Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***KESÄNUPPUJEN to-su***

29.11.2007 |

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
02.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me muutettiin vuoden alusta omakotitaloon, jossa kolme makkaria. Yläkerran makkarit on niin isoja, että vauva saa jakaa huoneen isosiskon kanssa sitten kun se on ajankohtaista. Jos tulee poika niin varmaan viimestään kouluiässä saavat omat huoneet, muuten voisivat olla pitempäänkin samassa huoneessa. Meillä kolmas makkari on työhuoneena tällä hetkellä, oon sitten aatellu että tietokoneen ym. voi siirtää jonnekin muualle jos tarvis on. Jos saan miehen puhuttua ympäri kolmannesta lapsesta niin sitten pitää miettiä huonejakoa enemmänkin.

Meille ostettiin miehen vanhempien suosiollisella avustuksella Brion Kombi vm. -05. Siinä kovakoppa, johon olin varsin tyytyväinen. Esikoinen syntyi lokakuussa, niin talven pakkasillakin sai lämmikettä mukaan. Pystyttiin käyttämään myös sänkynä kun käytiin mummulassa. Renkaat on ollu hyvät kun valittiin sellaset off-road renkaat :) melkoista varustelua!!! Saas nähä millaiset vaunut on käyttää kesällä. Oon ite miettinyt sitä että pärjätäänkö noilla vaunuilla vai pitäskö olla tuplavaunut. Meidän esikoinen on kova kävelemään joten saatettas pärjätä kyllä seisomalaudallakin. Kesäkuussa neidillä on ikää 2v 7kk.

t. SannaNu ja tiuhti rv 13+6

Vierailija
22/30 |
02.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä meinaa niitä viikkoja muistaa laittaa... Taidetaan tänään olla sitten sellaisella luvulla kuin 13+0. Mulla on lasketusta ajasta jo kolme versiota ja äiti kauppaa neljättä ;D . Vauvalaskuri antoi 15.6., terkkari 14., lääkäri 12. ja mutsi kauppaa muutamaa päivää myöhempää syntymäpäiväänsä :D . Saa nähdä kuka voittaa.

Kenen aikaa mun pitäisi noudattaa??? Miten te muut ne viikot ja päivät niin tarkkaan tiedätte? Kun mulla on noita versioita useampi, vähemmästäkin hämmentyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
02.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tyttö ollut torstaista asti vesirokossa - tai ainakin luulen, että on sitä. Tarhassa on liikkeellä, ja tyttö on pilkullinen, mutta muuten aika terhakka. Näpyt on kyllä tosi siistejä, eikä kai hirveästi kutisekaan. Ensi lauantaina pitäisi päästä reissuun, toivottavasti siihen mennessä parantuu (ja ehdin jossain välissä esitelmänikin tätä työmatkaa varten kirjoittaa...) Onkin nyt ollut sitten rauhassa aikaa askarrella joulukortteja ja leipoa pipareita, kun ulos ei saa mennä.

Onnea a_j:lle kämpästä! Nämä asunto ja vaunukysymykset innostikin kirjoittamaan... Meillä on 3 h keittiö, ja luulen ja toivon että tähän vielä mahdutaan, kun ei muustakaan ole tietoa. Säästöt meni viime kesänä mökin ostoon (ja hamaan tulevaisuuteen maksetaan lainaa)... ehkä muutetaan sitten maalle, jos ei tänne mahduta ja onnistun miehen puhumaan ympäri! Siellä olisi kyllä tilaa...

Meillä ei tytöllä vielä ole omaa huonetta, vaan makkarin ja olkkarin lisäksi meillä on yhdistetty työ-leikkihuone ;) Se on ihan toisella puolella kämppää kuin meidän makkari, en ole vielä ajatellutkaan, että voisin tytön laittaa sinne nukkumaan, kun äänet ei kuulu ollenkaan makkariin. Saa nyt sitten nähdä, missä vaiheessa pitää tehdä suurempaa uudelleen organisointia ja mihin ihmeeseen tietokoneeni ja kirjani heivaan, jos lapset valloittavat itselleen oman huoneen :)

Me ostettiin esikoiselle Emmaljungan " classic" vaunut: ei mitään tietoa, tuotetaanko niitä edes enää. Yhdistelmävaunut, ja koppa on pehmeä, ja olin siihen tyytyväinen ihan samoista syistä, mitä joku tuossa edellä kirjoittikin. Tosin kesävauvoille suositellaan usein kovaa koppaa, että ei tulisi hiki köllötellessä. Meillä esikoinen syntyi syyskuussa 04. Me ei löydetty sellaisia mieleisiä vaunuja, joissa olisi sekä iso metallinen tavarakori alla että käännettävä työntöaisa (vai miksi sitä sanotaankaan...) ja meille oli tärkeämpää, että alas saa tarvittaessa paljon tavaraa (kaupasta tullessa + oon aika paljon reissannut tytön kanssa, silloin on aina kestovaippakassi mahtunu alle ja selkään rinkkaan muut tavarat). Meillä on ilmakumirenkaat ja pariin otteeseen ne on kyllä aika pahassa paikassa menneet rikki. Tosin jos ei lapsen lisäksi ole muuta painoa, voi kyllä ihan hyvin jonkin matkaa työntääkin ilman että mitään katastrofia tulisi. Mutta just reissussa on hankala jos sattuu haaveri.

