Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Me halutaan elää..." osa 2

Vierailija
07.11.2008 |

Toi on niin pitkä ketju ettei sitä viitsi enää jatkaa- ei jaksanu lukea kokonaan...

Ap;lle kaikki sympatiat. Oikeesti, siinä missä tasapainoinen äiti haluaa hoitaa lapsiaan, myös tasapainoiset isovanhemmat haluavat auttaa. Ihminen elää kauan siksi, että isovanhemmat auttavat jälkipolviaan elämässä- ei siksi että golfkentät ja oma napa odottaa. Sillä on oikeesti biologinen perusta, että isovanhemmat turvaavat lastenlastensa elämää. Mutta niinkuin monessa muussakin luonnollisessa asiassa, tässäkin on itsekeskeisyys ja tunnevammaisuus ajanut vauhdilla ohi.

Ap;n toive on vähintäänkin kohtuullinen- ja hänen vanhempansa ovat typeriä ja itsekkäitä. Sen vielä ymmärtää että kukaan ei tänä päivänä enää piittaa naapureistaan, toisten lapsista jne (vaikka ei hyväksykään sitä) mutta sitä ei voi ymmärtää että oma napa on tärkeämpää kuin suvun jatkuvuus- joka on elämän yksi tärkeimpiä tarkouituksiakin. Ja aika pahasti on vikaa jos vanhemmat eivät halua auttaa omia lapsiaan.

Mun ystäväpiirissä on molempia; on olemassa isovanhempia jotka kokevat etuoikeudeksi jäädä vuorotteluvapaalle työstäänkin, jotta saavat tutustua ja nauttia lapsenlastensa seurasta. On olemassa isovanhempia jotka olisivat lastenlastensa kanssa vaikka joka päivä jos voisivat- koska RAKASTAVAT näitä ja ymmärtävät kuinka arvokkaita lapse ovat. Ja kuinka suuri rikkaus lapsille on isovanhempien viisaus ja elämänkokemus.

Ja sitten on niitä jotka hyvä kun eivät laskuta lapsiltaan virallista päivähoitomaksua, kun nyt niin joutuvat uhrautumnaan ja joku (eli omat lapset) saa ilmaista etua.

Rakkaudesta on kysymys.

Ap:lle voimia ja osaanottoni!

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset tehdään itseä varten, EI isovanhempia varten. On toki ihailtavaa miten jotkut isovanhemmat haluavat osallistua lapsen elämään. Mutta ei sitä voi edellyttää.

Ihminen on eläin eikä eläinmaailmassakaan "herra isoisä Pingviini" sekaannu lastenlasten elämään.

Vierailija
2/46 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärähdit provosta ja aloitat uuden ketjun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

otetaanko kisa kumpi pystyy haukkumaan enemmän?

mä alotan: hau hau.

hau.

Vierailija
4/46 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

otetaanko kisa kumpi pystyy haukkumaan enemmän?

mä alotan: hau hau.

hau.

Vierailija
5/46 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pingviinit ei myöskään rakenna taloja, opiskele ja käy töissä, tee ulkomaanmatkoja, aja autoa, käy plastiikkakirurgilla, vie lapsiaan päiväkotiin, hanki lemmikkejä, hoida puutarhaa ja harrasta sitä sun tätä, jotta se siitä vertauksesta herra isoisä pingiivin hoitamattomuuteen.

Vierailija
6/46 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidät erottaa eläimistä nimenomaan tunteet, sitoutuminen perheeseen ja moraali. Minusta moraali ja rakkaus edellyttävät että perheestään ja suvustaan pidetään huolta!

Mutta eiköhän tässäkin asiassa näy se mikä yleensäkin yhteiskunnassa: itsekkyys lisääntyy. Isovanhempia kiinnostaa enemmän Salkkarit kuin omat lapsenlapset.

Omalta osaltani aion tehdä kaikkeni että en itse itsekkääksi ryhtyisi. Tämä nykyinen yhteiskunnallinen kehitys on todellakin huolestuttavaa.

Vierailija
7/46 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, että isovanhemmat haluaa tavata viikottain lastaan ja lapsenlastaan EI ole suuri huoli, päinvastoin! Tuon ketjun ap oli erittäin vaativan ja itsekkään ja kylmän oloinen nainen. HYVÄ, että isovanhemmat osaavat laittaa myös rajoja! Heillä SAA olla oma elämä ja pitääkin!

T. tuleva mummi joka EI aio olla edes viikottain käytettävissä saati päivittäin!

Vierailija
8/46 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, että isovanhemmat haluaa tavata viikottain lastaan ja lapsenlastaan EI ole suuri huoli, päinvastoin! Tuon ketjun ap oli erittäin vaativan ja itsekkään ja kylmän oloinen nainen. HYVÄ, että isovanhemmat osaavat laittaa myös rajoja! Heillä SAA olla oma elämä ja pitääkin!

