Onko kenellekään käynyt niin, ettei ole saanut synnytyksen ajaksi lastenvahtia
Kommentit (47)
Mitä te MIEHELLISET rutkutatte ettei lapsenvahtia oo. Onhan siinä se ukko!! (en nyt puhu teistä joilla mies jossain töissä miljoonan kilometrin päässä).
Mä synnytin lähes omasta halusta yksin, ei ollu ukkoa enkä muitakaan halunnu.
Nyt ois suunnitelmissa toinen, mutta vähän ahistaa toi lapsenvahdittomuus. Verkosto?! Ottakaa huomioon että 1/2 sukua putoaa pois kun ei ole sitä "isän puolta". Omakin suku on pirun pieni ja äkäinen, että sieltä irtoaa 2 lapsenvahtia. Toisella on omatki pienet muksut ja toiset on puolet vuodesta toisella puolen suomea.
Verkostoa? On mulla äiti-ystäviä, mutta ei me lapsia olla vaihdeltu, jokaisella tarpeeksi omassaan.
Mutta emmä sinänsä valita, 3 kertaa vuodessa on lapsivapaata. Emmä sitä varten niitä tee että muut hoitaisivat ne. Nehän on mun rakas perhe.
Mutta toi synnytys tosiaan, kyllähän sen yksin hoitaa mutta laitetaanko se lapsi sitte yksin toiseen huoneeseen istumaan siks aikaa?!
Olisko itsekästä vaatia sukulaisia viettämään lomansa kotinurkissa ihan vain varmuuden vuoksi.
Vaativat siis miehen ennemmin itselleen sinne synnytykseen ja jättävät pienet lapsensa kenen tahansa vieraan ihmisen varaan.
Kyllä aikuisen pitää pärjätä yksin sairaalassa vieraiden ihmisten (kätilöiden) kanssa, mutta pienen lapsen ei tod. tarvitse pärjätä jonkun vieraan ilmoitustaululta revityn tai vastaavan kanssa.
Tietysti paras tilanne on se että mies pääsee mukaan ja lapset jäävät tutulle ja luotettavalle hoitajalle. Mutta siis mies ei voi kahtialle revitä niin sitten mieluumin niiden jo olemassa olevien lasten turvaksi
Menen yksin jos ei ketään tuttua saa vahtimaan esikoista.
jättää esikoislapsi hoitoon mutta riippuu paljon ajankohdasta jolloin lähtö tulee, apu on kuitenkin tuttujen varassa, mitään sukulaistukiverkkoja meillä ei ole. Naapureiden kanssa on ystävystytty joten jos viikonlopuksi sattuu, voidaan viedä naapuriin hoitoon. Viikolla aamupäivän 'lähdöllä' voi esikoinen mennä päiväkotiin (ja sieltä naapuri voi sitten hakea kun heidän lapset samassa hoitopaikassa ja josisä vielä hakuaikaan ehdi). Mutta jos keskellä yötä täytyy lähteä, katson kyllä viisaimmaksi lähteä yksin ja mies tulkoot sitten perässä kun ehtii. Yksin meneminen ei ole kynnyskysymys; eiköhän se vauva synny vaikka isänsä ei olisikaan koko aikaa minua kädestä kiinni pitämässä. Ajatelkaa nyt, eihän tästä ole kuin 20-30 vuotta kun isät on synnytyksiin edes huolittu mukaan- ja ihan samalla lailla ne lapset syntyivät silloinkin.
Itse asiassa luin juuri brittiläisen synnytyslääkärin artikkelin ja mielipiteen siitä, että synnytkset ovat hidastuneet siitä lähtien kun isät alkoivat osallistua ja hän epäili siina olevan osasyy (kaikki äidit eivät osaa rentotua puolison ollessa vieressä), toki asiaan vaikutaa muutkin seikat.
Jos joku ystävä jättäis minut noin pahasti pulaan en kyllä pitäis ystävänä. Itse tulisin tietysti mihin vuorokauden aikaan tahansa vaikka duunista hätätapauksessa, yksistään jo tuostakin syystä jossei teillä ole autoa.
Ihan sairasta menoa jossei kukaan tarjoudu auttamaan! Toivottavasti jonkun saat järkättyä.
meille ja jätä omia lapsiaan. Asuvat muualla kuin Hki ja meillä kun ei autoa ole, niin emme lapsikatrastamme muualle voi raahata öiseen aikaan.
Kaikilla on omat perheet ja eivät ole valmiita hoitamaan.
Naapureina mummoja ja pappoja.
Työssä käyvät sinkkukaverit ovat suoraan ilmoittaneet etteivät tule.ap
meille ja jätä omia lapsiaan. Asuvat muualla kuin Hki ja meillä kun ei autoa ole, niin emme lapsikatrastamme muualle voi raahata öiseen aikaan.
Kaikilla on omat perheet ja eivät ole valmiita hoitamaan.
Naapureina mummoja ja pappoja.
Työssä käyvät sinkkukaverit ovat suoraan ilmoittaneet etteivät tule.ap
mitä enemmän sitä on lapsen kanssa kahdestaan kotona ja ei "ihmisten ilmoilla", sitä rajoittuneemmaksi tulee. Tottakai ollaan erilaisia kaikki mutta minä en ainakaan ole niin itseriittoinen että en muiden seuraa ottaisi vastaan tai apua jos sitä tarvitaan..
Meillä on ainakin reilusti tukiverkostoa... On miehen 2 veljeä perheineen, anoppi perheineen, monia lapsiperheystäviä, monia sinkku ystäviä jne...
Mutta en silti voi olla 100% varma että saamme hoitajan kun h-hetki tälle odottamallemme kolmannelle lapselle koittaa.
Ihmisillä on töitä!! ja omia lapsia!
En todellakaan voi odottaa että ystäväni raahaa 3 lastaan yöllä ja tulee meille vahtimaan lapsia enkä voi vaatia että joku jolla on työpäivä, jättä töihin menemättä!
Viikossa on kuitenkin valtaosalla 5 työpäivää ja monilla tutuilla on omia lapsia 3...
Anoppi on sairaseläkkeellä sillä sairastaa Parkinsonia. Hänet saa todennäkisesti mihin aikaan tahansa paikalle mutta sopii toivoa ettei synnytysreissu kestä kauaa...
Mutta näillä mennään... Todennäköisesti lapsilla on hoitopaikka mutta yhtä hyvin saattaa käydä niin että kaikki ovat kiinni jossakin.