Olo on niin hyvä, että välillä oikein arveluttaa, oonko raskaana enää ollenkaan!

Taika, 11+1

(mulla siis toka ultra täsmäsi tuohon laskurin aikaan ihan täysin. Saas nähdä miten torstain np-ultra)

Vierailija
24/30 |
02.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin on laskurit antanut eri tuloksia. 3.6, 4.6, neuvolassa kiekko peräti 12.6. Neuvolan tietokone heitti kuitenkin aikaisimman eli 2.6. Varhaisultrissa (kävin vuotojen takia useamman kerran) on sanottu aina että vastaa viikkoja eli noita 3-4.6 päiviä. Np-ultrassa lääkäri totes että vastaa neuvolassa laskettua aikaa, eikä ultran jälkeen ole enää syytä muutella la:ta, eli on nyt virallisesti 2.6.

t.taas SannaNu

Vierailija
25/30 |
02.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole vähään aikaan kirjoitellutkaan. Kiva kuitenkin pävittäin lukea muiden juttuja vaikka en itse kirjoittele...saisin hävetä ;).

Todella hyviä ultrakuulumisia monilla! Varmasti helpottunut olo sen jälkeen kun on nähnyt pikkuisen. Meillä on keskiviikkona ultra ja jännittää kamalasti.

Pahoinvointi on lieventynyt selvästi, mutta esim.eilen kuvotti lähes koko päivän. Useimmiten kuvotusta on enää vain iltaisin. Väsymys on myös hieman hellittänyt. Aamut ja päivät jo helpompia, vaikka illalla onkin ihan poikki.

En tiedä voiko olla, mutta ihan kuin olisin tuntenut nyt muutamina iltoina sohvalla loikoillessa ihan pienen pieniä potkuja vatsassa...ne ei ole siis ilmakuplia/ilmavaivoja, koska ne erotan selvästi, vaan ihan samanlaisia kuin mitä tunsin esikoista odottaessa ekan kerran rv16, mutta paljon kevyempiä " tökkäisyjä" ja ne tuntuu siellä tosi syvällä alavatsalla ja useimmiten vasemmalla puolella, kuten esikoisenkin kohdalla. Tänään niitä on tuntunut enemmänkin kesken päivän, mutta en tiedä voiko ne jo olla liikkeitä. Olihan täällä muitankin jotka on tuntenut liikkeitä kovinkin aikaisin? Jos vois uskoa että ne on niitä, niin sit voisi ainakin mennä rauhallisin mielin ultraan ;).

Eliador: Mä kans panikoin nyt aika lailla ja tarkkailen koko ajan itseäni ja oireitani. Esikoista odottaessa menin np-ultraankin ihan luottavaisin mielin. En muista että olisi edes mieleen tullut, ettei siellä vatsassa olisikaan elämää. Tosin meillä ei ollut silloin nettiä ;).

Tabbys: Niinhän se taitaa olla, että sitä np-ultrassa saatua laskettua aikaa pidetään luotettavimpana, mutta jos se ei yli viikolla heitä niistä neuvolan laskuista, niin sitä ei aleta muuttamaan.

Nyt taidan mennä miehen viereen pötköttelemään hetkeksi...ihanan rento päivä :)

Hyvää vointia kaikille!

hope ja mytty 11+5

Vierailija
26/30 |
02.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

Nopsaan mennyt taas viikonloppu.

Tosi talvistakin on. Ja lisää lunta vaan satelee..ainakin täällä..

Käytiin aamupäivällä miehen ja poikien kans joulumarkkinoilla. Siel oli niin paljon ihmisiä, kuumaa ja tungosta ja sit ihme hajuja että mulle tuli aivan kamalan huono olo. Ja se huono olo vaan jatkuu.. voi yök :(

Pöntölläkin päässy taas yökkäileen. Turhaan hehkutin aiemmin et siitä pääsin..

No, kävin silti reippailemassa 45min lenkin. Teki hyvää.

Mies ja pojat lähti sit pulkkamäkeen ja mä vaan jäin makoileen ja potemaan pahaa oloa. Ne tuumas mulle (pojat siis) että taas sä vaan makaat. No, juu, totta.. :D

Mulla on huomenna taas aikainen herätys ja reissuun lähtö. 5 lähen ajeleen. Palaan ke iltana. Luen sit innolla teidän kuulumisia kun palailen.

