Maalismussukat joulukuun alkua!
Kommentit (21)
Aatuska: jos mielipidettä kaipaat, niin mä kyllä muuttaisin mielummin raskaana kuin ihan pienen vauvan kanssa. Sektioasioissa kannattaa vissiin olla aika määrätietoinen ja jääräpäinen, jos sellaiseen ehdottomasti haluaa.
Olipa ihanaa, kun oli sunnuntaina täällä etelässäkin lunta. Tehtiin esikoispojan kanssa lumiukot pihalle ja laskettiin pulkkamäkeä. Nyt sitten taas sataa vettä toista päivää, tylsää. Meidän perhe lähtee nyt sunnuntaina vähän yllättäen viikoksi Espanjaan yksien tuttavien luo. Saatiin todella halvat lennot ja päätettiin käyttää hyväksi, kun alkaa olla mullakin nuo turvalliset lentoviikot vähissä. Joten joululahjat hoidettiin alta pois viime viikonloppuna ja viedään sululaisille nyt itsenäisyyspäivänä. Touhua on riittänyt. Mutta loman jälkeen saan sitten keskittyä ruuan laittoon, leivontaan ja muuhun joulun fiilistelyyn ilman stressiä. Kyllä mä nostan hattua teille, jotka vielä jaksatte remontoidakin näin raskausaikana!!
Muuten olen voinut hyvin. Väsymystä kyllä on ollut taas havaittavissa. Viimeiset 6 viikkoa olinkin aika pirteä. Loman jälkeisellä viikolla menen neuvolaan, lääkäriin ja sokerirasitukseeen. Siihen asti: hyvät voinnit kaikille!!! Ja tsemppiä remppaajille ja muuttajille!!
Keskiraskauden lääkärikäynti oli tänään, tässäpä tuloksia: Painoa on tullut 5,5 kg (n. 600 g/vk viime käynnin jälkeen), sf-mitta 22 eli vähän keskiviivan alapuolella, kohdunkaula 3 cm, syke 150. Sokerirasituskin oli viime viikolla ja tulos normaali (4,0; 4,2; 5,6). Vauva on kääntynyt pää alaspäin ja lääkäri epäili, ettei välttämättä enää liiku muuta kuin " akselinsa ympäri" . Harmittaa, kun liikkeet tuntuvat nyt vaimeampina ja pää ärsyttää virtsarakkoa. No, pääasia, että kaikki on kunnossa.
Nyt täytyykin lähteä töihin, tulipa vaan omaa napaa, mutta jatkan iltapäivästä.
Olkaahan varovaisia tuolla liukkailla teillä masujen kanssa!
Viime viikon ketjussa joku kyseli, onko kokemusta siitä, että vauvan liikkeet muuttuu. Täytyy myöntää, että ei kauheasti ole muistikuvia sellaisesta. Ehkä eka lapsi (poika) loppua kohden enemmän pönnäs kohdun seiniä kuin potki, tilaakin tietysti oli enää vähän. Toisesta en muista, että olisin muutosta rekisteröinyt. Kyllähän vauvan asento varmaan vaikuttaa, miltä liikkeet tuntuu. Luulisin, että pääasia on, että liikkeet ylipäätään tuntuu. Ja teillähän ultrassa kaikki oli hyvin.
Minä päädyin myös ottamaan äitiyspakkauksen, vaikka niitä kaksi on jo ennestään. Onhan se ihanaa niitä näpelöidä, ja ajattelin kertoa lapsillekin vauvasta siten, että tutkimme, mitä paketista löytyy. Meillä ei sisarukset vielä tosiaan vauvauutísta tiedä, joten ehkä asia tällä lailla on sitten vähän helpompi ymmärtää, kun ovat kuitenkin aika pieniä vielä.
Mukavaa viikkoa kaikille!
popz (rv 25 + 0)
Moi kaikille!
Täälläkin on ollut vähän väsynyt alkuviikko, kun viikonloppuna tuli valvottua ja reissattua ja rytmi meni vähän sekaisin.
Eilen oli ainutlaatuisen mukava ilta miehen kanssa. Mies nimittäin tunsi kädellään pikkukaverin kolme potkua! Makoilimme sohvalla ja katselimme TV:tä ja mies piti kättä vatsalla. Oltiin kyllä molemmat riemuissamme. Itsekin olen jo kovasti odottanut, että mieskin saisi tuntea.
Minulla on kahden viikon päästä tuo keskiraskauden lääkärikäynti. Miten lääkäri selvittää sitä sikiön asentoa? Ultralla vai ihan tunnustelemalla? Riippuu ehkä vähän lääkäristä, mutta mulla ei ainakaan olisi mitään ultraakaan vastaan! : )
Nautitaanhan talvesta, mutta ollaan varovaisia liukkailla!
Nakero08, 23+5
Suhteellisen rauhallinen alkuviikko ollut. Viime viikon sairasloma sai väsymystä hieman taka-alalle ja nyt olen monta yötä jo nukkunut ilman heräilemisiä ihme aikoihin ja monen tunnin valvomisia keskellä yötä. Toivottavasti tätä jatkuis edes vähän aikaa!
Kävin äsken viemässä paperit kelalle ja tekivät jo avustuspäätöksen. Rahat ovat nostettavissa 13.12, että aika nopeaa toimintaa on =) Äippäraha tulee sitten samojen tulojen mukaan kuin esikoisestakin.
Hieman nyppii olla töissä, kun en tiedä, mikä kohtalo on vuodenvaihteen jälkeen. Mä siis otin vastaan uuden työn elokuun lopussa; määräaikainen vuodenvaihteeseen, mutta jo haastattelussa sanottiin, et ois tarkoitus vakinaistaa vuoden vaihteessa. No mitään ei vieläkään ole kuulunu, vaikka asiaa olen pomoilta jo kysynyt. Jos vastaus on ei, niin jään kyllä samantien sairaslomalle, koska paljon ei sitten kiinnosta enää työskennellä, jos raskauden takia eivät mun sopimusta jatka! Mutta toisaalta sitten, jos ei ole työpaikkaa, niin saa rauhasaa keskittyä tulevaan ja jäädä vanhempainloman jälkeen hoitamaan lapsia ansiosidonnaisella päivärahalla, joka on huimasti parempi kuin hoitoraha. Jos taas mulla on työpaikka, ni sit joudun kyllä lähtemään töihin vuoden 2008-2009 vaihteessa, kun tämä pikkukakkonen on vasta 10kk. Ei oikein houkuttais viedä niin pientä hoitoon, mutta hoitovapaalle ei ole vara jäädä =( Toisaalta ois kiva, kun ois se työpaikka, niin ei tarvis sitten ruveta taas uutta etsimään. Joten molempi parempi =D
Olo on parantunut eikä ole enää niin kömpelökään, kun viime viikolla aloitin taas jumppaamisen ihan vakavissani. Joka toinen päivä pyrin käymään jossain jumpassa (lähinnä stepissä tai balancessa) ja sit ulkoilen ja kävelen mahdollisimman paljon. Olo on tosiaankin jo kevyempi ja muutenkin mukavampi. Nytkin olen ihan kohta lähdössä steppiin ja sitten kotiin leikkimään esikoisen kanssa.
Mutta hauskaa ja varovaista viikkoa kaikille. Yritetään nauttia olostamme vaikka tuo ilma onkin turhan loskanen...
Nekku 23+6
Ensin Nakerolle: meillä ei ole neuvolassa ultrauslaitetta ollenkaan, vain yksi ultrakäynti kuului kaupungin neuvolaohjelmaan. Elikäs ihan käsikopelolla tunnusteli vauvan asennon, lääkäri kertoi, että samoin tehdään viimeisellä lääkärikäynnillä ennen synnytystä. Mutta näissä on paljon eroja kaupunkien välillä, joissakin kaupungeissahan terveydenhoitaja ultraa joka kerta.