T. tuleva mummi joka EI aio olla edes viikottain käytettävissä saati päivittäin!

Ei ole normaalia että ihminen hylkää apua tarvitsevan lapsensa.

Vierailija
9/46 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan tylsää tommonen.

Vierailija
10/46 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se OIKEASTI voi aikuiselle lapsellesi olla iso trauma ettet sinä välitä hänestä ja hänen lapsestaan tarpeeksi. Luulitko että vanhemmuus loppuu kun lapsi täyttää 18? Olet kylmä ihminen, toivottavasti vanhenet yksin vanhainkodissa...

Vierailija
11/46 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI kukaan ole noin kylmä ihminen. Tuo nauttii ihan sairaasti siitä, että me joka ketjussa päivitellään hänen muka-käyttäytymistään. Hoh hoijaa, ens viikolla vaikka uudet leikit.

Vierailija
12/46 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

TOKI autan heitä jos on vaikeaa, mutta kasvatan heistä itsenäisiä ihmisiä ja kantamaan vastuun perheestään. En aio olla viikottain tukena, koska muutan ulkomaille kun lapset muuttavat pois kotoa.

Kyllä yhteyttä voi pitää rakkaudella muutenkin kuin päivittäin ja viikottain tapaamisella. En ole todellakaan kylmä ja tunnevammainen, en vain ymmärrä, tuon alkuperäisen ap:n vaatimuksia äitiään kohtaan.

Vierailija
13/46 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta voin kertoa, että tuollaisia tässä ketjussa kirjoittavaa "kylmiä" isovanhempia on oikeasti. Meiltä löytyy sellainen mummo. Ei tosiaan ole viikottain tai saatika päivittäin käytettävissä, kun ei ole käytettävissä ollenkaan, vaikka kohtuullisen matkan päässä asuukin. Näemme muutaman kerran vuodessa pikaisesti, koska hän elää nyt omaa elämäänsä eikä kiireiltään ehdi kyläillä tai ottaa vieraita vastaan. Ei halua tulla kutsutuksi mummoksi tmv. joka viittaisi, että ikää on enemmän kuin kolmekymppisellä. Ei koskaan kysele lastenlastensa kuulumisia, ei koskaan ehdi syntymäpäiville, ristiäisetkin jätti väliin.

Vierailija
14/46 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoavat ja haluavat antaa rakkautta, aikaa ja joskus jopa hiukan rahaakin tai muuten hankintoja. Toinen lapsi ja lastenlapset eivät saa juuri mitään. Tyyliin nähdään kerran vuodessa eikä olla saatu mitään perintöhuonekalujakaan. Ulkomaanmatkalta lastenlapsi sai hotellin mainoslelun. Minä sain rikkinäisen mummon vanhan korun joitakin vuosia sitten. Taidan palauttaa korun äidilleni. En ole käyttänyt sitä kertaakaan, kun se pitäisi viedä korjattavaksi eikä muutenkaan ole minun tyylinen.

Vierailija
15/46 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei selviä elämästään edes sitten kun on jo itse vanhempi.

Vierailija
16/46 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on ollut 16 vuotta kotiäitinä ja tehnyt kaikkensa lastensa onnen eteen kun he olivat pieniä (mies reissutyössä, ei tukiverkkoja), ei liene kohtuuton vaatimus, että lasten kotoa muutettua saan keskittyä täysin työhöni kodin ulkopuolella? Tosiaan toisessa maassa lapseni perheineen toivottavasti tulevat vierailemaan kerralla pidemmiksi ajoiksi esim. vaikka koko kesälomaksi tms. Kun taas minä tulen heille päin mielelläni joulun ajaksi jne. Puhelimella ja netillä voi pitää yhteyttä ja tukea antaa sitäkin kautta. Luotan lapsiini tässä asiassa, ovat kasvaneet perhekeskeisessä kodissa, uskon, että he löytävät ratkaisut onnelliseen perhe-elämään, usein se on työltä pois, mutta sitten pitää priorisoida.

