Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Millainen ihminen on tyypillinen diplomaatti?
Kommentit (2)
ja niillä on mies ja pari lasta ja kotiapulainen. Sielultaan ne ihmiset ovat byrokraatteja, koska oikeasti ne hoitavatkoko ajan jotain virastoasioita. Ei se semmoista glamouria ole kuin telkkarissa näkee. Virasto se on lähetystökin, vaikka onkin ulkomailla.
Kyllähän siellä tietty on miehiäkin joukossa ja homoja ja niin edelleen, siinä kuin muuallakin. Mun tuntemani vaan ovat kaikki naisia.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
jos on perhettä, niin usein vain yksi (piloille hemmoteltu) lapsi. Tosi vaativa (sekä kielitaitoa että sosiaalista kanssakäymistä vaativa) työ, mutta se ei huikean korkeaa palkkaa, kuten usein luullaan (poikkeuksena suulähettiläät). Paljon positiivisia puolia, mutta toisaalta myös negatiivisia. :( Mainittakoon nyt ainakin juurettomuus (toimipaikka vaihtuu useimmiten neljän vuoden välein) ja aviopuolison täysi omistautuminen toisen uralle (puolisolla ei siis käytännössä mahdollisuutta omaan työhän ja uraan). Tämän takia diplomaatit ovatkin usein sinkkuja tai ainakin lapsettomia, koska sekä sosiaalinen ja maantieteellinenkin ympäristö vaihtuu jatkuvasti.