Miten iso raha Sinulle tai perheellesi on 100€?
Kun Reimatec - haalari tai puku maksaa 100¿ tai hieman yli, sitä pidetään tällä palstalla pröystäilyn merkkinä ja selvänä tuhlauksena.
Onko sitä oikeasti?
Jos ostat itsellesi talveksi nahkasaappaat, niin ne maksavat n. 100¿ ja nyt en puhu Pradasta, vaan lähinnä K-Kenkä-tasosta.
Jos ostat 2 Esprit -paitapusero, ne maksaa yhteensä tuon 100¿.
Jos käyt ruokakaupassa ja ostat vähän paremman satsin viikonlopuksi, sekin maksaa 100¿.
Eli tähän nähden mietin, miten paljon aloituksia on noista Reimateceistä? Pitää oikein ihmetellä, miten yh:lla on varaa, jne.
Ei sillä, etteikö rahankäyttöä kannata miettiä ja onhan 100¿ tavallaan paljon rahaa, mutta toisaalta, mitä sillä saa, niin ei se niin hirveän paljon ole...
Kommentit (47)
Vaatteista sen sijaan en ole yleensä valmis maksamaan 100¿, paitsi ehkä talvitakista, mitä käytän useita vuosia.
Lasten vaatteista en maksa noin paljon. Ei siksi, etteikö olisi varaa, vaan periaatteen vuoksi. En näe mitään syytä ostaa niin kallista kun halvemmallakin saa ihan yhtä hyviä vaatteita ja kenkiä.
Meillä käydään satasella kaupassa viikon verran, ja syödään sillä rahalla hyvin ja riittävästi, herkutellaankin.
Minulla on kahdet kengät, jotka ovat maksaneet n. 100 euroa, mutta niitä käytetäänkin monen monta vuotta, ja muut kengät ovat alelaariosastoa. Lasten haalareihin ei ikinä käytettäisi 100 euroa, saati kahteen pitkähihaiseen paitaan. Haalarista on maksettu varmaan maksimissaan vähän yli 60 euroa ja paitoja saa 10-20 eurolla, lapsille halvemmallakin. Aikuisille ei uusia ulkovaatteita edes joka vuosi osteta.
Minä olen opiskelija, joten tililleni rapsahtaa kerran kuussa vähän yli 200 euroa. Tuo satanen on siis melkein puolet siitä, mitä saan kuukaudessa. Mies on onneksi töissä, mutta hänenkään palkkansa ei yllä edes lähelle alan keskipalkkaa. Onneksi miehellä on myös kakkostyö, joka tuo tervetulleita lisätuloja. Ja lapsilisien säästämisestä meillä vain uneksitaan, elämiseen ne rahat menevät.
Se on väriltään musta, mutta käytä nykyään enemmän pehmeämpiä värejä, joten ostin nyt ruskeat. Lisäksi käytössäni on kahdet nilkkurit, toiset ulkoiluun ja toiset työkäyttöön. Työnilkkurit ovat 9 vuotta vanhat, vaikka ovat käytössä viikoittain, eivät joka päivä kuitenkaan. Laadukkaat nahkakengät kestävät pitkään, kun niitä hoitaa hyvin.
t. se kalliit saappaat ostanut.
Minä en ole koskaan ymmärtänyt Kanarian mollaamista ja haukkumista. Se on paljon muutakin kuin ne turistirysät. Voi lomailla näkemättä ainuttakaan turistia...
Yhtä typerää kuin väittää että kaikki vihreäsilmäiset ihmiset on rumia.
Finette:
Jos ostaa 1000¿ designlaukun tai -lampun, paheksunta on todennäköistä. Jos kertoo käyneensä perheensä kanssa Kanarialla = tuhlanneensa siihen tuon tonnin, kukaan ei ihmettele.Ehkä pitäisi. Kanaria ei ole mikään suuren luokan elämys ja tuo designlamppu tai -laukku voi todella olla matkassa 10 vuotta, parhaassa tapauksessa paljon kauemmin.
10 vuotta kestäviin kenkiin en usko, jos niitä on käytössä tuo yksi pari talvessa, mutta jos on samaan aikaan 10 paria, niin sitten. Toisaalta kenellä aikuisella on yksi pari?
Tosin en kauhistele niitäkään jotka maksavat:)
Yli 100¿:n kengät olen ostanut kerran ja siitä on aikaa 6v. Käytän niitä vaelluskenkiä edelleen ja ovat todella hyväkuntoiset. 50¿:n puseroita en todellakaan omista, 30¿ on ihan ehdoton maksimi. Mutta kuka mistäkin tykkää:) Ruokakauppaan pyörähtää keveästi satanen viikonloppusyömisiin jos ollaan tuhlailumielellä. Muuten se 100¿ riittää perheen ruokaan koko viikoksi.
Tuo rahankäyttökohde herättää tunteita. Mä käyn kuuden viikon välein kampaajalla ja se maksaa vajaan satasen. Monille tosi kallista, mutta itse koen tärkeäksi myös kotiäitiaikoina.
Pari päivää sitten oli se jouluverho- ja mattokeskustelu. Mä en ikinä ostaisi vuodenaikaverhoja, koska verhot ja matot ovat mielestäni aika kalliita, niiden säilyttäminen vie tilaa ja mahdollinen pesettäminen on kallista. Ja jos itse pesee, niin työlästä. Sen sijaan mä kyllä voisin maksaa ihan hyvinkin olohuoneen matosta tuhat euroa ja enemmänkin, koska olisin tekemässä vähintään kymmenen vuoden hankintaa.
En nyt mollaa Kanariaa, mutta mä ymmärsin Fineten kommentista niin, että Kanarian reissu on kaikesta huolimatta aika monelle melko tavallinen loma. Siinä ei ole erityistä gloriaa. Mulla on ikää 35 ja olen ehtinyt reppureissata opiskelijana euroopat, väli-amerikat ja aasiat, niinkuin varmaan valta-osa sinkkuopiskelijoista. Kanarialla on jengi käynyt kohta 40 vuotta, joten ainakin meidän perheelle se on ihan tavallinen loma, jota ei varmaan muistella kymmenen vuoden kuluttua. Korkeintaan tasolla lämmintä oli ja lapsilla kivaa. Sen sijaan siitä design-lampusta tai matosta on iloa ja hyötyä vielä kymmenen vuodenkin kuluttua.
48
Meillä käydään satasella kaupassa viikon verran, ja syödään sillä rahalla hyvin ja riittävästi, herkutellaankin.
Minulla on kahdet kengät, jotka ovat maksaneet n. 100 euroa, mutta niitä käytetäänkin monen monta vuotta, ja muut kengät ovat alelaariosastoa. Lasten haalareihin ei ikinä käytettäisi 100 euroa, saati kahteen pitkähihaiseen paitaan. Haalarista on maksettu varmaan maksimissaan vähän yli 60 euroa ja paitoja saa 10-20 eurolla, lapsille halvemmallakin. Aikuisille ei uusia ulkovaatteita edes joka vuosi osteta.
Minä olen opiskelija, joten tililleni rapsahtaa kerran kuussa vähän yli 200 euroa. Tuo satanen on siis melkein puolet siitä, mitä saan kuukaudessa. Mies on onneksi töissä, mutta hänenkään palkkansa ei yllä edes lähelle alan keskipalkkaa. Onneksi miehellä on myös kakkostyö, joka tuo tervetulleita lisätuloja. Ja lapsilisien säästämisestä meillä vain uneksitaan, elämiseen ne rahat menevät.