Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Me halutaan elää..." osa 2

Vierailija
07.11.2008 |

Toi on niin pitkä ketju ettei sitä viitsi enää jatkaa- ei jaksanu lukea kokonaan...

Ap;lle kaikki sympatiat. Oikeesti, siinä missä tasapainoinen äiti haluaa hoitaa lapsiaan, myös tasapainoiset isovanhemmat haluavat auttaa. Ihminen elää kauan siksi, että isovanhemmat auttavat jälkipolviaan elämässä- ei siksi että golfkentät ja oma napa odottaa. Sillä on oikeesti biologinen perusta, että isovanhemmat turvaavat lastenlastensa elämää. Mutta niinkuin monessa muussakin luonnollisessa asiassa, tässäkin on itsekeskeisyys ja tunnevammaisuus ajanut vauhdilla ohi.

Ap;n toive on vähintäänkin kohtuullinen- ja hänen vanhempansa ovat typeriä ja itsekkäitä. Sen vielä ymmärtää että kukaan ei tänä päivänä enää piittaa naapureistaan, toisten lapsista jne (vaikka ei hyväksykään sitä) mutta sitä ei voi ymmärtää että oma napa on tärkeämpää kuin suvun jatkuvuus- joka on elämän yksi tärkeimpiä tarkouituksiakin. Ja aika pahasti on vikaa jos vanhemmat eivät halua auttaa omia lapsiaan.

Mun ystäväpiirissä on molempia; on olemassa isovanhempia jotka kokevat etuoikeudeksi jäädä vuorotteluvapaalle työstäänkin, jotta saavat tutustua ja nauttia lapsenlastensa seurasta. On olemassa isovanhempia jotka olisivat lastenlastensa kanssa vaikka joka päivä jos voisivat- koska RAKASTAVAT näitä ja ymmärtävät kuinka arvokkaita lapse ovat. Ja kuinka suuri rikkaus lapsille on isovanhempien viisaus ja elämänkokemus.

Ja sitten on niitä jotka hyvä kun eivät laskuta lapsiltaan virallista päivähoitomaksua, kun nyt niin joutuvat uhrautumnaan ja joku (eli omat lapset) saa ilmaista etua.

Rakkaudesta on kysymys.

Ap:lle voimia ja osaanottoni!

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
08.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, että isovanhemmat haluaa tavata viikottain lastaan ja lapsenlastaan EI ole suuri huoli, päinvastoin! Tuon ketjun ap oli erittäin vaativan ja itsekkään ja kylmän oloinen nainen. HYVÄ, että isovanhemmat osaavat laittaa myös rajoja! Heillä SAA olla oma elämä ja pitääkin!

T. tuleva mummi joka EI aio olla edes viikottain käytettävissä saati päivittäin!

keskenkasvuiset hankkivat lapsia. Lasketaan sen varaan, että joku muu tulee apuihin.

Tuskin ko. nainen on ajatellut raskautta yrittäessään, että ei se mitään, vaikka lopuraskaudessa tulisikin kaikennäköistä kremppaa, ainahan voi soittaa äidille. Eiköhän oma äiti ole hänelle vain ollut se, joka ensimmäiseksi on tullut mieleen, kun hän tilapäisesti on tarvinnut apua.

Lyön vetoa, että tämä pakastehauen lämmöllä siinä alkuperäisessä ketjussakin möykännyt ihminen on se sama tunneälytön tapaus, joka jokaisessa aloittajan heikkoutta ja jaksamattomuutta käsittelevässä ketjussa ilmestyy paikalle äyskimään, että "lopeta tuo avuton tyrskiminen" (kuten allekirjoittaneelle ystävällisesti neuvottiin kerran). Olisi mielenkiintoista tietää, mitä hänelle on lapsena tehty, että hänestä on tullut noin täysin empatiakyvytön ja sokea näkemään tilanteiden moninaisuutta.

Vierailija
42/46 |
08.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kirjoitin olevani toki lasteni tukena elämäni viimeiseen päivään, mutta kun lapseni muuttavat omilleen toivon, että he pärjäävät omillaan noin lähtökohtaisesti. Toki autan ja tuen, mutta elän myös omaa elämääni, se on varma.

Aika erikoista, että minulle toivotaan yksinäistä vanhuutta ja lapsilleni lapsettomuutta tämän takia. Kamalan kurjaa kirjoittelua!

Minä en ole ketään täällä kiusannut, mutta kyllä minä lähtökohtaisesti näen, etät perhe itse vastaa perheen arjen pyörittämisestä, isovanhemmat on mukavaa bonusta.

ps. en ole mielestäni marttyyri-kotiäiti, elämäni onnellisemmat vuodet olen kotona viettänyt lasten kanssa, ja se kantaa minua ja toivon, että myös lapsiani tulevaisuudessa. Ehkä poikani (minulla on poikia) löytävät vaimot jotka haluavat jäädä kotiin : )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
08.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä lisää, että koska olen aikeissa muutta ulkomaille, on normaalia ajatella, etten voi fyysisesti olla tukena päivittäin tai viikottain, mutta lapsillani ja heidän perheillään on aina koti luonani ja toivon, että kun näemme olemme sitten pidemmät ajat yhdessä tai lapsenlapset tulee kesälomiksi luokseni jne.

Mitä tulee minun kylmyyteeni olen toisen lapseni ja isoäitini omaishoitaja, että pulaan en omaisiani koskaan jätä!

Vierailija
44/46 |
08.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

väännellään oman maun mukaan täysin irti kontekstistaan. Niin kävi myös ap:lle ja taisit olla siihen itse myös osallisena, joten turha nyt on narista.

että kirjoitin olevani toki lasteni tukena elämäni viimeiseen päivään, mutta kun lapseni muuttavat omilleen toivon, että he pärjäävät omillaan noin lähtökohtaisesti. Toki autan ja tuen, mutta elän myös omaa elämääni, se on varma.

Aika erikoista, että minulle toivotaan yksinäistä vanhuutta ja lapsilleni lapsettomuutta tämän takia. Kamalan kurjaa kirjoittelua!

Minä en ole ketään täällä kiusannut, mutta kyllä minä lähtökohtaisesti näen, etät perhe itse vastaa perheen arjen pyörittämisestä, isovanhemmat on mukavaa bonusta.

ps. en ole mielestäni marttyyri-kotiäiti, elämäni onnellisemmat vuodet olen kotona viettänyt lasten kanssa, ja se kantaa minua ja toivon, että myös lapsiani tulevaisuudessa. Ehkä poikani (minulla on poikia) löytävät vaimot jotka haluavat jäädä kotiin : )

Vierailija
45/46 |
08.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin tuota alkuperäistä ketjua ja hämmästelin lukiessani sitä, että tuo ap, oli suuttunut niin verisesti äidilleen, sitä ihmettelin kovasti. Myös sitä ihmettelin, ettei hän kiittänyt vaikka hän sai lukuisia avuntarjouksia.

Minä olen jo vanhempi nainen, kirjoitan nettiin asiat niin kuin sanoisin ne myös irl. Sitä toivon kaikilta. Ihmettelen miten tämä asia on paisunut!

Olen ehdottomasti sitä mieltä, että ihmisten pitää auttaa toisiaan, mutta jokaisen täytyy myös auttaa itseään..

Vierailija
46/46 |
08.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyön vetoa, että tämä pakastehauen lämmöllä siinä alkuperäisessä ketjussakin möykännyt ihminen on se sama tunneälytön tapaus

Minä en usko että tämä joka ketjuun möykkäämään tuleva tyyppi oikeastaan edes ajattelee mitään. Hän ei vastaa hänelle osoitettuihin viesteihin muulla tavoin kuin ala-astetyylillä "äitis oli kun sut sai", ts hänellä ei ole mitään fiilistä mukana, kunhan huutaa.

Ei ole oikeasti tuota mieltä mitä tänne kirjoittelee, mutta haluaa vaan rajattomasti huomiota ja on huomannut miten sitä palstalla saa.

Että antaa hauen huutaa vaan :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme