Millä viikolla np-ultra ollut?
Te, jotka olette jo käyneet np-ultrassa, niin millä viikolla olette olleet? Milloin on toisin sanoen liian aikaista ja milloin liian myöhäistä. Onko Helsingissä Kättärillä käyneillä aina sama viikko?
Kiitos!!!
Kommentit (9)
Itse olen ollut siinä käsityksessä, että viikot ovat 11-13. Itselleni kummallakin kerralla tehtiin vk:lla 12. En ole nyt sata varma, mutta muistelisin joskus kuulleeni, että vk:n 13 jlk ei enää saataisi luotettavaa tulosta niskapoimumittauksesta...
Minä menen rv 12. Täällä käydään sillä vkolla.
viikot on silloin tasan 12. Minäkin olen kuullut ettei viikon 13 jälkeen enää saada luotettavaa np-mittausta. Jännittää ihan älyttömästi huominen!
Kätilöopistolla np-ultra rv 14 tasan. Esikoista odottaessa olin ko. ultrassa rv 13+5 ja samassa paikassa.
Mutta kylläkin turussa. Esiokoista odotellessa kävin kättärillä rv. 14 mutta ultrassa silloin huomattiin että sikiö vastasikin silloin rv 15 ja sanoivat ettei luotettavaa mittausta pystytä niskan turvotuksesta enää tekemään.
esikoisesta 12+3,tulevasta tulossa " vasta" 13+5..
Vaikuttaa siis siltä, että Kätilöopistolla pääsee ruuhkan takia suhteellisen myöhäisessä vaiheessa vasta ultraan... jotkut vasta viikolla 13 tai 14...Huoh. tätä vähän pelkäsinkin. Millään ei kestäisi odotella enää montaa viikkoa (nyt 11. rv) kuullakseen, että kaikki on ok. On tämäkin yhtä hermoilua...
Minä kävin kättärillä Np-ultrassa, kun viikkoja oli 12+4. Olen ymmärtänyt, että Np-ultra tehdään 10-14 raskausviikolla. Kättärin esitteessä puhutaan 12-14 viikon ultrasta.
-Nelli rv 13+2