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on töissä ja minä esikoisen kanssa kotona. Jos olisi asuntolainaa, olisi ehkä enemmän paineita mennä töihin. Uskon, että rahatilanteemme paranee ja saamme joskus myöhemmin, kun minäkin olen töissä enkä kotihoidontuella, ostettua oman asunnon. Jos emme saa, niin sitten ei.

Tiedän erään pariskunnan, jossa sekä miehen että vaimon tulot olivat viitisen tuhatta euroa kuussa. Ei silti " ollut varaa" hoitaa ainoaa lasta kotona, kun olivat ottaneet niin valtavan asuntolainan.

Nämä on valintakysymyksiä, jokainen valitkoon, niin kuin haluaa.

Vierailija
7/24 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oma uusi koti 185 neliötä ja kolme lasta joiden kanssa olen kotona ollut siitä asti kun esikoinen reilu 5- vuotta sitten syntyi.

Ihan duunariperhe ollaan, jokaisen euron eteen täytyy töitä tehdä, vaan ihan hyvin ollaan pärjätty. Ostetaan sitä mitä tarvii ja välillä enemmänkin..

Niin ja neljäs lapsi on jo suunnitelmissa, kotona siis ainakin kolme-viisi vuotta lisää.

Vierailija
8/24 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sinua 10v vanhempi ja olen asunut 3 omistusasunnossa, 2 stadin kämpässä ja yhdessä yksityisen vuokraamassa ja rauhallisinta on ollut meillä noissa stadin kämpissä.

Kyllä se kuule on ihan tuurista kiinni.

Meillä omistusasunnossa asui yläkerrassa rikkaan perheen vesa joka narkkasi kaikki päivät 10 kaverinsa kanssa. Ja paritalossa naapurin koira räkytti kaikki päivät, että hulluksi meinasi tulla, kolmannessa yläkerran mies valitti tupakoinnista joka päivä, vaikke olisi edes polttanut...

Joo, olen mäkin kuullut, että jostain pöllitään vaatteetkin pesutuvasta, mutta ei se mikään laki nyt sentään ole

Ehkä joskus vielä muutut avarakatseisemmaksi :)

Vierailija
9/24 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Vierailija
10/24 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 lapseemme. Nuorin oli 4v kun ostimme omakotitalon ja minä menin töihin.

Vierailija
11/24 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin olen aina ajatellut, että sellaiseen ei meillä olisi edes mahdollisuuksia.

Vierailija
12/24 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on sitten käynyt hyvä tuuri:) Ajattelisin vaan, että on suurempi todennäköisyys saada naapurikseen juoppo/narkkari jos asuu stadin kämpässä, koska niihin voi hakea asumaan kuka vaan.

Voi tosin omistusasunnonkin ostaa kuka vaan, ehkä vaan em. ihmisille oma asunto ei ole tärkeä, tai siihen ei ole varaa/luottokelpoisuutta.

Tunnen ihmisiä, jotka asuu omistusasunnoissa, ja ihmisiä jotka asuu kaupungin vuokra-asunnoissa. Omistusasunnoissa asuvat ei ole koskaan valittaneet naapureista, tai muustakaan. Vuokra-asunnoissa asuvat sensijaan valittaa kuka mistäkin... ja heitä siis asuu eripuolilla kaupunkia, myös meren vieressä, ja rivareissa.

Ei ollut tarkoitus yleistää, puhun nyt vaan omista kokemuksistani.

Vierailija
13/24 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä lainanlyhennys vajaa 300¿ et tuskin sillä vuokraa ees maksais!

Vierailija
14/24 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin suurin osa ihmisistä aivan tavallisia. Pieni osa vaan aiheuttaa niin paljon häikkää...

Vierailija
15/24 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen kyllä mielestäni avarakatseinen. Ihmiset on erilaisia, ja siksi huono toiselle on hyvä toiselle!

Kai sain kertoa oman mielipiteeni? :) Olen itsekin asunut 2 omistusasunnossa, 1 kaupungin vuokra-asunnossa, ja yhdessä yksityisessä vuokra-asunnossa. Eniten tykkään tästä nykyisestä omasta. Ehkä olen niin juurtunut tähän. Mulle tässä on vähän niinkun tunnesiteitäkin, koska olen kolmannenpolven asukas tässä asunnossa. Keittiön ikkunan edessä kasvaa ukkini istuttama puu.

Asuin pari vuotta kaupunginasunnossa, ja ihan hyvä sielläkin oli asua, hieman levotonta tosin. Silloin se oli minusta hyvä vaan, kun olin nuorempi, mutta nyt kun on pieniä lapsia, kaipaan rauhallisempaa paikkaa.

Vierailija
16/24 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuloja vielä nostettiin samoin varallisuusvaroja, periaatteena se, että sellainen " perus keskiluokkainen perhe" voi saada asunnon stadilta.

Me haetiin kun olin kotihoidon tuella, kuten muutama muukin tuttavani ja päästiin. Ja tästä alueesta, ei ole tosiaan mitään valittamista, upea kirjasto, meri lähellä, ulkoilumaastot ja kaikki pelaa : )

Vierailija
17/24 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

samankokoisesta asunnosta samalta alueelta saisi pulittaa n. 450 tuhatta euroa, joka olisi silkkaa hulluutta.

Vierailija
18/24 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka paljon sitä asuntolainaa ottaa ja minkälaisen lukaalin haluaa. Me maksettiin vuokraa 650 euroa kuukaudessa kaupungin vuokra-asunnosta ja nyt maksetaan saman verran asuntolainaa ja vastiketta omasta (pankin) kerrostaloasunnosta ja neliöitäkin enemmän ja oma sauna.

Perimmäinen syy oman ostoon oli, että kyllästyin niihin saamarin levottomiin ja räkäisiin juoppo/narkkari -naapureihin.

Vierailija
19/24 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun niihin lapsiin menee sitten taas enemmän ?

Vierailija
20/24 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt omassa rivarissa ja ah, tätä rauhaa ja idylliä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi