****TAMMIMAMMAT UUTEEN VIIKKOON MA-KE****
Heips!
Aloitin uuden pinon kun en nopeasti katsottuna ainakaan löytänyt muuta kun viikonlopun pinon.
Nopeat kuulumiset vaan kirjoittelen,tulen myöhemmin kommentoimaan myös teidän muiden juttuja.
Neuvolassa kävin siis tänään:
- 36+0
- verenpaine hyvä 108/61
- sf-mitta 31
- pissa puhdas
- painoa 250g/vko eli yht. 9kg.
- vauvan sykkeet 140 paikkeilla
Sain lähetteen pelkopolille keskustelemaan synnytyksestä. En ollut ajatellut että sellasta tarvitsisin vaikka kieltämättä tuleva synnytys hirvittää. Terkan mielestä esikoisen synnytyksen läpikäyminen ja keskustelu tulevasta synnytyksestä kivunlievityksineen voisi auttaa ja voisin lähteä synnyttämään vähän levollisemmin mielin. Ei siitä ainakaan mitään haittaa ole että nyt vaan odottelen sairaalasta kutsua..
Kyllä synnytys on tässä ollut mielessä viime viikkoina melkein koko ajan ja varmaan on vielä tämän viimeisen kuukaudenkin aikana. Esikoisen synnytys oli siis käynnistetty, raju neljän ja puolen tunnin repäisy ja siitä jäi kyllä pienet kauhukuvat mieleen pitkäksi aikaa. En siis ehtinyt saamaan muuta puudutetta kuin kohdunkaulan puudutteen ja se oli ainakin mulle tehoton. Että tällästä.
Mutta palailen kirjoittelemaan muita kuulumisia kun ehdin ensin lukea teidän muiden kirjoitukset läpi! Olette olleet taas tosi aktiivisia! :)
Mukavaa viikon alkua vaikka se hieman sateiselta näyttääkin....
satsuma 36+0- laskettu aika 31.12 :)
Kommentit (32)
Kun oli noista vauvan tarvikkeista puhetta täällä, että mitä on laitettu valmiiksi..
Meillä vaatteet on pesty ja isosiskon vaatteiden kanssa samassa kaapissa odottelemassa. Lajittelin koottain ne ja yritin hieman " inventoida" että miten paljon on minkäkinlaista vaatetta... että tarviiko mitä vielä hankkia... Edellisestä kerrasta ei ole kun 3 vuotta ja tuntuu etten yhtään muista että miten paljon sitä pientä vaatetta meneekään! Bodeja tykkään käyttää ja sitten puolipotkareita tai koko potkareita päällä. Niitä voisi jokusen noin 60-68cm kokoisen vielä hankkia.. Huutiksesta huusin uudenveroista Ruskovillan villahaalaria 60cm ja toivon nyt, että sen voittaisin! =)
Uudessa äitiyspakkauksessa ei ollutkaan tuttipulloa, joten niitä ostin pari kappaletta isoja ja yhden pienen. Sekä pari tuttia. Meillä on molemmat edelliset menneet sekä rintaruokinnalla, että vastikkeella alusta alkaen ja luulen että samalla kaavalla mennään tämän tulokkaankin kanssa. Talkkia ja muita rasvoja meillä on ennestäänkin. Liberon minivaippoja ostin myös yhden pakkauksen.
Sellaista hieman paksumpaa sisävaatetta (velour tms.) meillä ei juurikaan ole, joten sellaista pitää varmaan hommata jotain haalareita tai housuja + paitoja... oikeastaan melkein kaikki vaatteet on joko ohuita sisävaatteita tai sitten ulkovaatteita.
Pinnasänky meinattiin laittaa heti joulun jälkeen valmiiksi. Tulee isosiskon huoneeseen joka on meidän huoneen välittömässä yhteydessä, ei ole oveakaan välissä. Pinnasänkyyn on petivaatteet valmiina, ainoa minkä aion hankkia on uusi musiikkimobile... edellinen meni rikki.
Pieni toppapuku sekä äp:n toppapuku ovat odottelemassa, samoin turvakaukalon lämpöpussi ja makuupussi äp:sta. Ja entisillä yhdistelmillä mennään, sisälle otetaan matkarattaat ettei tarvi isoja yhdistelmiä pitää täällä.
Olen aivan innostunut näistä vauva-tarvikkeista ja -vaatteista! =D Jotenkin vaan tuntuu, että jotain oleellista unohtuu hankkimatta kuitenkin.... Sairaalakassin meinasin pakata aikaisintaan viikolla 38, uskon edelleen ettei tämä pikkuherra suostu tulemaan ulos ainakaan ennen laskettua aikaa, pikemminkin menee varmasti taas yli!
Siinäpä tältä erää kaikki taas! Tulihan tuota tavara-asiaa aikalailla.... =D
vilmahilja 33+4
Huoli varmasti painaa, mutta kaikki menee varmaan oikein hyvin! =)
Taitaa olla ensimmäinen tammivauva syntymässä sieltä... toivottavasti vielä sinnittelee masussa hieman pitemmälle, että ehtii vahvistua kunnolla!
t. vh
Allulle ja perheelle kovasti voimia, olette olleet ja tulette olemaan varmasti meidän kaikkien ajatuksissa! Hyvä että ehditte vielä kypsytellä vauvan keuhkoja ja onneksi tässä mennään jo turvallisilla viikoilla syntymisen suhteenkin!
Kävin eilen ä-polilla ja sain edelleen ihmeellisen hyviä uutisia. Toisaalta tulee tunne, että kohta pudotaan ja korkealta, liian hyvää ollakseen totta. Verenpainelääkitystä ei vielä aloitettu, koska vauva oli paineista huolimatta kasvanut hyvin. Oli nyt 1800g vastaten jokaiselta mitalta viikkoja, keskikäyrälle asettui. Lapsivettä oli hyvin, istukka moitteettomassa kunnossa ja napavirtaus hyvä. Oikeassa kohtuvaltimossa virtaus oli edelleen huono, vasen sensijaan edelleen moitteeton! Kuulemma se riittää hapettamaan ja ruokkimaan vauvan, kun sattuu vielä istukkakin olemaan vasemmalla takaseinässä. Verenpainetta joudun kuitenkin seuraamaan tiiviisti ja herkästi ottamaan yhteyttä lääkityksen aloittamiseksi. Mulla ihan samanlaiset rajat paineissa kuin sinulla, Ametisti + että jos tulee muita oireita, alhaisemmillakin paineilla lääkitys aloitetaan. Edellisessä raskaudessa Albetol aloitettiin jo rv 13, joten tämä tuntuu työvoitolta että näinkin pitkälle on päästy ilman =)
Vauva oli kääntynyt raivotarjontaan ja poseerasi taas lääkärille ja minulle, yrittipä neiti pontevasti " pyydystää" ultrausanturiakin, hellyyttävän näköistä touhua! Saas nähdä mitä ensi viikon neuvolassa on luvassa, hysteriaan ja panikointiin taipuvainen th vähät välittää ä-polin huojentavista uutisista. Minun puolesta hän saa panikoida rauhassa, itse en siihen lähde mukaan. Harmittaa toisaalta, että sain seuraavan ä-poliajan vasta neljän viikon päähän, olisin aivan hyvin voinut olla ilmankin neuvolakäyntejä tämän loppuajan...
Vauvalle on tarvikkeet vaippoja lukuunottamatta hankittu, vaatteet ja vuodevaatteet lipastossa mutta muuten kaikki vielä odottaa varastossa ym. paikoilleen laittamista. Seuraavan polikäynnin (2.1) jälkeen ajattelin laittaa sängyn sun muut valmiiksi ellei jotain erityistä vointiin tule ennen sitä.
Nyt kauppaan ostamaan ruokatarpeita huomiselle, jospa sitä jaksaisi väsätä jotain vähän parempaa ruokaa juhlavuoden kunniaksi.
aksiina 32+0
Hei taas kaikille.
Juuri pääsin kotiin äitipoli käynniltäni, jossa oli minullekin hyviä uutisia. Kohdunsuu on edelleen kiinni, mutta supistukset ovat ilmeisesti saaneet vauvan nyt laskeutumaan (näin tulkitsin, kun lääkäri sanoi, että " varmaan niitä supistus-tuntemuksia on ollut kun vauva on noin hyvin alhaalla" .
Tiedot:
rv: 33+0
Turvotus: +/- (hieman nilkat ja sormet on turvonneet)
RR: 147/81 (olin juuri muistellut edellisiä kokemuksia, eikä kotona paineet koskaan ole olleet noin korkeat)
U-Prot: -
U-Gluk: - (!!!Ihanaa, että mullakin joskus sokerit miinuksella!)
B-Hb: 120
Lapsiveden määrä: normaali
Paino-arvio: 2,6 kg (tästä asiasta lääkäri hieman kommentoi, mutta totesi kuitenkin, että sydän on kunnossa ja tuokin arvio menee vielä yläkäyrällä)
Tarjonta: RT
Liikkeet: ++
Muutenkin oli sekä sisätautilääkäri että erikoislääkäri oikein mukavia tällä kertaa. Ametistille tiedoksi, että sisätautilääkärinä minulla oli taas se sama naispuolinen lääkäri joka viimeksikin minut otti vastaan.
Seuraava äitipoliaika minulla onkin taas kahden viikon päästä, 19.12. (eli taisi olla ihan pielessä se minun aavistus syntymäpäivästä 17.12. ja hyvä niin).
Tearangel: Onneksi selvisit säikähdyksellä. Toivottavasti kaikki on edelleen hyvin. Minullakin tosiaan rupesi tänään tuntumaan siltä, että tämäkin vauva voisi päästä tammikuun puolelle ennen syntymistä (ellei tulevan kahden viikon aikana kasva ihan hurjan paljon).
Xena77: Laitoit varmaan sitä insuliinikyselyä lähinnä raskaudenajan diabeteksen kanssa painiville. Mulla kun on nuoruusyypin diabetes ja hoidan sitä 5-6 pistoshoidolla (normaalisti 5 pistosta, nyt 6 kun sokerit ovat kohonneet). Mittaaminen ei minustakaan ole hauskaa, mutta jos sillä saa varmistettua, että lääkitys on kunnossa ja vauva voi hyvin niin olen sen valmis tekemään. Tällä hetkellä mittailen kerran viikossa vuorokausikäyrän, jolloin nousen 2-3 kertaa yössä mittaamaan ja lisäksi joitain mittauksia ennen ja jälkeen aterioiden vrk käyrän lisäksi.
Tsemppiä teillekin raksaprojektin kanssa!
Vilmahilja: Onnittelut äitiysloman alkamisesta!
Mieli tekisi kyllä täälläkin lähteä shoppailemaan niillä palautusrahoilla, mutta kun ne supistukset... Toivottavasti nautit shoppailusta tyttösi kanssa ja löysitte kaikkea kivaa. Niin ja hyvää lomaa!
Mistähän minä saisin sitä virtaa noiden vauvan tavaroiden laitteluun? Meillä on edelleenkin se pinnasänky hankkimatta... ; )
Pipali: Miten neuvolassa kävi, löytyikö syy väsymykseen hemoglobiinista?
Sinullakin oli ostosreissu tiedossa, toivottavasti löytyi kaikkea kivaa teillekin.
Ametisti: toivottavasti olosi parani ja sait hyviä uutisia lääkäriltä.
Tolleroinen: Sinullakin oli neuvolalääkäri tänään, toivottavasti kaikki sielläkin hyvin.
Aksiina:Onnittelut hyvistä uutisista! Toivottavasti vointi jatkuu hyvänä.
Mies on tänään menossa pikkujouluja juhlimaan, mutta menee autolla ja lupaili lähtevänsä kotia kohden jo yhdeksän pintaan. Ihan hyvä, niin ei tarvitse pitkään yksinään kärsiä jos kovia supistuksia tulee illalla.
Hyvää loppuviikkoa kaikille!
Emem rv 33
Heips!
Allun koko poppoolle todella paljon voimia ja jaksamista!
Kaikille muillekin voimahali, joilla saattaa vauva syntyä koska vaan!
Todellinen väsymys painaa. Voisin nukkua ihan koko ajan. Flunssasta on onneksi nyt selvitty, mutta tilalle on tullut todella pahat kivut alavatsalle, kun lihakset ja luut ovat alkaneet antaa kunnolla periksi. Pahimmat supistelut ovat hävinneet. Niin kävi esikoisenkin kanssa, kun äitiysloma alkoi. Mulla kun alkaa äitiysloma nyt perjantaina.
Tänään kävin neuvolassa ja kaikki oli ok, jopa hb.a
Maanantaina kävin ekaa kertaa reiluun kolmeen viikkoon töissä ja oli ihana huomata, että olin päästänyt itseni kunnolla sairaslomalle jo aikoja sitten. Eli en tuntenut pienintäkään syyllisyyttä sairaslomastani edes töissä. Viimeksi oli ihan eri juttu, rentouduin vasta, kun äitiysloma alkoi.
Vauvan syntymäajankohta-arvailuja on ollut. Suurin toive olisi, ettei vielä tämän vuoden puolella syntyisi. Ultran mukaan la on 15.1. ja menkkojen 3.1. Appivanhemmat asuvat ulkomailla ja tulevat Suomeen niin, että lähtevät takaisin kotiin 5.1. Anopin mielipide on tietysti, että vauvan pitää syntyä ennen sitä.
Viime viikolla oli puhetta kestovaipoista. Ajatuksissa on osakestoilu. Eli kotona olisi käytössä kestot ja ulkona+yöllä kertikset. Tämä rasitti meidän perhettä ainakin viimeksi vähiten. Suurin vaiva kestoissahan on oikeastaan se oikean vaipan löytäminen. Jos kakkoselle ei sovi esikoisen vanhat vaipat, niin sitten en tiedäkään mitä tehdä. Luultavasti en jaksa etsiä toista vaihtoehtoa. Viimeksi kestoilu aloitettiin vauvan ollessa muutaman viikon ikäinen, kun kakan muoto oli hieman muuttunut. Ne ihan ekat kakkavaipat kun eivät olleet kovin miellyttäviä :).
Vilmahilja kirjoitteli, ettei ole paksuja sisävaatteita. Mulla on parit paksummat potkuhousut, mutta ei muuta. Tässä harmittelenkin, että kaikki ihan pienet vaateihanuudet saattaa jäädä nyt vähemmälle huomiolle, jos pitää pitää kahta vaatekertaa päällekkäin, tms.
Toivottavasti tosiaan te nokialaiset olette pysyneet veden vuoksi terveinä!
Meillä oli samanlainen episodi 1,5v sitten. Esikoinen joi silloin vielä maidon tuttipullosta ja se veden keittäminen oli kyllä ihan kamala homma. Vielä kun ei omistettu astianpesukonetta. Esikoinen sai ripulin, muille ei tullut oireita. Mutta veden keittämistä kesti yli kuukauden ja tiedottaminen asiasta oli todella surkeata. Se oli siis aika painajaismaista aikaa ja vieläkin hyvin mielessä.
Olikos se Sammermanni, joka oli mammajoogassa? Oletteko saaneet hyviä vinkkejä rentoutumisesta synnytystä silmällä pitäen? Entä vinkkejä vauvan syntymän jälkeiseen palautumiseen? Nuo asiat kiinnostavat erityisesti tällä hetkellä.
Kävin sairaalassa keskustelemassa edellisestä ja tulevasta synnytyksestä, joten niiden vuoksi on nyt aika levollinen olo. Synnytyksen aikaiseksi rentoutumiseksi olen ajatellut vesiallasta + harkitsen musiikkia. En vain ole varma haluanko kuulla edes musiikkia. Ainakin viimeksi hiljaisuus oli parasta.
Synnytyksen lisäksi tuo palautuminen mietityttää suunnattomasti. Siihen vaikuttaa paljon se, saako alapää vaurioita synnytyksestä. Nyt ainakin ovat sairaalassa tietoisia siitä, että haluan kaiken tuen sille, ettei vaurioita tapahtuisi. Viimeksi kun jouduttiin leikkaamaan väliliha + repesin, enkä ole vieläkään palautunut siitä täydellisesti (synnytyksestä 2,5v). Palautuminen muutenkin fyysisesti kesti tosi kauan, kun olin raskausaikana monta kuukautta vuodelevossa ja paikat pääsi rapistumaan. Nyt on kunto parempi, joten toiveet nopeammasta palautumisesta on mielessä.
Mä en ole saanut vauvan painoarvioita moneen kuukauteen. Ensimmäinen ja viimeinen painoarvio oli 500g. Viimeksi keskiraskauden lääkärissä, lääkäri ei merkannut vauvan painoarviota edes neuvolan tietoihin?! Mutta muut mitat ultran mukaan vastasivat viikkoja.
Suosittelen myös sitä, että kirjataan kaikki toiveet ylös mm. pelkopolia varten. Itse kirjoittelen näitä muistilistoja neuvolaakin varten, kun muuten aina unohtuisi joku asia. Mulla onkin ihana neuvolatäti, joka kerta on mennyt vähintään 3 varttia käyntiin, kun on niin paljon asiaa :). Samalla kun voin purkaa mieltä esikoisenkin asioista, jos sellaisia on. Hieman on syyllinen olo, kun lähden terkan huoneesta (en tiedä kauan seuraava on joutunut jo odottamaan), mutta koska terkalla ei ole kiire, niin ei mullakaan!
Joulu taitaa olla vauvan ohella kaikkien mielessä. Me ollaan esikoisen kanssa tehty pikkuhiljaa joulukortteja ja ¿lahjoja valmiiksi. Siivoukseen käytän kaksi viimeistä viikkoa, nekin pikkuhiljaa. Mieheltä kun ei ole (yllätys yllätys) apua tiedossa.
Huomenna mennään raksalle valitsemaan huoneiden väritykset! Se tuntuu tosi suurelta askeleelta tässä meidän rakennusprojektissa. Keittiökin tulee viimestään ens viikolla!
Mulla tuo autolla ajo sujuu pääsääntöisesti hyvin. Välillä on hieman kankea olo. Joku mietti sitä takakenoasennon turvallisuutta. Mulle fysioterapeutti sanoi ennen ekaa raskautta, että heti kun tulee raskaaksi, kaikkien tuolien säätöä (joissa on siis säätövaraa) tulee kallistaa takakenoon. Kropan ollessa 45 asteen kulmassa, ei nivusten suurissa verisuonissa kulje veri kunnolla. Eli on tuo takakeno asento jollakin tapaa myös hyvä.
Treangel kyseli muistaako kaupunki vuoden ekasta vauvasta. Mulle muutama taho kunnan terveydenhuollossa on tokaissut, että saattaa tulla vuoden eka vauva. Mutta siitä ei ole haisuakaan, muistetaanko tätä vauvaa mitenkään. Meille kun ei tule paikallislehteä, niin ei ole tullut seurattua onko lehdessä esim. jotain juttua. Millenniumina muistettiin ekaa vauvaa ruhtinaallisesti ja veikkaankin, että siihen muistamiset ovat jääneetkin.
Vilmahilja pohti voikohan vielä uida. Minä ainakin uisin, ellei olisi huono olo tai omassa päässä hälytyskellot soisi :).
Mulla on muuten kamala ongelma sairaalakassin kanssa: mulla ei ole minkäänlaista kassia! Pakkasin kaikki ylimääräiset kassit mökille nyt talven ajaksi, jos keväällä muutetaan. Eikä tullut mieleenkään, että sairaalaan sentään matkaan, vaikka muualle en matkustaisikaan :). Tarvii varmaan äitiltä kysellä kassia, kun ei kehtaa muovikassin kanssa sinne mennä. Vauvan vaatteet kulkevat onneksi hyvin turvakaukalossa.
Jaahas, eiköhän tämä romaani riitä tälle erää.
Justus rv34+
Tolleroinen: Mä oon kans kaupan alalla töissä ja toimitin sen todistuksen äitiysrahan suuruudesta vain palkanlaskijalle. Vähän myöhäseksi se kyllä meni, maanantaina olin vikaa päivää töissä ja sattumalta huomasin nämä uudet TES-laput ja siellähän se lukikin, että työnantajalle pitää toimittaa nämä äitiysrahan suuruudesta kertovat laput. Soitin sitten palkanlaskijalle ja hän sanoi, että riittää kun laitan hänelle laput sähköpostin liitetiedostona. Eli laitoin ne sitten maanantai-iltana menemään. Toivottavasti palkka tulee normaalisti, palkkapäivä on loppukuusta. Meillä on pomo yleensä hoitanut näitä työsuhdeasioita, mutta nyt kun pomo on ollut lomalla ja itse oon toiminu sijaisena, niin itseänihän oisin vaan voinu syyttää jos ois palkanmaksu menny sivu suun. Mutta kun tuo TES on niin uusi, niin ei ne tienneet palkanlaskennassakaan kuukausi sitten vielä mitään kun soitin ja kysyin käytäntöjä. Mutta näköjään noi todistukset äitiysrahan suuruudesta pitää jokatapauksessa olla.
Maanantaina oli tosiaan viimeinen työpäivä ja eilen oli ensimmäinen virallinen mammalomapäivä. Vähän oudoltahan tämä tuntuu ja päivät on lähinnä menny miettiessä, että mitähän tässä tekis. Oon käyny lenkillä ja ollu netissä.. huimaa siis. No, täytyy nyt yrittää nauttia olostaan kun ei tällä lailla saa laiskotella enää sen jälkeen kun vauva on syntynyt. Kovasti mua jo supistelee, että saa nähdä malttaako vauva pysyä masussa tammikuulle asti. Mutta tosiaan kiva huomata, että kaikilla on vauva vielä kyydissä eikä ole synnytty ennenaikasina.
Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!
kaura 34+5
Unohdin äsken ehdottaa, kun vähän aikaa sitten joku kyseli tulevan vauvan sukupuolesta, että ne jotka sukupuolen tietävät ja haluavat sen paljastaa, niin voisi laittaa tietoa tuohon esittelyt ja LA:t listan jatkoksi ja minä sitten voin päivittää listaa sitä mukaa kun sinne tietoja tulee.
Minäpä aloitan laittamalla tiedoksi, että me odotamme poikaa (kaksi eri lääkäriä on " sukukalleudet" nähneet). Samalla saan siis viimeisintä listaa nostettua ja laitan sitten taas päivitetyn listan kun joku muukin on siihen ketjuun vastannut.
Sopiiko tämä?
Emem
Hei!
Allu:Hyvä, että ehdit pistää kortisonit. Vauvan keuhkot muutenkin kypsyvät viikolla 34. Huolesi on vamasti suuri. Onnea tulevaan.
