Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten iso raha Sinulle tai perheellesi on 100€?

Vierailija
28.11.2007 |

Kun Reimatec - haalari tai puku maksaa 100¿ tai hieman yli, sitä pidetään tällä palstalla pröystäilyn merkkinä ja selvänä tuhlauksena.

Onko sitä oikeasti?

Jos ostat itsellesi talveksi nahkasaappaat, niin ne maksavat n. 100¿ ja nyt en puhu Pradasta, vaan lähinnä K-Kenkä-tasosta.

Jos ostat 2 Esprit -paitapusero, ne maksaa yhteensä tuon 100¿.

Jos käyt ruokakaupassa ja ostat vähän paremman satsin viikonlopuksi, sekin maksaa 100¿.

Eli tähän nähden mietin, miten paljon aloituksia on noista Reimateceistä? Pitää oikein ihmetellä, miten yh:lla on varaa, jne.

Ei sillä, etteikö rahankäyttöä kannata miettiä ja onhan 100¿ tavallaan paljon rahaa, mutta toisaalta, mitä sillä saa, niin ei se niin hirveän paljon ole...

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse asiassa se on pieni raha, mutta pihinä ihmisenä en silti levittele seteleitä mihin tahansa asiaan.

Vierailija
2/47 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvikengät ostin alennusmyynnistä 25¿:lla, hyvälaatuiset kengät, normaalihinta 79,90 ¿. Kahdesta paitapuserosta en ikinä maksaisi 100 ¿, yleensä käytän paidan ostoon korkeintaan 20 ¿/kpl mutta alennusmyynneistä saa hyviä paitoja 10-15 ¿:lla.

Ruokaostokset teen kilohinnan/kappalehinnan mukaan. 100 ¿ on iso raha, sillä pääsee esim. viikon etelänmatkalle!

Vierailija:

Kun Reimatec - haalari tai puku maksaa 100¿ tai hieman yli, sitä pidetään tällä palstalla pröystäilyn merkkinä ja selvänä tuhlauksena.

Onko sitä oikeasti?

Jos ostat itsellesi talveksi nahkasaappaat, niin ne maksavat n. 100¿ ja nyt en puhu Pradasta, vaan lähinnä K-Kenkä-tasosta.

Jos ostat 2 Esprit -paitapusero, ne maksaa yhteensä tuon 100¿.

Jos käyt ruokakaupassa ja ostat vähän paremman satsin viikonlopuksi, sekin maksaa 100¿.

Eli tähän nähden mietin, miten paljon aloituksia on noista Reimateceistä? Pitää oikein ihmetellä, miten yh:lla on varaa, jne.

Ei sillä, etteikö rahankäyttöä kannata miettiä ja onhan 100¿ tavallaan paljon rahaa, mutta toisaalta, mitä sillä saa, niin ei se niin hirveän paljon ole...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvikengät itselleni ostin viisi vuotta sitten. Viikonloppuna syödään herkkuja, ja kauppaan menee jopa yli 30 euroa... (2 aikuista, 2 lasta)

Eli on se sen verran iso raha, että jos läheskään yhtä hyvän haalarin voi saada halvemmalla, niin en kauan mieti.

Vierailija
4/47 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä sitä kovinkaan kummoisena summana, vaikka varmaan pitäisi pitää.

Minä olen lasten (2) kanssa kotona, mies töissä.

Vierailija
5/47 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

satanen sinne tänne ei tunnu meillä missään, olemme onnekkaita.

Vierailija
6/47 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 3 henkinen perhe käy kaupassa 3 kertaa viikossa ja joka kerran kassalla joudumme pulittamaan 80-100 e. Prismassa käydään joten ostelemme sieltä paljon muutakin kuin vain ruokaa, mutta suurimmaksi osaksi vaate- ja kenkäostokset tehdään erikoisliikkeissä.

Juuri mitään vaatetta ei löydä alle satasella. Kirppari ei ole käynyt mielessänikään.

Komppaan täysin ap:ta.

Vierailija
7/47 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 3 hengen perhe käy kerran viikossa ruokakaupassa Prismassa, lasku 60-100¿. Max 20¿ voi mennä viikon aikana täydennyksiin, leipää, maitoa, salaattia...

En ole varmasti yhteen vaatteeseen käyttänyt hääpuvun jälkeen 100¿. Hääpuku maksoi 1000mk ;).

Silti 100¿ ei näy eikä kuulu, kun ei sitä lapsilisää varsinaisesti tarvittais, niin silloinhan se on pieni raha. Ehkä sitä ei siksi " tarvi" , kun kulut on pienet???

Vierailija
8/47 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jopa lyhythihaiseen trikoopaitaan tuollaisen summan, jos paita sattuu miellyttämään.

Talvisaappaani maksavat about 150-350 euroa ja niitä on monenmonta paria.

Vierailija
9/47 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaankaan tiedä.

Ostetaan vaippoja, jonkin verran eineksiä ja lasten valmisruokia normiostosten päälle.

Jos ostaa vaikka rintaliivit muun safkan päälle niin kyllä se yli satasen pieti on kassalla.

Bonuksia saadaan hirveeeeesti. =)

Vierailija
10/47 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsos, kun miehellä on pieni palkka ja itse olen opiskelija, niin se " ylimääräinen" 100e on 1/3 mun tuloistani. Ei siitä riitä tuhlattavaksi asti.

Vierailija
11/47 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan 100¿ on pieni raha, vähintään se menee viikottain ruokaan. Mutta itse pidän 100¿ isona rahana jos puhutaan vaatteista tai kengistä. En ole ikinä ostanut lähellekään satasen maksavaa asustetta tai vaatetta itselle enkä lapsilleni, ja tuskin ostankaan.