Ja sitten tuohon määräaikaisuusjuttuun. Vaikka työsopimus olisi määräaikainen, niin määräaikaisuudella pitää olla joku peruste, esim. projekti kestää vain vuoden, jonkun toisen sijaisuus, työntekijä ei ole vielä valmistunut jne. Äitiysloman takia ei saa työntekijää erottaa. Eli jos sinun työsopimustasi ei jatkettaisi äippäloman takia, mutta tilalle otettaisiin joku toinen yhtä pätevä työntekijä tekemään samaa työtä, niin voisit vaatia, että työpaikka kuuluu sinulle. Kannattaa olla yhteydessä omaan liittoon. Tosin tuo työttömyyspäivärahan ja hoitorahan ero on aika suuri.. Mulla on tällä hetkellä työsopimus vuoden 2008 loppuun ja olen myös miettinyt, että jos en itse jatkaisikaan sopimusta ja jäisin työttömäksi lapsia hoitamaan.. kun ei tää nyt mikään mun unelmapaikka ole.
Kiitos mamalle vastauksesta! Meidän neuvolalääkärillä on ultralaite, joten voin siis elää toivossa, jospa hän katsoisikin parin viikon päästä vähän ultrallakin. Saapa nähdä! Joka tapauksessa kiva taas pitkästä aikaa mennä neuvolaan. Enitenhän se paino aina jännittää! : )
Johan on taas hyvin nukuttu yö takana... ensimmäinen pätkä 22-01 ja seuraava 05-07, joten oikeen on " pirteä" olo työpaikalla. Onneksi tälle päivälle ei ole mitään tarkkuutta vaativia työtehtäviä, jtoen voi ottaa rennommin ja vaikka surffailla enemmän.
Mama: tiedän kyllä, että raskaana olevan määräaikaista sopimusta ei saa jättää uusimatta. Mutta miten tilanne menee, kun olen nyt töissä vuokrafirman kautta ja soppari on vuoden loppuun. Uusiminen voi tapahtua joko vuokrafirman kautta tai kuten mulle lupailtiin haastattelussa, et mut vakinaistetaan tän yrityksen, jossa teen töitä, palkkalistoille. TAi sit palkkaavat jonkun muun (luultavasti vuokrafirman kautta) Sen teidän, että tää firma ei selviä ilman mua (tai siis jotakuta, joka nää hommat tekee), joten joku tähän on pakko palkata. Vuokrafirmasta (Eilakaisla) tätä jo kyselin, mutta siellä ei kukaan tienny yhtään mitään... Tosin, kun en itsekään ole ihan varma, et haluunko työpaikan, ni ei oikeen jaksais lähteä asiasta tappelemaankaan... Ja kun en kuulu liittoon (vain kassaan), ni eipä voi sieltäkään apuja kysellä. Mutta kun siis tosiaan en edes tiä välitänkö koko jutusta vaikka työ ja työkaverit kivoja onkin... Hehheh =) Taidan vaan jäädä saikulle ja kotiin nukkumaan =D
Iltapäivällä pitäis viedä esikoinen lääkäriin korvien putkikontrolliin. Tosin epäilen, et taitaa tytöllä olla taas korvatulehdus, kun on jo muutamana päivänä korvia valitellut satunnaisesti (meillä ei koskaan huomaa tulehdusta tytön voinnista, ei ole kuumeinen, kiukkunen tai mitään muutakaan... arvaamalla pitää aina lääkäriin mennä.). Toisinaan taas kun kysyy, niin ei pipiä ole, joten tiedä häntä. Mutta lääkärireissu siis kuitenkin edessä.
Että tällainen keskiviikkopäivä täällä Oulussa.
Hauskaa itsenäisyyspäivää kaikille =)
Nekku 24 tasan
Tänään oli taas neuvola.
Hyvin tuntuu kaikki menevän. Painoa oli minulle tullut paljon, mutta se olikin kuulemma odotettavissa, kun on nousu ollut niin maltillista alussa Kokonaisnousu on ekasta neuvolasta n. 5 kg. Ja turvotusta on hieman, kun olen seissyt nyt muutaman päivän kouluttamassa. Ja myönnän syöneeni kuin hevonen.
Sokerirasitukseen juuri ennen joulua.
Paineet: 129/84
Hb: ei edes mitattu, kun on pysynyt niin hyvänä koko ajan
Virtsa puhdas
Sf 24, hieman keskikäyrän yläpuolella
Päänsäryt ovat taas palanneet. Onneksi saa taas ottaa rauhassa monta päivää, kun seuraavan kerran töihin tiistaina. Tämän päivän kun vielä jaksaa.
Aatuska 25+5
Ärsyttää muuten tuo äitiyspakkausjuttu, kun voipi olla ettei sitä nyt sitten " joululahjaksi" saakkaan.
Kuulumisia vähän taas täältäkin suunnalta: oma olo on melko mukiinmenevä:) Vauva on liikkunut viime päivät oikein urakalla, tekee kuperkeikkoja (tai siis yrittää tehdä) niin, että koko vatsa kumpuilee. Tuntuu ihan kylkiluissa astikin tuo möyrintä ja voi että on ihanaa!
Lääkärineuvola oli siis viime torstaina, jossa kohdunkaula edelleen 2 cm ja aavistuksen pehmennyt. Ihan normaalilta siis lekurin mielestä tilanne näyttää, käski vain ottamaan rauhallisesti ja asetti ehdottoman kauppakassien kantelukiellon. Vauva oli raivotarjonnassa, muttei kuitenkaan mitenkään lähtöasemissa eikä kiinnittynyt. Sama juttu aikaisemmissa raskauksissa, n. viikolta 25 eteenpäin ollaan pysytelty pää alaspäin loppuun asti. Toki kääntyilee ja liikuskelee vielä paljon, tekee ihan kuperkeikkojakin, mutta noin pääsääntöisesti näyttäisi tämäkin vauva viihtyvän pää alaspäin ja potkii enimmäkseen kylkiin ja kylkiluihin.
Äitiyspakkauksista kun on ollut puhetta, niin eilen sain postista ilmoituksen, että paketti on noudettavissa=) Ihanaa, tänään sitä hypistelemään! Uutisissa ollut tieto tuosta ruokalappusen formaldehydipitoisuudesta ei minua hirveästi säikäyttänyt, pitoisuus kun todella häviävän pieni osuus siitä tasosta, mikä SAATTAISI aiheuttaa ärsytysoireita ja ongelma häviää pesemällä. Hyvä, että ovat kuitenkin tarkkoja asian suhteen!
No niin, tulipas hirmuisen pitkä ja omanapainen kirjoitus, anteeksi vaan siitä. On vaan jotenkin niin mukava olo nyt (4 päivän vapaa edessä), että ajattelin oikein jakaa tätä hyvää oloa muillekin=)
Ihanaa loppuviikkoa ja rauhaisaa itsenäisyyspäivää kaikille maalismussukoille!
Terkuin Hattara rv 26+4 (hui, miten tuo 30 lähestyy...)
Kaikki on täällä ihan hyvin. Neuvolassa ei tullut mitään uutta eikä ihmeellistä. Vauva ei halua näyttää sukupuolta, ei sitten millään :) Perätilassa oli ja kasvot selkään päin ja spurttaili niin penteleesti ettei sykkeen kuuntelustakaan meinannut saada mitään tolkkua! Hb oli 137..Sokerirasitus olisi ens viikolla.
Välillä särkee kyllä lonkkia, mutta ei onneksi jokä päivä/yö. Ja onneksi ei " tarvi" valvoa joka yö. Yritin vähän inventoida vaatteita ja kyllähän noita löytyy, ainakin 60-68 aika paljon, 50 ja yli 70 on vähemmän. Kannattaakohan noita 50-56 paljoa edes hankkia? Toppapuvun tilasin juuri 56 cm..
Mulle tuli se päätös äitiyspakkauksesta tällä viikolla, siinä ei puhuttu vielä mitään äitiyspäivärahasta, tuleeko se päätös sit myöhemin vai miten se menee???
Elluz 25+3
Hei kaikille!! Ilmoittaudun tänne maaliskuisten joukkoon, LA olis 7.3 ja viikkoja nyt 27+1 (kerkes mennä puolen yön jälkeen) :) Esikoinen on jo 6v eskari neiti, joten tämä raskaus tuntuu niin hmm.. miten sen sanois.. no, ensimmäiseltä ja jännittävältä. Lääkärineuvola olisi tuossa ens torstaina, muilla onkin näkynyt olevan se jo aikaisemmin. Viimeksi kun oli neuvola tarkastus niin vähän väläyteltiin tuota sokerirasitukseen joutumista, kun tuo sf-mitta oli rv23 23cm, liian korkea kuulemma. Saas nähä mitä ne nyt siellä sanovat.
On alkanut tulemaan menkkamaisia kipuja alavatsalle ja selkään, välillä kaikki liikkuminen alkaa sattumaan, toivottavasti ei ole vaarallista, vauva ainakin liikkuu hurjasti :) Onko muilla mitään kipuja ollut tai outoja tuntemuksia? Ei oikeen tiedä että onko nämä välillä tulevat kivut normaaleja vai ei..
Tulihan taas kirjoiteltua omasta navasta, kaikille kivaa viikonloppua!!!
terv. mariann 27+1
Vielä Elluzille piti sanoa että päätös tulee varmasti myöhemmin. Mulle luvattiin äippärahapäätös tammikuun alkupuolelle ja äitiyslaatikko tuli jo nyt :=) onkin tosi kauniita vaatteita!! aivan ihana hiplailla niitä, kun eilen ne haettiin...
Mariann
käväsen täällä tuolla KaksPlussan puolelta kurkkimassa.
Huomioni kiinnittyi Marianin kirjoitukseen tosta sf-mitasta ja sokerirasituksesta.
Mulla oli myös vkolla 23 sf-mitta 23 cm, eli kaikkien käyrien yläpuolella, mutta ei siitä mitään muuta sanottu. Eli pitääkö olla muitakin " vikoja" , että siihen rasituskokeeseen joutuu?
Kiitos jo etukäteen vastauksesta! Ja kaikille hyvää odotuksen jatkoa sekä tsemppiä synnytyksiin toivottelee pikkuvaemo ja mini-ihminen rv 26
Ihan ensimmäiseksi täytyy ihmetellä että miten täällä voi jollakulla olla niin pieni maha ettei ole lapsille tarvinut vielä kertoa? Vai onko kyseessä niin pienet tenavat etteivät ole äidin masua vielä ihmetelleet? Meillä luetaan vauvakirjaa harvase ilta.
Sokerirasitukseen joudun minäkin, se olis ens perjantaina. Aiemmista raskauksista en ole siihen joutunut vaikka kiloja on tullut enemmän, eikä nytkään mitään siiihen viittaavaa ole. Ovat ilmeisesti nykyään paljon tarkempia kun diabetes on niin kovasti yleistynyt, joten kevein mielin sinne menen. Syömättömyys tosin voi tuottaa hankaluuksia...
Täällä ollaan kovan flunssan kourissa. Tytär oli 6 päivää 40 asteen kuumeessa, kuume kyllä hellitti mutta onneksi käytiin sopivasti samana päivänä lääkärissä ja alkava korvatulehdushan siellä. Nyt on poika neljättä päivää yhtä kovassa kuumeessa, saa nähdä milloin sillä menee korviin. Varmaan aiemmin koska on vielä niin pieni. Itse sairastan pojan tahtiin, onneksi kuume ei ole niin kovaksi noussut ja isä on samassa jamassa. En muista milloin oltaisiin kaikki oltu yhtä aikaa kipeänä, aina joku sentään on säästynyt.
Masussa on mahtava meno, vatta hytkyy vauhdilla. En ole huomannut että flunssa olisi vauvaan vaikuttanut, joten eiköhän siellä ole kaikki ok.
Jaahas, poika itkee pahaa oloaan eikä isi saa rauhoittumaan, täytyy mennä...
Eipä ole paljoa tullut kirjoiteltua, kun esikoinen ja yltyvä väsymys pitävät huolen ajankäytöstä, mutta lueskellut olen säännöllisen epäsäännöllisesti. Tässä olisi vähän neuvolakuulumisia tuplarintamalta.
Perjantaina oli viimeisin neuvolakäynti, tällä kertaa lääkärineuvola, ja taas löytyivät molemmat sydämenlyönnit omilta paikoiltaan. Sf-mitta oli huimat 31 cm. Esikoisesta oli tämä mitta ihan vikoilla viikoilla ;) Ultrassa on juostu neljän viikon välein ja ainakin toistaiseksi tintit kasvavat tasaisesti ja viikkojen mukaisesti. Sokerirasituksessa olin minäkin viikko sitten, ja olin ihan varma, että narahtaa oikein kunnolla. Yllätys yllätys, kaikki arvot olivat alle rajojen ja viimeinen jopa vähän liian alhainen. Taitavat pikkuiset imukupata äitiään oikein urakalla.
Ainakin _Aatuska_ harmitteli sitä äitiyspakkausjupakkaa. Sama täällä. Pistin vasta reilu viikko sitten hakemuksen postiin ja päätös tuli tällä viikolla, joten eivät varmaan ehtineet laittaa laatikkoa postiin ennen jakelun keskeyttämistä. Sellainen " joululahja" olisi tosiaan ollut kiva. Toivottavasti tulee ennenkuin vaavin kiirehtivät maailmaan. Vaikuttaisi täällä Tampereellakin tulevan äitiysrahapäätös jälkijunassa. Nyt tulleessa päätöksessä mainittiin tosiaan vain äitiysavustus.
Masu alkaa jo painaa ja mieluisin asento olisikin pitkällään petissä. Esikoinen on vasta 1,5 v. eikä ymmärrä, miksei äiti enää jaksa häntä sylissä kanniskella ;(
Jaksamista kaikille ja oikein hyvää joulunalusaikaa
Painoin ilmeisesti vahingossa enteriä ja mokoma viesti karkasi.
Lisään vielä viikot eli nyt mennään raskausviikolla 26+3.
Pirpanaus ja tintit
Täällä ollaan vielä mukana, ei ole tullut vain kirjoiteltua mitään. Muiden juttuja olen kyllä lueskellut.
Vointi on ollut hyvä, väsymystä lukuunottamatta. Masennus on pysynyt lääkkeillä kurissa. Väsymys vaan on jotain niin järkyttävää, ettei meinaa välillä hereillä pysyä. Hb oli viime neuvolassa 105, eikä ollut yhtään vielä noussut raudasta huolimatta. Ens keskiviikkona on lääkärineuvola, katsotaan, mitä lääkäri on mieltä. On taas käynyt mielessä lyhyt sairasloma, että sais vaan nukkua.... Mutta tuntuu, et töistä (koulussa) on ihan mahdotonta olla näin joulun alla pois.
Pitelin viime viikolla päivän vanhaa vastasyntynyttä sylissä. Se oli niiiiiiin ihana :o) Malttamattomana ootellaan sitä omaa pikkuista. Mulla onkin alkanut haaveiluvaihe oikein kunnolla. Monesti kun väsyneenä makoilen sängyssä, mitin tulevaa, vauvaa, kaikkia hankintoja jne. Ihania haaveiluhetkiä :o)
Äitiysraha ym. paperitkin pitäis laittaa menemään. Palkanlaskija vaan on ollut lomalla. Huomenna pitäis palata, joten saan vastauksia kaikkiin kinkkisiin kysymyksiin. Ja sit vaan paperit menemään. Saa tosiaan nähdä, milloin sen paketin sieltä sitten saa, jos tutkivat nyt niitä tuotteita tarkemmin.
Hyvää sunnuntaipäivää kaikille!
t. maalis08
oisko rv 25+
Pitkästä aikaa minäkin kirjottelen...