Ne kenellä on ultria tiedossa, niin kovasti tsemppiä toivotan!! :)

Muille kans hyviä vointeja!

a_j + pötkäle 13+3

Vierailija
27/30 |
02.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

a_j:lle onnittelut uudesta kodista. Nyt alkaa mukava vaihe, kun saa suunnitella uutta huonejärjestystä ja sisustusta. Pakkaaminen on sitte vähän tylsempi juttu. Ainakin musta tuntuu, että on kertynyt tavaraa niin paljon, eikä tiedä mistä raaskis luopua.

Mies tänään jo mittaili makkaria, että mihin kohtaan vauvan sänky mahtuis. Onko se parasta olla ihan oman sängyn vieressä? Meille se paremmin mahtuis jalkopäähän, kun sivuseinässä on ovi kylppäriin. Kuinka kauan teidän lapset on nukkunu samassa huoneessa kuin te?

Huomenna mulla olis lääkärineuvola. Onko silloin kuitenkin erikseen se hoitajan vastaanotto? Sehän varmaan mittaa Hb:n, painon...

Sunnuntai-illan jatkoa kaikille.

T. Nekku78 rv 10+4

Vierailija
28/30 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana pakkas aamu. Todella piristävää.

Mä kaivoin eilen mammahousut esille, kun farkut ahdistaa niin vietävästi. No, ne housut ei kiristäneet. Mutta kun olivat pienemmillään selänpuolella oli kauheat rypyt ja pussit. Nämä näkyy paitojen alta. Mitä hittoa sitä kohta laittaa päällensä? Kait sitä täytyy ensi viikolla mennä sovittelemaan erilaisia äitiyshousuja.

Oma olo on todella hyvä ja reilun tunnin päästä pääsen rentoutumaan hierojalle. Saa nähdä pystyykö sitä olemaan mahallaan kuinka hyvin.

Ihanaa torstaita mammat!

Eliador 11+4

Vierailija
29/30 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi minä en osaa nukkua? tämä on ihan kauheaa.. ja sitten firma on semmoinen jossa pitää olla niin helkkarin proaktiivinen ja antaa 110% itsestään koko ajan. ja vitut. eilinen meni ihan lonniessa ja muuta en tekisi kuin nukkuisin jos vaan saisin. pinna on tiukalla ja lapset siitä saavat osansa. poika 3v sanoi minulle eilen että älä huuva, minulta korvat särkyy.. :D

mutta huomenna on ultra, jeejee! ja sitten alkaa viikonloppu. tosin pitää lähteä vanhemmille muuttoavuksi mutta siti, jos vaikka saisi nukuttua ja äidin tekemää karjalanpaistia, njam!

Pirkko rv 10 tasan

Vierailija
30/30 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ollut mukavia ultrakuulumisia monilla, kivaa! Itse olen jostain syystä ruvennut vähän jännittämään ensi viikon np-ultraa. Ihan hassua. Viimeksi en edes miettinyt mitään turvotusmahdollisuuksia etukäteen...

Mielialat menee vähän vuoristorataa. Maanantain itkeskelin puoli päivää, vaikkei ollut mitään erityistä syytäkään, ei meinannut tulla työnteosta mitään. Tiistaina taas olin jo ihan toinen ihminen.

Olo on parempi kuin aikoihin, ihanaa kun jaksaa iltaisin olla perheenkin kanssa! Maanantaina jopa valvoin kauemmin kuin esikoinen, mitä en ole tehnyt viikkoihin! Ja eilen nautiskelin kupposen kahvia, samoin jo ihan unohdettu mieliteko.

Jospa tämä taas tästä tosiaan iloksi muuttuu!

Kaipaisin itsekin vähän vaatekaappiin täydennystä. Mulla on tosin turvotus kadonnut, ja muutamat housut menee ihan mukavasti päälle. Kaipaisin lisää jotain paituleita tai tunikoita, jotka ei heti paljastaisi kasvavaa mahaa. Ja jossain vaiheessa olisi kiva löytää äitiysfarkut. Yhdet ihanat sammarit minulla on odottamassa jo kaapissa, mutta niitä ei tosiaan ihan vielä voi ruveta käyttämään. Viimeksi menin ne jalassa synnärille... ja huomasin muuten, että mukaan kannattaa pakata tavallisetkin housut. Oli nimittäin aika koomista tulla ne jalassa takaisinkin kotiin! :D

Eilen keskustelin esikoisen (3 vee) kanssa siitä, että äidilläkin saattaa vielä " joskus" ruveta mahassa kasvamaan toinen vauva. Vähän niin kuin meidän yhdessä Aino-kirjassa tapahtuu, niin kuin tyttö heti huomautti. Sitten naurahti epäuskoisesti ja rupesi muihin hommiin ;)

Taika 10+5