Ei se että rahaa ei olisi, vaan se että siinä ei mielestäni ole mitään järkeä maksaa vaatteesta niin paljon, se kun kuitenkin on vaan hetkelliseen käyttöön, varsinkin jos lapselle ostaa.

Mutta kukin tyylillään, jotkut haluaa maksaa merkistä jotkut ei. Ja vaikka merkkivaate usein onkin kestävämpää, niin silti tyydyn halvempaan, ei ole koskaan vielä vaatteet hajonnu kesken pihaleikkien tms. =)

Vierailija
12/47 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tällaisia sadan euron reissuja viikossa noin 2-3. Kaksi aikuista ja vauva. Eikä summassa ole oikeastaan muuta kuin ihan tavalliset elintarvikkeet, vaipat, lehdet jne.

joskus olen miettinyt miten rahaa saisi kuussa vaikkapa 300e sivuun johonkin muuhun jos suunnittelisi ostoslistan ja ruokalistat etukäteen! Sitä kun vaan mättää kärriin ilman, että katsoo mitä maksaa, niin helposti se satanen humpsahtaa.

Meillä olisi kyllä varaa kiristää ostoslistasta, mutta kun ei viitsi...

Vierailija
13/47 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse tehtyä, monipuolista, terveellistä ruokaa.

Noissa kenkä-vaateostoksissa hyödynnän myös alet, mutta jos jotain ihanaa löytyy normaalihintaisena, niin pusero ei jää rekkiin sen vuoksi, että maksaa 50-100¿.

Vierailija
14/47 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En raaski ostaa sen hintaisia kenkiä tai haalareita. Maksimihinnat noille tavaroille 50-60e.

Vierailija
15/47 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeän tunnustaa, mutta minulla moinen raha ja vielä ylikin menee joka kuukausi pelkästään parturiin.

Mutta vaikka se minulle onkin pieni raha, niin silti ihan vilpittömästi ihmettelen, kuinka voi pärjätä niin, ettei koskaan osta yli 100¿:n vaatetta? Mistä löytää kaikki takit, juhlamekot yms. kalliimmat vaatteet alle satasella??

Eli summa summarun, meillä on molemmilla pojilla aina yli satasen haalarit ja lasten kengätkin maksavat jo lähes satasen nykyään (60-80¿).

Vierailija
16/47 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sitä oikeasti? ON MINUN MIELESTÄNI, SIIS MEIDÄN TALOUDESSA.

Jos ostat itsellesi talveksi nahkasaappaat, niin ne maksavat n. 100¿ ja nyt en puhu Pradasta, vaan lähinnä K-Kenkä-tasosta. EN IKINÄ OSTAISI NOIN KALLIITA TALVIKENKIÄ. MAX. 50¿, YLEENSÄ 30¿ MUUTAMAN VUODEN VÄLEIN.

Jos ostat 2 Esprit -paitapusero, ne maksaa yhteensä tuon 100¿. EN IKINÄ OSTAISI NOIN KALLIITA PAITAPUSEROITA. MAX. 20¿/KPL

Jos käyt ruokakaupassa ja ostat vähän paremman satsin viikonlopuksi, sekin maksaa 100¿. 100¿ ON MEIDÄN VIIKKOBUDJETTI RUOKAKAUPPAAN, SISÄLTÄÄ KAIKEN KOKO VIIKOKSI.

Kyllä sadalla eurolla saa paljon. Vaikka mitä. Mutta niinhän se on, että toiselle 100¿ on iso raha ja toinen pyyhkisi sillä perseensä.

Vierailija
17/47 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kyllä hämärtyi rahan arvo eurojen tultua kuvioihin... ennen 500 mk oli todella iso summa - nyt 100 euroa ei tunnu rahalta eikä miltään!

Satanen menee tosi helposti... itselläni kipuraja menee ehkä 300 eurossa. Sitä suurempi summa tuntuu " kovalta."

Vierailija
18/47 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lyhyt (puoli vuotta), niin raaskin laittaa tuon rahan, kun käyttötiheys on suuri.

Toisin on minun paidoissa. Jos sama paita osuu päälle kerran kahdessa viikossa... Tosin saattaahan se kaapissa säilyä seuraavat 5 vuotta.

Vierailija
19/47 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on minun käteen jäävistä tuloista 1/6.

Vierailija
20/47 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen jolla on asiat hyvin ei ymmärrä kuinka joku tulee toimeen niin vähällä vaikka itsekin tulisi jos ei olisi vaihtoehtoa. Tulojen kasvaessa kun menotkin kasvaa.

Itselle tuo 100 euroa on pikkuraha, mutta monelle mun ystävälle tiedän että on todella iso. Yksi ystäväni esim. on yksinhuoltaja ja tienaa käteen kuussa noin 1500 euroa. Siitä kun maksaa asumisen, hoitopaikat ja muut pakolliset, niin tiedän että satanen on jo kova raha. Silloin on pakko miettiä ostaako satasen haalarit vai 30 euron haalarit. Silloin pitää laskea mihin rahansa käyttää ja säästö tehdään kaikessa missä voidaan.

Olenkin joskus miettinyt että jos omilla tuloilla (kahden ihmisen tulot meidän perheessä) eläisimme kuten vaikka tuo yksinhuoltaja ystäväni niin kuinka paljon me säästettäisiin. Ja tavallaan me tuhlataan tosi paljon kun ei ole pakko laskea joka penniä. Mun ystävä kun ei ymmärrä kuinka voin vaan lapata ruokaostoksia kärryihin katsomatta hintaa tai miettimättä tarvitaanko sitä välttämättä. Ja myönnän että joskus menee tuotteita vanhaksi kun on ostettu yli tarpeiden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän