Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Uskaltaisimmeko" myydä asunnon itse, ilman välittäjää?

Vierailija
06.11.2008 |

Eli onko myyminen itse kauhean vaikeaa, paperihommat yms? Paritaloasuntoa olemme myymässä.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkään en aluksi uskonut.

Mutta karu totuus on, että välittäjä saa lähes aina paremman hinnan. Lisäksi moni ihminen yksinkertaisesti ei osta ilman välittäjää. Jostain hassusta syystä ihmiset luulee, että välittäjän ollessa mukana kauppa on jotenkin "pätevämpi", turvallisempi ja luotettavampi.

Me koetettiin myydä itse. Pyynti oli 289 000 euroa. Kysyntää oli, tarjouksia tuli monia, viitisen kappaletta ainakin. Korkein tarjous muistaakseni 270 000 euroa (paritaloasunto meilläkin). Meinattiin tehdä kaupat tuolla, se oli ostajaehdokkaan ehdoton kattohinta. Onneksi veljeni esteli.

Hän on kiinteistöalalla, mutta eri paikkakunnalla asuvana ei voinut meidän talokauppoja hoitaa. Hän sanoi, että koettakaa välittäjän kautta: ehdoiksi ehdottomasti kiinteä välityspalkkio, ei prosentteja. Ja jos ei kauppaa, ei tietenkään kulujakaan. Ja kuukauden toimeksianto kerrallaan.

Me teimme niin. Välittäjä hyväksyi mukisematta meidän ehtomme ja kiinteä myyntipalkkio, eli 5 000 euroa.

Kaupat syntyi VIIDESSÄ päivässä. Ei ollut edes virallista näyttöä. Ensiksi tulleet halusi näytön heti, tarjosivat 287 000 euroa. Hyväksyimme sen.

Eli mitä me hyödyimme? 12 000 euroa enemmän rahaa meille, ei tarvinnut itse huolehtia mistään muusta kuin siitä, että oli pankissa oikeaan aikaan allekirjoitamassa.

Välityspalkkio oli siis 1,7 %, ei ollenkaan paha kiinteistöstä :) (Meillä nimittäin oli hallinnanjakosopimus, kyse ei ollut as.oy:sta)

Vierailija
22/25 |
08.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillälailla saa kaikkein edullisimmin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
08.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostimme välittäjältä ja täytyy sanoa että se välittäjä on ihan turha, eikä hoitanut hommiaan edes. Täytyi itse tarkistaa joka paperi, ja summa ja jokaisessa oli vaikka mitä virhettä. Ite kun on tehty osto- ja myyntipapereita ne ovat olleet aina heti kunnossa ja on saatu kiitosta erittäin hyvin hoidetuista kaupoista.

Välittäjäpalkkiot on myös kohtuuttomia. Tai no, töitähän hekin tekee ja palkkansa tarvitsee saada. Meitä on silti moneksi.

Paperipohjia ja ohjeita saa netistä ja ei se ole niin vaikeaa. Itse joutuu toki esittelemään, mutta siitäkin selviää.

Vierailija
24/25 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse voi ihan hyvin myydä. Isännöitsijän todistus tarvitaan, siis mahd. uusi. Kauppakirjoja saa kirjakaupoista. Pankki hoitaa muut rahajutut. Tietenkin kaikki mahdollinen tieto joka asunnosta on , niin kannattaa rehellisesti kertoa. Itse olemme myyneet parikin asuntoa ja en todellakaan maksa välittäjille enää muutaman nimen kirjoittamisesta paperille. Niin ja esite on tietysti hyvä olla ja jos nettiin laittaa niin hyvät kuvat puhuvat tietenkin puolestaan.

Vierailija
25/25 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopuksi ollut kovinkaan vaikeata. Netistä löytyy ohjeita, samoin esim. maanmittaustoimistosta josta myös meidän paikkakunnalla sai kaupanvahvistajan palvelukset. Sieltä sai ihan sellaisen ohjevihkosen, mitä pitää ottaa huomioon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi