NEUVOKAA! Mikä on paras " lasten TIETOKONEISTA" , Rölli, Muumi vai joku muu???
Mikä on kielellisesti oikeaoppinen, ja mielellään muitakin kivoja toimintoja? KIITOS neuvosta.
Kommentit (24)
ja oikeaa tietokonetta ei ainakaan meillä ole tarkoitettu lasten leikkeihin, ovat sen verran arvokkaita. Sen sijaan lelutietokonetta voi lapsi itse kantaa mihin haluaa, leikkiä sillä yms. eikä tarvitse pelätä että oikea kone hajoaa.
Eikö teitä ketään häiritse esimerkiksi Muumiläppärissä sen sekavuus? Minua häiritsee, että kone neuvoo lapselle kirjaimia, mutta samalla näytössä on kaikenmaailman mustia täpliä ja kuvatuksia. Tuntuu tosi sekavalta näin aikuisen näkövinkkelistä, kuinkahan mahtaa olla sitten lapsen mielestä. Samaten minua häiritsee Muumiläppärissä se, että näyttö on niin pieni ja etenkin se, ettei siihen tule taustavaloa, vaan näyttölaatikko on ihan harmaa. Fisher-Pricen läppärissä on taustavalo, mutta läppärin toiminnot ovat muuten liian helppoja 3-vuotiaalle.
Osta suoraan oikea tietokone ja lue kirjoja.
Sen lisäksi että en tajua miksi ne leikkiläppärit ovat välttämättömiä en tajua miksi osatisin massiivisen leikkikeittiöhökötyksen tai muovikrääsäporan tms.
Ne on kaikki vähän sellaisia leluja että ne eivät toisaalta luota lapsen mielikuvitukseen ja toisaalta aliarvioivat lapsen harmia siitä, että niillä oikeelta näyttävillä vempaimilla ei kuitenkaan voi tehdä oikeasti sitä mitä ne ulknäöllään lupaavat.