Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertoisitteko miten saan hyvää paahtopaistia?

Vierailija
07.11.2008 |

On ihan mun herkkua, mutta en ole koskaa ite paistanut.

Ilmeisesti liha ruskistetaan ensin ja laitetaan sit uuniin. Pitääkö sitoa? Maustamisvinkkejäkin tarviin ...laitatteko muuta kuin suolaa pinnalle?

Kiitos kamalasti jos viitsitte pelastaa mun isänpäivämenyyn : )

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sido paisti ja ruskista. Laita kiehuvaan veteen ja keitä koosta riippuen n. 25-30 min. Kääri paisti sen jälkeen folioon (kypsyy vähän lisää). Keittoaika riippuu myös siitä, haluatko paistin olevan medium vai läpikypsää. Avaa folio ja leikkaa ohuita siivuja paistista juuri ennen tarjoilua.

Näin meillä on tehty aina ja tulee parempaa kuin uunissa. Liha ei kuivu, vaan säilyttää mehevyytensä. Tarjoa esim. bearnaisekastikkeen ja lohkoperunoiden kanssa. Nam! Hyvää ruokahalua!

Vierailija
2/3 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna lämmetä ensin huoneenlämmössä pari tuntia. Nopea ruskistus mahdollisimman kuumalla paistinpannulla. Viiltele veitsellä tuuman syvyisiä viiltoja tuuman välein, ja laita halkaistuja valkosipuleja viiltoihin

125 asteiseen uuniin lihalämpömittarin kanssa. Kestää 1-1.5 tuntia per kilo

60-65 astetta on normi suositus, riippuen kuinka kypsänä haluat. Ei missään tapauksessa yli 65, koska paahtopaisti kuivuu helposti. Itse otan pois jo hieman alle 60 asteisena, ja käärin muhimaan folioon. Mausteita kypsennyksen jälkeen maun mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilen jompaakumpaa. : ))

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi