Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko isät muka velvollisia osallistumaan lasten esim talvihaalarihankintaan,

Vierailija
28.11.2007 |

jos maksaa elarit.

Mun mielestä ei ole, ja ei todellakaan ole koskaan penniäkään ylimääräistä antanut.

Tuli tosta yh-reimatec keskustelusta mieleen??!!

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä meillä ainakin isäpuoli laittaa ennemmin rahaa mun lasten menoihin kuin ex:nsä kanssa olevien omien lastensa menoihin. Ex:llensä maksaa elarit. Luultavasti osallistuis biologisten lastensa menoihinkin enemmän mut ex:nsä on aiheuttanut hänelle niin paljon ikävyyksiä että poltti itse siltansa tähän suuntaan. Mm. pelkät turhat käräjät joissa vaati lasten huoltoa itselleen, maksoivat isälle 4000¿ + henkisiä voimia 10 kertaa enemmän.

Vierailija
42/73 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtuu jotain, joka murtaa miehen, ja hän tarttuu pulloon. Ehkä hän sairastuu masennukseen eikä siksi kykene enää välittämään. Ehkä hän suuttuu erosta niin, että muuttaa toiselle puolelle maata. Jne. Kristallipalloa ei ole kenelläkään joten kulkisit sinäkin vähän vähemmän nokka pystyssä, kun et koskaan tiedä mitä kohtalo on sun osaksesi keksinyt.

Vierailija:

En kyllä todellakaan suostuisi tuollaiseenn 99%:n vastuuseen kuin ihan väkipakolla. Mikään raha ei korvaa tuollaista sitomista.

Ja kyllä - miehen voi valita niin, ettei se ole narkkari, alkkis, rikollinen, sitoutumiskammoinen jne...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja kyllä meillä ainakin isäpuoli laittaa ennemmin rahaa mun lasten menoihin kuin ex:nsä kanssa olevien omien lastensa menoihin. Ex:llensä maksaa elarit. Luultavasti osallistuis biologisten lastensa menoihinkin enemmän mut ex:nsä on aiheuttanut hänelle niin paljon ikävyyksiä että poltti itse siltansa tähän suuntaan. Mm. pelkät turhat käräjät joissa vaati lasten huoltoa itselleen, maksoivat isälle 4000¿ + henkisiä voimia 10 kertaa enemmän.

Vierailija
44/73 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

, voi vaan arvata, jatkaisko mies näiden lapsipuoliensa elättämistä kun ei biologisistakaan tuon enempää välitä.

Vierailija:

Vierailija:

Vierailija
45/73 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja naiset sairastuu ihan samalla tavalla siihen masennukseen, mutta kas kummaa kuinkas yh on yleisimmin kuitenkin nainen eikä 50% mies.

Vierailija:

Tapahtuu jotain, joka murtaa miehen, ja hän tarttuu pulloon. Ehkä hän sairastuu masennukseen eikä siksi kykene enää välittämään. Ehkä hän suuttuu erosta niin, että muuttaa toiselle puolelle maata. Jne. Kristallipalloa ei ole kenelläkään joten kulkisit sinäkin vähän vähemmän nokka pystyssä, kun et koskaan tiedä mitä kohtalo on sun osaksesi keksinyt.

Vierailija:

En kyllä todellakaan suostuisi tuollaiseenn 99%:n vastuuseen kuin ihan väkipakolla. Mikään raha ei korvaa tuollaista sitomista.

Ja kyllä - miehen voi valita niin, ettei se ole narkkari, alkkis, rikollinen, sitoutumiskammoinen jne...

Vierailija
46/73 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tuo mies kokee maksavansa tarpeeksi jo kun lyhentää kuukausittain lainaa jonka otti oikeudenkäyntikuluja varten sekä maksaa elarit. Ja jos ex:nsä rahat ei riitä niin lapset voi tulla meille ihan kuinka paljon vaan.

Ja mun lasten isäkään ei osallistu mitenkään meidän lasten elatukseen, kaupungilta saan elatustuen, isällä 0-sopimus...

T:46

Vierailija
47/73 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

elatusvelvollisen osuus on hyvin harvoin lähellekään puolta. Fiksu ja vastuullinen vanhempi huolehtii lapsistaan myös eron jälkeen, osallistuen esim juuri talvihaalarin hankintaan, avustaa harratuksissa jne.

Jos esim isä ei tähän pysty (kun joku mainitsi uudet lapset) niin silloin olisi syytä pitää sepalus kiinni ja olla tekemättä lisää lapsia jos ei ole kunnolla varaa aiempiakaan elättää =)

Vierailija
48/73 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos vaan maksaa rahaa tilille ja tavata lastaan toisinaan, niin aika vähällä pääsee vanhemmuudesta.

Ja nainen siis hoitaa kaiken muun: " miettii" minkä haalarinkin ostaa lapselle ja onko siihen varaa+ruokkii+lohduttaa+kasvattaa+vie harrastuksiin+käy töissä+++++

Itse asiassa en voisi kuvitellakaan luopuvani lapsistani esim- viikko-viikko -systeemiin. Lapset ovat minulle kaikki kaikessa ja yhtä lailla nyt olen luopunut hyvin paljosta heidän vuokseen. Ei lapset ole minulle pallo jalassa, niin kuin sinulle tuntuu olevan.

Vierailija
49/73 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

5000 euroa - 150 euroa elarit ja mun pitää köyhtyä lapsesta -200 euroa tarhamaksuina?

Jos mä olen hyvätuloinen, miksen minä saa pitää osaa rahoista jonka olen työlläni tienannut? Mutta isä saa käyttää rahansa minne haluaa, minä en.

Ostaisin säästyneillä rahoilla asunnon, jossa lapselle on oma huone ja ottaisin henkivakuutuksen.

Vierailija
50/73 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vau, onpa sinulla aikuismainen ja vastuullinen mies.

Vierailija
51/73 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkö tämä logiikka pitäisi ymmärtää?? Jos asuisimme edelleen yhdessä, niin ei isä voisi käyttää kaikkia ylimääräisiä rahojaan matkusteluun yms. ITSELLEEN mukavaan kohteeseen. Kellä lähivanhemmalla on pokkaa sanoa lapselleen, että mä lähden nyt reissuun tai ostan sitä tai tätä, kulje sinä ilman kunnon vaatteita ja ole vain tyytyväisenä kotona, olen jo pistänyt sinuun saman verran rahaa kuin isäsi tässä kuussa?????

Taitaa aika iso osa porukasta olla linjoilla nyt niitä, joiden miehellä on lapsi exän kanssa ja sille EX:lle ei haluta maksaa yhtään mitään vain niiden yhteisten kullanmurujen tulee saada uutta ja kivaa. Meillä esim. miehen uusi rouva ehdotti, että MINUN täytyisi nyt tukea heidän talon rakentamistaan sen verran, että luopuisin elareista. Kuka lähivanhempi voi lopettaa lastensa kulut rakentamisen ajaksi??? HALOO!!!

Vierailija
52/73 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän isä saa edes tavata nuorempaa lastaan joten tuskin kiinnostaa siitä edes elareita maksaa. Kaikkea on yritetty, eri tahojen aloitteesta mutta kun ex:nsä on aina oikeessa niin olkoon. Me hankitaan kyllä vanhemmalle lapselle tänne tarvittavat mutta ex:llensä mies ei anna mitään ylimääräistä.

T:46

Vierailija
53/73 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

elatusvelvollisen osuus on hyvin harvoin lähellekään puolta. Fiksu ja vastuullinen vanhempi huolehtii lapsistaan myös eron jälkeen, osallistuen esim juuri talvihaalarin hankintaan, avustaa harratuksissa jne.

Jos esim isä ei tähän pysty (kun joku mainitsi uudet lapset) niin silloin olisi syytä pitää sepalus kiinni ja olla tekemättä lisää lapsia jos ei ole kunnolla varaa aiempiakaan elättää =)

Mies on siis mielestäsi eron tullen tuomittu elämään ilman uutta perhettä ja lapsia loppuelämänsä? Aika synkkä kohtalo... Pelkkiä velvollisuuksia exälle: elareita, reimatekkejä, harrastuksia ym. ja lapsenlikkana olemista, että arvon ex pääsee baariin ja rakennekynsien huoltoon.

Vierailija
54/73 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Isällä ei ole mitään velvollisuutta hankkia yhtään mitään, jos maksaa elarit säännöllisesti.

isä osallistuu harrastusten ja vaatteiden maksuihin. Kunnon isä ei lopeta lapsistaan välittämistä kun ero tulee tai kunhan maksaa elarit.

Vierailija
55/73 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparilta kaikki.

Vierailija
56/73 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsittämättömän sinisilmäisiä ihmisiä, jotka eivät tunnu ymmärtävän, että kun ero tulee voimaan ihmisistä löytyy koko kirjo vanhaa sulattamatonta vihaa. Ei siinä useimmiten rahaa tuputeta eksälle, vaan ihan järkevätkin ihmiset tekee kaikkensa pilatakseen toisen elämän lopullisesti. Ei tavata lapsia ettei nainen pääse baariin, ei anneta rahaa, jotta ne ei mene eksän taskuun ja tehdään kaikkea mahdollista kiusaa.

Ero on aina riitatilanne kun ero astuu voimaan. Ei se ole mitään järkevien aikuisten puuhaa, kun katkeruus saa ylivoiman.

10 % miehistä katoaa kun ero tulee, myös lapsilta.

Herätys herätys, mussukat.

Vierailija
57/73 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei selvästikään käytä edes niitä elareita lasten elatukseen!

Lapset kulkee pienissä ja rikkinäisissä vaatteissa, elävät kekseillä ja exällä on varaa käydä kampaajalla, baareissa, ostaa itselleen vaatteita, vetää röökiä kaksin käsin (tätä en tosin kadehdi ;)...) ja harrastaa yms.

Vierailija
58/73 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos elatusmaksu on laskettu hyvin. Esim mun mies maksaa vain minimin ja poika on puolet ajasta isällään ja isä ostaa myös vaatteita ja osallistuu kaikkeen, maksaa harrastuksia myös. Miesystäväni maksaa lapsestaan 280 euroa kuussa ja silloin exänsä vaatettaa pojan myös.

Vierailija
59/73 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jos elatusmaksu on laskettu hyvin. Esim mun mies maksaa vain minimin ja poika on puolet ajasta isällään ja isä ostaa myös vaatteita ja osallistuu kaikkeen, maksaa harrastuksia myös. Miesystäväni maksaa lapsestaan 280 euroa kuussa ja silloin exänsä vaatettaa pojan myös.

Silloinhan te elätätte hänet muutenkin puoliksi! En ymmärrä...

Vierailija
60/73 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos saat selville miten lähetä mullekin ohjeet, kun ne lapset tuppaa tulemaan vähän kalliiksi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme