Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Mitä ostat luomuna ja miksi?

Vierailija
27.11.2007 |

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskustelupalsta? Olisin mielelläni keskustellut jonkin asioista tietävän kanssa luomu/tavanomaisesta tuotannosta, vertaillut niitä ym. mutta kun sinä et halua keskustella vaikka kehuit että tiedät tosipaljon maataloudesta ja eri tuotantotavoista niin silloinhan olisit voinut kertoa niistä luomulehmien ja vasikoiden oloista minulle kun minä en niistä juuri tiedä ja olisi voitu vertailla luomun/tavanomaisen paremmutta ja huonommuutta ym. kun olet kerta niihin ihan navetassa tutustunut. En väitä että luomu olisi huonompaa tai parempaa. Se että kiertää kysymykset ja suuttuen rupeaa väittämään jankkaajaksi tarkoittaa että et osaa keskustella tai että todellisuudessa et ole navetassa käynytkään. t.13

Vierailija
22/28 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiin tulee kerran viikossa vihannes/hedelmäboksi, jossa viikon tarpeet. Lisäksi ostan luomuna lihan (paikallinen lihakauppa), maidon ja kananmunat. Luomu maistuu paremmalta, eikä tee mieli syödä säilöntäaineita eikä kannattaa tehdaskanaloita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mm.

- banaania

- lapsen purkkiruokia

Vierailija
24/28 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä: tomaatti, porkkana

Täällä tuppukylässä ei juuri muuta ole.

Vierailija
25/28 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä juuri mitään ainakin pirkan luomumunat, eipä välttämättä olekkaan luomua,tiedän koska tuttu oli töissä Laitilassa pakkaamassa näitä munia,ihan samalta hihnalta kuin muuttkin munat.

Vierailija
26/28 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja banaanit jos vain mahdollista, en välttämättä edes osta jos ei ole luomuna.

Välillä kun rahatilanne hyvä myös oliivit, aurinkokuivatut tomaatit ja suklaa sekä erinäisiä kasviksia.

Ostan luomuna ne missä ero on pieni tai missä kulutus ei ole huiman suuri (esim. kaakao) tai jotka " turhaa" kuten rusinat ja suklaa. Ostan luomuna koska mielestäni ihmiset käyttävät liikaa kemikaaleja.

Vierailija
27/28 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja koska se on minulle ja lapsille parasta.

Vierailija
28/28 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on myös tuo, saatavuus mittari, sekä se mikä on hinnaltaan mahdollista. Eli maksan mielelläni luomusta 20% enemmän mutten enää 50% enempää perustarvikkeissa.

Itse suosin luomua säilöntäaineettomuuden takia ja luonnonmukaisen viljelyn takia ja tietysti sen, että moni tuote on oikeasti paremman makuista luomuna.

Ulkomaista luomua en osta varauksetta, silloin pyrin etsimään suomalaisen tuotteen.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi