Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset massut ja oireet lokakuisilla?

26.03.2007 |

Mulla on kohta täynnä raskausviikko 11. Oireet on lieventyneet, ei enää niin kuvotusta, ei rintojen arkuutta eikä oikein väsymystäkään. Masu oli vielä pari päivää sitten kova pallo mutta nyt tuntuu, että sekin olis pehmentynyt. Välillä tulee hetkiä, että se kovettuu palloksi mutta makuuasennossa se ei enää tunnu niin kovalta. Viikolla 9+6 kävin ultrassa ja silloin kaikki oli hyvin. Minkälaisia massuja ja raskausoireita on muilla lokakuisilla? Itsellä on takana yksi keskenmeno joten tietysti huoli on siitä, että kaikki hyvin. Mutten kehtaa ihan joka viikko rampata ultrassakaan. Mites muilla?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muut oireet on poissa, siis ei väsytä eikä kuvota. Kumpu on kyllä melkoinen :0

Vierailija
2/7 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastailen vaikka en olekaan lokakuinen, suonet anteeksi :)

Itselläni kävi myös niin että viikkoon 12 mennessä suurin osa oireista oli lieventynyt; päivittäinen kuvotus, rintojen arkuus ja ympäri vuorokautinen väsymys vähentyivät huomattavasti. Sitähän sanotaan että noin viikkoon 12 mennessä oireiden vähentyminen on ihan normaalia, eli aivan varmasti sinulla on kaikki kunnossa. Aika oireiden vähentymisestä liikkeiden tuntemiseen onkin raastavaa aikaa, oikeastaan mistään ei pysty päättelemään olevansa edelleen raskaana. Huoli helpottaa suunnattomasti kun vauvan potkut alkavat tuntua.

Tsemppiä odotukseen ja uskoa siihen että kaikki on kunnossa! Itsekin kaksi km:a kokeneena tiedän että huoli on välillä mittaamattoman suuri.

D.O. ja nappula rv 22+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on rv 10+3 ja kuvotus jatkuu, mutta iltasin. Kaikki pahat hajut tulee nenään kaukaakin ja yököttää. Vatsa kasvaa hurjaa vauhtia ja rinnat edelleen arat. Tunteet heilahtelee ihan laidasta laitaan yht´äkkiä. Onneksi tää on jo koettu kaksi kertaa aikaisemin, niin mikään oikein pelästytä:) Tosin pahoinvointia mulla ie ole ennen ollu, mutta pakko kestää...

Vierailija
4/7 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kanssa oksentelu ja kuvotus laantumassa. Tosin vettä en pysty juomaan muutakuin sitruunan kanssa ja sipulia en missään muodossa pysty syömään enkä haistamaan (muuten olen hulluna sipuliin). Ja jotain muuta pientä. Mutta tissit on niin sairaan isot että ihan uskomatonta. Kolmatta odotan enkä muista vastaavaa ennenkuin sitten maito nousi synnärillä. Mahakin on niin iso että varmasti jo muutkin näkevät. En tiedä mistä johtuu, ei mulla ole ennen näin aikaisin tarvinu vaatevarastoa uusia. Huomenna olis np-ultra. Jänskättää. Kaikenkaikkiiaan mukavaa kun alkaa nyt tää keskiraskauden energia vihdoin tulla.

rv 12+2

Vierailija
5/7 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeastaan mitään enään ja ollaan silti jo yli 10 viikolla kohta 11.

Väsymystä ja janotus on hirmuinen,mutta vissi näytti muillakin ollu samanlaista.

Ekaa ultraa odotellaan näkyy pieni pyöreys ensimmäistä ootellaan miehelleni kolmas.Mutta on täysill' mukana.Ihana ilma nauttia raskaudesta ja kesän tulosta.

Vierailija
6/7 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös vkot 11+.

Mulla massu on turvoksissa ja varsinkin ruuan jälkeen se on ISO. Olenkin tässä jo joutunut ottamaan luumusosettakin kun tuntuu ettei oikein aineenvaihduta pelaa kun jouduin syömään rautaa.

OIkeita muuten; pahoivointi helpotti saikulla ja nyt olo ok mutta väsynyt edelleen. Turvottelua on jaloissa, tukka rasvottuu tosi nopeesti ja noh tissithän on kun Anna Nicolella....turvoksissa ja pipit...

Siinäpä niitä...

Vierailija
7/7 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymys hellittämässä, vaikka aina silloin tällöin pienet torkut ovat edelleen poikaa.

Se vähäinenkin ellotus mitä alkuraskaudessa oli on nyt hävinnyt. Enää eivät hajut haittaa. Ihanaa. :o) Oikeastaan selvisin tosi vähällä tässä suhteessa.

Närästys oli hirvittävä alkuraskauden aikana. Se on myös alkanut laantua, tai sitten olen vain oppinut välttämään tiettyjä ruoka-aineita. Kiwi-hedelmä ei sopinut lainkaan minun vartalolleni, samoin appelsiinimehu ja tuoreet appelsiinit. Harmi. Pidän niistä kovasti. Nyt ajattelin kokeilla miten käy jos taas ryhdyn syömään appelsiineja silloin tällöin. Tekee niin kovasti mieli appelsiinia. :o)

Pissahätä ja samanaikainen janoisuus vaivaavat... siis tunnin välein on käytävä vessassa ja samalla kerralla kulautettava lasillinen vettä toisesta päästä sisään!! Uskomatonta! Mitä se on sitten kun maha alkaa painaa oikein kunnolla virtsarakkoa!!

Mahaa ei vielä näy, vaikka massussa lymyääkin jo lähes 7 cm pitkä vaavi. (np-ultra rv12+3) Alavatsa on kovettunut, enkä pysty enää vetämään sitä sisään kuten ylävatsaa, mutta muutoin tiukat farkut mahtuvat vielä hyvin jalkaan. Toivonkin että pärjäilen vielä näillä housuilla kuukauden, puolitoista kunnes kesä tulee ja voin huoletta siirtyä pellavahousuihin ja hameisiin. :o)

Rinnat kasvavat. Kipeitä ne eivät missään nimessä ole, mies voi leipoa niitä ihan oman mielensä mukaan ja myös tekee sitä. ;oD Hänestä kasvavat rintani ovat tosi sexyt. :o) Hänestä on hurjasti hyötyä rasvan levittäjänä. Nimittäin nännejä kutittaa ihan vietävästi!! Voisin ottaa juuriharjan ja harjata ne verille, niin kovasti kutittaa!!! Aikamoiset nortin natsat niistä onkin jo tullut + väri on tummentunut.

Summa summarum: selvisin mielestäni aika vähällä alkuraskaudesta ja jos tämä raskaus jatkuu näin niin hyvä hyvä. :o) Edelleen odottelen sitä paljon puhuttua energistä raskauden vaihetta. Tunnen itseni nimittäin aivan flegugsi. Kotityöt eivät maistu, koti on kuin pommin jäljiltä ja haluaisin vain olla möllöttää töitten jälkeen. Nyt kevään myötä olisi kaikkea hommaa aina ikkunoitten pesusta (jonka mies kyllä saa puolestani hoitaa) kukkien mullan vaihtoon. Kunhan vain löytäisin sen inspiraation jostain...

terv. Yavanna + " Sointu"