Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Artynyt paksusuoli ja pienesta stressista vatsa heti AIVAN sekaisin, muuten ummetusta... Muita samasta vaivasta karsivia? Kaytatteko jotain tiettyja laakevalmisteita

Vierailija
30.11.2007 |

lievittämään oireita... Omalla kohdalla Visiblin ja Disflatyl käytössä, mutta eihän niistä nyt tietty mitään ihmeempiä apuja ole.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa kun ei ole ripulit tulossa housuun samalla sekunnilla kun syöt.

Vierailija
2/25 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omiin oireisiini ei ole löytynyt helpotusta ollenkaan, ei auta edes pillereiden lopetus. Ainoastaan raskausajat olen voinut paremmin. Muuten elämä jatkuvan ripulin ja mahakivun kanssa yhtä helvettiä. Neuvoja ei siis ole antaa, sympatiaa senkin edestä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan kärsin pelkästä ripulista. Siihen otan imodiumia aina tarvittaessa.

Vierailija
4/25 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä muuten sama juttu, raskauksien aikana ei mitään ongelmia mahan kanssa, mitä nyt " normaali" närästys... mutta nyt kun edellisestä synnytyksestä puoli vuotta niin kaikki kamalat oireet on palanneet.

ap

Vierailija
5/25 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. jos soitan esim. miehelleni tai veljelleni joiden tiedän olevan vaikka ajamassa jonnekin enkä saa heti kiinni, säikähdän heti, että jotain on tapahtunut, onnettomuus tms.. ja se on armoton suolentyhjennys ihan saman tien. En tiedä miksi musta on tullut tämmöinen hysteerikko. Varmaan mahan lisäksi korvienkin välissä häikkää... heh.

Vierailija
6/25 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös raskaudet menneet aivan loistavasti, jopa ilman närästystä. Mutta mua vaivaa tämä ärtyvästä suolesta johtuva ripuli jatkuvasti, vaikkei olisi stressiä tms. Tämä on joka viikkoinen ongelma ja ärsyttävä sellainen. Kun mahassa alkaa kouristaa, niin vessassa olisi syytä olla noin kahdessa minuutissa. Imodiumia kuluu täälläkin niin että hirvittää, mutta kun ei muukaan auta, eikä kotiinkaan viitsi jämähtää.

Vierailija
7/25 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

3

Vierailija
8/25 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siinä joku kehui saaneensa joltain spesialistilta toimivan lääkityksen. En nyt ikävä kyllä muista kyseisen lääkärin tai lääkkeen nimeä...

Vierailija
9/25 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi harmi, on mennyt kyseinen ketju ohi, enkä haullakaan löytänyt. Itselläni on yksi reseptilääke vaivaan, mutta siitä ei ainakaan ole ollut mainittavaa hyötyä. Olisin valmis kohta koittamaan ihan mitä hoitoa tahansa. Tämä vaan on sellainen vaiva, että osa lääkäreistä ei ymmärrä ollenkaan kuinka vaikeaa elämä tämän sairauden kanssa on. He jankuttavat vain, ettei ole vaarallista. Ei paljon lohduta...

Vierailija
10/25 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

suggestoin vaivan pois. Ensinnäkin, mulla tämä ei koskaan iskenyt kotona, ainoastaan liikkuessa " ihmisten ilmoilla" . Huomasin, että jännitin vatsaa aina ulkona, sitten se aiheutti ilmavaivoja ja sitten ripulia myös. Tietoisesti aloin purkaa sitä vatsan jännitystä. Jätin kaikki turhat stressaavat asiat elämästäni pois.

Vierailija
11/25 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli vuoden kestävä ripulivatsa. Sitten ostin luontaistuotekuurista hyvän maitohappobakteerikuurin, ja viikossa vaiva oli poissa.

Vierailija
12/25 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Voi harmi, on mennyt kyseinen ketju ohi, enkä haullakaan löytänyt. Itselläni on yksi reseptilääke vaivaan, mutta siitä ei ainakaan ole ollut mainittavaa hyötyä. Olisin valmis kohta koittamaan ihan mitä hoitoa tahansa. Tämä vaan on sellainen vaiva, että osa lääkäreistä ei ymmärrä ollenkaan kuinka vaikeaa elämä tämän sairauden kanssa on. He jankuttavat vain, ettei ole vaarallista. Ei paljon lohduta...

Mä olen valittanut vaivaa myös kahdelle eri lääkärille, toinen suositteli visibliniä (josta ei ole mitään apua minulle) ja toinen käski vain opettelemaan elämään vaivan kanssa. En kyllä ymmärrä miten tämän kanssa oppii elämään, esimerkiksi töissä on tosi hankalaa kun pitää koko ajan varmistaa että on vessa lähellä (minulla on liikkuva työ) Ja kun hätä tulee on vessaan lähdettävä vaikka kesken palaverin. Onneksi olen tällä hetkellä kotona lasten kanssa. Kun hoitovapaa loppuu aion kyllä mennä jonkun spesialistin juttusille, että saan tähän apua.

Yritin myös etsiä sitä ketjua, mutta en löytänyt...

T: 12 ja joku muu numero

Vierailija
13/25 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oireilun ollessa tosi vaikea, ei vatsa siedä niitä yhtään, kun vointi kohenee, voin käyttää hieman. Lisäksi syön maitohappobakteereja ja kalaöljykapseleita. Nykyään pärjään vaivan kanssa hyvin. Mponta vuotta oli aika kamalaa. Erityisesti antibioottikuurit saavat oireet pahenemaan moninkertaisiksi.

Vierailija
14/25 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöllisen vatsantoiminnan ylläpitäminen on myös a ja o oireiden hallinnassa. Siksi minulla aina mukana matkoilla Laxoberon tipat. Minulla siis oireilu on ummetuspainotteista ja toisinaan ripulia.

Vierailija
15/25 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykofyysinen oire

Vierailija
16/25 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Psykofyysinen oire

Mutta toki stressi pahentaa vaivaa merkittävästi

12

Vierailija
17/25 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kyse ei ole todellakaan stressaamisesta. Kouristus ja ripuli saattaavat tulla keskellä yötä myös nyt hoitovapaalla ollessa vaikkei stressistä ole tietoakaan. Käytän kolmiolääkettä nimeltä Librax, mutta en saa siitä riittävästi apua juuri siksi, koska oireeni eivät johdu jännityksestä tms, vaan suolen toiminnallisesta häiriöstä. Myöskään ruokavalio ei ole auttanut. Agiocuria ja Visibliniä olen myös käyttänyt, niistä saattaa välillä hieman olla apua. Saa nähdä miten pystyn ensi syksynä töissä käymään, kun hoitovapaa päättyy.

Vierailija
18/25 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasan ei käy onnen lahjat...

Miksi mulla ei ole teidän vatsa??! Olen kärsinyt aina kamalasta ummetuksesta joka vain pahenee iän myötä. Raskaudetkin olivat yhtä kituuttamista kovan kestoummetuksen takia.

Vierailija
19/25 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ennen kuin pitää sitä täysin huuhaana (mä pidin), kannattaa kokeilla. Pieni vaiva isoon ongelmaan. Kolmesta kerrasta jo sain avun (samalla auttoi muutamaan muuhun vaivaan).

Vierailija
20/25 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

juostava vessaan. Krampissa pöntöllä joutuu istumaan pitkänkin ajan. Tavaraa tulee... Mutta ei se siihen vielä lopu. Kun nousen pöntöltä, niin muutaman minuutin päästä alkaa sama möyriminen mahassa. Muutamaan otteeseen pitää pytyllä käydä istumassa. Sit helpottaa kun suoli on varmasti ihan tyhjä!