Vierailija
17/46 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös sitä mieltä, että ap ei ole itsekäs vaan normaali äiti,joka väsyy kyseisessä tilanteessa. Ja mielestäni on kamalaa, jos harvoin apua tarvitsevana ei saa sitä edes omilta vanhemmiltaan. Itse voisin katkeroitua vanhemmilleni tuossa tilanteessa. Tottakai isovanhemmat saavat elää itselleen, mutta eivätkö he sitä sitten tee jo kaiken aikaa, kun lapset ovat kerran kotoaan jo muuttaneet. Ei rakkaus ja välittäminen voi katketa siihen kun lapsella on oma perhe. Ap mielestäni mainitsi ettei apua ole vailla läheskään viikottain ja täällä heti mollataan aivan avuttomaksi äidiksi. Elämä vain näköjään on muuttunut nykyään tällaiseksi, että toisen auttaminen ja välittäminen on aina itseltä pois. Mutta mitä niillä isovanhemmilla on vielä niin kiire suorittaa etteivät harvoin halua auttaa omia lapsiaan ja hoitaa rakkaita lapsenlapsiaan. Ei ymmärrä..?

Voimia ap, toivottavasti saat apua jostain muualta sillä avun tarpeesi on ihan tilapäistä ja on vauvan ja koko perheen kannalta tärkeää.

Vierailija
18/46 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

(oliko viestissä 130) että äitinsä on TARJONNUTKIN apuaan hoitaa lasta!

Eikä oltu puhuttu etteikö hän olisi koskaan lapsenlastaan vahtinut niinä 2,5 vuoden aikana!

Eli lopettakaa ihan alkuunsa tollaset kärjistelyt! :(

Mun mielestä -yhä- nainen joka kärsii siitä että hän viettää aikaa ainoastaan 2 h päivässä miehensä kanssa joka on yrittäjä (tosin tulee kotiin JO klo 14) on jokseenkin outoa.

Tai sitten minussa; jos olen kotona töitten jälkeen klo 15 ja olen koko illan lapsien kanssa -ja odotan uutta lasta.

Kenties se on outoa myös työssäkäyvän isovanhemmankin mielestä?

Ainakin se on outoa että jos oma lapsi saa naksut jos TÄNÄÄN lauantaina kieltäydyn katsomasta hänen jälkikasvunsa perään, jos on isovanhemman vapaapäivä töistään, kyseisessä ketjussa mummo oli työelämässä mukana.

Eipä ap kirjoittanut niistä erimielisyyksistäkään joita hän ja äitinsä näkee ap.n tavassa toimia kasvattajanakaan.

En sano että väsyä ei saa, ei saa pyytää apua. Mutta ei voi olettaa että "koska olen raskaana ja minulla on leikki-ikänen, olisi muut velvotettuja hoitaan jälkikasvuani kun sitä tartten".

Ainakin minulle on selvää että olen mieheni kanssa vastuussa perheestämme, jos mummoja ei saa apuun. Se pitää vaan niellä.

Vierailija
19/46 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mulla oli juuri tuo sama ajatus kuin tämän ekan viestin kirjoittajalla, meidän lähipiirissä mummot ja vaarit hoitaa mielellään lapsenlapsiaan, ottavat vuorotteluvapaata jopa vuodeksi ettei lasten tarvitse mennä päiväkotiin jne. Mun vanhemmat eivät ole juuri tarjoutuneet hoitamaan lasta, äitini puhui että voisi viedä lapsen uimaan... no sitä ei ole tapahtunut. Yleensä menemme heille kylään viikonloppuna.

En todellakaan olettanut, että äitini pitäisi hoitaa lapseni. Torjunta vain tuntui pahalta koska kaikkien muiden äidit tuntuvat auttavan lapsiaan ja lapsenlapsiaan, kai se oli joku raskausajan hormoonihirviön herkkyyshetki, että viesti tuntui niin pahalta. Kadun että tänne mitään edes kirjoitin, saa jäädä viimeiseksi aloitukseksi täällä.

se väsynyt mamma joka ei saanut äidiltään apua

Vierailija
20/46 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä että SINUN asiasi minua kiinnostaa. Ihme vaan että joku ajattelee noin.

Koskaan en ole kuullut että joku jää vuorotteluvapaalle LAPSENLAPSIENSA takia, ehkä sekin on siinä bonus että niitä voi nähdä useammin..

Minua ei kiinnosta pätkän vertaa miltä muitten ulkopuolisten ihmisten sukulaiset TUNTUU tekevän.

Sitäkin voi jokanen mielessään miettiä miten pahalta jollain saattaa olla kun on kasvattanu liudan lapsia (ilman apua-nykyään kun avun saaminen jo helpompaa), käy ikänsä töissä ja eläkkeellä vielä hoitaa lapsenlapsensa. Eikä kehtaa kieltäytyä avusta!

Väsymystään voi hoitaa kääntymällä neuvolaan, palkkaamalla hoitajan jne. Ei syyllistää vanhempiaan jos ei niitä tunnu "kiinnostavan".

Jösses!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi