Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ongelmia hoitoon lähdössä! Apua kaivataan

28.11.2007 |

2v8kk poika pistää kampoihin aamulla hoitoon lähdössä. Hän ei suostu nousemaan sängystä, ei suostu syömään ja vaatteiden pukeminen on aivan mahdotonta. Aamulla kun muutenkin on kiire - tämä on ihan hirveää.

Kaikki alkoi kun isovanhemmat olivat käymässä meillä viikon. Tätä ennen kaikki sujui hyvin ja nyt kaikkea muuta... Onko kellään mitään käytännön vinkkejä miten tämän saisi menemään ohi. Hoitoon jätettäessä poika on ihan ok, mutta tämä kotoa ulos pääseminen... tuottaa tuskaa.

Kaikki vinkit ja kommentit tervetulleita.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meillä toimi. Poika taisi silloin olla ehkä 3½, kun pitkään jatkuneeseen aamutemppuiluun kyllästyneenä kysyin apua tarhasta. Tädit totesivat rauhallisesti, että tuo yöpuku päällä tänne, niin jatketaan täällä ne aamutoimet loppuun. Aikani asiaa pohdin ja lopulta mitta tuli täyteen. Sovin asiasta tarhaan ja ilmoitin pojalle, että jos vatteet eivät mene huomennä ripeästi (osasi kun halusi) päälle, niin saa mennä yöpukupäällä tarhaan. Aamulla oli edessä tavanomainen vitkuttelu. Lopulta nappasin pojan kainaloon ja ryhdyin pukemaan talvihaalarin yöpuvun päälle. Huutohan siitä tuli, mutta autoon ja tarhaan selvittiin. Taisi kerrostalon väki saada herätyksen, mutta se jäi ainuaksi kerraksi. Tarhassa annoin vaatekassin tädeille ja lähdin pokkana töihin. Vaatteet olivat kuulemma menneet tosi ripeästi päälle ja kyllä poikaa oli harmittanut. Mutta siihen loppui aamunatinat. Nyt ei tarvitse kuin sanoa, että tarhaan (kauppaan ym) saa mennä myös yöpukupäällä niin johan vaatteet menee päälle. Poika tietää, että tuo äiti tosiaan myös toteuttaa uhkauksensa.

Miksi yrität saada pojan syömään ennen tarhaan. Saavathan ne siellä puuronsa. Minä ainakin olen vaan kiitollinen kun ei tarvitse tapella aamupalan kanssa. Joskus poika on aamulla selkeästi nälkäinen ja pyytää itse leipää / jugurttia ja saa sen, mutta silloin pitää vaatteet olla jo päällä. Ja sängystähän vajaa 3v saa kun nostaa eteiseen tai keittiöön lattialle heräämään, vai juokseeko takaisin sänkyyn?

Tällä reseptillä meillä aamut lähtee käyntiin

Vierailija
2/3 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi!

meillä samaikäinen tyttö ja aamut hankalia. olen ajatellut, että tyttö ei vain ole aamuihminen (tullut isäänsä:) ja yritän ymmärtää.. eli siis vaikka muuten olen suht tukka käytös- pukemis yms. asioissa, aamulla annan helposti periksi ja lahjon jollain pienillä jutuilla ja koitan itse olla menettämättä hermojani.

ja toisaan, päiväkodissahan saa aamupalaa, meillä ainakin 8.20 asti. jos menette myöhemmin, niin auttaisiko teillä jos koittaisit saada pojan aikaisemmin ylös jolloin aikaa olisi enemmän..?

tsemppiä - ihana mutta NIIN rasittava ikä...

tanjuska

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päiväkotiin lähtö oli jossain välissä tosi sirkusta. Poika juoksi tarvittaessa karkuun ja yritti leikkiä ja vaikka mitä.

Nyt meillä on tapana lukea kirjaa (pientä kirjaa!) samalla kun ulkovaatteita puetaan. Sama toimii muutenkin pukemisessa. Sillä saa meidän pojan välittömästi paikalleen ja keskittymään. Loruttelu tms. voisi myös auttaa.

Aamupala syödään meilläkin yhdessä. Olen huomannut, että kun vietän muutaman kiireettömän hetken pojan kanssa aamulla, hänenon helpompi lähteä päiväkotiin.

Toivottavasti löydätte teille sopivan konstin.

Mupsi