onko kotihoidon tuki euromäärältään sama kuin mitä vanhempainrahaa on saanut?
Kommentit (58)
vanhempainraha on yli puolet tuloista, mutta kotihoidon tuki pari kolme sataa kunnasta riiippuen.
Voi olla suurempi jos on saanut minimiäitiyspäivärahaa.
ja hyvä jos kotihoidontukea saan käteen edes 250 euroa, etkä enempää saa sinäkään.
joten eiköhän se 1300 ole kuule ihan hyvä.
Kun jään kohta äitiyslomalle uudestaan niin mun tulot nelinkertaistuvat!
jos on opiskelija niin niitä tuloja ei kyllä kerry...
opiskelujen ohella minulla ainakaan ei ollut mahdollisuutta käydä duunissa. ja kyllä , kyllä se lapsi täytyy vääntää silloin kun se on tullakseen, vai olisko ehkä parempi että kaikki opiskelijat jotka tulee paksuks niin tekis vaikka abortin kun on tiedossa se minimi... kyse oli nyt kotihoidontuesta ja siihen halusin vastauksia mutta taidanpa kääntyä ammattilaisen puoleen kun täällä vaan vittuillaan...
Tee lapsi/lapset vasta kun on työtuloja, tee töitä tai kärvistele sitten. Ja turha täällä on nokkaa nostaa, me sinunkin rahasi maksamme. Me kun paitsi huolehdimme omistamme, maksamme myös veroja! Että naama nätiksi, kiitos.
Jos alkaa siihen puuhaan liian myöhään, voi tulla kalliiksi, mahdollisesti tarvitsee hedelmöityshoitoja jne. Jo 30 vuotiaan on huom. vaikeampi raskautua, kuin nuoremman.
Ei kannata luulla itsestä liikoja!!
50 000, mieheni maksaa samoin, joten kyllä niillä aika pitkälle pötkii.
18
ja muut pienituloiset, kun heille maksetaan vain minimiäitiyspäivärahaa.
Älä ole naurettava!
Lapseni käyvät kerran vuodessa neuvolassa, muita terveyspalveluja emme käytä. Julkisilla liikennevälineilläkään en juuri kulje, kun teen töitä kodin vieressä, katulamppu on meidän talon kohdalla, juu, tosin yleensä rikki. Että mitäköhän vielä pitäisi huomioida?
18
sitä paitsi, oon sen verran varmaankin sinua nuorempi että minä maksan sinun eläkkeesi ja vanhainkotisi sitten joskus tulevaisuudessa... enkä ole mikään 30v opiskelija... paljon, paljon nuorempi.. ja olen ylpeä että tein lapsen jo erittäin nuorena, eipähän tarvi keski-ikäsenä valvoa öitänsä... olen yleensäkin onnellinen siitä että sain lapsen, monet eivät saa..
ehkä joskus huomaat että se raha ei tee onnelliseksi ja ehkä sinunkin tulosi joskus tipahtavat, voit jopa joutua työttömäksi tai sinulle tulee sairaus joka pysäyttää sinut hetkeksi miettimään... ja silloin, silloin minä mietin että onpa minulla kaikki hyvin vaikka paljoa en tienaakaan ja vaikka sain minimipäivärahan on minulla ja lapsellani kaikki mitä tarvitsemme, onnea ja terveyttä.
katso Kelan sivuilta niin viisastut.