Onko kenellekään käynyt niin, ettei ole saanut synnytyksen ajaksi lastenvahtia
Kommentit (47)
ehkä voin parantua niistä, kun tiedostan tarkemmin
Päivät meillä ainakin oli puistoa, kerhoa, toista kerhoa, avointa päiväkotia jne. Mun kaksi parasta äippäkaveria on vieläkin niiltä vuosilta.
Miten te ette räjähdä yksin siellä niiden kakaroidenne kanssa? Äijä-parat on kovilla kun muhitte yksin päivät pitkät niiden kakaroiden kanssa ja lataatte kaikki ajatukset sille miehelle kun se tulee kotiin?
Kun on luja tahto, ihminen pystyy mihin tahansa! Naisilla niitä on enemmän kuin miehillä, siksi naisen euro on 80 senttiä.
meille ja jätä omia lapsiaan. Asuvat muualla kuin Hki ja meillä kun ei autoa ole, niin emme lapsikatrastamme muualle voi raahata öiseen aikaan.
Kaikilla on omat perheet ja eivät ole valmiita hoitamaan.
Naapureina mummoja ja pappoja.
Työssä käyvät sinkkukaverit ovat suoraan ilmoittaneet etteivät tule.
ap
Asun ulkomailla ja La on nyt viikon päästä. Miehen suku asuu yli 300km päässä ja täällä ei juuri muuta tukiverkostoa ole. Kaksi sellaista on, jotka tulis kyseeseen, näistä toinen sanoi suoraan, ettei halua vahtia lastamme synnytyksen ajan, olis kuulemma liian rankkaa, kun hällä itselläkin on jo yks lapsi... Toinen, ihan lähinaapuri lupas kyllä ottaa esikoisen luokseen siksi aikaa, jos vaan on paikalla.
Mun äiti tulee kyllä ens viikolla suomesta tänne, että sitten ei ole enää ongelmaa kun hän on paikalla. Täytyy vaan toivoa, ettei sitä ennen synny. Tai sitte se naapuri olis kotosalla, jos näin käy.
..isännän kanssa. Niin kyllä se menee niin et jos synnytys käynnistyy yöllä, minä hyppään taksiin ja meen yksin synnyttämään. Poikaa en ala keskellä yötä hätistelemään ylös ja tiedän ettei se yksin uskalla yöllä jäädä kotiin. Eikä todellakaan ole sellaisia ihmisiä lähellä joihin luottaisin 100% et voivat tulla koska tahansa vaan keksin soittaa. En voi edes olettaa kellään olevan sellaista valmiutta.
Ja joka tapauksessa haluan yksin synnyttämään,isäntää en sinne ota. Joten ei ongelmaa senkään suhteen
saa hoitajia? kun sieltä niitä saa vaikka yöksi. ja jos hesassa asutte niin sieltä niitä on varmasti helpompi saada kun maaseudulla asuvalla. kannattaa nyt ottaa yhteyttä sinne ja keskustella tälläisestä asiasta,että jos nyt tulee yhtäkkiä öiseenkin aikaan tarve lapsenvahdille niin onko mahdollista sellainen saada. kysyminen ei maksa mitään.
Entisessä duunissa sai ottaa mll:n hoitajan kotiin lapsen sairastettua. No ei sitä hoitajaa sitte ikänä kotiin saanu, kun olisi pitänyt kolme päivää etukäteen tietää tarve.
( Ihan hyvä lapsen kannalta...)
Ja on saatu lapsenvahti aina synnytyksiin, pari kertaa on ollut minun vanhempani, pari kertaa naapuri tai ystävä. Kyllä tavalliseen lapsiperheen äitiin, jonka kanssa muutenkin on tekemisissä, voi luottaa.
Henk.koht. viihdyn paremmin yksin kuin tyhjänpäiväisessä seurassa. Mua ei vain kiinnosta vieraat, uudet ihmiset enkä jaksa alkaa jauhaa tyhjänpäiväistä paskaa. Tämä sille, joka oli löytänyt satoja kavereita puistoista ja ties mistä
ja itkuraivari kestäisi tunteja, jos ylipäänsä yrittäisi herättää yöllä viedäkseen jonnekin.
eli yksin synnyttämään.
Meillä siis lapsi 3-vuoro tarhassa ja sinne pääsee 24h synnytyksen ajaksi varoittamatta. Että jotain etua tästäkin.
ihmisiä ymmärrän sen kyllä, mutta ikävä kyllä kuten joku jo aiemminkin kirjoitti, mä en jaksa myöskään mitään tyhjänpäiväisen kakan jauhamista ja haalia kavereita, jotka nyt oikeasti ei vaan ole kavereita. Mulla on muutama ystävä, mutta ei sellaisia, jotka ottaisi lapsen kun menen synnyttämään. Uusia ystävyyssuhteita mun on äärimmäisen vaikea solmia, vaikka joskus ajattelenkin, et olis tosi kiva tutustua johonkin ihmiseen jolla on myös lapsia, sillä ystävilläni ei lapsia ole.
Olen todella ujo ja kärsin jonkinasteisesta sosiaalisten tilanteiden pelosta, joten niitä ystäviä on vaikea saada, kaikki vaan lähinnä ajattelee, et onpa outo tapaus kun ei edes mitään juttele. Ja tämä kaikki vaan johtuu siitä, että olen aivan jumissa. Muuten toki lähimpien ihmisten ja ystävien kanssa puhun vähän liikaakin, eli vaatii tutustumisen kunnolla et pystyn avautumaan ihmisille.
joten mieheni ehti lentää yhteiseen kotimaahamme vahtimaan vanhempia lapsia.
No en minäkään tuntemattomalle jättäisi, mutta onhan siinä 9 kuukautta aikaa löytää sitä verkostoa ja tutustua, jos todella ei ole lähipiirissä ketään.
Mä en tiedä kuinka paljon teidän ystäväpiirissä syntyy lapsia, mutta ei mun lähiystäväpiirissä (n. 10 naista) synny lapsia edes joka vuosi, jonain vuonna sitten useampi. Kyllä mä voisin (ja olen itse asiassa niin tehnytkin), että olen lähtenyt vauvan kanssa ystävän lapsia hoitamaan yöksi kun tuli synnytys. Kun lapset ovat hyvin tuttuja ja heille on selitetty etukäteen, että kun vauva tulee niin yöllä saattaa olla tuttu hoitaja. Oman vauvan siirsin nukkuvana turvakaukaloihin ja siitä vaunukoppaan nukkumaan. Kyllähän nyt sitä yhden yön vaikka valvoo kun paras ystävä synnyttää.
Vaativat siis miehen ennemmin itselleen sinne synnytykseen ja jättävät pienet lapsensa kenen tahansa vieraan ihmisen varaan.
Kyllä aikuisen pitää pärjätä yksin sairaalassa vieraiden ihmisten (kätilöiden) kanssa, mutta pienen lapsen ei tod. tarvitse pärjätä jonkun vieraan ilmoitustaululta revityn tai vastaavan kanssa.
Tietysti paras tilanne on se että mies pääsee mukaan ja lapset jäävät tutulle ja luotettavalle hoitajalle. Mutta siis mies ei voi kahtialle revitä niin sitten mieluumin niiden jo olemassa olevien lasten turvaksi
Ei mulle olisi tullut mieleenkään keskellä yötä raahata lapsia jonnekin vieraaseen paikkaan, kyllä koko perhe selvittiin mukavammin niin että mies jäi yöllä kotiin ja minä menin taksilla sairaalaan.
tulle mukaan ja kokea synnytyksen.
ja lapset sitten lykätään kuka minnekin. Itse olen synnyttänyt kaikki 3 lasta ihan itse ja yksikseni, mies on ollut kotona lasten kanssa. Viime synnytykseen menin taksilla ettei koko perheen tarvinnyt lähteä ajamaan tunnin matkaa sairaalaan aikaisin aamulla.
Tästä syystä suhtaudun aina aika nihkeästi, kun joku vonkuu paikkaa lapsilleen synnytyksen ajaksi. Eikös se isä ole ihan hyvä lastenhoitaja, jos on maisemissa? Kyllä hän ehtii vauvaan tutustua sitten, kun vauva on syntynyt.
Ajatelkaas tätä. Mulla oli pari kuukautta ennen laskettua aikaa ilmotus netissä, lehdissä, kauppojen seinillä lapsenvahdista. Tekstissä mainititin, että voidaan tarvia myös yöllä jne. 5 vastausta tuli. Katoskaas kun oamt vanehmmat asuvat 300 kilsan päässä, ja miehen usean 1000 kilsan päässä ulkomailla. Tukiverkkoa on, mutta se ei tarkoita automaattisesti lapsen vahtia. Useat näistä ihmisistä ovat työssäkäyviä lapsiperheitä joten eivät jää kotiin vaikka maksaisin sen 200e.
No jokatapauksessa ilmoitukseen vastasi 5 nuorta naista. Kolme heistä kävi tutustumassa perheeseen. Kaksi lupautui ruveta päivystämään ja lupautuivat siis tulemaan meille kun synnytys alkaa. Eipä heitä sillä hetkellä sitten näkynytkään. Toisella oli aamulla 10 aikaan puhelin kiinni, toinen vastasi puhelimeen, mutta kertoi ettei pääse tulemaan henk.koht syiden takia. Eli siinä ne lastenhoitajat:( kiva kiva. Yksin kävin nyytin maailmaan synnyttämässä. Ei ollut mukavaa ei.