Onko isät muka velvollisia osallistumaan lasten esim talvihaalarihankintaan,
jos maksaa elarit.
Mun mielestä ei ole, ja ei todellakaan ole koskaan penniäkään ylimääräistä antanut.
Tuli tosta yh-reimatec keskustelusta mieleen??!!
Kommentit (73)
Mun lapsen isä tienaa kaksi kertaa enemmän kuin minä, joka tienaan ihan hyvin. Lastenvalvojan suositus 150 ¿, vuonna 2003.
Höpsis.
selvästikkin olet ymmärtänyt asiasta saman kannan kuin mä! Yh:t ovat rahaa ruikuttavia ahneita! Siis osa. Ensin petetään ja potkastaan mies pellolle, ja sit kun mies onkin onnellinen uudessa suhteessa ni ollaan niin katkeraa niin katkeraa..
YH:t on vaan niin pohjattoman ahneita, ettei mikään riitä ja eron jälkeen isällä ei olisi edes oikeutta uuteen onnelliseen perheeseen. Kateutta kateutta...
Vierailija:
Mun lapsen isä tienaa kaksi kertaa enemmän kuin minä, joka tienaan ihan hyvin. Lastenvalvojan suositus 150 ¿, vuonna 2003.Höpsis.
Meidän kunnassa tulot tarkistetaan vuosittain jos toinen niin vaatii.. Ja persaukiseltakin yritetään kyniä minimit pois...
Vierailija:
selvästikkin olet ymmärtänyt asiasta saman kannan kuin mä! Yh:t ovat rahaa ruikuttavia ahneita! Siis osa. Ensin petetään ja potkastaan mies pellolle, ja sit kun mies onkin onnellinen uudessa suhteessa ni ollaan niin katkeraa niin katkeraa..
Ehjää ja rakastavaa perhettäni en minkään suuruisiin elareihin vaihtaisi!
-62
Miksi et hae muutosta elatusmaksuihin ?
exälleenkin ihan mukavan loppuelämän. Näin minä ainakin teen. Minusta on huomattavasti parempi meidän yhteisen pojankin kannalta, että myös isällä on tasapainoinen perhe-elämä.
MUTTA ei se muuta sitä, että pojalle tulee todella paha mieli, kun isä ostaa uudelle veljelle 400¿:n taulu tv:n, uuden polkupyörän jne. jne. Pojan pyyntöihin vastaa vain; pyydä äidiltäsi, kyllä sillä on rahaa. Ei se poika perää niitä tavaroita vaan TASAPUOLISTA kohtelua, tunnetta että hänkin on tärkeä.
Ja elarit ei ainakaan meillä ole ajantasalla ja tulojen mukaiset. Osittain siksi, että en jaksa alkaa niistä tappelemaan. Mutta miksi asiaa ei voisi hoitaa niin, että isä maksaa elareita x-summaa ja sen jälkeen kohtelee lapsiaan tasapuolisesti ja ostaa toisellekin samoja asioita kuin lähilapselleen, huomioiden elareihin menneen osuuden????
Sossun kauttako olet erotukihenkilö ? Jos sun *hoidokit* ovat katkeria, niin tarkoittaako se että kaikki erot ovat samanlaisia ?
olet juuri sellanen katkera kitkerä kuin edellä mainittiin...
Veikkaan, että suurimmalla osalla etävanhemmista ei ole edes varaa maksaa elareita enempää.
Silti. Ihmeellistä, että omalle lapselleen ei voi antaa mitään ilman todella painavaa syytä. Ei taida moni käsittää, että se lapsi on ihan erillinen ihminen siitä ex puolisosta.
Sanoin että ex-mies maksaa lapsensa Reimat ja se nyt on vähintä mitä se urpo voi tehdä.
Kyseinen kusipää ei pidä sovituista tapaamisista kiinni. Aina tulee esteitä ja lapselle pettymyksiä.
Kun ystäväni oli kyseisen kuspon kanssa aikoinaan naimisissa, oli ystävälläni hengen lähtö useammin kuin kerran lähellä. Turpaan tuli ja kovaa, muun muassa. Lisäksi mies petti ja teki vaikka mitä, ei kovinkaan säädyllistä ja sopivaa.
Siinä valossa olen täysin sitä mieltä, että jos lapsi ei isältään rakkautta ja läheisyyttä saa niin ne Reimat ja muu rihkamapaska käy sitten paremman puutteessa.
i]
myös isä maksaa elatusmaksuja varojensa mukaan!