Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nököx, joko olet kotiutunut kolmannesta sektiosta?

27.12.2005 |

Olisi ollut kiva kuulla kuulumisiasi ja miten kaikki meni?

Jääkarhuäiti, kolmas sektio lähiaikoina tiedossa

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki meni hyvin ja olen jo todella hyvässä kunnossa!

Vaikka sektio oli jo kolmas ja tosiaan tasan vuoden väleillä, niin kohdussa ei ollut mitään huomauttamista tai vikaa. Hyvässä kunnossa lääkäri kertoi sen siis olevan, mutta oli puhetta että kannattaisi nyt kuitenkin antaa kohdulle ainakin vuoden aikaa parantua ja levätä.

Vauvalla oli vähän sopeutumisvaikeuksia ja oli 3rk lastenosastolla. Olin jo ihan varma, että imetys ei tälläkään kerralla siitä syystä suju, mutta nyt on täysimetyksellä oltu tämä 2viikkoa!

Tekis jo kamalasti mieli alkaa kuntoilemaan ja harrastamaan kaikkea, mutta tiedän kyllä että en vielä saa eikä ole järkevää..

Me muuten saadaan tammi- ja helmikuuksi kaupungin palkkaamana kotiin lastenhoitaja näille meidän 2v ja 1v lapsille vaikka lapsia on siis vaan kaksi. Tästä olen aivan onnessani, koska helpottaa valtavasti meidän arkipäiviä, kun sektion jälkeen en kuitenkaan saa vielä moneen viikkoon näitä 13kg muksuja nostella.

Vierailija
2/12 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa voin kertoa omasta kolmennesta sektiostani. Kokemus oli postiivisin kaikista kolmesta sektiosta ja olen lähtenyt toipumaan siitä nopeimmin. Myös minä sain luvan vielä neljänteenkin raskauteen. Kohtu sen verran hyvässä kunnossa. Vatsanpeitteet yms kerrokset ovat tosin hyvin arpiset kolmen sektion jälkeen mutta ne eivät raskauteen vaikuta. Kiirelliseen sektioon taas vaikuttaisi siten, että komplikaatio ja vuotoriski olisi suurempi kun pitäisi kiireellä päästä kohtuun. Mutta suunnitellussa sektiossa nämä riskit ovat hyvin pienet kun on aikaa edetä rauhallisesti kerros kerrokselta.

Jääkarhuäiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että saatte kotiin lastenhoitajan avuksi? Itseä mietityttää, että mitä jos tulee toinen sektio (esikoinen silloin 1v 8kk) ja on siitä kovin huonossa kunnossa, ei saa nostella ym. Mies on yrittäjä eikä juuri pysty pitämään isyyslomaa. Pitääkin kysellä olisiko tuollaista mahdollisuutta.

Vierailija
4/12 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos olisin äitiyslomalla kotona, niin emme hoitajaa saisi. Haimme isommille lapsille normaalia päiväkotipaikkaa, mutta paikat oli niin täynnä, että kaupunki ei voinut lapsiamme minnekkään sijoittaa. Tämä on siis ihan erikoistapaus että kahdelle lapselle saa kotiin hoitajan. Hoitajaa emme myöskään olisi saaneet, jos olisimme sitä tervinneet pitemmäksi ajaksi kuin kahdensi kuukaudeksi.

Kaupunkia en viitsi edes mainita, koska mitään hoitoapua leikkauksen takia ei varmasti ole mahdollista saada. Enkä minäkään ole aikaisemmin saanut..

Vierailija
5/12 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helka00:

että saatte kotiin lastenhoitajan avuksi? Itseä mietityttää, että mitä jos tulee toinen sektio (esikoinen silloin 1v 8kk) ja on siitä kovin huonossa kunnossa, ei saa nostella ym. Mies on yrittäjä eikä juuri pysty pitämään isyyslomaa. Pitääkin kysellä olisiko tuollaista mahdollisuutta.

Minulle tehtiin juuri kolmas sektio ja isommat lapset ovat 4 ja 2 vuotiaita. Mieheni piti 3 päivää isyyslomaa nyt sekä viimeksi. Yleisesti ottaen sektion jälkeen ollaa ihan " hyvässä" kunnossa. Ainoastaan haava-alue on kipeä ja nostaa saa vain vauvan painon. Itselläni ei ole ollut vaikeuksia pärjätä lasten kanssa sektion jälkeen. Isompia lapsia ei kovin tarvitse nostella ja jos on pakko niin aina löytyy joku ratkaisu. Eilen esim 2 vuotias kiipesi pesukoneen päälle eikä päässyt enää alas. Vein tuolin pesukoneen eteen ja hän laskeutui sen avulla. Ei sen kummempi juttu.

Vierailija
6/12 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pärjäisin aivan hyvin jos vauvan lisäksi olisi vain 2v kotona. 1vuotiaan hoitaminen on sektion jälkeen vähän hankalaa, kun esimerkiksi rimpuilee ja karkailee pukiessa. Ulos lähtemistä en voisi edes haaveilla. Tämä meidän yksi vuotias poika on vielä melko isokokoinen eli en kyllä suostu nostamaan, varsinkaan kantamaan häntä.

Niinkuin jääkarhuäiti kirjoitti, pitää keksiä erilaisia keinoja tilanteiden hoitamiseen. Meillä esim ostettiin puhdistuspyyhkeitä, että voin putsata muksuilta kakat ilman pesuun nostamista.

Vierailija
7/12 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että kaikki meni hyvin ja kohtu on hyvässä kunnossa! Oletteko muuten ajatelleet " noudattaa" lääkärin ohjetta vuoden tauosta (jos tällaista saa nyt tällä palstalla kysyä)?

Vierailija
8/12 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ajateltu lääkäriän ohjetta kuunnella. Lääkäri oli kirjoittanut jotenkin näin että " sektion jatkohoitona suosittelen ehkäisyä vähintään vuoden ajaksi, jotta kohtu ja vatsanpeitteet voivat parantua." Minulla oli nyt siis jo kolmas sektio tasan vuoden väleillä ja tätä tahtia kenenkään kroppa ei kestä.

Vuoden päästä seuraava vauva saa tulla jos on tullakseen. Toiveissa kuitenkin vielä useampi lapsi..

Vierailija
9/12 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisen sektion paranemisessa ja edellisessä raskaudessani oli monenlaista ongelmaa johtuen sektioiden liian lyhyestä välistä.

Asia ei kuitenkaan ole vielä ajankohtainen kun on vielä jälkivuotokin menossa, mutta luultavasti näin..

Vierailija
10/12 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava kuulla että että on muitakin " leikattuja" ! Minulla takana 5 sectiota ja kaikki menneet hyvin. Vielä ei lääkäri ilmoittanut että ois viimeinen.. aika näyttää onko!

Vierailija
11/12 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kiva lukea. että viideskin leikkaus voi sujua hyvin, itselläni viides sektio viikon päästä. Neljä ensimmäistä ovat sujuneet todella mallikkaasti, ja olen parantunut nopeasti. Toivottavasti myös tämä:)

Vierailija
12/12 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja että monille teistä on annettu lupa neljänteen tai useampaankin raskauteen.

Minulla myös kolmas sektio tässä kuussa tulossa, ja kakkosen epikriisin mukaan kohtu oli jo tuolloin lähes kolme vuotta sitten yhden leikkauksen jäljiltä erittäin ohut (ei kuitenkaan fenestraatiota eli ilm. läpikuultavuutta). En onneksi koskaan nähnyt kakkosen leikkauksen epikriisiä, koska jos olisin nähnyt en varmastikaan olisi uskaltanut hankkiutua enää raskaaksi. Nyt tässä kolmannessa leikkauksessa lääkäri on luvannut katsoa kohtua erityisen tarkasti sillä silmällä että kestääkö kohtu neljännen raskauden, koska me todella paljon toivomme saavamme neljä lasta perheeseemme. Hieman pelottaa kuitenkin että sieltä tulee kieltävä tuomio, kun kohtu oli jo yhden leikkauksen jälkeen ollut niin ohut :( .