Emem: Kiva kuulla, että sait hyvät tulokset Naikkarilta. Joten sulla ei ole huolta huomisesta. Raskaus jatkuu.
Onnea kaikille äippälomalaisille! Olen itse ollut jo puoli vuotta " äippälömalla" . Siis sairauslomalla.
Kävin tänään siellä Naikkarin ÄPolilla. Pissa meni viljelyyn, labrassa kävin ja verenpaineet olivat 98/154. Pääsin kuitenkin vielä kotiin. Vauva voi hyvin, lapsivettä on tarpeeksi, painoarvio on 2,4kg, kohdun suu kiinni ja turvotusta.
Meillä on taas Ememin kanssa sama 19.12 kontrollipäivä. Ensi viikolla käyn taas labrassa ja sisätautilääkärillä. Siinä välissä mittaan verenpainetta kotona ja stiksailen pissaa. Taas tuli tunne, että lähtö on lähellä.
Huomenna pakkailen viimeiset joululahjat ja kirjoitan muutaman kortin.
Nyt en jaksa enempää. Väsyttää ja väsyttää.
Ametisti ja poika rv.32++
Allu: Hui, todella jänniä aikoja teillä! Onneksi on kuitenkin jo noin hyvin viikkoja kasassa, joten suurta huolta ei vauvan selviämisestä mahan ulkopuolella pitäisi enää olla. Hyvä kun ehtii vielä vähän lääkkelläkin valmistaa pientä. Peukkuja pidetään teille edelleen, olette ajatuksissa!
Tolleroinen: Jännä miten erilainen voi käytäntö olla palkanmaksun osalta. Helpompihan se on (meillä) työnantajan kannalta, kun ei tarvi laskeskella erilaisia palkan ja äitiysrahan erotuksia, varsinkin kun päiväraha on vielä korotettu aluksi jonkun määrän päiviä.
Aksiina: Mukava kuulla, että sait hyviä uutisia polilta! Pitkää pinnaa neuvolatätsyn kanssa. Mulla taisi olla ekassa raskaudessa sellainen, joka oli muuten ok, mutta jaksoi joka saamarin kerta kysellä pelottaako synnytys eikä millään uskonut, että ei pelota.
Emem: Hyvä, että sinullakin oli kaikki noin hyvin!
Justus: Kas kohtalotoveri! Muakin väsyttää hirveästi, nukun kellon ympäri joka yö, ainakin ellei ole ihan pakko nousta aamulla/aamupäivällä jotain asiaa hoitamaan. Ensi viikolla pitäisi mennä taas töihin, mutta enpä usko kykeneväni tekemään jäljellä olevia kahta viikkoa. Onnittelut sinulle, kun pääsit lomaan kiinni!
Ametisti: Hienoa, että myös sinulla oli hyviä kuulumisia polilta.
Sitä tuntee itsensä jotenkin vaivaiseksi tämän mahansa kanssa, mutta muitten poleilla juoksemisia ja mittaamisia ja lääkitsemisiä lukiessa tulee tunne, että mä olen päässyt aika vähällä. Mitään ihmeellistä kun ei kuitenkaan ole. Hyvä se on muistaa välillä olla kiitollinen siitä, miten hyvin asiat kuitenkin on. Näissä hormonihuuruissa kun tulee toisinaan sellainen " olo on ihan kamala ja kaikki on ihan huonosti ja kukaan ei välitä miten mulla menee" -fiilis.
Tavarat on suht hyvin hankittuna, mutta minkään peseminen ei ole yhtään edistynyt. Jospa viikonloppuna sitten saisi jotain aikaan...
Strutsi ja minihupi 32+0
väsymys on kauhea , pimeys ei helpota asiaa. täällä pohjois-pohjanmaalla on lunta maassa noin 5cm (rannikolla) ja illan on tuullut. ihanaa. tykkään myrskyistä :)
eilen (tiistaina) kävimme haaparannan ikeassa tuhlailemassa veronpalautukset. harmittaa kun oli niin väsynyt, supisteli ja nälkäinen että katteleminen jäi vähälle. tiuskin vain. raskaana olevan naisen etuoikeus :D
maanantai-iltana harrastimme mieheni kanssa pitkästä aikaa " aikuisten juttuja" ja koko yön olin varma että lähtö tulee. alavatsaan sattui kauheana, vuotoja ei tullut ja kipu oli kauhea. jossain vaiheessa helpotti kun unen päästä sain. pelottavaa silti...
tänään oli neuvola. tenavamme on poikkitilassa vieläkin. kylkiluiden alla, navan yläpuolella. nyt alkoi peloittamaan se että jos se ei käänny ja joutuu tekemään sektion. kahden viikon päästä on se kauan odotettu ultra. viimeksi ultra oli 13 viikkoa sitten. käsittämättömän pitkät välit täällä maalla kun omalla nevolalla ei ole varaa ostaa omaa ultralaitetta. kihisen kauteudesta niille mammoille jotka näkevät pienokaisensa joka neuvolakäynnillä. samalla käynnillä on synnytystapaarvio. toivon vain että sama naislääkäri ei ole tällä kertaa siellä joka silloin ensimmäisellä ultralla käski miestäni olematta katsomatta, miehen piti katsoa seinään. joo, vauva on laitettu alulle pimeässä pussi päässä. ikinä alastomana omaa eukkoaan ei ole nähnyt...vanhanaikainen kenties. mutta sitten seuraavalla eli edellisellä kerralla oli aivan ihana ulkomaalainen (unkari?) mies joka puhu hiukan huonoa suomea. aivan ihana lääkäri ja luottamusta lisäsi se että hän oli siskollani kätilönä.
tenava yrittää monta kertaa päivässä tulle kyljestä läpi ja kun ei onnistu niin mielenosoituksellisesti menee kylkiluun alle. ihana lapsi :)
paino oli noussut 500g/vk ja hb oli 113. noususuunta ylöspäin :)
vointeja allulle ja toivotaan että kaikki menee hyvin!! *peukut pystyssä*
tämä mamma lähtee nukkumaan. on jo aikakin...
MiiKaro rv 34+2
Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!
Aika ankeissa tunnelmissa alkoi aamu, kun ulkona vaan myrskyää ja sataa vettä ja kaikki lumet on lähteneet. Eipä taida tänään tarvia ulkoilla. Me asutaan maalla, joten täällä on tiet tosi liukkaita, eli ei ole kovin turvallistakaan lähteä kävelylle. Pitäisi varmaan hankkia sellaiset mummojen liukuesteet kenkiin. :-)
Xena77: Juu laitetaan neilikat maanantaina, että tunnistetaan toisemme! :-D Meillä on näköjään LA:tkin aika lähellä toisiaan.
Täällä väsymys vaan lisääntyy päivä päivältä. Töissä ei jaksaisi mitään eikä edes kiinnosta liiemmin. Onneksi ei ole enää montaa työpäivää. Jospa tästä lähtisi pakkaamaan joululahjoja, ehkä se joulufiilis viimein löytyisi.
Lily 32+6
Huomenta Allu!
Olipa ihana kuulla, ettei vauva ihan heti syntynyt ja ehditte lääkitä vauvaa, jotta keuhkot kehittyisivät. Todella harmi, että joudutte nyt jo huolehtimaan pikkuisen maailmaantulosta.
Täällä tosiaan varmaankin kaikki ovat huolissaan odotelleet, että koska kuuluu uutisia sieltäpäin maapalloa.
Kovasti toivottelen koko teidän perheelle voimia ja jaksamista sekä tietenkin hyvää vointia, etenkin pienelle tulokkaalle ja sinulle!
T: Emem rv 33 tasan