Täällä sisätiloissa ollaan kykitty kun poika (kohta 6v.) rupesi oksentamaan eilen illalla. Onneks nukkui yönsä kunnolla ja tänään ollut jo ihan kunnossa, ruokakin maistui. Mut kyllä on vaan tylsää!!!! Täällä etelä-ruotsissa on ihan surkee keli, ulkona ei olla oltu pitkään aikaan ja muutenkaan ei kovin pirtsakka olo oo. Odotan jo joulua kun mennään Suomeen! JEE!
Kävin pari vkoo sit Suomessa piipahtamassa ja samalla viimeistä kertaa siellä neuvolassa, lääkäri tutki paikat ja kohdunkaulaa 3cm jäljellä, suu hieman pehmennyt ja sormen verran auki. Ihan tyypillistä kuulemma toissynnyttäjälle. sf-mitta oli 25cm ja verenpaine aikas alhanen (mulla aina), mut ei ainakaan mitään toimenpiteitä vielä sen suhteen. Väsyttäny kyl on viime aikoina jonkin verran, mut oon syyttäny tätä maailman mukavinta ilmaa!
Epäili lääkäri et olis ollu tyttö pää alaspäin. sykkeet 135-140.
Täällä Ruotsissa olen käynyt kerran neuvolassa, oli aikas tylyn olonen kätilö, kyseli kaikkee ihan kummallista mm. kuinka kauan ollaan miehen kanssa seurusteltu ja missä ollaan asuttu. Täällä seuraavan kerran meen 19.pvä sokerirasitukseen joka täällä tehdään kuulemma kaikille. Ei oo kokemusta siitä aikasemmalta kerralta.. Ja sit täällä on vielä 32 vkolla ultra, ihan mukavaa sinänsä. Lääkärillä ei toista kertaa synnyttävät käy kertaakaan, ellei tuu jotain komplikaatioita, sen takiakkin halusin käydä suomessa vielä neuvolalääkärillä.
Onko teillä muilla supistellu vielä? Musta tuntuu et supistelee välillä paljonkin, ei kylläkään mitenkään kipeesti, mut inhottavaa jotenkin on. Vauva myllää kauheesti mahassa, ja välillä tuntuu jo vähän ku muksasee virtsarakkoon, hah! Ihanaa!
Meikäläinen ei oo mitään hankintoja vielä tehnyt, vähän kattelin pojan vanhoja vaatteita suomessa käydessäni, mut aikas vähän siellä tuntu olevan sellasta kamaa mitä tytöllä viittii käyttää, paitsi tietty kotona ei oo mitään väliä.
Vaunut pitäis hommata, oon ihastellut Brion Happyja, on niin ihanan näköset. Samoin kaukalo jne.. Kattelin kaukaloittenkin hintoja netistä niin huh huh!! No ei auta :o)
Nyt rupee olemaan niin pitkää sepustusta omasta navasta että aika lopettaa, eihän tätä jaksa edes lukee!!!
Vointeja kaikille,
Ninnutar 28+0
Taas sai liukastella, kun jään päälle satoi paksu kerros loskaa, ainakin täällä eteläisimmässä Suomessa. Voipi olla, että tässä tuleekin muutto ennen kuin synnyttämään päästään. Ahdistuksena siis on, kun odotan tuota synnytystapa-arviota. Leikkaava lääkäri kun edellisessä sektiossa sanoi, ettei täältä mikään taida mahtua, mutta mitäs jos päättävätkin laittaa minut synnyttämään alakautta. Tampereen suunnalla, kun kuulemma ollaan vielä nihkeämpiä leikkaamaan. En yhtään sitten tiedä onko parempi muuttaa raskaana vai pienen vauvan kanssa. Ehkä raskaana sitten kuitenkin, kun vauva-ajasta ei koskaan tiedä mitä odottaa. Kiva talokin olisi tarjolla. Mutta tässä näitä omanapaisia...
Aatuska 25+3 Ylihuomenna on muuten taas neuvola.