Miten päästä eroon suht kalliista autosta josta on
Kommentit (30)
kannattaa käydä arvioituttamassa auto vaihtoauto myymälässä. Jos hinta on kohdillaa sen voi vaihtaa tai myydä samantein. Toisaalta auton voi myydä suoraan ilman välikäsiä esim. netissä silloin hinta tulisi katsoa siten, että ottaa vastaavan HALVIMMAN netissä myynnissä olevan auton hinnan ja poistaa siitä 10 - 15% sillä auto yleensä menee.
Jos autosta on selvästi paljon enemmän velkaa kuin sen todellinen markkina-arvo on, kannattaa lunastaa velka pankkilainalla ja maksella pois kunnes velka - markkinahinta akseli kääntyy.
Viimevuoden lopun veromuutos on saanut valitettavan monet perheet siihen tilanteeseen, että loppuvelkaa autosta on enemmän kuin auton todellinen arvo on. Yleisenä ohjeena kertoisin, että autoa ei kannata ottaa yli 4 vuoden lainajalla ja aina ilman suurempaa viimeistä lainaerää, niin vastaavilta välttyy.
Olin ostanut auton hintaan 12500 e.
Pankista olin siihen ottanut lainaa. Sitten elämäntilanne muuttui yhtäkkiä, jouduin myymään auton.
Vein autoliikeeseen, ja sanoin että mun on saatava tästä vielä 12 000e. Myyjä ei oikeen sitä halunut ostaa siihen hintaan. Mutta kun mun oli pakko maksaa velka pois pankista, niin pysyin kannassani että en myy alle sen hinnan.
Myyjä yritti laskea hintaa, mutta pysyin kovana. Ja lopuksi halusi ostaa autoni sillä hinnalla.
Olin sitten autoton, mutta myös velaton. Eli pystyin aloittamaan täysin tyhjältä pöydältä.
mutta musta tuntuu että ihmisillä ei ole realistisia ajatuksia omista maksukyvyistään tai sitten otetaan lainaa niin paljon että mihinkään yhtäkkiseen ei ole varaa ilman uutta lainaa. (jääkaapin tai pyykkikoneen hajoaminen tms.)
Itse olemme ostaneet myös auton lainarahalla mutta todellakin pidetään se loppuun asti. Jos kolmen vuoden välein pitäisi autoa vaihtaa kasvaisi velkataakka joka kerta aina pikkasen. (ainakin meidän tapauksessa) Asuntolainaakin löytyy mutta onneksi olemme kaikkien lainojemme (auto ja asunto) kanssa jo alle 50 000€. YES!
Ostimme käteisellä auton, jolla on ajettu alle 140 000. Auto maksoi 2000 euroa, joten saan olla ilmeisen tyytyväinen hankintaamme.
mitäs järkee on autokauppa pyörittää jos ostaa 30000 eurolla ja myy samalla rahalla?
Me ostamme max. 10 000€ autoja. Ikää ei vielä ole kovin montaa vuotta ja toimivuus on edelleen hyvä. Arvon aleneminen on hidastunut eikä takkiin tarvitse ottaa niin paljoa jos haluaa vaihtaa tai myydä.
Suosittelen!
ei ole kovinkaan kummoinen. Ei voi sanoa että arvokkaampi. Ihan normi uusi auto.
Harva normaalituloinen lapsiperhe voi ostaa autoa käteisellä. Siis muuta kuin muutaman tonnin autoa.
Meilläkin perhe on kasvanut, muutimme maaseudulle joten tarvitsemme maasturin. Kaupungissa pärjäsimmekin pienellä diesel-pösöllä, nyt oli pakko vaihtaa isompaan ja turvallisempaan autoon, jolla pärjää näissä olosuhteissa. Plus vedämme heppatraileria viikottain.
Pari tonnia jäi velkaa edellisestä, maasturikin on perussellainen, neljä vuotta vanha ja lainaa on jäljellä 13 000€.
Itse olen vielä kotona, enkä tarvitse autoa. Kerran päivässä menee bussi kylälle, jos jotain toimitettavaa on.
Maalla auto on välttämätön, ja hirvien ja muutenkin kehnojen ajo-olosuhteiden takia haluamme että meillä on uudehko ja isohko auto.
Tsemppiä ap:lle auton myyntiin. Pankista kannattaa kysyä lainaa, pienempi erä ja voi rauhassa myydä autoa vaikka netissä.
olen kai sellainen. En ole ikinään ostanut autoa velaksi, enkä osta. Nyt on alla uusi Pösö, hinta 26 000,-
Miten muka uudehko auto auttaa kehnojen ajo-olosuhdeiden kanssa ?
vähän arvokkaampaa autoa on tosi hankala myydä! Yritettiin realisoida miehen "kosovon tuliainen" mutta eipä ollut mitään toivoa saada autoa myytyä! Arvo lähemmäs 30 000 ja autokauppa tarjosi vähän yli 20 000... ei todellakaan luovuttu autosta kun ei pakko ollut!
Harva normaalituloinen lapsiperhe voi ostaa autoa käteisellä. Siis muuta kuin muutaman tonnin autoa.
Meilläkin perhe on kasvanut, muutimme maaseudulle joten tarvitsemme maasturin. Kaupungissa pärjäsimmekin pienellä diesel-pösöllä, nyt oli pakko vaihtaa isompaan ja turvallisempaan autoon, jolla pärjää näissä olosuhteissa. Plus vedämme heppatraileria viikottain.
Pari tonnia jäi velkaa edellisestä, maasturikin on perussellainen, neljä vuotta vanha ja lainaa on jäljellä 13 000€.
Itse olen vielä kotona, enkä tarvitse autoa. Kerran päivässä menee bussi kylälle, jos jotain toimitettavaa on.
Maalla auto on välttämätön, ja hirvien ja muutenkin kehnojen ajo-olosuhteiden takia haluamme että meillä on uudehko ja isohko auto.
Tsemppiä ap:lle auton myyntiin. Pankista kannattaa kysyä lainaa, pienempi erä ja voi rauhassa myydä autoa vaikka netissä.