Mitä tehdä päivä Budapestissa?
Tulossa käynti Budapestiin, aamulla sinne ja illalla takaisin. Onko lentokentän läheisyydessä mitään?
Kommentit (30)
En tiedä Budapestistä mitään mut mä menisin vaan päiväksi ihan keskustaan fiilistelemään.
Menisin itse keskustaan ihmettelemään. Kaupunki on kaunis ja siellä on paljon nähtävää, mutta kaupungin tunnelmaa pääsee aistimaan parhaiten kävelemällä keskustassa ja katselemalla kaupungin menoa.
Kaupunki itsessään on todella kaunis. Vähän riippuen mihin aikaan olet sinne menossa, niin siellä on tunnelmallisia joulutoreja. Budan linna on hieno ja heti siinä joen toisella puolella on parlamenttitalon ympäristö todella kaunista käveltävää.
Ajelin ratikalla ja bussilla, kävelin kaupungilla. Kävin katsomassa linnaa. Söin hyvin, tein ostoksia esimerkiksi kauppahallissa ja lorvin.
Budapestin juutalaiskortteri on näkemisen arvoinen, Terror House, hienoja kylpylöitä jne.
Jos tosiaan joulutoriaikaan niin sinne, kauppahalli on ehkä kiinnostava? (Siis mä tykkään noista halleista, mehän ei tiedetä yhtään mitä ap haluaa. Johonkin kylpylään taas ei mua sais millään).
Käy kusee pressanlinnan portaille.
Uteliaisuudesta kysyn, miksi lennät päiväksi Budapestiin jos et edes tiedä mitä siellä tekisit ?
Diktaattorin maahan en mene ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Uteliaisuudesta kysyn, miksi lennät päiväksi Budapestiin jos et edes tiedä mitä siellä tekisit ?
Veikkaan, että kyseessä on hammasturisti.
Nauti negettömästä ympäristöstä kaupunkilomalla.
Putin siunaa sinua siellä.
Pahin noitapesäke Euroopassa.
Putinin mafian suojeluksessa luonnollisesti.
Ei ole, Orbanin johtama valtio joka sähkää Venäjän ja Putlerin kanssa.
Bussi lentokentältä keskustaan maksaa euroissa noin 3,5 euroa. Fotaxi maksaa noin 25 euroa suunta. Muita takseja älä edes harkitse, kun ne voivat ottaa mitä tahansa.
Keskustassa saa aikaa kyllä kulumaan nopeasti. Syö gulassia, käy ihmettelemässä näkymää myös Budan puolelta ja shoppaile vaci Ucta:lla. Ratikalla voi myös ajella ympäriinsä, niin näkee vähän muutakin kuin sen keskustan.
Johonkin kylpylään päiväksi.